NOD-lijst 1 t/m 15 maart 2013

Discussion in 'NOD forum' started by Smnee, Jan 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjim84

Sjim84 Niet meer actief

Ik kijk nergens meer van op ! :) Ben nog steeds niet ongesteld dus we kunnen nog steeds klussen :p
    Dat is wel apart Lise, maar ovutest hoeft niet positief te zijn he, als je zwangerschapstest positief is zal ik me daar op focussen!!

2. lise87

lise87 Bekend lid

Dec 4, 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ja dat doe ik ook hoor!! Maar omdat jullie het hadden over een positieve ovu test!!
    Ik zou maar lekker aan de klus gaan dan! ;)

3. UsMiracle

UsMiracle Actief lid

Jan 8, 2011
    119
    5
    18
    Female
    Zuid Holland
    Hallo dames,

Ik heb even een vraagje..
    Hoeveel dagen mag je maximaal van je NOD zitten? Voordat je eigenlijk echt kan zeggen of je zwanger bent of niet?
    Mijn laatste NOD was 6 februari, wel een positieve test, maar begin nu wel erg te twijfelen of dit wel echt is!? Ik hoor graag..

4. Zahra2

Zahra2 Actief lid

Oct 24, 2012
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Usmiracle, als je onzeker bent dan kan je toch nog een zwangerschapstest tegenaan gooien? Die moet duidelijkheid geven toch? Komt goed!!

Lise mooie test!

5. UsMiracle

UsMiracle Actief lid

Jan 8, 2011
    119
    5
    18
    Female
    Zuid Holland
    @Zahra, dat ga ik ook zeker doen, maar ik wil nog even wachten tot dinsdag, want dan zou ik 6 weken moeten zijn! Hopelijk is de test dan ook duidelijker! Het was namelijk gistermiddag een licht streepje.

6. Maddog13

Maddog13 Bekend lid

Feb 1, 2013
    809
    0
    0
    Lise, ziet er goed uit!!!

Usmiracle, je kan bijna voor een echo! Waarom twijfel je???

7. lise87

lise87 Bekend lid

Dec 4, 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Gewoon nog een testje doen! Als het goed is is je test nu een stuk donkerder!! Heb je een korte cyclus??

8. UsMiracle

UsMiracle Actief lid

Jan 8, 2011
    119
    5
    18
    Female
    Zuid Holland
    @maddog13 ik twijfel omdat ik al meerdere miskramen heb gehad. Misschien angst dat dit ook niet blijft zitten? Daarbij is mijn cyclus heel onregelmatig.

@lise87 Mijn cyclus is heel onregelmatig, 27-31-21-zwanger? Daarom kan ik er geen touw aan vast knopen. Daarom vroeg ik ook wat nou eigenlijk het maximale is van de NOD?!

9. lise87

lise87 Bekend lid

Dec 4, 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    @usmiracle: ik teste 4 dagen voor NOD licht positief.
    Die test die je net van mij zag is 1 dag voor of op NOD!
    Hoe licht is het streepje? Heb je een foto?

10. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    heb je 6 febr posi getest?
    dan was je toen waars. ong 4 weken en nu dus al 8..

of bedoel je 6 maart?
    dan zal je nu 4 weken en 2 dagen zijn...

Of bedoel je dat je vorige ongi op 6 febr begon dus dat cyclus dag 1 is? dan zit je nu dus op dag 30 ongeveer van je cyclus. ik snap je even niet..

anja gefeliciteerd!! zal straks de lijst even bijwerken weer

hier vanmorgen weer controle dagje ziekenhuis met mn zoontje. Is altijd erg vermoeiend dus rest vd dag lekker helemaal niks meer. Ik heb altijd dag voor bloed een lies die opspeelt ( heb daar vaak terugkerende abcessen sinds pubertijd hormoongebonden) dus ik gok dat ik een korte lf heb dit keer en vandaag of morgen begin te bloeden.

11. lise87

lise87 Bekend lid

Dec 4, 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    @usmiracle: Ik had 4 dagen voor NOD een licht positieve test. Die test van net is 1 dag voor NOD of op NOD. Mijn ei is waarschijnlijk 23 feb geweest.
    Hoe licht positief was je test? Heb je een foto?
    Ik denk als je nu 5,3 week bent je dan een knaller moet hebben.. maar misschien is je ei later geweest?

12. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    ik snap ook je vraag niet zo goed wat betreft wat het 'maximale nod zou zijn' je nod is de dag dat je ongi of beter gezegd niet ongi wilt worden.

je hebt een wisselende cyclus dus waarschijnlijk een wisselende eisprong, meestal word je gemiddeld 14 dagen na je eisprong ongesteld, die dag is dus je nod. Het is meestal de periode voor ei die verschilt per ronde en niet de periode na ei ( de lf lutheal fase)

13. UsMiracle

UsMiracle Actief lid

Jan 8, 2011
    119
    5
    18
    Female
    Zuid Holland
    @Aloha: Mijn 1e dag van mijn laatste menstruatie was 6 februari. Ik heb gister (7 Maart getest) en de test was positief.
    Wat ik bedoel met 'maximale nod': is hoeveel dagen mag je lichaam maximaal de menstruatie uitstellen? Vanaf de vorige menstruatie! Hopelijk is dit duidelijker uitgelegd?!

@Lise87: Helaas heb ik daar geen foto van, maar ik ga morgenochtend opnieuw testen en dan plaats ik hem gelijk.

14. lise87

lise87 Bekend lid

Dec 4, 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    @usmiracle: ok helder. Maar dan klopt je banner toch helemaal niet! Of is je ei heel vroeg geweest?

Mijn laatste menstruatie dag 1 was 7/8 feb.

15. Jezz

Jezz Actief lid

Sep 3, 2012
    353
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet even niet meer wie het poste maar help me even want ik snap even het verband niet met op hetzelfde moment een ovu test en zwangerschapstest doen. Als je zw test positief is, hoef je geen ovu test meer te doen toch?

En @UsMiracle waarom probeer je anders niet naar de HA te gaan? Die zou toch voor je kunnen bevestigen cq vaststellen of er een vruchtje zit? Als je nu al zo'n eind na je NOD zit en al een positieve test in je handen hebt gehad?

16. Jezz

Jezz Actief lid

Sep 3, 2012
    353
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?

17. lise87

lise87 Bekend lid

Dec 4, 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    ik poste hem omdat iemand een hoopte dat de posi ovutest hCG hormonen opgespoord had!
    En ik had de test gedaan uit nieuwsgierigheid! Heb namelijk nog 20 ovutesten liggen! ;)

18. UsMiracle

UsMiracle Actief lid

Jan 8, 2011
    119
    5
    18
    Female
    Zuid Holland
    @lise87 ik sta onder de gyn, heb daar eind deze maand pas een afspraak en volgens hun was ik (ongeveer) 5 weken en 3 dagen zwanger, maar dat konden ze pas met 7 weken goed zien.

@Jezz, dat is een goed idee. Even niet meer aan gedacht. Ik ga gelijk een afspraak maken! Dankje!

19. Jezz

Jezz Actief lid

Sep 3, 2012
    353
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké clear!

20. Maddog13

Maddog13 Bekend lid

Feb 1, 2013
    809
    0
    0
    Oh ja, zet mij maar op rood..
    Is niet anders, volgende ronde weer in!!

Share This Page