Meiden .....graag even jullie mening Hoe denken jullie over de invloed van overgwicht op de vruchtbaarheid ? Ik weeg ergens achter in de 80 kg ( ben al 30 kg afgevallen en sta nu 1,5jaar redelijk stabiel) ben dus eingelijk nog steeds te zwaar , maar zou dit inloed hebben op mijn vruchtbaarheid ? Bedoel wil best weer gaan sporten en lijnen maar ben gewoon geen sporter van nature en hou ontzettend van koken en bakken ( moet ook veel voor glutenvrijdieet van zoon )
@romairo, weet alleen dat het zeker van invloed kan zijn op je eisprong en je cyclus...maar het fijne weet ik er ook niet van hoe het precies werkt...?
80 kilo zegt mij niets... Ik zou dan een prima gewicht hebben... Bmi heb ik nodig. Zolang je bmi onder de 30 is dan is de invloed op je vruchtbaarheid niet heel groot. Gefeliciteerd trouwens, 30 kg is een ongelofelijke prestatiee
Romeira, wow wat ontzettend knap dat je al zo veel bent afgevallen. Maar als je te zwaar of te licht bent kan dat wel invloed hebben. Maar dat ligt inderdaad aan je bmi.
Romaira Kan invloed hebben, maar hoeft zeker niet. Ik heb zelf aanzienlijk overgewicht maar ben zo vruchtbaar als de pest... Mijn beste vriendin precies hetzelfde. Maar ik weet wel dat de kans op PCOS groter is met overgewicht... Maar ik denk dat we het dan niet over of 10 kilo hebben hoor, meer die 30 die je bent afgevallen.