Oooooww, ik weet nog zo dat ik vorig jaar het steeds mar uitstelde omdat de uitgerekend datum niet lekker zou uitkomen... vervolgens begonnen en zwanger, uitgerekend in oktober, helemaal fantastisch (zou ik de winter lekker kunnen cocoonen) dat werd een miskraam en nu bijna weer aanbeland op de "ongunstige tijden". Zo stom dat je er dan nog rekening mee houdt dat het snel raak zou zijn...
Ging net weer eens voelen.. bmm staat nog steeds open.. volgens mij voel ik het gewoon niet goed of hij kan niet meer dicht haha
Mijn dochter was eind april geboren, dat vond ik juist super fijn. Hele zomer vrij en lekker veel wandelen waardoor ik snel weer fit was. Daarom gaan wij ook expres nu weer beginnen met proberen. Lekker t voorjaar in. Haha grappig hoe dat dan kan verschillen he
UIteraard! Bedoel gewoon dat het belangrijkste is dat het helemaal gezond is, en in ons geval eigenlijk al dat het uberhaupt mag lukken... Pff... Was het maar al gewoon zover...
Kan het ook wel aan liggen! Ik gebruik normaal altijd tampons, maar omdat ik het nu zeg maar wat in de gaten wou kunnen houden deze keer nog niet gebruikt...
Ik ben alleen een beetje bang over hoe mijn vriend dat zou opnemen. Ik weet niet of hij daar zo goed in zou zijn eigenlijk... Ik ben zelf altijd leiding geweest bij een scoutsgroep voor kinderen met een beperking, dus voor mij is het allicht anders. Ik weet hoe geweldig die kinderen het kunnen hebben. Maar denk dat hij het allemaal net iets anders ziet... Hij kan zich dat ook helemaal niet voorstellen natuurlijk.
Mij maakt het allemaal niet uit wanneer, maar nu eigenlijk wel een beetje blij dat het niet voor december is. Ze zeggen toch altijd dat die kindjes het op school vaak net iets moeilijker hebben, als jongste van de klas... En al die feestdagen zo rond de verjaardag, is ook maar zielig... Kan ik ook nu zeggen, omdat het niet gelukt is voor december, anders had ik waarschijnlijk dolenthousiast geweest dat we een kerstkindje zouden krijgen of zo... Ik ben heel erg goed in meepraten met wat er toch al aan het gebeuren is! Zo wat in de zin van 'ooh, eigenlijk maar goed dat het toch niet gelukt is, want...'
Ik denk dat dat vanzelf zal groeien en hij ziet ook hoe jij ermee om zal gaan en zal er veel van leren. Komt vast allemaal goed. Maar laten we er in eerste instantie maar vanuit gaan dat het kindje gezond is
Mocht het voor ons voorlopig nog niet lukken zouden we idd bewust een paar maanden stoppen zodat het niet in december geboren zal worden. Klinkt heel stom, maar mijn man is bijna 24/7 aan t werk in december en dat komt voor ons dus echt totaal niet uit. Natuurlijk als het zo is dan vind het zn weg wel, maar als je de keuze heb, dan liever niet
Ik heb hier ook naar zitten kijken, in het kader van duurzaamheid.. Maar is dat niet een heel geklier om in te doen? En lek je niet door? (Heb ik altijd bij tampons.. al zijn mn menstruatie nu niet meer zo hevig, dus gebruik al een stuk minder.. )
Nog steeds geen roze? Wat betreft geslachtsvoorkeur. Ik kom uit een gezin met alleen maar meiden (4). Dat heeft behoorlijk wat gevolgen gehad voor al onze liefdeslevens, omdat we bovenmatige interesse hadden in jongens op jonge leeftijd. Mijn vader is echt een nuchtere Hollander en liet ons dus weinig van zichzelf zien. Waardoor jongens een groot mysterie voor ons waren. Vanuit dat perspectief hoopte ik op een jongen. Wij wisten het geslacht van de baby tijdens de zwangerschap niet, maar ik speculeerde natuurlijk wel met de NUB. Toen vermoedde ik al een meisje en ik moet zeggen dat ik daarom even heb gehuild vroeg in de zwangerschap. Toch bleef ik de hoop op een jongen houden. Toen mijn dochter geboren werd en ze hielden haar omhoog en ik zag haar geslacht niet riep ik "Je bent zooooo moooooi" en toen ze zeiden dat het een meisje was, huilde ik. Niet omdat het een meisje was, maar omdat ik me schuldig voelde dat ik had gehoopt dat ze een jongen was. Nu ze er eenmaal is, houd ik zielsveel van haar en zou ik het niet anders willen. Mocht ik weer zwanger zijn dan weet ik nu dat het allemaal niets uitmaakt. Mijn vriend heeft nog steeds een lichte voorkeur voor een jongen. Maar ik weet ook dat hij blij is met wat ons gegund is.
December hebben wij ook overgeslagen, maar dat kwam ook omdat ik even een maandje niet wilde ivm miskraam... heb nu achteraf gewoon spijt dat we het vorig jaar hebben uitgesteld om die reden... maja, kan het niet terugdraaien...
Dat heb ik ook wel een beetje hoor. December is voor ons gewoon niet zo handig al die feestdagen, mijn ouders zijn dan ook allebei jarig, mijn nichtje en paar kinderen van vrienden. Mocht het uiteindelijk zover komen dat ik straks wel zwanger raak en in december uitgerekend ben dan ben ik natuurlijk dolblij! Een kind is helaas, misschien juist wel gelukkig, niet te plannen. Het komt zoals het komt en daar moet je gewoon blij mee zijn, ook al zou het "niet goed uitkomen".
Op het begin is het eventjes wennen en ik draag er altijd een (wasbaar) inlegkruisje onder. Ik heb altijd vrij hevige bloedingen en ik red het de 1e dag om hem 2x te legen en darna hoef ik hem maar 1x per 12uur te legen. Maar hangt er ook vanaf hoe groot de cup is die je inbrengt. Ik heb er zelf 2, zodat je de ene rustig goed schoon kan maken terwijl je de ander weer in heb gebracht. Ik vind het wel heel fijn dat je het altijd in huis heb en ook geen kosten meer aan heb.
Wat een geklets hier trouwens.. kan het niet helemaal bijhouden. Ik dacht altijd dat mn eerste een jongen zou zijn, maar is een meisje. En daarna 2 jongens, superleuk. Juist omdat de gezinssamenstelling qua volgorde anders is dan bij ons vroeger. Daarom zou ik nog wel een meisje willen, wij komen allebei uit een gezin met 1 meisje en verder jongens. Maar dat is natuurlijk een gekke reden. Hier vandaag trouwens weer heel licht bruin gespot. (Bijna niks, Maarja zo loopt het elke maand) en mijn temp was vandaag 37.0 dus weer en stuk omhoog. Nu ook pijn aan mn borsten. Kan het zijn dat bij mij de progesteron heel langzaam op gang komt? Heel vaag dit. Temperaturen maakt alleen nog maar onzekerder.
Jah, inderdaad! 1 probleem tegelijkertijd! Wij gaan er sowieso niet voor stoppen, gezien het al gedoe genoeg is hier, maar ik hoop vooral dat het tegen dan toch echt wel raak is... Ik deed altijd 'dubbel': tampon en dan een maandverband of inlegkruisje tegen het doorlekken. Maar dus nu absoluut niet nodig. Zijn echt maar wat druppels precies. Zo denk ik er ook over!! Als het december is, dan vindt het allemaal zijn weg wel...
Oké, dus je kunt het best heel lang inhouden? Ik heb op mijn werk geen pauze tussen 8.15 en 14.15, dus moet altijd heel snel zijn. Dan is het wel fijn als het niet nodig is.