Een stille moment voor alle gebeurtenissen. Naast blijschap bestaat er verdriet. We moeten de zonnige kant bekijken en vooruit kijken. Denk aan dingen die je blij maken. Ik heb je verhaal gelezen babyengel en ik heb gehuild Ik luisterde naar Coldplay - The scientist
dat is idd raar... gek hoe het dan wel opeens lukt 2x... Het lijkt me idd erg moeilijk om de juiste keuze te maken...
Meisjes, wat een hoop ellende-verhalen hier joh! Het lijkt altijd wel of iedereen in een zucht en een scheet zwanger raakt, maar als je dan wat verder doorgraaft heeft bijna ieder huisje zijn eigen kruisje... Hier in Zwitserland is het wel oké, al heb ik heel veel zorgen en pieker ik me suf. Vanmorgen weer zo'n kutcassettetest van Z&K gedaan en die was nauwelijks donkerder dan 3 dagen geleden... Dan slaat de doffe angst me al weer om het hart. Morgen precies 5 weken, dat was het moment waarop het in september einde verhaal was. Brrrrrrr Nou, dikke knuf vanuit de sneeuw voor jullie allemaal! Xx
Pff, heftige verhalen de de laatste dagen. Het maakt toch weer duidelijk dat zwanger worden, zwanger blijven en een gezond kindje op de wereld zetten toch wel een groot wonder is! Een dikke knuffel voor iedereen en laten we hopen dat het voor zoveel mogelijk dames deze maand raak is!
goedemiddag. Ik doe m'n best om bij te lezen maar ik hou het maar met moeite bij. Even een poging wagen: @mamavand: ik had ook tarwekiem geslikt en opeens een langere cyclus. Dus nu even gestopt om te kijken of hij dan weer normaal is (oftewel: lag het aan de tarwekiem of niet) @babyengel: wat een verhaal zeg. Ik kreeg een brok in m'n keel na het lezen van je site. @spinnekop: jeetje, dat is ook wel heel heftig @kamertjes: zag wat leuks voorbijkomen. Sinds mijn dochter een mooie knalroze meisjeskamer wordt haar oude babykamer als rommelkamer/dumpplek gebruikt, maar mocht ik weer zwanger worden gaan we het oude babykamertje ook een opknapbeurtje geven. Ander behangetje enzovoorts. @kit: ook al zo'n verhaal, heftig hoor. En wat een wonder dat je dan toch zwanger was. Hopelijk lukt het toch met IVF allemaal. @missillie: van 1 kopje zou ik me niet zo'n druk maken. @mamavand: ik herken je verhaaltje helemaal compleet. Even kort: ik was vorig jaar zwanger. Kreeg februari een miskraam, heb ook een klein vruchtje gezien. Bleek me zwanger voelen,dus controle echo, ja hoor, een vruchtzakje met een tussenschot, dus tweeling geweest. Waarschijnlijk ene een miskraam, andere ma ben uiteindelijk gecuretteerd. 2 maanden later werd ik gebeld door de gyn, ja mevrouw u moet bloed komen prikken enzovoorts want ze vermoedden een partiele mola na onderzoek van het weefsel. Was wel weer opnieuw schrikken. Uiteindelijk niet (vond het zelf ook al zo vreemd omdat ik nergens meer last van had en gewoon weer menstrueerde) dus het viel wel mee maar toch weer een week in spanning gezeten. Toen hebben we hetzelfde als jullie nu ook gehad: willen we het nog wel, kunnen we het nog wel, is het egoïstisch als we het er maar bij een laten maar aan de andere kant, is het niet ook egoïstisch als we toch doorgaan voor een tweede met kans weer miskraam, weer verdriet bla bla bla. Eigenlijk hetzelfde rijtje als dat jij net neerschreef. Toen heb ik in september een auto ongeluk gehad, gelukkig viel het wel mee maar toch een hersenschudding enzoovorts. Toen hebben we besloten een pauze in te lassen. Heel bewust met anticonceptie zodat we er echt even niet aan hoefden te denken. Besloten om in december te besluiten: gaan we er weer voor of blijf ik voorlopig nog aan de ac. Nou zoals je ziet in december hadden we de rust weer in ons leven en in onze gedachtes en zijn we er toch weer voor gegaan. Maar wat je schrijft is heel herkenbaar.
Heyyy BB, lekker genieten he!!! Positief blijven dan straal je het ook door je mooie plakbeebje!!! Veel plezierrrrrrrr........ @Rens; doelloos he, die eerst week... same here hoor... al ga ik hier alweer richting mn ei.... Gelukkig hebben we een redelijk rustige wk... @Kit; wat een verhaal meis... Een deel wist ik al, had je al een keer verteld.... Enne hier temp ook weer iets lager... Dus ben benieuwd.... Je laat donderdag wel ff weten hoe het was toch??? @Mamavand; sterkte meis... moeilijk besluit waar jullie voor staan... *knuffel* @Suus; hoi hoi!!! *zwaai* Voor de rest weet ik het ff niet meer.... En mn pauze zit er weer op dus ik ga weer eens snel aan de slag....
hoi meiden babyengel@ ze hebben het kindje van mijn zus wel nagekeken en ze leek gezond , het kon zijn dat de placenta te laag lag en los is gekomen door het ongeluk , maar dat had zonder het ongeluk ook kunnen gebeuren kit@ ik heb ook endometriose , ook last van blaas en darmen , elke keer als er iets aan gedaan zou worden was ik zwanger, inmiddels ben ik nu zo oud dat we verder gaan kijken als wij niet meer verder gaan voor een kindje ( mijn ongi zijn ook altijd een hel , de eerste 2 dagen hele dag op de wc krampen noem maar op ) het gekke is dat ik altijd een cyclus van 28 dagen heb gehad , ik heb ook een operatie gehad en er is een chocoladecyste van 6 bij 8 cm weggehaald, die bleek de eierstok te zijn die is dus weggehaald hellen@ ik hoop zo voor jou dat het nu gaat lukken nu je man weer lekker bij jullie thuis is mamavand@ knuffel voor jou , ik ben het met hellen eens in onze situatie is de wens ook groter dan het risico mijn situatie: hoge bloeddruk (onder controle) , hogere kans op zwangerschapsdiabetes en het overhouden na de bevalling, hogere leeftijd dus grotere kans op afwijkingen , miskramen noem maar op overgewicht (is nog geen probleem geweest ) maar ze zeggen dat het risico hoger is en toch is de wens zo groot voor nog een kindje er zijn ook mensen die mij voor gek verklaren , waaronder ikzelf ik hoop dat jullie er met zijn tweetjes uitkomen bb@ hou vol , deze ukkepuk moet gewoon blijven zitten , nou ja de komende 8 maanden mompelientje@ doe je best met je "zieke" man, hopen op een goed springend eitje
Hee Betty...wel een beetje positief blijven he, anders kom ik hoogstpersoonlijk die berg waar jij je bevind opklimmen om je een (zeer liefdevol bedoelde) schop onder de kont te geven ! GROM! Zo..en wel een beetje genieten daar op vakantie he
@ BB: *knuffel* probeer lekker van je vakantie te genieten & je niet teveel zorgen te maken (ook al is dit natuurlijk heel moeilijk). maar anders blijf je maar piekeren & dat is natuurlijk ook niet goed... maar in ieder geval nog een hele fijne vakantie toegewenst & geniet !!
@ BB; spannend hoor voor jou maar probeer ook lekker te genieten. Je bent waarschijnlijk in een prachtige omgeving. En volgens mij is het ook zo hoe minder je stresst hoe beter het is voor je baby. Ik hoop zo voor jou dat het allemaal goed gaat.
@BB. Je beebje blijft lekker nog 8maandjes zitten!! Misschien zijn die testen van hun toch niet zo goed?? Of een slechte productie dat ze daarom zo goedkoop waren??? Dikke knuffel voor alle meiden in moeilijke situatie's!!
Tjonge zijn idd de wat "mindere" verhalen hier, hopelijk allemaal snel mega vrolijke verhalen...... @BB: een fellere test was mooi geweest, maar zolang je beeb daar lekker zit maakt de sterkte van de HCG streep niet uit toch?? Ik had 6 x heeeel licht en mijn dochter is inmiddels 10 Geniet lekker van de sneeuw! @Mompelientje:....Suc7 met je "zieke" mannetje..... @Mamavand: Dat is allemaal niet niks!! Ik kan niet mee praten over miskramen, dat is mij gelukkig altijd bespaard gebleven, maar de twijfel of je dan als moeder wel de juiste keuze maakt ken ik wel en ik zeg zolang je die vraag afvraagt is dat zo!!! Alleen een slechte moeder zou niet afvragen of ze wel een goede moeder is!! Hoop dat jullie snel in rustiger vaarwater komen wat dit alles betreft, heel veel sterkte met deze moeilijke periode van keuzes! Ik ook heb endometriose....in 2000 is er een cyste van 12cm doorsnee weggehaald...en daarmee ook een eierstok, want die was met dat voormaat uiteraard niet meer te redden. In nov 1999 was ik bevallen van mijn zoon, bleef pijnen houden en toen hij 3 mnd was ben ik uiteindelijk geopereerd. Inmiddels ben ik mama van 3, dus mijn meiden zijn na mijn eierstokverwijdering geboren Nu gaan we voor nummer 4 en hoop dat dat kindje ook nog bij ons mag komen. Wel heb ik ook heel lang mijn twijfels gehad, want wat als....? Wat als dit kindje niet gezond is? Wat als geen goede zwangerschap heb? Wat als ik mijn lichaam benadeel? Wat als....? Ik heb een hersentumor, die gelukkig goedaardig is en redelijk stabiel, maar de neuroloog kon mij niet zeggen dat deze niet zo groeien onder invloed van de vele zwangerschapshormonen..... En ik heb bij alle 3 zware BI gehad, tot inleiden aan toe anders moest ik in een rolstoel. Alles zet mij toch aan het denken, ik heb nu drie gezonde kindjes en mijn eigen gezondheid is ook niet de slechtste..... En ik vraag mij ook wel eens af ik heb er al drie, er zijn genoeg meiden die er geen hebben, ben ik niet een beetje te "gierig".... Al met al wint het verlangen nu toch en hoop ik dat we toch nog een mooi en gezond kindje mogen krijgen.
Wat een verhalen weer...maar ook wel mooi om te lezen dat inderdaad ieder huisje zijn kruisje kent. Als je iemand alleen ziet of zijn/haar verhaal niet kent, is het vaak makkelijk "oordelen". Maar zolang je niet in iemands schoenen hebt gestaan, is het makkelijk praten, denk ik wel eens. En over de kinderwens in combinatie met al dan niet aanwezige risico's: is er niet altijd een risico? Zou je niet eigenlijk alles maar moeten laten als je geen risico's wilt lopen. en wie bepaalt wanneer iets genoeg is of teveel? Alleen de mensen waarop het slaat, kunnen dat het beste, denk ik. En ook gezond geboren kinderen kunnen iets opdoen waardoor ze beperkingen krijgen..... Ik heb bewondering voor jullie allemaal, je moed, je eigen verhaal en voor hoe je daarmee omgaat. Vergelijken is niet nodig, want draaglast en - kracht verschillen per persoon. Ik ben alleen blij, dat dit forum hier zo veilig aanvoelt, dat een ieder zijn verhalen, twijfel en emoties durft te delen. Ik hoop, dat dit zo mag blijven!~
Mooi gesproken Hellen! Helemaal met je eens @BB een hele stevige knuffel!!! Het is niet gek dat je onzeker bent. Dat vertrouwen komt vanzelf. Beetje bij beetje! Geef het maar de tijd en geniet van je vakantie!!! @Spinnekop Jeetje!! Wat is het toch een rotaandoening. Hier ook hevige menstruaties. TEn tijde van mijn zwangerschap had ik een cyste van 10 cm doorsnee. God, heb ik dan nog een mazzel gehad, nu ik jouw verhaal en dat van Remember lees! Zit er nu eentje van 8 Denk dus dat een operatie onvermijdelijk is, tenzijjjjjjj ik natuurlijk nog even snel zwanger raar haha. Mja.. Daar hebben we niet zoveel over te zeggen helaas. Wat betreft risico's, ga ik met Hellen mee. Elke stap in het leven is een risico. Dat ís het leven. Financien, gezondheid, meerdere kinderen. Genoeg redenen om het niet te doen. Nog meer redenen om het wel te doen. Volg je hart! @Remember Jeetje daar schrik ik wel van, een hersentumor. Ik snap dat je dan gemengde gevoelens hebt.. Fijn dat het iig goed met je gaat. Meiden, we zijn wel een stel kneusjes bij elkaar zeg!!! Oh ..en Lianne, natuurlijk laat ik dat weten!! Ben nu al hyper. Nog een paar daagjes. Mijn man gaat mee, dat vind ik wel fijn
sorry ik heb jullie een beetje verwaarloosd maar wat een verhalen hier allemaal zeg, jeetje wordt er een beetje sipjes van. even een speciale *zwaai* naar BB, blijf positief meid!! ik duim voor iedereen hier op een hele goede maand, ik zal een tuk minder actief zijn hier helaas. (kijken of dat lukt) ik lees wel mee, maar pas eind januari weer Dikke knuffel aan iedereen die het nodig heeft!