NOD-lijst 1 t/m 15 juni 2012

Discussie in 'NOD forum' gestart door loes1990, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    @gewoonan:Heeft hij ook aangegeven wanneer hij er wel denkt klaar voor te zijn? Wat moet er allemaal nog voor gebeuren?

@100% samen voor gaan?
    Al het aan mijn man ligt wachten we ook nog.. Hij vind het wel leuk, en is helemaal gek op zijn neefje en wil hem het liefst houden.. Maar voor zichzelf vind hij het zo spannend dat hij de neiging heeft het voor zich uit te schuiven.. Aangezien hij alle veranderingen eng vind neem ik maar de stap... En hij werkt mee, zonder problemen, dus het zal wel goed zitten.
    Als ik op hem had moeten wachten waren we nu ook nog niet getrouwd. Inmiddels zijn we dat al 3 jaar, en wil hij niet meer terug..

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@GewoonAn... Ik vind het vervelend voor jou maar het krijgen van een kind is zo ongelofelijk ingrijpend, daar moet je echt met z'n tweeën voor willen gaan. En als één van de twee er niet helemaal klaar voor is, dan is het echt beter even te wachten. Natuurlijk ben je dan teleurgesteld maar niet boos zijn. Het is juist ook voor een man een enorme stap. Ik snap dan ook wel dat hij het even met zijn moeder er over willen hebben. Je moet haar even niet zien als jouw SCHOONmoeder maar echt als zijn moeder. Zij heeft waarschijnlijk hetzelfde gezegd als ik.. weet je het nog niet zeker, wacht dan nog even (bijvoorbeeld tot je ook je rijbewijs gehaald hebt.. dat is trouwens best handig met kinderen). En dat ze jou gevoelens begrijpt.. natuurlijk doet ze dat.. ze heeft kinderen.. ze weet hoe het voelt om ze te hebben. Ze weet alleen ook hoe groot de stap is.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

Hier is het rustig.. ik hoop dat het volgende week wat minder warm is.. de lust om te sexen is toch wat minder in onze verschrikkelijk warme slaapkamer.. bleh.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier niet zo goed nieuws: kwam net van de echo af
    - cyste is gegroeid meer dan 2 keer. 3 maanden geleden was het dus 3,5 cm en nu is het 8x6 cm... echoscopiest wilde eigenlijk niet wachten tot volgende week voor mij afspraak bij de gen. en belde haar. Ze ze gelijk dat die eruit dan gaat en volgende week heb ik dus afspraak bij mijn gen. voor overleg etc. en volgende vrijdag afspraak bij anesthesist en pre-operatie gesprek.
    Datum is nog niet geprikt, maar ik denk dat ik het na 15 juni doe, want 15e ben ik jarig en dan weet ik ook zeker dat ik niet zwanger ben: volgend echo vandaag-morgen zal ik ovulatie krijgen van mijn gezonde rechte eierstok.
    Maar ja ik wel geschrokken dat het zo gegroeid is... en dat het operaties zo snel is en dat wij volgende week gaan overleggen dat misschien als zij endo constateren gelijk ik wordt naar de IVF traject gezet etc... best eng

4. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH

Ik ben boos nja verdrietig/teleurgesteld over het feit, dat hij eerst ja zei en nu na stoppen met pil en alles, en dan na een 5 min gesprek met mams omgeslagen is...

wij zijn 22 en 26.

5. Lieve mij

Lieve mij Actief lid

21 mei 2012
    153
    0
    0
    @Piccolina
    Wat schrikken zeg! bhaa!
    En halen ze bij de operatie de gehele eierstok weg?
    Hoe ben je er eigenlijk achterkomen dat er een cyste zat?

Sterkte!!

6. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    Piccolina: Dat is zeker schrikken! Heel veel sterkte toegewenst....knuffel voor jou!

7. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Hee meiden

(schaamt zich diep)
    Weer erg lang geleden dat ik gereageerd heb..
    Onze zoon is goed ziek geweest, zelf ook ziek geweest.

Nu lekker genieten van het lekkere weer.

Ik wens jullie allemaal suc6 deze maand :D

8. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het algemeen: ik vind het wel of niet hebben van een rijbewijs niks met het wel of niet krijgen van kinderen te maken.
    Als je samen besluit om voor een kindje te gaan, dan doe je dat omdat je er samen klaar voor bent en er samen helemaal voor wilt gaan. En als (plots) een van de twee gaat twijfelen dat snap ik dat dat voor de ander heel verdrietig is. Je maakt immers een beeld voor de toekomst en dat beeld moet je dan helemaal bijstellen. En dat vraagt veel van bijde partners.
    Tuurlijk moet de basis voor het nemen van het besluit dat je klaar bent voor een kindje goed zijn. Een goede relatie, een woonruimte, een inkomen, dat zijn heel belangrijke dingen, maar een rijbewijs is heel handig maar niet noodzakelijk. En zoals Cygnet schrijft is het krijgen van een kindje zo ongelooflijk ingrijpend, daar kan je van te voren onmogelijk een beeld van vormen.

Dus GwoonAn, nogmaals wens ik jullie veel wijsheid en geduld toe en praat goed met elkaar en geef ruimte aan je verdriet en teleurstelling, maar wees niet boos, dat lost niks op.

sterkte! En een knuffel!

ps: het blijft een ongeluksochtend zo te lezen....

9. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Jeetje, wat veel om te verwerken ineens! Veel sterkte!

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het is wel heel erg mogelijk dat zij de eierstok ook weghalen omdat zij kunnen pas beoordelen als zij binnen zijn en als de cyste is dicht gegroeid en verkleefd dan er is geen ruimte om een hechting te maken dan halen ze alles dus weg...

Ik kwam het 4 maanden geleden tegen: had enorme pijn links onder- soort menstruatie pijn maar dan wel heel heftig en niet bij menstruatie. Het voelt alsof je alle organen binnen buiten hangen- beetje raar maar zo kan ik het omschrijven.Zo heftig dat ik niet kan lopen of praten-ging wel pas bij 4 paracetamol's en dan nog 4-5 dagen laten een vage nasleep pijn. Met die pijn ging ik naar HA en gelukkig was die op vakantie dus kreeg ik een vage man die dacht dat het een blindedarm was en heeft mij naar de echo verwijzing gegeven. Ik belde en ging volgende dag naar Bonovo - omdat ik zeker wist dat het iets anders is dan blindedarm. En ja hoor ik zie daar en grote monster - hij belde gelijk na de Gen. afdeling en ik kreeg met spoed bloedafname, 2 vaginale echo's en gesprek met gen-oncoloog.
    Dus dat was januari-cyste van 3,5 cm, verhoogde tumormarker en konden zij gelijk mij opereren maar ik weigerde omdat eerst wilde zwanger proberen worden en volgens de gen. was het ook het beste als ik geen acute mijn had omdat bij kijkoperatie alles is mogelijk omdat ze niet weet wat zij daar vinden...
    Daarna februari weer echo en tumormarker. Cyste bleef hetzelfde en tumorwaarde gedaald. Gen. ze dat over 3 maanden nog even kijken hoe en wat maar dat het mogelijk endometriose is en ik moet zo snel mogelijk aan de slag om zwanger te worden.
    Dan in maart had ik enorme pijn links onder ineens na de seks zoveel dat 7 paracetamols niet hielpen en we hebben bijna ambulance gebeld. Nou ik vermoed dan dat het dan was de tijd dat cyste ineens heeft flink gegroeid en daardoor is die helse pijn...

We zijn 4 ronden geprobeerd zwanger worden - geen geluk, maar 2 daarvan zijn links en mogelijk ook deze maand is eerste keer dat ronde van mijn gezonde eierstok is. Dus ik heb hoop!

Ik ben wel blij dat ik goed geholpen wordt bij Bronovo en dat ze echt alle mijn pijn etc serieus nemen en gaan ook actie ondernemen. Want het is heel goed mogelijk dat ik gewoon ernstige endo heb en dat cyste ook gewoon terugkomt, daarom is van belang om geen menstruatie meer te krijgen en daarom word ik dan misschien in IVF traject geplaatst... hoop ik in elk geval!

11. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat heftig allemaal piccolina....een zeer spannende tijd voor jullie...heel veel sterkte!

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja,
    bedankt, het is niet anders..
    in elk geval is beter dat het zo snel kan ipv lager jaren wachten en proberen en dan onderzoeken en dan nog wat. Ben blij dat het dan nar operatie een duidelijkheid is van endo of geen endo en verder stappen.

13. Lieve mij

Lieve mij Actief lid

21 mei 2012
    153
    0
    0
    pppf wat erg zeg! Dus nu kun je alleen maar afwachten en zelf heeel veel klussen...
    Kan me voorstellen dat het schikken is dat hij zo snel groot wordt, dat is niet iets wat je verwacht...

Misschien een hele gekke vraag maar wat is 'endo' ?

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Piccolina... heftig zeg. Veel sterkte hoor! Knuf

@ZomaarAn... ik bedoel het niet vervelend. Ik kan me heel goed voorstellen dat je verdrietig bent en ook boos op de verandering maar ik denk niet dat het een telefoongesprekje is.. ik denk dat het twijfel is en dan een telefoongesprekje.. Snapje..? Ik ben zelf ook erg verdrietig geweest toen manlief initieel heel stellig zei dat hij geen derde kind wilde.. dat was echt rouwen. Toen ik het bijna een plekje had gegeven (maaaanden later), bedacht hij zich (gelukkig). Snap het dus wel een beetje.. het is een grote teleurstelling maar van uitstel hoeft geen afstel te komen toch? En gelukkig ben je nog heel jong (in tegenstelling tot dit fossiel hihi)

15. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Lieve mij
    Endo = endomentriose :)

16. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    piccolina heb niet je hele verhaal gevolgd , maar dikke knuffel en hopelijk kunnen ze er in positieve zin iets aan doen..

17. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

@Piccolina: Wat schrikken zeg! Heel veel sterkte ermee.

18. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    @piccolina heel veel sterkte meid! knuffel!

@Rijbewijs. Wij hebben een zoon van 13 maanden en bezig voor de 2e en hebben beide geen rijbewijs en ook niet vanplan een auto aan te schaffen.
    Ik doe alles met de bus & fiets. En soms is het onhandig maar we komen er wel hoor.. En vaak nog goedkoper als met de auto!!

19. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

@Rijbewijs: Ik heb ook geen rijbewijs, manlief wel. Als ik hem nu haal dan heb ik er toch weinig aan. Hoef geen 2 auto's voor de deur. En ik ben ook een beetje bang om te rijden. Ben er op mn 18e meteen aan begonnen en niet afgemaakt, beetje stom miss.
    Maar ook ik ga op de fiets, lopens of met de bus. En anders brengt en haalt manlief mij gewoon als het nodig is.

20. Lieve mij

Lieve mij Actief lid

21 mei 2012
    153
    0
    0
    Wij hebben beiden rijbewijs en beiden auto....toch ook wel heel lekker hoor!
    Als ik mn auto niet nodig had voor het werk hadden we misschien alleen zijn auto gehad...maar nu hebben we er beiden 1 en dat is ook wel heel gemakkelijk...
    Maar het is maar net wat 'normaal' voor je is...met alles leer je leven..

Deel Deze Pagina