Ik ben vrij onregelmatig dus begin meestal op de eerste dag dat ik vruchtbaar slijm spot. Dat controleer ik dagelijks gewoon door met een droge schone vinger even naar binnen te gaan en te voelen. Ik mis dan mijn piek eigenlijk nooit. De ene maand duurt bij mij de periode met vruchtbaar slijm wel langer dan de andere. Deze maand maar 4 dagen en vorige een lange wacht van 12 dagen. Heel frustrerend want dan heb je constant het gevoel dat je er bijna bent.
Dan zou ik op dag 10 beginnen ongeveer en doorgaan tot dag 19/20 of totdat hij weer heel duidelijk is afgelopen na een piek. Je kan de app Premom downloaden. Daarin kan je foto's maken van je strips en dan vergelijkt hij automatisch de lijntjes en berekent hij of hij al donker genoeg is voor je piek. Dat bespaart je veel getwijfel over "is dit al donker genoeg"? Overigens wordt hij bij de ene persoon donkerder dan de andere en sommige testen zijn gevoeliger dan anderen. Ik zou wel de hele cyclus hetzelfde merk testen gebruiken iig. Action is eigenlijk prima en goedkoop (wel uit die plastic verpakking slopen voor de foto) en verder kan je ook goedkope strips op internet kopen.
Mijn eitjes waren ook later dan voor de zwangerschap en mijn LF korter. Maar het lijkt nu eindelijk weer een beetje terug naar normaal te gaan. In ieder geval deze maand.
@noukie1992 vandaag positieve ovu test dus straks nog extra gezellig maken als de kleine naar bed is voor het dutje haha
Ik zit inmiddels 15 maanden na de bevalling dus ik denk dat dit gewoon blijft. Hopelijk hebben we allemaal snel mooie testen!
Ik doe/heb precies hetzelfde.. vandaag de laatste dag van mijn menstruatie dus dan gaan we weer beginnen. Ik was eerst van plan drie dagen te vrijen, de dag van mijn positieve ovulatietest en de twee dagen erna. Maar ik denk dat dat gaat voelen alsof ik het niet genoeg benut dus dat wordt weer even elke 2 dagen ons er toe zetten (heel leuk vinden we t niet meer, voelt toch als moeten). Hebben jullie een bepaald schema?
Geen schema, maar ik kan wel de tip geven om je man geen info te geven over een positieve ovulatietest! Scheelt echt een hoop.
Hier begint de ovulatietest donkerder te worden. Ik denk dat hij morgen of overmorgen positief zal zijn. En dan mogen we weer wachten.... ik heb trouwens ook geen zwangerschapstesten meer in huis en ga wachten tot nod met testen!
Gezondheid is inderdaad het aller belangrijkste! Ik had wel hoop ... maar enorme twijfels, want het voelde niet " raak ", en die onzekerheid, de stress van afgelopen tijd, heeft mijn cyclus ook enorm in de war geschopt. Ik ben ook heel benieuwd of hij deze keer weer " normaal " is, tussen de 28/30 dagen. We gaan het zien ... Het huisje is súper fijn, onze eigen spulletjes staan er in en dat is het gevoel van thuis komen, alleen groter en met meer toekomst, want ik hoop ook dat we snel dat ene " rommelkamertje " wat het nu is, een babykamertje mag worden. ❤ Inderdaad, wat je zegt over de ovulatietesten, had ik ook 2 rondes. Ik wil die onzekerheid juist los kunnen laten ... Ronde 11, pfoe... kan het me niet voorstellen, maar dat zei jij hoogstwaarschijnlijk ook bij ronde 4, waar ik (pas) in zit. Roze, mijn lievelingskleur hier op de lijst, we gaan er voor!
Ik zou vooral proberen om ook een keer voor je positieve ovutest te doen. Gemiddeld springen eitjes zo'n 20 uur na de eerste positieve ovulatietest, maar 12 u kan ook en als je dan 's ochtends een positieve ovutest hebt en je doet het pas 's avonds dan kan je te laat zijn. Wij proberen om de dag vanaf vruchtbaar slijm. Deze maand zouden we om de 2 dagen doen omdat het de afgelopen maanden zo'n uitputtingsslag werd voor manlief en dan dag van positieve ovutest ongeacht of we het de dag ervoor hebben gedaan. Alleen dat plan is helemaal in het water gevallen omdat we beiden ziek waren bij de positieve ovulatietest. Dus ik hoop op een kansje van 3 dagen voor eisprong nu. Maar ik zeg altijd liever te vroeg met de seks dan te laat. Dat ei leeft niet lang, maar sperma leeft gemiddeld 3 dagen.
Nu hoop ik dat men vent nog wat levend zaad over had voor mijn ei want we hebben het deze maand iedere dag gedaan oeps Ach ja al die beetjes maken vast wel een groot en goed geheel hoop ik dan
Ja mijn libido met de pil is echt NUL, dus nu maar even van profiteren Helaas kan ik niet zonder die ondingen, merk nu al dat ik iedere cyclus meer pijn begin te ervaren
Ik dacht gister eigenlijk dit word weer een dag 19.. maar deze ziet er al wel goed uit, we zijn op de goede weg geloof ik?!
NOD-lijst 1 t/m 16 januari 2021 ♡♡♡♡♡♡♡♡ 1 januari (6) Savera - 28 jaar - 1e kindje - ronde 6 Mamarieke - 35 jaar - 3e kindje - ronde 1 Noukie 1992 - 28 jaar - 2e kindje - ronde 3 Lilou2019 - 36 jaar - 3e kindje - ronde 1 na MK Mara91 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 19 (2e keer IUI) Dwaallichtje - 33 jaar - 2e kindje - ronde 7 2 januari (4) wondertjes1992- 28 jaar- 3e kindje -ronde 1 DollyLam - 33 jaar - 2e kindje - ronde 2 Logan2013 - 33 jaar - 4e kindje - ronde 11 Emmetjeboogschutter - 35 jaar -1e kindje - ronde 10 3 januari (0) 4 januari (4) Korey - 37 jaar - 2e kindje - ronde 15 Melis94 - 26 jaar- 2e kindje - ronde 8 (ronde 5 na vmk) xDanielle - 30 jaar - 3e kindje - Ronde 2 Rowena25 - 29 jaar - 3e kindje - ronde 2 5 januari (1) Mamastier - 31 jaar - 3e kindje - ronde 6 6 januari (2) Loulou12 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 7 BlueEyedSoul88 - 32 jaar - 2e kindje - ronde 8 7 januari (2) xTamx - 37 jaar - 2e kindje - ronde 2 Mickey20 - 41 jaar - 2e kindje - ronde 19 8 januari (3) Luchia - 26 jaar - 2e kindje - ronde 11 Karin0423 - 36 jaar - 2e kindje - ronde4 Mamaloo - 34 jaar - 2e (3e) kindje - ronde 2 na mk 9 januari (1) Lizzy93 - 27 jaar - 2e kindje - ronde 2 10 januari (2) MotorMeisje - 30 jaar - 2e kindje - ronde 3 Inez95 - 25 jaar - 1e kindje - ronde 4 11 januari (2) neelatje - 38 jaar - 2e kindje - ronde veel te veel Maudje123 - 44 jaar - 3e kindje - ronde 7 12 januari (3) BS155 - 30 jaar - 2e kindje - ronde 4 Kwis - 30 jaar - 2e kindje - ronde 6 Fringe - 32 jaar - 2e kindje - ronde 3 13 januari (1) Patty86 - 34 jaar - 3e kindje - ronde 1 14 januari (0) 15 januari (2) Appeltje - 29 jaar - 1e kindje - ronde 2 Dirkje11 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 5 16 januari (2) Sanne2204 - 25 jaar - 1e kindje - ronde 4 MotherOfAnAngel - 26 jaar - 2e kindje - ronde 4 Onbekend (2) Linds87 - 33 jaar - 1e kindje - ronde 7 OI SkyA - 25 jaar - 2 e kindje - ronde 6 ♡♡♡♡♡♡♡♡ Totaal (34) Wachtend op de eisprong (27) Wachtbankje (7) Zwanger (0) Ongesteld (0) Tuurtest (0) Negatieve test (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [ QUOTE=... ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren). Hoi meiden eindelijk mag ik me melden. Lang getwijfeld over een 3e maar we gaan er voor. Ronde 1 5 jaar na mijn vorige dochter. Zo spannend weer. Succes iedereen