Ik ben echt niet goed in wachten... Iemand tips om afleiding te zoeken? Ik heb geen vrije tijd voor een weekend weg of vakantie
De baarmoedermond voelen (vruchtbare dagen bepalen) misschien heb je hier iets aan? Hoog en zacht is vruchtbaar... Laag en hard is niet vruchtbaar... maar ja... hoe hoog, hoog is en hoe laag, laag weet je eigenlijk pas na een paar cyclussen en dan scheelt het ook nog eens op welk tijdstip je her controleerd...
Ja inderdaad, bedankt voor je link! Ik ga het verder niet bijhouden elke maand denk ik Maar vroeg het me gewoon af hihi heb wel is een keer eerder gevoeld toen ik net ongesteld geweestnwas en toen was t hard en puntig.. Ik gebruik al ovu testen, maar was toch nieuwsgierig hoe dat dan zou voelen Oh ja nog een vraag als ik douch meestal zet ik die straal ook van onder zeg maar dat ik het 'schoonspoel' maar is t echt zo dat dat juist niet moet doen in je vruchtbare periode ivm slijm enz? Xx
haha nu durf ik daar geen antwoord meer op te geven. Vorige antwoord was ook fout. ik d8 ergens gelezen te hebben dat dat niet goed is omdat en zo je zuurgraad kan verstoren. De komende tijd zou ik dat niet doen! Maar ja we w88 op antwoord vd 'deskundihen onder ons'
Ik weet niet welk antwoord je niet goed had, maar nu ben je spot on! Vaginale douches (zowel gewoon water als lactacyd oid) verstoren idd de zuurgraad. Gewone zeep is overigens altijd uit den boze...
yes!! Bingo!! Haha, nou ik gaf als antwoord dat je bm laag en zacht is als je vruchtbaar ben en hoog en hard als dat niet t geval is.
Nee idd... als je bedenkt dat sperma met een paar km per uur uit de penis komt dan zou de man er toch "overheen schieten" als hij laag zit (gelijk een ezels bruggetje)
Er wordt alweer gezellig gekletst hier! Wat betreft voelen van baarmoedermond en cervixslijm, dit moet je echt op een vast moment op de dag doen, net als tempen eigenlijk. Met tempen weet je alleen achteraf wanneer je ei is geweest en met zelfonderzoek weet je wanneer je ei eraan komt. Kost wel een paar cyclussen om dat te herkennen. Kan een mooie methode zijn en goedkopen dan ovu testen. Persoonlijk heb ik het geluk dat ik mijn ei vaak voel, nu maar hopen dat ik snel zwanger wordt, en jullie natuurlijk ook!
Dat is idd wat ik doe. Tempen is voor mij geen doen, ik sta iedere (werk) dag om kwart over 5 op en dat was ik in het weekend niet van plan... en dan heeft mijn hubbie ook nog eens wisselende diensten dus die ligt soms net op bed als ik eruit moet. Daar zou hij dan dus weer wakker van worden. Ovulatie testen vind ik eigenlijk zonde van het geld... dus ik controleer op cervixslijm en de stand van mijn baarmoedermond. Je doet er even over voor je door hebt wat waar en hoe aanvoelt, je leest op internet wel eens als je baarmoedermond hard aanvoelt als het puntje van je neus... nou ga dat maar eens vertalen naar "down under" maar na een paar cyclussen (of is het cycli?) heb je door wat. hoog en wat laag is en wanneer het harder of zachter aanvoelt en dan is het een vrij simpele manier van je cylus volgen. Je doet het idd altijd op het zelfde tijdstip en in dezelfde positie... maar het voordeel is wel, je kunt het principe overal doen (jullie begrijpen me wel) want je hebt je vingers altijd bij je, ze zijn ook nooit op omdat je ze vergeten bent te bestellen en het kost je niets extra (behalve 5 min van je tijd...)
Helemaal leuk om na een dag werken hier bij te lezen! Geweldig toch dat er zoveel antwoorden komen zonder dat je erom vraagt, gewoon omdat anderen ook nieuwsgierig zijn. Hier voel ik me met m'n kinderwens en onrust helemaal normaal