NOD lijst 1 t/m 15 Februari 2014

Discussie in 'NOD forum' gestart door Michiee, 31 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michiee

Michiee Niet meer actief

vorige maand?
    toen heb ik geen ovu testen gebruikt ..

2. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Juist bij een onregelmatige cyclus kan een ovulatietest helpen. En je zou dus ook je cervixslijm & temp in de gaten kunnen houden om het moment van ovuleren vast te stellen.

3. Michiee

Michiee Niet meer actief

ik had net de bijsluiter erbij gepakt idd.
    vorige maand had ik op dag 14 onwijs veel vruchtbaar slijm .. rekbaar en doorzichtig.
    nu heb ik dat nog niet gespot ..

4. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Aan je verhaal te horen is je cyclus een beetje ontregelt omdat je 2x zo kort achter elkaar ongi was. Niet alleen rekbaar slijm is vruchtbaar hoor, dat is wel de meest vruchtbare slijm, maar je hebt meerdere soorten slijm. Ik hou alles bij via fertilityfriend, sommige mensen gebruiken mamapps. Bij ff wordt uitgelegd hoe het zit met de verschillende soorten slijm en welke type vruchtbaar is. Het kan zelfs zo zijn dat je rekbaar slijm pas naar buiten komt als je eisprong al is geweest. Daarom is een combinatie van indicatoren het beste.

Ik heb bijv. vorige maand geen rekbaar slijm gehad, maar wel mijn eisprong. Cyclus daarvoor had ik wel rekbaar slijm.

5. Michiee

Michiee Niet meer actief

aahh zo haha jij maakt een boel duidelijk.
    en kan ik ook lid worden van FF ? ik heb wel eens bij iemand gekeken maar het lijkt me zo ingewikkeld :$

ja precies, denk dat het nu allemaal ontregeld is vanwege die dubbele ongi zo kort op elkaar

6. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ja hoor je kunt gewoon de app downloaden op je smartphone als je die hebt en anders via de website Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting

Ja, kijk het heeft heel veel functies, maar je hoeft ze niet allemaal te gebruiken. Zelf gebruik ik alleen om temp, cervixslijm, ovutest, zwtest, klusdagen bij te houden en soms ook ongerelmatigheden zoals hoofdpijn etc.

Let op, meld je niet voor de vip aanbiedingen, want dat is tegen betaling.

7. Michiee

Michiee Niet meer actief

dankjewel !
    ik heb de app gedownload , als het goed is de goede
    Fertility Friend mobile ?

8. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Het ziet er zo uit:

En vanaf nu zul je verschillende mailtjes ontvangen (lessons) waarin ze het een en ander uitleggen hoe temp bijhouden werkt, hor cervixslijm werkt etc.

9. Michiee

Michiee Niet meer actief

Dankjewel voor al je uitleg !!

10. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Graag gedaan :)!

11. Michiee

Michiee Niet meer actief

En met ovu testen horen die dan elke dag donkerder te worden ?
    Of om de dag ?

12. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hoe dichter bij de ovulatie hoe hoger je lh niveau en hoe donkerder de streep zal zijn. Mits je op de goede tijden test (dus op het moment dat lh het hoogst is). Het is juist van belang dat je elke dag test, anders kun je je lh-piek missen.

13. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik gebruik ook FF voor mijn temp en gebruik ook ovutesten. Vind de ovutesten altijd wel fijn, dan weet ik dat mijn eisprong eraan komt. Ook al worden mijn cyclussen steeds langer, die knaller op de ovutesten heb ik nog steeds. Nu al twee dagen een licht streepje, dus mijn ei is nog niet in zicht.

14. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Vandaag ook mijn eerste ovu-test gedaan. CD8
    ik wil niet later starten omdat het al iedere keer kort lang afwisselend is.
    Ik hoop eigenlijk dat hij morgen donkerder zal zijn dan vandaag.

15. Michiee

Michiee Niet meer actief

oke super !
    morgen doe ik hem opnieuw maar dan rond een uur of 11 en niet met ochtend urine haha

ben benieuwd !

16. vrauwke

vrauwke Actief lid

9 jun 2013
    302
    124
    43
    Vrouw
    venray
    Wel handig zo. Ik ben ook weer iets wijzer geworden.
    Deze maand ook maar ovulatietesten gebruiken. Dacht iedere keer, dat komt wel. Maar vandaag vroeg een collega op het werk hoe lang we nu bezig zijn en realiseerde me dat dat toch al bijna een jaar is...
    Maar we blijven hopen...;)

17. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Mag ik er ook bij op de lijst? Net ongesteld geworden dus op naar ronde 5 helaas...

Bee1986, NOD 14 februari, 5e ronde, 1e kindje

Heel veel succes allemaal! Hoop op veel roze!

18. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Meiden, Willen jullie even naar mijn ovutesten kijken?
    Volgens mij is de laatste positief toch?

19. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Zo ziet het er wel uit, maar moet zeggen dat ik niet echt ervaring heb met die dingen. Begin er deze maand ook zelf net aan.

20. Michiee

Michiee Niet meer actief

die ziet er net zo uit als mijne volgens mij ! :D en iedereen zegt dat die positief is ..

Deel Deze Pagina