NOD-lijst 1 t/m 15 juni 2020, door tot iedereen op roze

Discussie in 'NOD forum' gestart door Wensje2014, 5 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Wat vervelend dat je met dit gevoel zit zeg.

Heb je dit al besproken met je man? Is de wens van nog een kindje vanuit jullie samen of heeft 1 dit sterker dan de ander?

2. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Om de dag is zeker goed! Volgens mijn gyn is dat het beste wat je kan doen in de vruchtbare periode :)

Nummer4 en Carolinec87 vinden dit leuk.
  3. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.678
    6.576
    113
    Vrouw

Hij is heel praktisch ingesteld en zegt dat hij het graag wil, maar dat ik dan maar weer een spiraaltje moet laten plaatsen. Kortom, hij legt de beslissing bij mij, behalve dat hij zegt "je weet dat ik graag meer kinderen wil". Hij voelt die leeftijdsdruk niet, maar mijn lichaam vertoont al tekenen van de overgang. Voor mij is het een nu of nooit en voor hem speelt dat niet zo.
    Bij mij speelt er meer ivm eerdere pnd, vind het nog steeds erg lastig.

4. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.678
    6.576
    113
    Vrouw

Zie hierboven.
    Ik denk dat bij hem de wens sterker is. Voor mij is het ook goed zo, ookal zou ik het nog wel bewust als "laatste keer" willen meemaken maar ja, dat is geen goede reden.

Voors:
    Ruimte zat
    Financieel prima
    Ik werk niet overdag, geen opvang nodig etc.

Tegens:
    Pnd
    Pnd
    Pnd
    Pnd.... (Weegt zwaar)
    Vaak alleen omdat hij veel weg is, veel buitenshuis bezig is, sta er nu ook al vaak alleen voor wat zwaar is ivm de pnd... Daar issie weer.
    Oudste is hoogbegaafd en heeft qua gedrag een flinke handleiding = stress
    Middelste sneeuwt onder nu
    Jongste (bijna 2) heeft me vanaf geboorte wakker gehouden dus ik ben moe...

Hij gaat over 2 jaar naar school, ik zie zo uit naar die paar uurtjes alleen...
    Raak ik nu zwanger, dan stel ik dat nog 3 jaar langer uit.

Hmmm...

Nouja da's dus m'n hoofd die met me aan de haal gaat momenteel.

5. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Wat ik zo uit je verhaal kan opmaken zit voornamelijk de pnd in de weg. Heb je hierover al eens gepraat met een deskundige? Ik denk dat het vooral belangrijk is om de pnd te accepteren. De kans is aanwezig dat je het weer krijgt. Kan je dan op iemand terugvallen? Heb je het zelf gauw genoeg door zodat je kan ingrijpen? En vooral, begrijpt en ondersteunt jouw man in dit geval zodat je geen 4 kinderen in je eentje hoeft te doen?

Lastige situatie en een ander kan de keuze niet voor je maken, ook je man niet.

Heel veel wijsheid ❤

6. Carolinec87

Carolinec87 Actief lid

30 apr 2020
    430
    310
    63
    Vrouw
    Wat een moeilijke keuze zeg! Denk er goed over na en ook ik wens je heel veel wijsheid!

Nummer4 vindt dit leuk.
  7. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Net terug van bij de fertiliteitsarts. Hij heeft enkel bloed genomen om progesteron te testen. Als het nu niet gelukt is, moet ik zo snel mogelijk een nieuwe afspraak voor een voorschrift van die spuiten. Gezien ik een eisprong heb gehad beetje een nutteloze afspraak. Enige dat hij nu kon doen was via mijn bloed controleren of t een goeie eisprong was.

8. Carolinec87

Carolinec87 Actief lid

30 apr 2020
    430
    310
    63
    Vrouw
    Oh wel jammer dat het een beetje nutteloos was. Laten we maar gewoon hopen dat het gelukt is!

9. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Inderdaad! :) maar nu eerst weekje vakantie... Beetje gedachten verzetten... ;)

Wensje2014 vindt dit leuk.
  10. Carolinec87

Carolinec87 Actief lid

30 apr 2020
    430
    310
    63
    Vrouw
    Oh lekker! Gaan jullie nog weg?

11. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Weekje Belgische kust... Veel meer lijkt er niet echt te mogen... :p Wij zijn nog steeds verbannen door Nederland. ;)

Nummer4 vindt dit leuk.
  12. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    @Nummer4 ik was nog vergeten antwoorden op je bericht... Snap wel dat dat allemaal heel spannend en moeilijk te beslissen is ... :( Gewoon héél veel erover praten nog, en dan zal je zeker wel het juiste doen. Het is een heel ingrijpende beslissing, eender dewelke je neemt. Heel veel wijsheid gewenst! Xxx

Nummer4 vindt dit leuk.
  13. Carolinec87

Carolinec87 Actief lid

30 apr 2020
    430
    310
    63
    Vrouw
    Ahh lekker zeg! Lekker uitwaaien en even je gedachten verzetten. En volgens mij wordt het heel mooi weer:) geniet ervan!

14. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Heel volgende week 30graden of zo?! :-0
    Kan niet beter! ;)
    Dankjewel! Xx

(Nu toch ook nog wel vol spanning aan het afwachten of er misschien al een innieminie beetje HCG gevonden is? :p)

Carolinec87 vindt dit leuk.
  15. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Mijn progesteron gehalte is perfect. Nog geen HCG. Maar da's normaal, Tis nog heel vroeg daarvoor. Donderdag testen!

Wensje2014 en Nummer4 vinden dit leuk.
  16. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Fijn dat je een goede eisprong hebt gehad :) Lekker genieten van de vakantie en hopelijk een positieve test donderdag!

Lientje91 vindt dit leuk.
  17. gate

gate Bekend lid

12 jun 2014
    726
    508
    93
    Ik kon me niet meer inhouden... vandaag 8dpo. Had me zo voorgenomen om pas te testen vanaf evt 12dpo. Het heeft bij mij ook zo geen zin namelijk omdat ik elke maand voor nod licht pos testjes heb. Wederom vandaag een enorm tuurlijntje, niet op de foto te krijgen. Afwachten maar weer...

Spannend @Lientje91 ! Iig goed dat je progesteron mooi is!

@Roos02 ik ben zo benieuwd naar hoe het bij jou gaat!

@Nummer4 wat moeilijk zeg! Snap dat je voelt nu of nooit, dat heb ik zelfs al een beetje... maar bij mij is de wens dan nu wel enorm groot! Je moet het natuurlijk niet alleen voor je man doen (mocht dit zo voelen) zeker omdat het voor het grote deel op jou neerkomt wat betreft zorg enzo... als je nu al probeert het wat te ontwijken door later naar bed te gaan enzo zou ik al bijna zeggen dat je de keuze al een beetje gemaakt hebt??

Nummer4 en Lientje91 vinden dit leuk.
  18. Lientje91

Lientje91 Fanatiek lid

21 aug 2019
    2.482
    1.884
    113
    Vrouw
    Ooh spannend zeg!! Maar 8dpo is wel écht heel vroeg. Ik heb een bloedtest gehad op 10dpo. Nog niets te zien, maar de dokter liet weten dat het perfect mogelijk is deze maand... ;) dus gewoon nog even geduld! (Hoe moeilijk is dat he??? :-o)

19. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.678
    6.576
    113
    Vrouw

Hey. Ja ik denk dat je daar de spijker op z'n kop slaat...

Over je tuurstreepjes, ik las ergens dat wanneer je ouder wordt en dichterbij de menopauze komt, je vaker streepjes kan plassen door verhoogde hormoon waardes. Weet niet of dat klopt maar het ik dacht daar aan toen ik je post las.
    Met welke testjes test jij?

20. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Niet beter of minder dan gisteren... Hij is erg geel op de foto, die is gemaakt na inwerktijd want het was vroeg vanmorgen. Het was wel gelijk dit dus niet pas na inwerktijd.

Ik stop nu ook met testen en ga het gewoon afwachten. Heb nu ook geen testen meer in huis hihi.

Bijgevoegde bestanden:

Nummer4 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina