Neem aan dat de onderste van vandaag is? Ik vind het wel flink afgenomen tov gisteren, dus kans is natuurlijk zeker aanwezig dat je ei al geweest is.. maar misschien is het ook gewoon wat schommeling? Plus, misschien heb je dan wel je test gemist, maar ik heb even teruggelezen en je zegt sowieso genoeg aan het werk te zijn geweest in de slaapkamer. In dat geval zou ik me niet teveel zorgen maken over een mogelijke gemiste piek, voor hetzelfde geld zat je gewoon top qua timing en heb je de kans volledig benut!
En dan gelijk wat eigen onzekerheid - ik heb dus afgelopen vrijdag mogen triggeren met Ovitrelle, maar het ziekenhuis had me verkeerd ingelicht over de utrogestan, die ik dus een halve dag te vroeg heb ingebracht. Nu zou dat niet zo'n probleem moeten zijn (heb de capsule er na 45 minuten voor zover het ging uitgevist omdat ik met wat googlewerk erachter kwam dat het te vroeg was) maar pfff ik ben nu echt bang dat ik met die kleine dosis progesteron mijn eisprong heb verprutst... Ik weet enerzijds dat die kans superklein is, maar de onzekerheid is shit. Het ziekenhuis wil ook geen controle doen of ik wel/niet geovuleerd heb ('de vorige keren menstrueerde je, dus je reageert gewoon op de ovitrelle') dus ik moet nog minimaal 1,5 wachten tot ik überhaupt mag testen. Zit me dus toch een beetje druk te maken, ondanks dat ik mezelf had beloofd dat deze ronde niet te doen
Nee maak me ook Nee de kansen benut ik volledig, ik denk dat ik er teveel mee bezig ben... Oh wat baal ik daarvan haha ik test omdat ik niet weet wanneer mn NOD is.. dat zou ik alleen graag willen weten maargoed het blijft onzeker.. we gaan het zien met de tijd!
Volgens mij mist hier wat, haha. Maar goed, klinkt alsof het dus eigenlijk heel erg meevalt. Ik hou m'n duimen omhoog voor je!
Ja dat laatste vooral.. nou ik denk dat het niet heel veel uitmaakt? Het is maar een halve dag, ik ga even googlen wat het allemaal inhoud. Wel vervelend die onzekerheid en jammer dat ze niet willen kijken ook.. hadden we onze eigen echo kamer maar he?
Ugghhh ja dat zou fijn zijn! Niet dat dat echt helpt, maar een beetje zicht houden is toch fijn. En ja ik had zelf ook al gekeken, ook naar de werking van het spul op het farmacotherapeutisch kompas (helpt toch als je zelf medische kennis hebt) dus in principe is de window waarin het 'uit kan maken' echt maximaal een paar uurtjes, en dan óók nog eens met maar een deel van de capsule. Dus ik maak me absoluut zorgen om (bijna) niks. Maar ja. Zoals dat gaat... Haha ja ik dacht het al!
Daarom, blijf kalm, rustig aan, test gewoon tot je je piek hebt gevonden of tot je menstrueert. 1 keer per dag , probeer hetzelfde moment te pakken, is voldoende tot je ziet dat ze donkerder worden. Dan kún je 2 keer per dag gaan testen, maar dat hoeft niet perse. Ik heb het altijd met 1x gedaan en kon altijd mijn piek vinden. Overigens heb ik toch een testje met clearblue gewaagd daarnet
Gefeliciteerd @MiniPoepiebeertje, die is wel heel duidelijk! Om me ook even te voegen bij alle onzekeren hier (gelukkig hebben we dit forum) : wanneer hebben jullie vruchtbaar slijm? Voor en tijdens de eisprong, of ook erna? Ik had gister diarree en krampen waarvan ik denk dat het ovulatiekrampen zijn, maar nu pas slijm. En m’n ovutesten blijven negatief. Echt frustrerend…
Oh kijk, deze zie ik zeker!! Gefeliciteerd!!! (en dan toch een beetje uit nieuwsgierigheid - dan is bij jou de innesteling wel vroeg joh! Hoeveel dpo ben je nu?)
Vandaag 11dpo. Met de eerste test 9dpo. Vond het ook vroeg hoor, met mijn zoon had ik met 12 dpo een positieve test, toevallig 2 dagen daarvoor had ik nog een negatieve, op 10 dpo dus. Tenminste, daar ga ik vanuit. M’n eisprong een dag later is wat waarschijnlijker als je mijn temperatuur gelooft. En ik had 5 dagen knal positieve ovulatietesten, dus ik geloof ook wel dat het misschien deze keer wat langer duurde. Temperatuur zegt dat m’n eisprong de 16e was en de 13e was een twijfelachtige ovulatie test en de 14e een knaller.
Aan mijn eigen ervaring heb je weinig, omdat ik medicatie neem die dit beïnvloedt (gonal-F), maar in principe is dit een reactie die begint als je follikel(s) hard groeien - die maken dan extra oestrogenen aan, en dat zorgt voor dat eiwitachtige slijm. Het begint als het goed is ietsje voor je eisprong, en neemt dan daarna weer snel af, omdat je follikel dan gesprongen is en dus geen oestrogenen meer produceert. Denk dus dat je nog niet geovuleerd hebt, zeker als je testen nog negatief zijn! Maar de kans is wél heel groot dat het een dezer dagen komt.
Hier begon het altijd 4 dagen voor de tijd, de dag zelf heel erg, en de dag erna nam het heel snel af.
Hier de follikelmeting gehad. Ik heb rechts 8 follikels zitten waarvan er waarschijnlijk 5 mee gaan doen, de grootste is 18.2 en de kleinste is 6.5. Links zitten er 9, waarvan de grootste 17.2 is en de kleinste 11.3. Nog 2 dagen doorspuiten en dan vrijdag weer een echo en dan wordt de punctie ingepland. Komt nu wel dichtbij, spannend!
Bedankt voor jullie felicitaties Voelt toch wel heel erg leuk dit aan nog niemand kan vertellen verder! De afgelopen 3/4 weken komen tweelingen veel voor in gesprekken die we hebben met mensen, dat mensen het noemen of vertellen over, en begin van deze ronde zag ik 2 keer 2 ooievaars. Dus gisteravond zei ik tegen mijn man: het zal toch niet een tweeling zijn? En mijn man, sceptisch als hij normaalgesproken is, zegt: “Nou het zal me niet verbazen, bij onze oudste had ik er niet eens bij stilgestaan en nu komen zo veel mensen iets over tweelingen zeggen dat ik toch echt begin te twijfelen.” Verder voel ik me ook echt zwanger, misselijk, vermoeid, vaak naar het toilet. Eerst maar eens m’n NOD afwachten, daarna maar eens de verloskundige bellen.
Wat goed dat je dat allemaal kan bijhouden, wat spannend, je test wel heel vroeg al positief dus wie weet of het een tweeling is!