Ja de kans blijft 50%...Ook als ik niks zou mankeren blijft de kans 50% dat ons kindje wel iets krijgt, dat is bij iedereen zo.. Als je het voor je zwanger bent al weet van je kindje gaat dit en dat krijgen dan is het een ander verhaal.. Maar 50% kans dat blijf je je hele leven houden. In België wordt idd helemaal niks vergoed We wilde wachten tot we in België woonde maar dat gaat nog minimaal 3 jaar duren. En dat heb ik er niet voor over om na 6 jaar nog 3 jaar te wachten. Dus tot die tijd gaan we van alles in Nederland proberen, mocht het nog niet lukken en we wonen dan inmiddels in België hervatten we het daar. Al hoop ik uiteraard dat het niet nodig is.
Ik weet niet of me moeder ook Scoliose heeft, maar ze heeft ook iets aan haar rugwervels, loopt in een S vorm. Mijn zusje en ik mankeren niks aan de rugwervels, dus ook daar kun je niet vanuit gaan dat je kindje het krijgt.. Ik duim uiteraard dat je een gezond kindje krijgt
Het is altijd een risico dat je kindje misschien wat mankeert. Maar dan denk ik: zolang het niet echt levens bedreigend is en er medicatie voor is, kan je toch gewoon het kindje laten komen? Kijk als je nou zeg ik heb een ziekte en als ik een kindje krijg dan is het voor 90% ziek en heeft het mij ziekte.... En het gaat waarschijnlijk niet overleven, dan is het andere koek.... Maar als je alles al weet, waarom moet je dan terug voor dat gesprek? Dat vraag ik me eigen ook af! Misschien hard gezegd, gewoon voor de verzekering. Ik moest die curettage ondergaan, maandag naar het ziekenhuis om te kijken hoe en wat. Die andere maandag zou ik geholpen worden. Dus toen zeiden ze aanstaande vrijdag mag je nog ff kijken voor de narcose te bespreken. Ik ben nog geen eens 10 in daar binnen geweest bij de narcotiseur :S.... pfff. We hadden echt zoiets: wat is dat onzin!!1
Ja gewoon tijdrekken en geldtrekken.. Ze houden geen rekening meer met je gevoelens. Ze zien alleen nog maar geld.
Ja klopt, het doet ons echt veel pijn en verdriet. Maar wat ik dan niet begrijp, als ik geen medische problemen had op gebied van zwanger raken (ik heb haast geen eisprong) En dus gewoon zwanger kon raken dan konden ze ons toch ook niet tegen houden? Waarom dan zo moeilijk doen? Ik zei al tegen haar, allemaal leuk en aardig, ik zal wel op gesprek gaan omdat jij dat wil al ben ik t er niet mee eens maar je kunt onze gedachten toch niet veranderen, op wat voor manier dan ook onze wens wordt vroeg of laat vervuld met of zonder je hulp.
We hebben er echt goed over nagedacht hoor wat betreft me syndroom. Maar er is nu al zoveel over bekend dat ons kindje gewoon geen kans krijgt op symptomen. Alles is al uitgezocht enz, dus er is al heel wat vooraf gegaan voordat we de beslissing namen.
Ja ik snap wat je bedoel. Maar hun begrijpen jullie gevoelens niet. Dat intresseerd hun niet, hoe hard het ook klinkt. Hun denken maar 1 ding: ik heb gezonde kinderen leuke vrouw mooi huis leuke husdieren mooie baan. En wat mij patienten door moeten maken, na ja jammer dan! Zo denken de meeste. De wereld is HARD! Geloof mij maar. Wat denk je ervan als je 11 weken denkt zwanger te zijn, dat je thuis zit met zenuwen en dat het tijd is om naar de echo te gaan. En dat ze gaan kijken en dat er word gezegd: je heb een slechte zwangerschap. Er zit niks in. Ik heb al die tijd al gezegd: straks zit er niks in! Maar iedereen zei: ah joh, doe niet zo gek. Tuurlijk zit er een kindje in.
Ja ze begrijpen er echt niks van. Net zoiets als onze vorige buurvrouw. Ze heeft al verschillende zwangerschappen gehad en allemaal weg laten halen op 2 na.. Ik had net die dag een miskraam toen zij vrolijk kwam vertellen dat ze het weer weg liet halen terwijl ze wist van me miskraam.
Dat vind ik echt respectloos! Zulke mensen hebben geen hart! En dan zeggen ze vaak nog doodleuk: het komt me even niet uit want m'n carrière staat nu op nummer 1..... pfff... Je zou ze toch wat willen aan doen GRRRR. Net of dat je een afspraak voor bij de tandarts wil verzetten. Tegen zulke mensen kan ik zo slecht tegen. Als je gewoon al een paar kinderen heb, en je wil geen kinderen meer. Laat er dan gewoon een knoop in leggen of weet ik veel wat.
Ja precies, ik ben ook gewoon echt link geworden en je hebt me niet gauw kwaad.. Mijn schoonzus was net zwanger van de 2e en wij waren net begonnen voor de 1e, toen zei ze dat ik voorlopig niet zwanger mocht raken omdat zij alle aandacht wil. Zij heeft nu 2 kids en wij 6 jaar later nog niks. Nooit een excuus gekregen ofzo, zij heeft wat ze wil dus dan is t prima. Ook zij heeft het nu gevoeld dat wij het zat zijn.
Tss.. dat meen je niet? Dus zei ging bepalen dat jullie dan nog niet zwanger mochten raken. Wat zei je broer daarvan dan? Of was het de zus van je vriend/man? Hier ook heel veel jaloezie in de familie.....
Zus van me man, zij moet bij alles op nr 1 staan, alles moet zoals zij wil, zo niet dan heb je ruzie. Is echt met alles.
We hebben haar nu aan de kant gezet, dit was 1 van de vele dingen die zij geflikt heeft. Zolang ze haar fouten niet in ziet en geen excuus aanbied is het over. Me man zegt hetzelfde als ik.
Die zijn net zo Toen ik vertelde over de mk zeiden me schoonzus en schoonmoeder van tja dat is t leven, volgende keer beter.. En het ging gelijk weer over me schoonzus De mk was 1 dag voor onze bruiloft.. Erger kan t niet zijn.
Pfff... Lekker antwoord! Zelf hebben ze het nog nooit zeker meegemaakt? En ze zitten zeker tegen anderen te vertellen dat ze niet weten waarom jullie geen contact meer willen?
Ik weet het niet, hoor tegenwoordig niks meer van/over ze. Me schoonzus zegt dat ze ook miskramen heeft gehad en dat was erg natuurlijk maar dat van mij is niet erg.. Ach ja ze zoekt t maar uit Even wat anders, ik heb nog steeds lichte buikkrampjes, en heb net overgegeven. Ik had een normale ongi. Ik voel me niet ziek (buikgriep ofzo) Kan het wat anders zijn? Echt het gevoel alsof ik ongi wordt... Al vanaf dat ik van me ongi af ben.
Wanneer moet je eigenlijk weer ongesteld worden? Volgends mij ben je net ongi geweest aan je banner te zien? Was dat een normale ongi? Of was dat een korte? Ik heb er ook zelf maar weinig verstand van.... Ben geen dokter/gyn/verloskundige! Je kunt je vragen op deze site ook bij de verloskundige stellen he? Misschien een tip? Tja.. zulke mensen heb ik maar 1 goed zinnetje voor: rijp voor in de prullenbak, en niet meer open doen!! Heb je misschien email? Is makkelijk vind ik!