@nibble En Arendje! Heel lief dankjewel!!! Hé Hé Eindelijk ongi.......wist niet dat ik daar zo blij van kon worden!! Al met al viel het dus best mee. 30 dagen met een lf van 13 Best goed toch zo na de mk. Ik laat van me horen als ik mijn eitje heb!
Hallo allemaal, Mag ik ook op de lijst? AzA, 28 jaar, 6e ronde, 1e kindje, NOD 4 juni Hoe zat het ook alweer met teunisbloemolie? Mag je die nu de hele cyclus slikken? Succes allemaal! Hooop op een knallend roze lijst!!
Waar helpt dat voor die teunisbloemolie? Hier vandaag hcg uitslagen gekregen. Dinsdag (6+1 weken zwanger) was de waarde 119. Veeeel te laag dus ook. Gisteren was de waarde 33. Ben ik dan na dit weekend ongeveer van de hcg af? Ik heb geen idee hoe snel het eigenlijk moet zakken, maar dit gaat wel snel volgens mij.
Ik kom me ook bij jullie aansluiten Net helaas de rode duivel tegen gekomen En dat op me bday party!!! Desiree92, 21 jaar, 9e ronde nod is rond 9 juni Hoop op een mooie roze lijst!!! Succes iedereen
Sparky hCG heeft een halfwaardetijd van 36 uur, na 5 keer de halfwaardetijd is een stof uit je lijf (als er niet opnieuw weer bijkomt). Als je er van uitgaat dat je sinds dinsdag geen hCG meer aanmaakt is 7,5 dag later (dinsdag meegerekend als dag 1) alles uit je lijf. Dus maandagnacht zou dan alles uit je lijf moeten zijn. Op een zwangerschapstest test je al eerder negatief, maar dat komt omdat de waarden in je urine lager zijn dan die in je bloed.
Ok ja zwangerschapstest was vanmorgen echt een tuur streepje. Verwacht uiterlijk zondag een negatieve test te hebben. Maar wat bedoel je precies met halfwaarde tijd? Dat het 36 uur duurt voordat het gehalveerd is?
Als het 36 uur duurt voordat de waarde gehalveerd is kom ik uit op volgende week vrijdag dat de waarde 1 is. Maar vandaag zou dan op 30 moeten staan. Gisteren was 33 dus ik verwacht vandaag lager dan 30 te zitten. Als ik uitga van de waarde van gisteren kom ik net een dagje eerder uit. Maar ach.. voor die tijd kan het toch niet meer gemeten worden met een test. En ik dacht dat een eisprong ook gewoon plaats kan vinden met een waarde onder de 5 of niet? Daar zou ik maandag zitten dan met de laatste berekening.
Het schijnt te helpen voor een goeie cyclus en als ik het goed heb de goede doorbloeding van de baarmoeder. Toen ik een bbz had gaf mn gyn aan dat het laatste beetje hcg heel langzaam kan gaan. Maar tkan ook heel snel gaan en heb je kans dat na het weekend je er van af bent.
Dat laatste is natuurlijk ook wel logisch he. Want de helft van weinig is ook weinig, dus gaat er steeds minder vanaf. Maar ik ben allang blij dat de test bijna negatief is. Dan weet ik bij een volgende positieve test in ieder geval dat het niet van de miskraam is.
Halfwaardetijd is t tot de macht 0,5. Is dus net iets anders dan iedere keer de helft eraf. In de farmacie wordt aangenomen dat een stof na 5 keer de halfwaardetijd volledig uit je lichaam is. Als je simpelweg 5 keer de helft doet dan blijf je inderdaad nog overhouden, maar zo simpel werkt dat niet. Je lever zet met een bepaalde maximum snelheid de stof om in een afvalstof die door de nieren (en soms via de darmen) afgevoerd kan worden. Dit heeft een maximale snelheid. Bij hoge concentraties is de snelheid maximaal en gaat de concentratie stof in je lijf met maximaal de helft per 36 uur omlaag. Bij lagere concentraties zal dit sneller gaan omdat de leverenzymen niet geheel verzadigd zijn. Daardoor is na 5 keer de halfwaardetijd een stof volledig uit je lijf, ook al begin je met ontzettend hoge waarden in de duizenden. Dus maandagnacht is hCG bij jou (mits je normaal functionerende leverenzymen hebt) weer op of onder de normaalwaarde. edit: even een kleine opmerking, dit is nog veel te simpel uitgelegd, maar voor nu voldoet het denk ik wel . Sparky als je meer hierover wilt weten kan ik je via PB wel de bijbehorende formules uitleggen en hoe het precies zit, dat is teveel om hier het topic mee vol te gaan spammen .
Mag ik ook op de lijst? Fightforlove 26 jaar, ronde 3, 3e kindje Mijn cyclus was nu al 2 keer 38 dagen dus mijn nod is 10 juni.
Hello ladies, Mag ik ook op de lijst? Na een maandje geen NOD forum kan ik er nu weer tegenaan . Duvellie, 23 jaar, ronde 7, 6e na MK, 1e kindje en NOD is op 5 juni. Hopelijk heel veel roze deze maand!
♥ NOD-Lijst 1 t/m 15 Juni 2014 ♥ 1. (6) : LVtje, 29 jaar, ronde 1, 1e kindje Newdawn, 34 jaar, ronde 3, 1e kindje BellaDS, 29 jaar, ronde 11, 1e kindje Mariam1987, ronde 3. LizzieP, 23 jaar, 2e ronde, 2e kindje Mariam1978, 36 jaar, 4e ronde, 3e kindje 2. (2) : Noamy, 33 jaar, ronde 7, 2e kindje Mystiek, 29 jaar, ronde 8, 1e kindje 3. (3) : Bibaboe, 38 jaar, ronde 39, 3e kindje Muis87, 27 jaar, ronde 2 (1e na mk), 1e kindje Marlijn, 26 jaar, ronde 6, 2e kindje 4. (5) : zuurtje, 33 jaar, ronde 6, 4e kindje Asun, 30 jaar, ronde 6, 2e kindje Sparky, 27 jaar, 1e ronde (1e na mk), 3e kindje LieveLiefie, 30 jaar, ronde 6, 2e kindje AzA, 28 jaar, 6e ronde, 1e kindje 5. (3) : Faylin, 30 jaar, ronde 3, 2e kindje Renske76, 37 jaar, ronde 6, 2e kindje Duvellie, 23 jaar, ronde 7, 6e na MK, 1e kindje 6. (0) : 7. (0) : 8. (0) : 9. (2): Btanja, 30 jaar, ronde 2, 1e kindje Desiree92, 21 jaar, 9e ronde, ?e kindje 10. (1) : Fightforlove, 26 jaar, ronde 3, 3e kindje 11. (1) : Nibble, 24 jaar, 4e ronde, 1e kindje 12. (1): Fee89, 25 jaar, ronde 2, 1e kindje 13. (0): 14. (1): Bo1986, 27 jaar, ronde 8 na stoppen MMM, 1e kindje 15. (1): Arendje, 24 jaar, ronde 8, 1e kindje Datumloos (7): Mandy, 24 jaar, ronde 5 (1e na mk), 1e kindje Kellyk, 23 jaar, ronde 2 na mk, 2e kindje Zonnetje80, 34 jaar, 2e rondje, 1e kindje Knorretje24, 27 jaar, 2e ronde (1e na mk), 1e kindje Appelboompje, 30 jaar, 6e ronde, 1e kindje Mamalucy, 25 jaar, ronde 21, 1e kindje, MMM Miriam1978, 36 jaar, 3e kindje Totaal: 33 ♥Zwanger♥ (0), Ongesteld (0), MMM (1), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0). WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR IN KLEUR of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, ronde, en hoeveelste kindje. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen bij je datum en onder bij totaal van alles ook.
hier nog steeds ongi het duurt nu wel heel erg lang normaal max 5 dagen maar nu zit ik met de 2 dagen spotting (voor het echt duidelijk ongi was) al op dag 10 iedereen veel succes en plezier deze ronde
Wow, dat is inderdaad behoorlijk lang. Hopelijk ben je er snel vanaf! Toen ik (járen geleden) aan de pil was had ik altijd van die mega lange ongi's. Vreselijk irritant en het werd van kwaad tot erger. Wat een verademing was toen het spiraaltje en geen ongi's meer. Had me op het ergste voorbereid nadat het spiraal eruit was, maar was uiteindelijk maar 3 dagen ongesteld. Hier begin ik weer wat meer afscheiding te krijgen, wel fijn. Begon vorige maand ook rond CD8, hopelijk zet het weer door en is mijn eisprong volgens 'schema'. Blijft toch altijd afwachten als je net gestopt bent met ac en je geen idee hebt hoe je cyclus is.
Wat een gezellige boel hier Leuk! Voelde me een beetje dom omdat ik zag dat ik geen datum van mijn NOD had aangegeven toen ik de bijgewerkte lijst zag. Sorry is allemaal nog een beetje nieuw voor me. Mijn NOD is 3 juni (appelboompje) ... Wil iemand mij van het datumlooslijstje naar de goede datum zetten? Alvast bedankt Klinkt nog wel eventjes weg, maar heb er vandaag maar goed 'misbruik' van gemaakt en mij tijdens een high tea goed teniet gedaan aan allemaal lekkers (zalm, carpaccio ) We moeten er maar het beste van maken he?!