Wij hebben het 2x met sinterklaas bekend gemaakt. (Ik had toevallig 2x dezelfde uitgerekende datum). De eerste keer een baby pietenpakje bij de cadeautjes 'er komt een hulppietje bij' en de tweede keer dus het 'ik word grote broer' shirt toen we met de familie sinterklaas gingen vieren (toen dat allemaal nog gewoon kon...) en de oma's de jas uit laten trekken van hem zodat ze het shirt zagen (dus ene dag bij ene kant familie en andere dag andere kant zeg maar). En bij de derde hadden we gewoon familie op de koffie gevraagd. Doen we wel vaker. En tompoucen van de hema erbij geserveerd met een foto erop van de oudste 2 samen met een verbaasd gezicht en de tekst 'wij worden grote broer en zus'. Ik heb nu eigenlijk zoiets van ik zet het wel gewoon in een appje haha . Maar dat kan eigenlijk niet. Maar eerst maar eens afwachten of het nog wel lukt. Als deze ronde raak is zou 1 april wel een goede zijn denk ik .
Ik kan hier (nog) niet over mee praten, maar weet wel hoe mijn beste vriendin dit deed. Afgelopen kerst een kerstcadeautje onder de boom, met daar in kerstsokjes, voor haar ouders. Later, bij de eerste echo kwamen ze erachter dat het een tweeling is. Toen zijn ze met 2 roze en 2 blauwe ballonnen, daaraan de echo van de tweeling eraan gedaan ... toen haar ouders het al zagen zeiden ze meteen: HET IS EEN TWEELING!
Goed idee van die tompouce met foto en tekst. Die heb ik nog nooit eerder gehoord. Bij mijn dochter hebben we verschillende dingen gedaan oa bolletjes wol aan mn oma gegeven; wil je wat voor je achterkleinkind breien. En muffins geserveerd met roze en blauwe muisjes, maar die snapte niet iedereen gelijk.
Ja heb nog een testje gedaan en die is eigenlijk hetzelfde als vanochtend. Zou het nu al niet lichter moeten zijn?
Niet echt maar ik laat het mijn man denk ik vertellen. Hij kan niet wachten op weer een kleintje, onze jongste is inmiddels 6. Bij de vorige zwangerschappen heeft mijn man het aan zijn ouders verteld en ik aan mijn familie, we zijn altijd heel voorzichtig daarmee en vertellen het pas na 16 weken ivm eerdere miskramen.
Zijn jullie ook al bezig met namen enzo? En hebben jullie een voorkeur voor een jongen of meisje? (Zonder oordeel, want je bent uiteraard blij met alles!)
@prulletje2 Ja, hier zijn we zeker al bezig met namen ... Kort en krachtig. Wij vinden het belangrijk dat de namen wel afgekort kunnen worden, omdat wij zelf ook namen hebben die afgekort worden. En vernoemen, vinden we leuk, omdat wij ook vernoemt zijn.
Wij hebben al 3 kindjes dus ik heb nog wel een lijstje van wat ik destijds allemaal leuk vond. Maar ik weet zeker dat ik toch weer internet ga afstruinen tzt, ondanks dat ik het allemaal al gezien heb en toch weer steeds bij dezelfde namen uit zal komen . En toch verandert het ook wel. Bij de eerste hadden we een jongens- en meisjesnaam. We wilden toen wel het geslacht weten. De meisjesnaam bleef dus over. Toch hebben we toen bij onze tweede voor een andere meisjesnaam gekozen. Opeens vonden we de eerste niet meer zo leuk. En de derde was een verrassing dus ook weer 2 namen. De jongensnaam hebben we nu nog over. De kans is wel groot dat we die gaan gebruiken als het een jongen wordt. Maar als het een meisje wordt weet ik het echt niet meer! Vond het bij de jongste al zo moeilijk!
Dat nog niet me dochter is enig meisje en die wil een zusjetoen ik vertelde aan de telefoon dat het een broertje was was het huis te klein
En familie vertellen vandaag zei me moeder o een babyboom word er verwacht. Ze zei jullie beginnen er toch niet meer aan ik dacht bij me eigen je moest eens weten hoe we het gaan vertellen ben ik nog aan het verzinnen
Haha ja dat kan ik me voorstellen. Maar ze is nu alweer wat ouder dus misschien kan ze er nu iets beter mee omgaan? Aan de kant van mijn man worden alleen maar meisjes geboren. Mijn zoontje is het enige jongetje (tegenover 6 meisjes). En wij wonen bij hen allemaal in de buurt dus zien ze wel veel. Hij is nu 5. Eerst maakte het hem allemaal niet zoveel uit, maar nu begint hij dat meiden speelgoed overal toch echt wel beu te worden haha. Hij heeft nog 1 neefje van mijn kant, maar die wonen ver weg. Maar nu is mijn schoonzusje eindelijk zwanger van een jongetje! Alleen duurt het nu nog zo lang voordat ze wat aan elkaar zullen hebben. Zelfs als ik nu zwanger zou raken van een jongen zou het voor mijn oudste niet echt interessant meer zijn denk ik.
Haha ja 5 kinderen hoor je niet veel meer tegenwoordig. Eigenlijk vanaf meer dan 3 al niet echt vaak. Ben benieuwd wat voor reacties je zult krijgen!
Heb altijd gezegd eerst een jongen en daarna een meisje is de droom. Maar nu weet ik dat zo niet meer, langs de ene kant wil ik nog steeds wel een meisje maar langs de andere kant geniet ik zo van mijn kleine mannetje dat ik denk nog een jongen is toch ook echt wel leuk. Een jongen zou gewoon ook veel makkelijker en handiger zijn en ik denk voor later ook leuker voor hen? Meisjes namen hebben we al aangezien we er in eerste instantie vanuit gingen een meisje te krijgen de eerste keer (tot de geslachtsbepaling dan) een jongensnaam zal weer moeilijk worden, maar we zijn er ook nog niet echt mee bezig. Volgt wel snel na de positieve test waarschijnlijk
Voorkeur... een jongen zou wel weer leuk zijn na 2 meiden maar met een meisje zou ik net zo blij zijn. Namen... jongensnaam hebben we al, maar die naam vinden we sinds de zwangerschappen van de meiden al leuk. Meisjesnaam is altijd lastig vind ik.
Zo meiden ik moest echt even bij lezen haha! Druk bezig geweest met de lijst, fijn dat deze weer up to date is gemaakt ! Ik was vandaag voor onderzoek voor mijn niche in Amsterdam. Na de miskraam had de echoscopiste hem gezien en gemeten en kwam uit op 2,6 bij 2,2 cm! Ik vond het zo mega groot en was zo angstig geworden toen ik op Google ging spitten. Ze gaf me een foto ervan om te laten zien bij het onderzoek. Dus ik vanmorgen heen, liet die foto zien, zegt die gynaecoloog: Ze heeft je blaas opgemeten, ik snap dat je hier van schrok, dit is niet een niche! Naaaaaaaaah! Ze gaat haar nu bellen en een gratis training aanbieden hahaha! Ik ben echt een maand van de rel geweest denkende dat ik een knoert van een gat in mijn baarmoeder had. Pfff! Ze heeft hem nu alsnog gezocht en gevonden, maar hij is heel klein en ze verwacht geen belemmeringen. Voelt dus als een feestdag vandaag, ik zag mezelf alweer nooit meer zwanger worden! Nu wachten op de ovulatie en met frisse moed er weer tegenaan!
Na 3 jongens zou ik wel graag een meisje willen. Mijn oudste wil ook heeel graag een zusje dus ik hoop het zo..
Poeh voorkeuren? Hmm niet echt voorkeur nee, ik heb al een jongen dus ja een meisje zou leuk zijn... Maar mijn vriend heeft nog geen kinderen dus een jongen van ons samen is net zo leuk. Mijn zoontje is al bijna 10 en voor hem maakt het eigenlijk niet meer uit, leeftijdsverschil is toch te groot daarvoor...qua samen opgroeien/spelen... Namen hebben we het ook al over, meisjes namen hebben we 2 opties en de 2e naam staat vast ivm vernoemen (als het een meisje zou zijn)...Jongensnaam is lastiger