Ik zit er ook aan te denken om ovulatietesten te gaan gebruiken. Al is het alleen maar om te kijken of mijn ei regelmatig komt per cyclus (mocht ik deze ronde niet zwanger worden) maar ben dan bang dat ik er nog meer mee bezig ga zijn..
nibble mijn ervaring met ovulatietesten is niet dat je er meer mee bezig bent, maar dat je bevestiging hebt van wat je lijf zelf aangeeft en ik vind dat zelf erg prettig. Omdat ik het combineer met temperaturen kan ik precies zien of de ovulatietest inderdaad goed positief was en het eitje is gesprongen en dan weet ik precies wanneer ik mijn NOD kan verwachten en wanneer ik eventueel kan testen (test sowieso pas als ik 1 dag overtijd ben om teleurstellingen te voorkomen). Ik ben er dus niet meer mee bezig in de zin van dat ik er meer over loop te stressen, maar het geeft mij meer inzicht en rust.
Ja precies.. Nu klussen we "op de gok" en dan wordt ik ongi en dan denk ik, hm, hebben we wel op het goede moment geklust? Dus denk idd toch maar ovutestjes aanschaffen. Gelukkig zijn ze niet zo duur. Hoeveel testen gebruik je zo ongeveer per cyclus?
Hier exact hetzelfde als muis. Daarom begin ik ook gelijk met beide. Ik weet dat het mij juist rust geeft als ik exact weet wanneer mijn eisprong geweest. Maar ook omdat mijn vriend door medicijngebruik wat moeite heeft op intiem gebied. En zo weten we precies wanneer we het moeten doen en wanneer het mag. De druk is dan maar een paar dagen en niet langer.
Je kunt het altijd een maand proberen om te kijken of het werkt voor je. Dat is toch heel persoonlijk, hier zou het dus averechts werken.
nibble ik gebruik tussen de 15 en 20 testen per cyclus. Begin op dag 8 of 10 (afhankelijk van wat ik op dag 8 al voel) en dan doortesten tot 2 dagen na de LH piek (als ik met temperatuur ook gezien heb dat de ovulatie geweest is).
Meiden vandaag nog een echo gehad om te kijken hoe t was .. kreeg natuurlijk inwendige echo (eerst wel uitwendig geprobeerd) konden ze m'n baarmoeder moeilijk vinden en toen op een gegevn moment zagen ze iets wat exact overeenkomt met de grote van hoe t kindje zou moeten zijn.. Maar ik was dus eigenlijk te vroeg. Nu over 2 weken weer..
Mandy ben benieuwd of er toch nog een kleintje zit, ik zal voor je duimen. Net de verloskundige aan de telefoon gehad. Ze was een beetje verbaasd over het extreem snelle verloop van mijn miskraam, maar ze denkt net als ik dat alles nu eruit is en ik hoef geen echo als controle. Tenzij ik dat natuurlijk graag wil, maar ik vind het niet echt nodig. Voor emotionele verwerking stelde ze voor dat we nog een ronde zouden afwachten en dan weer gingen proberen, maar ik wil deze ronde al weer gaan proberen. Ik mag volgende keer als ik zwanger ben in ieder geval wel al een vroegere vitaliteitsecho, met 6 weken al, daar ben ik wel heel blij mee. Is vooral ook omdat nu de kans op weer een miskraam verhoogt is, wat ik natuurlijk een stuk minder leuk vind.
Ik heb wel vruchtje verloren, dus ik weet zeker dat het er niet meer is. Het is dus niet alleen maar een bloeding geweest. Bovendien heb ik geen enkel zwangerschapssymptoom meer en zijn mijn borsten en buikje drastisch geslonken. Zwangerschapstest is zo goed als negatief, dus nee er zit bij mij echt niets meer. Vandaar dat ik niet voor de echo hoef te komen.
Wat veel meiden hier die een miskraam hebven gehad! Nog nooit meegemaakt en hoop het ook nooit mee te hoeven maken. Vind het wel heel dapper dat jullie de draad weer oppakken en verder gaan. Nog even een ovutest vraagje (ben echt nog een leek op dat gebied) maar hoevaak per dag twsten jullie? Eerst 1x? Neem aan steeds rond hetzelfde tijdstip. En als de test duidelihjker wordt vaker?
Oh sorry dat wist ik niet.. Geen idee wat ik wel en niet heb verloren.. Erg spannend allemaal. Ben nog wel onwijs moe en misselijk alleen geen zere borsten meer Hoelang was je zwanger?
Mandy, spannend hoor! Muis, gezien het feit dat je het echt verloren bent is het alleen maar fijn dat je snel gestopt bent met bloeden toch. Als jij er een goed gevoel bij hebt (dat het klaar is) dan zou ik ook niet perse een afspraak maken voor een echo. Hier wel een echo 21 mei, die stond nog en gaat door. Inmiddels is de pijn minder. Gelukkig maar.
Hoi dames mag ik erbij? We hebben geen behandeling deze maand dus geen idee hoe t gaat lopen maar vind t wel gezellig om met jullie mee te doen. Ronde 21 alweer, toch confronterend iedere keer, maar we gaan er weer voor! mamalucy, 25jaar, ronde 21, 1e kindje, nod onbekend
Wie doet de lijst hier??? Want ik sta er nog steeds niet bij?? Ook is niks in kleur?? Ik weet niet hoe het werkt anders deed ik het wel. Graag op de lijst. Datumloos Kellyk, 2e kindje, 33 jr ronde 2 na mk
Misselijk ben ik nog wel bij vlagen, logisch ook want hCG is dan nu wel flink aan het dalen, maar het zit nog wel in je lijf. Pas zondag zal het onder de 5 zitten in mijn bloed (hCG is na 7,5 dag helemaal uit je lijf). Het is nu in ieder geval al te laag voor een zwangerschapstest, dus veel zal het al niet meer zijn. Ik was 6+1 toen ik de miskraam kreeg, al had ik de avond er voor al een klein beetje bloedverlies, dus ik vermoed dat het met 6+0 is gestopt. Het was trouwens wel heel duidelijk te zien het vruchtje. Kreeg ook een uurtje van tevoren echt flink meer krampen en flinke rugpijn en pijn in mijn benen. Vruchtzak en placenta-aanleg was ruim 5 centimeter in breedte. Dus dat was heel goed te zien. Embryo zelf is met die termijn nog maar 2 a 3 mm dus die heb ik niet gezien, maar de vliezen enzo waren dus wel heel duidelijk. Met herkennen ervan scheelt het misschien ook dat ik heel vaak weefsel van zwangerschappen (bij dieren dan weliswaar) in mijn handen heb gehad en precies weet hoe het eruit ziet en voelt. Daardoor wist ik ook meteen dat het geen stolsel was. Heb ook amper stolsels verloren, alleen hele kleintjes en lang niet zo groot als het vruchtje.
Ik zal de lijst wel even bijwerken. Geef me 10 minuutjes en dan is die weer up-to date. Laatste lijst staat op pagina 6, die gebruik ik.
Zo de lijst, hopelijk gaat het zo goed . ♥ NOD-Lijst 1 t/m 15 Juni 2014 ♥ 1. (5) : LVtje, 29 jaar, ronde 1, 1e kindje Newdawn, 34 jaar, ronde 3, 1e kindje BellaDS, 29 jaar, ronde 11, 1e kindje Mariam1987, ronde 3. LizzieP, 23 jaar, 2e ronde, 2e kindje 2. (2) : Noamy, 33 jaar, ronde 7, 2e kindje Mystiek, 29 jaar, ronde 8, 1e kindje 3. (2) : Bibaboe, 38 jaar, ronde 39, 3e kindje Muis87, 27 jaar, ronde 2 (1e na mk), 1e kindje 4. (3) : zuurtje, 33 jaar, ronde 6, 4e kindje Asun, 30 jaar, ronde 6, 2e kindje Sparky, 27 jaar, 1e ronde (1e na mk), 3e kindje 5. (0) : 6. (0) : 7. (0) : 8. (0) : 9. (1): Btanja, 30 jaar, ronde 2, 1e kindje 10. (0) : 11. (1) : Nibble, 24 jaar, 4e ronde, 1e kindje 12. (1): Fee89, 25 jaar, ronde 2, 1e kindje 13. (0): 14. (1): Bo1986, 27 jaar, ronde 8 na stoppen MMM, 1e kindje 15. (1): Arendje, 24 jaar, ronde 8, 1e kindje Datumloos (6): Mandy, 24 jaar, ronde 5 (1e na mk), 1e kindje Kellyk, 23 jaar, ronde 2 na mk, 2e kindje Zonnetje80, 34 jaar, 2e rondje, 1e kindje Knorretje24, 27 jaar, 2e ronde (1e na mk), 1e kindje Appelboompje, 30 jaar, 6e ronde, 1e kindje Mamalucy, 25 jaar, ronde 21, 1e kindje, MMM Totaal: 23 ♥Zwanger♥ (0), Ongesteld (0), MMM (1), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0). WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR IN KLEUR of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, ronde, en hoeveelste kindje. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen bij je datum en onder bij totaal van alles ook.