Eventjes een paar dagen niet geweest en gelijk al weer een hoop om bij te lezen. Leuk een nieuw gezicht erbij, welkom. Ik heb voor alle zekerheid maar weer nieuwe testen in huis gehaald, je weet immers maar nooit. Ik heb me voorgenomen om niet te testen voor NOD, ik wacht netjes tot 1 Januari, maar heb aan de ene kant het voorgevoel dat ik dit jaar nog ongi word, ik weet niet waarom, m'n lichaam haalt dit keer echt van alles uit, ontzettende buikpijn/kramp gehad een woensdag, baarmoeder lag ook heel laag, ben al een paar dagen met vlagen gewoon ineens misselijk, deze dingen heb ik voorheen nog niet gehad, maar aan de andere kant voel ik aan m'n lichaam dat de ongi eraan komt, kortom het maakt er dus echt een potje van. Maar ben ik het 1 Januari niet, dan wordt het de 2e toch even testen. Ik had me eigen toch al voorgenomen om niet te drinken met de jaarwisseling, heb het met de kerstdagen ook niet gedaan, geeft me toch een prettiger gevoel, stel dat het toch raak is dan maar liever geen drank. Ik test eigenlijk nooit voor m'n nod, ik heb wat dat betreft wel geduld, maar heb eigenlijk zoiets van pas op of na nod heeft de test het beste resultaat.
@iez; de lengte van je LF heeft in principe niks te maken met wanneer Je kunt testen. Dat heeft met het aantal dagen na je ei (dpo) te maken. In prinipe vanaf 1 dpo
Ja, is zeker te vroeg! Maakt niet uit hoe lang je LF is, innestelingsproces is hetzelfde, je wordt immers niet ongesteld... Vorige ronde had FF mijn eisprong verkeerd berekend, ik dacht dat ik op 13DPO zat en deed een testje, eigenlijk zat ik op 9DPO. Ik had een tuurstreepje. Dit zegt alleen niet dat het bij iedereen zo zal zijn. Bij een late innesteling kan je goed nog negatief testen op 11DPO, maar wel zwanger zijn. Het is dus voor iedereen anders wanneer je het best kan testen. Het verstandigste is op of na NOD.
Bedankt voor jullie antwoorden! Nog een vraagje hoor, zijn jullie gelijk gestart met ovulatietesten? Of een aantal rondes mee gewacht? Mijn vriend wil het eerst gewoon aan kijken. (Vroeger hadden ze dat ook niet en hadden ze allemaal een hele stoot kinderen....) Zelf ben ik veel te ongeduldig en was ik liever gister zwanger geworden dan morgen! @derde, iedere berekening die je op internet kan maken zegt wat anders.. Dus ik ga voor het gemak dan maar even op jouw advies af en het de komende dagen extra gezellig maken😉 Ben heel benieuwd hoe het iedereen verloopt!
Thx! Hmmmm ik zal me dan proberen zo lang mogelijk in te houden, maar ik wilde vroeg testen omdat ik vorige cyclus het gevoel had dat het raak was, maar dat ik alsnog ongi werd en dat dat mogelijk te maken kan hebben met onvoldoende progesteron. Ik wilde deze ronde vroeg testen om daarachter te komen. Heb dus ook van die gevoelige testen die 10ml hcg testen.
Ziehier mijn OV testen maar wanneer zou mijn ei nou springen / gesprongen zijn?? Ik denk gisteren maar twijfel wel wat!
Hoeveel bedroeg je progesteron en wanneer werd deze geprikt? Hier cyclussen van 32 dagen en op dag 24 slechts 7,9 en op dag 31 0,9. Nu dus net eisprong gehad (of net niet) en moet nu dinsdag wederom bloed prikken... Overal lees ik 5-7 dagen na eisprong maar gyn zei duidelijk dag 20 of 21...
Ik ga daarom juist niet testen. Drink 1 a 2 glaasjes. Het is al zo vaak niet gelukt (ruim 1,5 jaar) waarom nu dan wel. Soort struisvogel politiek ofzo. Bovendien is er nog geen bloedband. Vorig jaar ook keurig maat gehouden en toen was het ook niet gelukt. Sorry als ik de geheelonthouders of anderen die geloven dat je alles na je ei moet laten voor het hoofd stoot. DSM: 28 was positief dus hij is dan dag 28 of 29 gesprongen aangezien je test op dag 29 licht was.
Ben je dan niet bang dat als je innestelling op 10/11dpo plaatsvindt dat je test en te vroeg gaat drinken? Waarom wil je zo'n risico nemen?
Mijne is dus niet geprikt, daarom wilde ik extra opletten of ik wel innesteling heb (pos test) en vervolgens toch menstruatie, want dan kan ik naar de huisarts om te vragen mij te monitoren.
Ik denk gisteren of vandaag! Ik ben niet een geheelonthouder, dus mij stoot je niet voor het hoofd. Ik heb met kerst ook nog lekker Sushi gegeten. Bij mij was het ook pas na een jaar raak, helaas is dat geƫindigd in een vmk begin december. Bij de vmk testte ik ook al vroeg positief (wil natuurlijk niet zeggen dat, dat bij elke zwangerschap hetzelfde is/zal zijn). Ik wil alleen een test doen voor de zekerheid. Als ik wel zwanger ben, dan wil ik gewoon niet drinken, ook al weet ik dat er nog geen bloedband is. Ik wil er dan van mijn kant alles aan doen om het goed te laten gaan, dan kan ik nooit zeggen "misschien komt het wel daardoor". Als de test niet positief is dan drink ik wel gewoon. Als de test negatief is ga ik gewoon drinken. Blijk ik toch zwanger, dan had ik dat natuurlijk nooit kunnen weten, omdat de test nog niet positief was, dus dan kan in mijn ogen een paar glaasjes niet zo'n kwaad. Het is niet alsof ik me ga bezatten ofzo... Ik ga me niet onthouden van mijn glaasje champagne, omdat ik misschien zwanger ben. Ben ik zwnager drink ik niet. Is de test negatief, dan drink ik wel wat.
Ik weet niets van ovulatietests, maar ik ben het met je eens! @MRCD: groot gelijk hoor. Ga je niet tebuiten, maar zoals jij het beschrijft moet het echt kunnen.