NOD lijst 1 t/m 15 juli

Discussie in 'NOD forum' gestart door Firstborn, 6 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karelloos

Karelloos Actief lid

19 jun 2024
    427
    301
    63
    Vrouw
    Nee nooit eigenlijk, het verschilt van 25 (heb ik maar 1x gehad) tot wel 45 dagen (meestal 32/33 dagen).. dus ben heel benieuwd!

Maargoed ik heb al 4 kindjes dus ik weet dat mijn lichaam in staat is om zwanger te worden, maarja je weet het nooit, blijft een zegen! Die ons hopelijk allemaal gegunt is, dat zou leuk zijn!

Babywishbloem en Pammie87 vinden dit leuk.
  2. Pammie87

Pammie87 Actief lid

6 aug 2022
    109
    97
    28
    Vrouw
    Krijgen jullie wel resultaat als je in de avond een ovulatietest doet? Ik probeer het in de avonden omdat op werk lopen met een potje zo onhandig is maar het lijkt wel alsof in de avond alle LH uit m'n lijf is ofzo, krijg echt heeeele lichte tuurstreepjes (ook als ik 2 u niet drink), vanochtend een keer gedaan in de ochtend (2e plasje vd dag) en meteen donkerder. Kan het zo zijn dat het in de loop van de dag afneemt :$?

Hope2022 en Babywishbloem vinden dit leuk.
  3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Ik heb in de ochtend, middag en avond positieve ovulatietesten gehad. Wanneer hij langzaam donkerder werd testte ik 3x per dag, anders zou ik hem missen ( korte lh piek ), wel testte ik altijd lichter idd als ik in de avond testte. Maar tijdens de lh piek testte ik ook in de avond positief

Babywishbloem en Pammie87 vinden dit leuk.
  4. Vederlicht

Vederlicht Actief lid

2 feb 2024
    307
    262
    63
    Je kan je piek in de avond ook wel vinden hoor. Ligt er ook aan hoe lang of kort je piek is. Als je langere tijd test en je hebt een beetje regelmatige cyclus dan herken je vaak ook wel de oploop. Ik had gisterochtend mijn piek en in de avond knalde hij ook nog. 2x ook een smiley op de (roze) clear blue. Die kan je misschien wat verder op weg helpen. Vond ik vooral in het begin fijn. Dan voelt het toch van “dan weet je het zeker”.

Babywishbloem vindt dit leuk.
  5. Babywishbloem

16 mei 2024
    66
    13
    8
    Wat een rijkdom 4 kindjes! Ja precies dan zou ik in jouw geval inderdaad aan het idee vasthouden dat je lichaam in staat is om zwanger te worden! En ondertussen lekker van je kinderen genieten tot een volgende wonder komt.

Jaa met onregelmatige cyclus is het wat lastiger. Met regelmatige cyclus weet je na je ovulatie 14 dagen of je zwanger bent. En met onregelmatig mag je elke dag testen haha en dan als je nog geluk hebt houdt je lichaam je voor de gek met allerlei symptomen waardoor je denkt dat er sprake is van zwangerschap terwijl dit dan niet geval is. Hoe dan ook.. we proberen er het beste van te maken :roflmao:

6. Babywishbloem

16 mei 2024
    66
    13
    8
    Ik kan hier helaas geen antwoord op geven. Ik drink zoveel dat het bij mij in de avond niet betrouwbaar is om te testen. Maar kan je geen toilettasje meenemen naar de toilet met een testje er in en mini shotje bekertje die weinig ruimte in neemt? Zo zou ik het tenminste doen.

Pammie87 vindt dit leuk.
  7. Hope2022

Hope2022 Bekend lid

18 okt 2021
    500
    612
    93
    Vrouw
    Ze geven aan dat het beste is om tussen 12:00 en 20:00 te testen. Ik doe meestal on 12 en 5 uur

8. Karelloos

Karelloos Actief lid

19 jun 2024
    427
    301
    63
    Vrouw

Ik had wel begrepen dat zelfs met een onregelmatige cyclus, 14 dagen na je ovulatie je menstruatie krijgt of zwanger bent. Als je dus een langere cyclus hebt, is de eerste fase van je cyclus (dus voor de ovulatie) alleen langer. Dus ik ga morgen toch maar testen halen, met dreumes op de fiets, dan weet ik iig wanneer mn NOD is.. want word er super zenuwachtig van het niet eens te weten.. mijn darmen zijn echt van slag, dus weet niet of ik nou mn baarmoeder/ovulatie voel of mn darmen.. spannend!

9. Karelloos

Karelloos Actief lid

19 jun 2024
    427
    301
    63
    Vrouw
    Nog niet positief.. is dit wel een bijna positief of zou dit nog heel lang kunnen duren.. anders moet ik misschien uit de groep

Bijgevoegde bestanden:

10. Peer14

Peer14 Bekend lid

11 mrt 2024
    564
    414
    63
    Vrouw
    Dat is lastig te zeggen! Bij mij zijn ze de hele cyclus door ongeveer zo en lopen ze een dag voor ovulatie op. Heb wel een lange piek daarna. Je zou hem ook gemist kunnen hebben begrijp ik uit je eerdere berichten. Op welke cyclusdag zit je nu?

11. Karelloos

Karelloos Actief lid

19 jun 2024
    427
    301
    63
    Vrouw
    Ja ik zou hem gemist kunnen hebben, al denk ik van niet aangezien ik nog geen steken heb gevoelt en niet echt afscheiding heb gehad (normaal merk ik dat wel) en volgens die app die alles bijhoud zit ik op dag 15.. maar dat zegt niks want de afgelopen maanden duurde het 32 dagen, toen 38 dagen. Daarvoor was het 48 dagen, en daarvoor (schrik niet 171dagen, maar dat kwam door de borstvoeding zei de huisarts). Daarvoor was het ook echt heel wisselend, dus de app houd nu 39 dagen als cyclus aan.. wat inhoud dat 19juli mijn NOD is..

12. Karelloos

Karelloos Actief lid

19 jun 2024
    427
    301
    63
    Vrouw
    Heb me voor de zekerheid aan gemeld voor het NOD topic hierna, hoop dat mn eisprong een deze dagen zal zijn want ik wil helemaal niet zolang wachten :(

13. Peer14

Peer14 Bekend lid

11 mrt 2024
    564
    414
    63
    Vrouw
    als je cyclussen wat aan de langere kant zijn dan zou het goed kunnen dat de piek nog komt! Ik zou even doortesten 1x per dag en als ze wat donkerder worden 2x per dag (ik hou dan zelf 11:00 en 19:00 aan oid).

Babywishbloem en Hope2022 vinden dit leuk.
  14. MiniPoepiebeertje

MiniPoepiebeertje Bekend lid

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Het kan heel snel gaan hoor met die oploop van die ovulatietesten.
    Rustig aan, je hebt nog een goede week de tijd :)
    Plus als je je NOD op 19 juli verwacht hoef je pas op 3 juli een positieve ovulatietest te hebben. Komt goed ;)

15. Karelloos

Karelloos Actief lid

19 jun 2024
    427
    301
    63
    Vrouw
    Oh in mn app stond 5juli, aangezien hij ervan uitgaat dat mn cyclus 39 dagen is.. Maar dat wil ik niet... Duurt zo lang

Ben er vandaag achtergekomen dat ik de laatste 3/4 weken 2 kg ben afgevallen.. Weeg 54 en ben 1.80.. wat dus ondergewicht is.. Als ik borstvoeding geef dan gaat het zo moeizaam, iedereen vind het een zegen (zal het vast ook zijn later) maargoed hoop niet dat dat invloed heeft op mn cyclus. In de zwangerschap kom ik makkelijk 25-30kg aan, dan vraagt nog iedereen waar ik het laat haha

16. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Ja, klopt. Je app zal je ovulatiedatum aangeven. Ovulatietest is 24-48 van te voren positief. Ja, borstvoeding heeft inderdaad invloed op je cyclus. Maar laat je niet leiden daardoor, genoeg vrouwen die met een baby aan de borst zwanger raken!

17. pingpongpcos

pingpongpcos Fanatiek lid

22 mrt 2024
    1.260
    1.204
    113
    Vrouw
    Welkom (terug) aan alle nieuwe dames weer!

Ik ben deze ronde voor het eerst aan de utrogestan, en pfff, ik merk de bijwerkingen toch wel hoor. Enorm opgeblazen, af en toe echt hele gemene steken (die ik van tevoren nog nóóit gehad heb) en een wat branderig gevoel. Hoop dat het hierbij blijft zeg, kijk er niet naar uit om dit in het beste geval nog 7-12 weken te moeten doen :roflmao:

Dit klopt inderdaad! Nu zijn er altijd uitzonderingen, maar over het algemeen is de folliculaire fase wisselend, en niet de luteale fase. Maar ja, dingen weten en dingen voelen is iets anders haha.

Babywishbloem en Hope2022 vinden dit leuk.
  18. MiniPoepiebeertje

28 mei 2019
    776
    559
    93
    Vrouw
    Ik had wat last van testdrang, dus ik besloot toch een test te doen daarnet. Gewoon om mezelf even van die testdrang af te helpen, want op 9dpo in de avond testen.. Zal wel negatief zijn..

Staat er gewoon een tuurstreepje..

Bijgevoegde bestanden:

Denise00, Bluetique, Pammie87 en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Loes28

Loes28 Actief lid

5 jul 2020
    248
    305
    63
    Vrouw
    Oh jaa die zie ik ook!! Spannend

MiniPoepiebeertje vindt dit leuk.
  20. Karelloos

Karelloos Actief lid

19 jun 2024
    427
    301
    63
    Vrouw
    Ik zie ook iets heel heel lichts.. hoop het voor je!

MiniPoepiebeertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina