NOD-lijst 1 t/m 15 juni 2020, door tot iedereen op roze

Discussie in 'NOD forum' gestart door Wensje2014, 5 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Ja dat is verschrikkelijk, heb ik normaal ook elke maand gehad de afgelopen 2 jaar. Maar omdat ik mezelf zo heb overtuigd dat we moeten starten met IUI aankomende cyclus, verwacht ik deze maand dus niks. Voor mijn gevoel had het dan ook wel eerder moeten zijn gelukt, dus hoezo zou het dan nu ineens 'raak' zijn. Ben dat geloof kwijt ofzo :confused:

2. gate

gate Bekend lid

12 jun 2014
    726
    508
    93
    Ja, hou er zelf al rekening mee met saunabezoekjes, maar dat dit weer ook dat effect zou hebben had ik eigenlijk niet bedacht...

3. gate

gate Bekend lid

12 jun 2014
    726
    508
    93
    Dat begrijp ik wel. Heb zelf nu al iedere maand iets meer idee van zal wel weer niet raak zijn. Maar nog wel steeds naarmate nod dichterbij komt weer hoop. Snap wel dat dit in jouw geval weg kan gaan... je hebt deze ronde nog wel een kans toch??

4. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Ja je blijft hopen uiteraard!

Ik heb elke maand volgens de berekening van hunault 52% kans om zwanger te worden. Best hoog volgens de gyn maar ja, we zitten nog steeds met lege handen..

5. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Ik heb 1x clomid moeten nemen, 50mg. En ik was daar héél erg emo door! Echt niet normaal...
    Bij mij werkte het niet, dus meteen overgestapt op letrozole, zonder bijwerkingen.
    Maar idd, wie weet valt het bij jou beter mee! ;)

6. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Hoe kom je aan die 52%? :) da's wel vrij veel idd!!
    Ik ben ook echt niet meer in de veronderstelling dat het goed gaat komen hoor. :( Mijn ouders willen in oktober met z'n allen op vakantie, dus da's na deze ronde. Ik betrap mezelf er al op dat ik dan begin uit te rekenen waar ik dan in mijn nieuwe cyclus zou zitten, ipv hoeveel weken ik dan zwanger zou zijn. Je gaat er gewoon al vanuit dat het niets gaat zijn.
    Ik weet niet of dat nu wel zo bevorderlijk is... :-s

7. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Denk dat het weer nu nog wel moet meevallen, als hij idd niet mega strak ondergoed draagt of zo. Deels regelt dat toch zelf de temperatuur een beetje?
    Ik denk dan maar; als warm weer een invloed zou hebben, zouden mensen in echt tropische landen toch niet zwanger geraken... Ik ben zelf volgens mijn ouders verwekt bij 40graden op vakantie in Portugal... :p dus zou ik mij niet te veel zorgen over maken.
    Sauna en warm bad is idd nog iets anders. Sauna heb je het al over 70-90graden of zo!

8. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Ja hier ben ik dus ook enorm bang voor.. Maar moet het proberen. Als het heftig is dan ook letrozole of gonal f. Vind jij het spuiten niet eng?

9. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Dat is een bepaalde berekening die ze maken bij de gyn op basis van leeftijd, cyclus etc. Ik hecht er geen waarde aan want het klopt in mijn geval van geen kant..

Ja ik bereken ook altijd wanneer mijn nieuwe cyclus start ipv mogelijk zwanger zijn. Het komt ooit wel goed maar ja, wanneer hè. Konden we maar in de toekomst kijken, dan zullen we er een stuk chiller onder zijn als we weten wanneer het zover is ;)

10. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    @Roos02 ik moet niet spuiten. Dag 3 tem 8 elke dag een pilletje letrozole, dag 12 follikelmeting. En dan vanaf deze cyclus extra progesteron waarschijnlijk. Met al die tussentijdse bloedingen is er denk ik toch nog iets niet helemaal juist...

Ik heb zo geen berekening gekregen, maar ik zit blijkbaar altijd aan de foute kant van het percentage, dus ik wil het niet weten denk ik... :oops:

Och, ik denk als je het op voorhand zou weten, dat het dan toch niet meer zou kloppen. Als je nu zou weten 'binnen 2 jaar ga je zwanger zijn', ga je die eerste twee jaar niet proberen en niet ontdekken dat je hulp nodig hebt om het na 2 jaar te doen lukken... :confused:
    We kunnen jammer genoeg echt enkel maar hopen dat alles op een bepaald moment gewoon lukt... :(

11. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.679
    6.578
    113
    Vrouw

Heb even terug gezocht omdat ik nieuwsgierig was naar je onderzoeken. Wat is er verder met de gyn uit gekomen?
    Een niche kan wel degelijk de innesteling bemoeilijken, iui is dan eigenlijk ook niet echt doeltreffend lijkt me. Maar wat dan wel? Zelfde met IVF want het eitje moet toch kunnen nestelen...

12. gate

gate Bekend lid

12 jun 2014
    726
    508
    93
    Heb je een goed punt idd! We gaan het zien :)

Lientje91 vindt dit leuk.
  13. gate

gate Bekend lid

12 jun 2014
    726
    508
    93
    Bedoelde meer dat je nu nog een ronde zonder hulp hebt toch? Je gaat volgende week naar de gyn als de nieuwe cyclus is gestart?

14. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Ze zeggen dat het nog niet bewezen is dat een niche een innestelling bemoeilijkt. Dat onderzoeken ze nu nog. Ik kan niet geopereerd worden want de niche is te klein waardoor ze het aan de buitenkant niet kunnen zien.

Daarmee zeggen ze dus eigenlijk ook dat ik wel gewoon zwanger zou moeten kunnen worden. Dit heeft de gyn in het AMC (waar ze dit dus onderzoeken) tegen mij gezegd. Hij vond IUI een prima idee om mee te beginnen. Het is namelijk niet onmogelijk om zwanger te worden. Het is wel bewezen dat vrouwen na een keizersnede moeilijker zwanger kunnen worden.

Zelf heb ik ook niet zoveel vertrouwen in de IUI of eventueel zelfs IVF maar het heeft wel weer een keerzijde. Er word alleen 'goed' zaad hoog ingespoten en er worden meerdere eieren gerijpt om de kans te vergroten. Het zaad word ook niet gelijk vernietigd door eventuele zuurtegraad dus we moeten maar hopen dat we een hele sterke samenstelling hebben straks die op een goede plek gaat innestellen.. Meer kunnen we niet doen :(

Nummer4 en Lientje91 vinden dit leuk.
  15. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Nee ik ben vorige week bij de gyn geweest en heb clomid meegekregen voor de nieuwe cyclus. Die begint waarschijnlijk ergens tussen aanstaande donderdag - zaterdag. Ik dacht vorige maand dat mijn ei rond de afspraak met de gyn zou springen en had een beetje de hoop dat ze me dan direct gingen helpen maar mijn eisprong was een week ervoor ongeveer dus dat ging niet door hihi.

16. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Jammer wel! Maar de nieuwe ronde is ook al bijna dan! Jij moet nu dan met clomid je ei stimuleren voor IUI? Neem je dan een hoge dosis al meteen?

17. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.679
    6.578
    113
    Vrouw
    Oh apart, maar zij zullen het wel weten gok ik dan. Had juist op informatie over niches gezocht en kwam op een website van een ziekenhuis waar vermeld werd dat het het innestelen wel bemoeilijkt, in de niche kan een embryo niet vrouwen, hogere kans op miskramen, slechter hechtings oppervlak.

Dat is dan een positieve kant van iui, hopelijk lukt het daar dan wel mee!

18. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    #3978 Roos02, 17 aug 2020
    Laatst bewerkt: 17 aug 2020
    Ja inderdaad, eind deze week starten! Ik moet 1 tablet per dag op cyclus dag 3 tot 7 maar weet niet hoeveel mg dat is, ik lig nog in bed hihi. Kijk zo wel even :)

Ik heb elke maand een ei maar om de kans te vergroten, moet ik clomid slikken voor 2 a 3 eitjes dus de kans op een meerling is aanwezig. Zei al tegen mijn vriend, we gaan gewoon gelijk voor een tweeling. Het wil trouwens niet zeggen dat ook alle eieren daadwerkelijk bevrucht raken hoor, de kans is 20%. Als er meer dan 3 eieren zijn ontwikkeld, moeten we een maand overslaan. Dat is een te groot risico. Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal verloopt!

Lientje91 vindt dit leuk.
  19. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Ja dat klopt maar het is nog niet 'bewezen'. Er zijn ook zat vrouwen die wél zwanger worden met een niche. Het is een onderzoek van jaren. Ik moet ook een aantal vragenlijsten invullen en de laatste is over 3 jaar.. Dus dat geeft wel aan hoelang zo'n onderzoek duurt voordat ze echt harde feiten (mogen) hebben. En volgens mij zijn ze dit ook al een aantal jaren aan het onderzoeken. En ik vertrouw erop dat de gynaecoloog in het AMC wel weet wat hij zegt en doet (mijn eigen gynaecoloog in het streekziekenhuis hier heb ik geen vertrouwen in :confused:)

We gaan zien, ik ga het traject volgen en als het écht niet wil lukken, dan zien we wel weer verder. Ik ben 'gelukkig' nog jong zoals iedereen dat zegt..

Nummer4 vindt dit leuk.
  20. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Jah, is idd gewoon een iets grotere kans dat er eentje blijft zitten he... Zei mijn gyn ook al. Maar bij mij geeft die medicatie er met moeite eentje jammer genoeg... :p zou wel fijn zijn, een iets grotere kans hebben.

Roos02 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina