NOD-lijst 1 t/m 15 mei 2012

Discussie in 'NOD forum' gestart door bouncytigger, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

@Suuskie: Ja, miss had ik die ook moeten pakken. Is wel meer duidelijkheid he. Ik had 1e ronde na mijn mk helemaal geen tweede streep die er zowat vanaf knalde. Maar voor mijn mk wel. Dus hopelijk is deze 2e ronde weer een beetje normaal. Vond aan de andere kant ook wel fijn om een keer ongesteld te worden na de mk. Maar idd ff goed door klussen dan deze dagen. Wij klussen deze dagen ook gewoon even door voor de zekerheid. Mijn ovutest was vandaag wel weer lichter geworden.

Ik heb geen verstand van tempen. Dus daar kan ik je niet mee helpen.

2. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Ja ik ben nu aan het testen gewoon en wachten op die knal test hihi.. Alleen word niet goed van me ongi :x:x:x Vanaf 5 april heel licht gaan bloeden. dit was een tussentijdse bloeding.. 13 april heeft m,n ongi echt doorgezet.. maar sinds die dag loop ik ook echt gewoon helemaal leeg en het word niet minder maar erger:x:x:x Kan niet eens even normaal boodschappen doen of wat doen..

Iemand hier bekend m,n z,n hevige menstruatie (maand na curretage) ??

3. pinkelientje

pinkelientje Bekend lid

22 dec 2011
    514
    0
    16
    begeleidster gehandicaptenzorg/psychiatrie
    Mooi huisje
    Suuskie, volgens mij kan dat wel hoor, heb me gisteren even goed verdiept in tempen, omdat mijn temperatuur ook ineens omhoog gegaan was en ik niet het gevoel had dat mn ei gesprongen was.

Dit gelezen op de website van gezondheidsnet.be
    De menstruele cyclus kent 2 temperatuurniveau's. Vóór de eisprong, tijdens de eerste fase van de cyclus, is de temperatuur lager dan tijdens de tweede fase na de eisprong. Voor de eisprong, in de eerste fase van je cyclus, is het temperatuurniveau iets lager. Rond de eisprong stijgt ze met minstens 0,2°C. In deze tweede fase van je cyclus maakt het gele lichaam het hormoon progesteron aan en dat hormoon zorgt voor deze temperatuurstijging. De eisprong zal in het algemeen ergens tussen de twee dagen voor de temperatuurstijging tot een dag erna plaatsvinden.

dus wie weet!!

Ging er vanuit dat ik deze maand weer een megalange cyclus zou krijgen, maar heb inmiddels goede hoop dat ie wat korter gaat zijn:D heb zo'n 3 weken etos zwanger worden capsules geslikt, maar mee gestopt omdat ik veel bijwerkingen kreeg en me niet lekker bij voelde, maar heeft blijkbaar toch iets gedaan, gister positieve ovu test en temp is gestegen. Nog ff afwachten wat temp komende dagen doet en dan maar ff NOD datum aanpassen #BLIJ!!

4. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@pinkelientje: Ik ben juist gestopt met tempen.. Ik had 2x een dip in m,n kaart. en op de dag dat m,n ei geweest is was ,n temp stabiel (2 dagen ervoor en en nog 2 dagen erna)

5. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had dit helaas ook de eerste menstruatie mijn mijn curretage. Kon niet eens mijn zoontje uit school halen zo erg was het! Maar de keren daarna gelukkig niet meer. Sterkte en als het te lang aanhoud even langs de ha of je vk bellen hoor!

6. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@jolan: bedankt voor je reactie, ik mag hopen dat er wat bloed teruggaat naar me baarmoeder haha anders kan het nooit wat worden. T lijkt echt alsof ik emmers aan het leeggooien ben.

Nu ben ik al bekend met bloedarmoede (na 12 jaar nog geen oorzaak gevonden) en moet daarvoor infusen met ijzer. Om de week. Denk dat m,n HB gehalte na deze leuke menstruatie drastisch naar beneden is gekelderd. Mag ik weet gezellig m,n ijzershots gaan halen.. baalbaal

7. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    ffies vraagje.... Ik lees vanalles over temperaturen e.d. Nu moet ik eerlijk vertellen dat ik me er ook niet echt in verdiept heb ofzo hoor... Maar wanneer moet je gaan temperaturen??? En wanneer weet je dan wat er aan de hand is??? Snap het allemaal ff niet....

8. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    @pinkelientje: thanks!!! nu heb ik weer een boost om vanavond toch nog ff aan de gang te gaan! denk dat mijn vriend inmiddels gillend wegrent! haha

@troelaa: Ik temperatuur ook niet, mijn gyn zei dat het alleen inzicht geeft in je cyclus achteraf, maar dat je te laat bent als je stijging waarneemt. Maar ik dacht gisteraaf ineens: wow nu al eisprong voorbij omdat temp 37 was.
    En tot nu toe is mijn zwangerschapstemp 37,3 en na mijn eisprong ook boven de 37, en daarvoor 36,6 of zoiets.. Maar dat meet ik pas svonds en niet elke dag dus geeft geen betrouwbaar beeld.
    Pas als het na NOD ook boven 37 blijft weet ik dat ik zwanger ben..

@maybe3: als je niet lekker bij voelt gewoon langs de dokter gaan! ik heb na mijn curretage nog 2 weken bloed verloren: was ook een spoedcurretage, maar niet zoveel dat ik niks kon doen, wel mega dikke maandverbanden aan etc... de menstruatie daarna was weer een miskraam en die viel in vergelijking met de eerste reuze mee! mijn eerste menstruatie daarna was echter wel heftiger dan anders maar netjes 7 dagen..

Vergeet niet dat het ook iets anders kan zijn wat blijft bloeden en dan kun je beter laten checken bij de dr! vertrouw op je onderbuik gevoel!

9. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

lees even op internet over tempraturen kan je ook veel van leren ;)

10. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    @bouncytigger: ik doe het zelf niet dus weet er niet veel vanaf.. maar als je vanaf de eerste dag van je cylus (dat je ongesteld wordt) elke ochtend (voordat je, je bed uit gaat) rectaal je temp meet... als je dit een hele cyclus elke dag doet dan kun je aan je temp zien dat er ergens rond je eisprong een verhoging is en blijft tot je ongesteld wordt.. Samen met ovulatietesten kun je dan je eisprong vinden en weet je voor de volgende maand welke dagen in je cyclus het meest effectief zijn om te klussen.. Maar ik ben er zelf niet aan begonnen omdat mijn gyn het afraadde...
    Ik gebruik deze maand ovulatietesten omdat ik dan zie wanneer mijn ei echt is..
    En mijn temp meet ik af en toe uit nieuwsgierigheid omdat ik dus weet dat mijn zwangtemp 37 of hoger is..

11. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@suuskie: ik heb vorige week nog een echo gehad en toen vond de gyn mijn baarmoederslijmvlies en baarmoeder heel rommelig. toen licht bloedverlies. Nu de 13e echt emmers.. en dat gaat nu gewoon nog door. (sorry voor details) Moest vannacht echt rennen naar de wc omdat ik het voelde stromen en en lag gewoon letterlijk een heel bloedspoor op de grond. (door 2 tampons en maandverband heen).

Terwijl ik na m,n curretage ook al 2 weken bloedverlies heb gehad.

12. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    @maybe3: heb je al gebeld met je gyn? ik zou dat even doen.. elk lichaam is anders natuurlijk dus misschien is er niets aan de hand, maar zoveel bloed verliezen lijkt me altijd ff een reden om te checken..
    sterkte:(

13. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@suuskie: Thanx.. ja had al gebeld maar zijn na 4e weg dus moet morgen ochtend even bellen..

14. Nathalias

Nathalias Actief lid

11 feb 2012
    227
    1
    16
    Hola chicka's ;)

@Maybe3 Jeetje! Hoop dat dit snel voorbij is voor je!

Hier is mijn ongi weer bijna voorbij. Finally!
    Ik probeer er weer met goede moed er tegenaan te gaan. Maar soms zo moeilijk :(

Mijn nichtje van 22 is nu zwanger en nu zat gister op een verjaardag iedereen te zeiken en te pushen dat ik ook maar eens moest beginnen omdat het anders "te laat" zou zijn! Ik ben 27:x
    Ze weten natuurlijk niet dat ik al een tijdje bezig ben en dat het zo kwetsend is!

Pffff maar goed.....even mijn gal gespuugd.
    Vanaf nu op zoek naar m'n ei.....

15. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    @nathalias Leuk voor je nichtje dat ze zwanger is (jeetje 22 is wel jong) maar vervelend voor jou natuurlijk dat het nog niet gelukt is. Maar ik vind je niet te houd hoor, ik was 31 toen ik Simone kreeg :)

@maybe3 ik heb juist lichte menstruaties sinds mijn vmk, dus het kan allemaal raar lopen. Ik hoop dat je er snel vanaf bent en weer door kunt.

Hier is de 'klusweek' begonnen :) Als ik een cyclus van 29 dagen aanhoud is mijn ei pas de 21e maar de vorig cyclus was ineens 26 dagen dus ik hou overal rekening mee. Deze week dus lekker om de dag. We zijn helemaal niet van die nymfomanen maar voor dit goede doel kan ik wel wat vaker zin maken haha!
    Wel een raar idee dat we waarschijnlijk pas in 2013 een kindje krijgen. Met mijn reputatie kan het alsnog in 2012 maar daar gaan we niet vanuit :)

Iedereen die ook nog in de klusperiode zit veel plezier gewenst! Over 2 weken gaan we beginnen met testen!!

16. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Troelaa: oooooow hahaha op die manier. Sorry, dat ik 't verkeerd begreep hihihihi.

@ Biancs: ik word geopereerd door dr. Dillemans in Brugge. Wel via Ra-Medical in Beverwijk, dus de rest (controles en dergelijke) worden daar gedaan.
    Ow die galstenen, ja dat zijn rotdingen. Die is bij mij vorig jaar al verwijderd...al heb ik wel 't idee dat ik af en toe nog steeds galaanvallen heb... (10x zo heftig als toen ik m'n galblaas nog had hahaha).
    Ik vind 't allemaal wel spannend, ben er helemaal klaar voor, maar ik weet dat ik een week voor dit tijd enorm zenuwachtig ga worden...

@ Maybe: ja he? Ik ben er ook zo enorm blij mee, dat we dit zo kunnen doen...
    Hier ga ik denk ik overmorgen weer beginnen met tempen, dan zit ik op dag 5, dus dan zal de menstruatie wel weer minder zijn.
    Ooooow bah, wat balen dat je zo enorm ongi bent zeg...

@ Missiej: fijn om te lezen dat je 't zo naar je zin hebt daar! Nog even en jullie kunnen ook weer gaan klussen :D.

@ Nathalias: he bah dat doet idd pijn zeg als dat gezegd word... Dikke knuffel meid.

Hier dag 3 van de menstruatie, met gewoon normaal bloed.
    Morgen van 8.30 uur tot 15.00 uur werken bij de ABN-Amro in de catering.
    Nu nog heel ff een paar toeren maken voor 't knuffeltje dat ik aan 't haken ben en dan daarna slapen... Morgen vroeg op.

Slaap lekker allemaal!

17. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@nathalias: Wat confronterend zeg.. nu maar hopen dat het snel raak is.

@mamavanjosh: ja inderdaad word er gek van..

@mamavansimone: ik was 20 bij de geboorte van de 1e. 21 bij de geboorte van de 2e.. Nu 24 en al poosje bezig voor nummer 3. Ik heb er speciaal voor gekozen vroeg moeder te worden. Zodat als de kindjes al naar school gaan ik aan m,n droom (eigen restaurant) kan gaan werken. Want aks ik daar middenin zit en dan aan kids ga beginnen werkt dat natuurlijk nooit

18. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    @maybe3 wauw ik was toen ik 24 was net klaar met studeren (en nog maar pas bij mijn huidige partner). Ik wilde toch eerst lekker werken, beetje geld verdienen, huisje kopen, verre vakanties nemen etc etc en toen ik er klaar voor was moest ik nog 2 jaar wachten tot mijn man er ook aan toe was. Gelukkig was het toen binnen 3 maanden raak :)

19. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@mamavansimone: Ja mijn man werkt en ik doe n een thuis studie om een groot aantal van de papieren al in mijn bezit te hebben zodra de kids dalijk naar school gaan. Ik ben altijd al een beetje dwars geweest dus heb alles andersom gedaan.. En tot nu toe loopt alles volgens plan.

20. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    @mamavanjosh: Dat is een eindje weg voor je als ik het goed lees! Ik heb soms ook nog wel eens aanvalletjes. Maar het kan ook lucht in mijn darmen zijn. Gisteren had ik ook een opgezette buik en kon niet meer voor of achteruit. Die zenuwen komen echt nog wel :) Bij mij kwamen ze pas 5 dagen van te voren omdat ik in de afronding zat van mijn stage en het al die tijd te druk had om er aan te kunnen denken. Oh wat een ellende is eruit gekomen die laatste dagen ervoor hihi. Moet je ook nog een dieet vooraf doen of mag je zonder dieet daar komen?

Deel Deze Pagina