Goedemorgen dames, ik zal me even kort voorstellen want ik ben nieuw op dit forum! Mijn naam is Daantje, ik ben dertig jaar en wij zijn nu meer dan een jaar via het ZH bezig voor ons eerste kindje. Omdat ik zowel een prolactinoom (goedaardig gezwel op hypofyse) als PCOS heb, hebben wij de hulp van het ZH wel nodig. We hebben inmiddels 4 rondes met Letrozol geprobeerd (nooit een eisprong gehad) en zitten nu in de derde ronde met spuiten. Op dit moment spuit ik 75 EH bemfola. In de eerste ronde spuiten heb ik uit mijzelf een eisprong gehad (zonder Pregyl), helaas was het toen niet raak. De tweede ronde is er geen eisprong gekomen maar de derde ronde ziet er nu goed uit. Gisteren had ik een follikel meting en mijn eitje was 13,7. Vorige keer is hij uit zichzelf gesprongen 24 uur na de laatste echo waarop mijn eitje 15,7 was. Morgen mag ik weer voor een meting en hoop ik Pregnyl te mogen spuiten. Als ik dan goed reken, zou mijn NOD uitkomen op ca. 14 februari. Wat zou een positieve test een mooi valentijnscadeau zijn! Fijn in ieder geval dat ik dit keer niet alleen op het wachtbankje zit en de spanning met jullie kan delen . Ik duim voor jullie allemaal!
@Kinderkopje wat schrikken zeg! Dikke knuffel. Hopelijk krijg je een goede uitslag. @xDanielle, ik zou bellen! Denk wel dat je doorgestuurd kunt worden, maar ligt soms ook wel aan de huisarts. Ik heb een positieve ovulatietest gisteren net gezellig gehad. Vanavond en morgen maar weer??
NEE ze hadden nog maar 4 maanden een relatie ofzo. Het eerste jaar is ook allemaal wel erg hectisch verlopen en ze hadden erg vaak bonje maar toch is het goed gekomen! En tja volgens mij verloopt elke relatie in het begin niet altijd even fijn. Snap dat je dan blij bent dat je bij je ex niet zwanger bent geraakt! Fijn dat jullie nu wel al een kindje hebben. Hopelijk gauw een tweede!
Ja wachten duurt lang he! Valt zo tegen. Hier hoopt de jongste volgende week 1 te worden. Had ook echt niet zoiets van ... de derde moet al komen maar sinds die miskraam... opeens wel! Tja die symptomen... lette er nooit op maar ben toch eens benieuwd of ik het een en ander kan achterhalen. Nee nog geen piek maar misschien is ie al geweest. Ik weet het echt allemaal niet. Wacht af en test zeker niet te vroeg want heb al veel vaker gehad dat het dan alsnog vroeg mis ging. Als ik zelfs dat nog mee moet gaan rekenen, heb ik wel al 7 miskramen gehad.
@Wensvooreenderde wanneer heb jij de laatste ovulatietesten gedaan? Zijn deze allemaal van vanmorgen?
Het is inderdaad ons leven maar toch. En ook nog toevallig dat me beste vriendinnetje nu 8 weken en 5 dagen zwanger is, onze vriendengroep moet wel denken whaha! Ik zit nu op 3dpo maar ik vindt het echt heel spannend zeg kan nu al niet meer wachten Nog 1,5 week wachten ook
Hier ook 1DPO... ik wil 7 februari testen en jij? EDIT jij hebt testen genoeg natuurlijk. Ik wil ook gewoon liever niet zo’n omowitte test in handen hebben.
Jippie! Ja dat deed ik wel, de avond voor de positieve test, de avond zelf en de dag vd eisprong. Veel plezier
Dat is gek.. heb je andere ovulatie testen in huis? Zou eens een andere testen bijv van clearblue. (Met smiley) Ik heb ook wel is gelezen dat als ze positief blijven je zwanger kan zijn. Maar volgens mij is dat alleen als er hcg in je urine zit, en dat komt pas na innesteling en daar is 3 dpo wel erg vroeg voor.
welkom! Wat een traject zeg, Valentijnsdag zou inderdaad een mooi dag voor een cadeau van een positieve test zijn. Het is jullie gegund ik test meestal niet van te voren, maar heb weleens rare cyclussen en veel bloedklonters gehad. En ook een keer dat ik toen wel al getest had met een vaag streepje. Die telde ik toen zelf als negatief. Maar nu ik erover nadenk... als je dat allemaal meetel, heb ik afgelopen 8 rondes misschien ook wel 3 vmk gehad. (In elk geval sowieso die ene, maar verloop was bij 2 andere rondes hetzelfde) Maar goed gelukkig tel ik die niet Ik twijfel nog, lijkt me opzich wel leuk om vanaf 7dpo elke dag een test te doen, kijken of ik een lijntje zie verschijnen (en heb 50 testen teveel gekregen... moesten ovulatietesten zijn) Denk dat je piek wel gewoon geweest is. En bijna is niet helemaal
Nee ik heb geen andere in huis. Denk wel dat ik die vanavond even ga halen bij de Kruidvat.. Ik heb wel echt buikpijn al paar dagen zelfs vannacht er wakker van gelegen.
Misschien heeft je lichaam wel geprobeerd het eitje te droppen, maar is het niet gelukt en probeert ze het nu opnieuw? Komende dagen maar blijven testen, blijven ze positief tot 8/9 dagen dpo zou ik een vroege zw test proberen
oh en als je de foto’s bij others zet? Die lijkt soms wel beter te werken. En als je met het blote oog kijkt. Was de teststreep bij je (eerste) piek donkerder/hetzelfde/ of eigenlijk net iets lichter?
@Jongemamaworden heb je trouwens getemperatuurd? Daaraan kan je zien of en wanneer je eisprong daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
Nee die was wel echt iets donkerder. Heb ze nu bij others gezet en dan krijg ik dit; Dus mijn piek is wel geweest dan. Goh wat verwarrend. Misschien toch een vroege test doen voor de zekerheid?!