NOD-lijst 1 t/m 15 juni 2020, door tot iedereen op roze

Discussie in 'NOD forum' gestart door Wensje2014, 5 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Pregnyl is om de follikels te laten springen. Ik denk dat je dan Gonal F bedoeld? Dit is om eitjes te laten groeien.

Nee joh, diarree heeft niks met een mislukte innestelling te maken. Niet te druk maken daarom :)

Ik ben zo eeuwig moe door de hormonen, echt vervelend.

2. gate

gate Bekend lid

12 jun 2014
    726
    508
    93
    Wat een kort lijstje wordt dit zo... maakt me wel een beetje verdrietig als ik het zo zie!
    Ik ben vandaag 2 dpo, schiet al op o_O. Gelukkig merk ik weer dat ik er niet zo veel mee bezig ben nog, zal nog wel komen...
    Was voornemens om het gisteravond nog een keer gezellig te maken, gewoon voor de zekerheid, maar is niet meer gebeurt... hoop dat het ook echt overbodig zou zijn geweest en dat we dus niks mislopen hierdoor...

Wat dat betreft lijkt iui me wel prettig omdat je zeker weet dat het op het juiste moment plaatsvindt. Maar het is ook wel slopend denk ik....

3. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Hmm... Ik denk echt dat hij pregnyl zei. Zal je zaterdag op de hoogte houden! :p

Vond het gewoon raar vd diarree, dat het elke maand op dezelfde dag terugkomt. Zit miss los in mijn hoofd, vd koffie of zo... :p

Roos02 vindt dit leuk.
  4. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.676
    6.576
    113
    Vrouw

Heeft met je hormonen te maken. Hier rond eisprong en vlak voor menstruatie.

5. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.676
    6.576
    113
    Vrouw

We zijn gewoon een select groepje aan het worden :rolleyes:

Maar ik snap je wel. Frustrerend dat t voor ons allen nog niet raak is. Destemeer omdat je zelf ook nog op de lijst staat na al die maanden...

Roos02, gate en Lientje91 vinden dit leuk.
  6. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Mja, Zal bij mij dan wel niet perse iets willen zeggen. 5dpo is toch écht te vroeg om al gelukt of mislukt te zijn?

7. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Waarschijnlijk komt dit door de progesteron (hormonen). In de tweede helft van je menstruatie, dus na de eisprong, is progesteron de baas. De hoeveelheid oestrogeen neemt dan af en het progesterongehalte neemt toe. Progesteron zorgt ervoor dat het baarmoederslijmvlies van de baarmoederwand zich voorbereidt op een goede innesteling van een bevruchte eicel.

Nummer4 en Lientje91 vinden dit leuk.
  8. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Ik vond het eigenlijk wel meevallen met de IUI. Je leeft er echt 2 weken helemaal 'naartoe', je moet 5 dagen clomid slikken en dan om de paar dagen langskomen voor een echo en dan uiteindelijk krijg je groen licht om de pregnyl spuit te zetten, vervolgens mag je 1,5 dag later langskomen voor de inseminatie. Ik dacht donderdagmiddag echt, is dit het en nu maar stom wachten?! Maar goed, wie weet dat ik na 4 keer proberen het wel zat begin te worden. Ik merk wel dat we er nu veel meer mee bezig zijn dan normaal. Zelfs mijn vriend is er veel mee bezig terwijl dat niks voor hem is.. Hij moet zich inhouden met bier (max 5 in het weekend:cry:), denk dat dat hij er daarom zoveel mee bezig is haha. De teleurstelling zal dan ook wel enorm zijn als het niet raak is..

Oh en wat ik wel vervelend vind is dat ik zo ontzettend last heb van de bijwerkingen door clomid en pregnyl. Heb echt het gevoel dat ik al zwanger ben. Moe, misselijk en snel geïrriteerd ofzo terwijl ik dat normaal nooit hebt!

gate vindt dit leuk.
  9. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Kan wel idd!! Hopelijk gewoon raak deze keer! :p

Die vermoeidheid van jou heb ik ook echt heel hard!! Zou heel de dag kunnen slapen... Blij dat ik verlof heb! :p
    Maar vooral blij dat ik, moest het nu niet gelukt zijn, gewoon meteen verder kan met de volgende stap...

Mijn vriend blijft er heel nuchter onder. Die hoopt gewoon dat het binnen dit en een jaar gaat lukken en houdt daar wat aan vast, ik denk om de teleurstelling al wat te verwerken? Merk wel dat hij er eigenlijk heel graag ook eens met een vriend over zou willen praten, maar zijn vrienden ontwijken het precies liever. Vind ik wel erg. Eigenlijk zou er ook een dergelijk forum voor mannen moeten bestaan... :(

10. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.676
    6.576
    113
    Vrouw
    Rond 5dpo gebeurt er heel veel qua celdeling van de bevruchte eicel dus misschien is dat waarom je lichaam ook reageert. Fingers crossed!

Edit: weet niet eens of je lichaam dat al merkt als het nog niet ingenesteld is trouwens...

Roos02 en Lientje91 vinden dit leuk.
  11. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.676
    6.576
    113
    Vrouw

Wat rot dat je zoveel last van de medicatie hebt zeg... :(

Voor je vriend ook lastig natuurlijk om gewoontes te doorbreken en niet even los kunnen gaan maar het is voor een goed doel en hopelijk van niet al te lange duur.

Wacht maar tot je 38 weken zwanger bent. Van mij mocht mijn vriend niks meer drinken haha... En toen duurde het tot 42 weken voor de oudste zich aandiende, dat was best zwaar voor hem :eek:

Roos02 vindt dit leuk.
  12. gate

gate Bekend lid

12 jun 2014
    726
    508
    93
    Nou ja die hormonen lijken me helemaal niks en je bent er dan idd nog veel meer mee bezig... tja weet niet... maar goed mocht het nodig zijn ga ik het zeker wel doen hoor!

Roos02 vindt dit leuk.
  13. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Geen idee! Ik kan niet meer dan wachten he... :'-(

Nummer4 vindt dit leuk.
  14. Appeltje2

Appeltje2 Bekend lid

23 sep 2014
    773
    176
    43
    Ik had het alleen op de eerst dag van mijn menstruatie en ook van pijn. Dat was voordat ik kinderen kreeg. Dat is nu niet meer.

15. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.676
    6.576
    113
    Vrouw

Helaas zitten we allemaal in dat schuitje...

16. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Inderdaad! Echt rot he dat wachten?! :(

17. Carolinec87

Carolinec87 Actief lid

30 apr 2020
    430
    310
    63
    Vrouw
    Willen jullie eens mee kijken? Ik weet niet zo goed of mijn piek al is geweest of niet. Testen van de Action zijn van bovenaf van vrijdagavond, zaterdagochtend, zaterdagavond. Het lijkt alsof ze aflopen? Dus dat ik misschien daarvoor de piek al gehad heb?

Daarna waren mijn testen op, heb toen doorgetest met clearblue, maar geen smiley. Bij de Action waren de ovulatietesten uitverkocht, dus vanaf gister getest met Kruidvat testen. Die lopen ook niet echt op.

Blijf voor de zekerheid wel verder testen.

Bijgevoegde bestanden:

18. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.676
    6.576
    113
    Vrouw

Vind er niks aan. o_O

19. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.676
    6.576
    113
    Vrouw

Ik ken die testjes niet dus weet niet hoe donker de teststreep moet worden maar ze lijken me allemaal zo ongeveer hetzelfde. Misschien kan je het voorleggen in het testjes topic?

20. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Ik heb alleen maar slechte ervaringen met Kruidvat. Dus kan ik niet over meespreken. Action is niet positief. Denk dat je piek nog moet komen? Allesinds wel bena? Kan je doortesten met de clearblue?

Deel Deze Pagina