NOD-Lijst 1 t/m 15 juli 2022

Discussie in 'NOD forum' gestart door Eliss92, 4 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Met 2 zieke kids is dat wel een dingetje waarvan 1 continu in ons bed ligt en ivm valkans ook niet alleen kan liggen. Timing is wel heeeel slecht nu haha

2. Momoftwo12

Momoftwo12 Bekend lid

30 dec 2021
    756
    501
    93
    Vrouw
    Ik vermoed dat gister of zelfs eergister (toen heb je eerder getempt toch? ) je ei is gesprongen, als je temp nu mooi door stijgt in ieder geval.

3. EMMB

EMMB Bekend lid

7 jun 2022
    503
    543
    93
    Vrouw
    Ooh dit geeft hoop! Mijn eerste ronde was 37 dagen en tweede 30 dagen. Had in de eerste ronde op dag 20 wel rare witte afscheiding (wat ik niet eerder had gezien), ik vermoed van de eisprong. Dus kan ook zomaar zijn dat deze cyclus ook weer langer is.

Ik twijfel alleen hoelang ik door ga testen. Echt wachten tot ik een piek test krijg, waarvan ik dus niet precies weet wanneer dat zal zijn, of toch ergens volgende week maar stoppen en de volgende ronde proberen...:$

4. Maudje123

Maudje123 VIP lid

2 aug 2020
    12.413
    7.936
    113
    Vrouw
    Oh shit dat is wel prut inderdaad
    Lastig zeg

5. Momoftwo12

Momoftwo12 Bekend lid

30 dec 2021
    756
    501
    93
    Vrouw
    bij temperaturen zie je pas achteraf als je ei is geweest, dus qua timing heb je er niks aan, dan zijn ovulatietesten weer handiger, dus geven juist vooraf aan wanneer je ei eraan komt. Qua bevestiging is temperaturen fijn!

als je het wil doen, moet je iedere ochtend, rond dezelfde tijd, nog voordat je uit bed bent opgestaan en na ongeveer dezelfde slaap uren, je temperatuur opmeten. Als je ei gesprongen is, zie je in je temperatuur dan een temp stijging.

6. annesmit

annesmit Actief lid

28 dec 2020
    381
    386
    63
    Vrouw
    Veluwe
    Ja klopt, maar dat was echt maar een half uurtje eerder, gisteren wel echt al om 5:30 ivm fles voor mn dochter (1,5 uur eerder dan ‘normaal’). Ik heb een keer eerder een tempkaart bijgehouden en toen was het echt overduidelijk wanneer mn ei was… Lijkt niet op dit kaartje, maar dat zegt natuurlijk niet alles. Vandaag was ie om 6uur (uur eerder) 36.4 en om 6.30 36.6. Dus ja kan ook hoger zijn doordat ik eerder wakker was oid. Irritant dit he.

7. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Ow balen dit! Zal je net zien natuurlijk..

GroeneBomen vindt dit leuk.
  8. AltijdBlijvenDromen

AltijdBlijvenDromen Actief lid

9 nov 2019
    153
    85
    28
    Vrouw

Oh op die manier idd. Maar dan weet je iig ‘zeker’ dat ie geweest is, toch? :) ik ga het proberen! Ik ben helaas zelf idd niet in mogelijkheid om alsnog snel te ‘klussen’ mocht ik dan merken dat het ei een dag eerder gesprongen is voor het geval dat. Dus ik hoop dat ze ovu testen m’n vriend gaan zijn

9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Yep. Naja die gaan voor ♡ ziek is ziek. Gelukkig hoef je niet perse van bil te gaan om zwemmers te krijgen :p

10. Maudje123

Maudje123 VIP lid

2 aug 2020
    12.413
    7.936
    113
    Vrouw
    Ja sowieso gaan die voor
    Ook dat is waar, zelfinseminatie?

11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Yep, toppunt van romantiek. Maar goed, je hebt er net zoveel kans mee als met old school wippen. Alleen t plezier is er niet :roflmao:
    Kids zijn nu ook nog aan t spoken grrr

12. Maudje123

Maudje123 VIP lid

2 aug 2020
    12.413
    7.936
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen hoe en wat precies?
    Vraag me nl af of dat ook wat voor mij zou zijn om zo het spul wat dichter in de buurt te krijgen
    Mag ook in een pb ;)

Ja het plezier mist dan ff maar minstens net zo effectief denk ik toch
    Oh jeetje dat is nog best laat zeg :(

13. AltijdBlijvenDromen

9 nov 2019
    153
    85
    28
    Vrouw
    Als het goed is, begin ik een lijntje te zien? (Dit is een ovulatiestest) dus ik moet het nu elke dag in de gaten houden dat het donkerder wordt? (Cylcusdzg 10) of is het al zover? (Sorry dit is de eerste keer dat ik iets zie )

ps per ongeluk foto 2x aangeduidt

Bijgevoegde bestanden:

14. annesmit

annesmit Actief lid

28 dec 2020
    381
    386
    63
    Vrouw
    Veluwe
    Een ovutest hoeft niet elke dag iets donkerder te worden, maar je zult nu wel elke dag een test moeten doen (heb je een regelmatige cyclus van +/- 28 dgn?). Hij kan zomaar ineens knallen. Dat wil zeggen dat de teststreep even donker of donkerder is dan de controlestreep, dan is er sprake van je piek en kan je binnen 24-48 uur je ovulatie verwachten. Je LH fluctueerd je gehele cyclus een beetje dus soms zal de streep lichter zijn en soms donkerder, dit is niet van belang. Enkel de LH piek is van belang bij ovulatietesten.

15. AltijdBlijvenDromen

9 nov 2019
    153
    85
    28
    Vrouw
    Oke merci! Ik heb helaas geen regelmatige cyclus, daarom ben ik ook bang het ei te missen zeg maar maar dan weet ik dat ik op een bijna even donker streepje moet letten! :)

Ik had al wel eerder een test gedaan, om de test te testen en die was gewoon compleet wit.

16. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Dit was bij mij vorige maand, zie je hoe t loopt. Onderste is t positiefste en ook hoe snel t kan gaan van licht streepje naar echt donker.

17. AltijdBlijvenDromen

9 nov 2019
    153
    85
    28
    Vrouw
    Goed in de gaten houden dus, dankjewel om te delen! Is dit ook belangrijke om altijd op hetzelfde moment te doen of maakt dat niet zoveel uit?

GroeneBomen vindt dit leuk.
  18. annesmit

annesmit Actief lid

28 dec 2020
    381
    386
    63
    Vrouw
    Veluwe
    Het best is rond 12u ‘s middags en evt. ‘s avonds nog eens als je merkt dat je tegen een piek aanzit.

19. annesmit

annesmit Actief lid

28 dec 2020
    381
    386
    63
    Vrouw
    Veluwe
    Hier is mn temp gelukkig gestegen dus denk dat mijn ei geweest is. Weet alleen niet precies op welke dag. Zaterdag had ik nog een smiley op de CB, en vrijdag zat ik tegen een piek aan, maar heb ik hem nooit echt gespot (en toen geen CB gedaan oeps)… FF heeft nog geen kruis gezet.

Bijgevoegde bestanden:

bluedrake vindt dit leuk.
  20. Maudje123

Maudje123 VIP lid

2 aug 2020
    12.413
    7.936
    113
    Vrouw
    Ik zou zeggen gisteren
    Ff zet waarschijnlijk morgen wel een kruis

annesmit vindt dit leuk.