NOD Lijst 1 t/m 15 mei 2014

Discussie in 'NOD forum' gestart door Bbtje, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien81

Lien81 Actief lid

5 jul 2006
    250
    0
    0
    Oh Kelly, wat naar. Dikke knuffel!

Ik denk dat ik nog even van de lijst af mag. Dacht een MK te hebben met 6 weken, maar gisteren door de VK doorgestuurd om een echo te maken en daar waren twee vruchtruimtes op te zien. :$ Eentje lijkt open te staan (en dat zou bloedverlies etc. verklaren), maar de andere zou nog dicht kunnen zitten. Nog geen hartactie te zien, maar dat is rond deze periode niet zo vreemd. Over twee weken nieuwe echo om te zien of er toch een hartje klopt. Bloedverlies is in totaal toch wel meegevallen (is nu al heel veel minder) en afgezien van kramp zaterdag en heel even heftige pijn zondagmorgen heb ik geen pijn gehad.

Ik voelde me niet meer zwanger, maar begin nu toch weer wat klachten te krijgen. Was vanmiddag ineens erg misselijk, ben weer erg moe en voel zo nu en dan mijn borsten weer erg goed zitten. Kan allemaal psychisch zijn natuurlijk, maar wie weet....

Mocht het toch nodig zijn dan meld ik me weer in een nieuw NOD-forum. Dames heel veel succes deze maand!

2. Sharon01

Sharon01 Actief lid

21 dec 2010
    394
    6
    18
    Al sinds april 2013 bezig voor tweede. Nu in medis
    Overijssel
    Kellyk, wat heftig. Sterkte. Knap dat je er zo sterk in staat. Heb ik niet gehad met m'n miskraam.. Ben daar soms nog steeds kapot van.. Ben je doorgegaan met testen? Lopen die af? Heb je nog wel een afspraak met je vk om te kijken of je 'schoon' bent? Dikke knuffff

Jmay: sterkte met de kleine meid. Krijgt ze dan medicatie? Arm meisje :( btj de leeftijd van mijn dochtertje volgens mij.

Dames die teunisbloemolie gebruiken. Dat is na de eisprong? waarvoor is dat? Ben dasr niet zo in thuis. Maar wil ALLES proberen!
    Ik herken de 'dipjes'. Kan soms ook janken om NIKS! Gevoel dat je het niet in de hand hebt maakt me zo boos en verdrietig. Hadden we maar een kijkgaatje ;) hopelijk veel roze voor ons deze maand dames! Ik duim voor ons

3. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Jeetje wat spannend! Ik zal voor je duimen dat het toch goed zit!

4. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Vreselijk he, die mensen.... Ik was er ook enorm mee bezig de vorige keer en ook redelijk snel zwanger. Nu weer in ronde 4, zou 4 ons geluksgetal zijn ;)

5. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Ik gebruik sinds deze maand ook voor t eerst teunisbloemolie tot aan m'n ei en wil daarna overstappen op tarwekiemolie. Ik heb m'n eisprong nog niet gehad, maar ik wacht denk ik echt tot m'n eisprong is geweest voordat ik overstap op de tarwekiem. Ik heb gelezen dat teunisbloemolie niet mag als je zwanger bent, maar het duurt na je eisprong toch nog een paar dagen voordat het eitje zich ingesteld heeft. Ik denk dus niet dat je meteen hoeft te stoppen bij een positieve ovu test, maar wel als je zeker weet dat je eisprong is geweest. Ik wil stoppen na m'n temp stijging. Heel verhaal... Hopelijk is het een beetje duidelijk...

@kellyk heel veel sterkte!!

@jolien ik duim voor je!!

6. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Teunisbloemolie is voor een regelmatige menstruatiecyclus, het verkort en stabiliseert een onregelmatige of lange cyclus. En het vermindert PMS klachten zoals hoofdpijn. Dit mag je niet gebruiken tijdens een zwangerschap!!! Ik gebruik het tot na m'n eisprong.

Tarwekiemolie is voor een goede doorbloeding en het versterkt je baarmoederslijmvlies zodat het eitje beter kan innestelen. Dit kan je tijdens je hele cyclus gebruiken. Ik start er na m'n eisprong mee want teunisbloemolie en tarwekiemolie samen lijkt me een beetje te veel van het goede.

7. kellyk

kellyk Niet meer actief

Ik was met tarwekiem meteen aangeteld dus ga na de mk er weer meteen mee beginnen.

Ook slikte ik visolie en gebruikte het glijmiddel conceive plus (schijnt goed voor de zaadjes te zijn)

8. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net mijn testen binnen gehad van 123testen! Ben zo benieuwd hoe dat gaat! Vind het spannend ga het voor eerst ovutesten gebruiken. Er zat alleen voor de zwangerschapstesten was er een bijsluiter niet voor de ovutesten. Heb via een app mijn eisprong berekent en die zal donderdag moeten zijn. Nu mijn vraag aan dr dames die langer testen wanneer testen als mijn ovulatie donderdag is?? Zondag al ?? En ik moest 1 uur vooraf niet drinken ofzo heb ik hier gelezen?? Help!!! Ow ja zie dat mensen datum op de test doen en bewaren
    Moet dat?? Ben daar niet zo van wil niet te veel mee bezig zijn.

9. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    @Kelly wat naar, goed van je dat je meteen opstaat en doorgaat!! Zal voor je duimen dat je snel eengoede zwangerschap krijgt

@lien dat is even spannend begin meteen met duimen voor je dat alles toch goed is!!!!

@momma
    Ik gebruik ze ook en kreeg er wel een bijsluiter bij maar weer niet vand e zwangerschapstesten hahaha
    Ik begin altijd op de 11de dag te testen van mn cyclus en bewaar ze alleen als er enigzins iets te zien is dan plak ik ze op een briefje met de datum erbij
    Zo kun je naderhand altijd terug rekenen wanneer je. Eisprong geweest is en wanneer dan je nod zal zijn en zo dus tis wel handig maar hoeft niet persee hoor

10. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Dit rijtje van mij is van maart, zo kan ik precies zien wanneer mijn piek is geweest op welke cyclus dag, handig voor de volgende maand....

11. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok! Maar ik zie 1 dag een knaller dus dat is de dag. Dus dat je moet klussen binnen 48 uur ?? Begrijp ik dit allemaal goed? Dus kan je ook bijv. Alleen die datum opschrijven? Of is dat niet genoeg? Sorry dat het allemaal heel dom klinkt! Maar ik weet hier niets van

12. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik klus de hele maand door, een week voor mijn verwachte eitje om de dag tot een dag na de piek. Ik vind het fijn om precies te weten wanneer mijn ei was, zodat ik weet als ik zwanger ben dat ik weet hoe lang. De maand dat ik zwanger raakte, had ik ze toevallig niet gebruikt en toen was er sprake van 8 dagen verschil met het termijn met de echo en dat ik dacht wanneer mijn ei was. Dus dat wil ik nu voorkomen ;)

13. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik heb afgelopen maand ook geen ovu testen gebruikt, maar pff laat het nou net gebeuren dat die cyclus een stuk langer duurde dat eerst en ik dus een beetje in de onzekerheid zat.
    Deze maand heb ik dus weer een hele stapel ovu testen liggen, vind dat veel fijner !

14. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lien, wat spannend! Ik hoop dat alles goed gaat en blijft gaan!

Bedankt voor de reacties over teunisbloemolie en tarwekiem, sluit wel aan op wat ik zelf dacht. Ik stap over op de tarwekiem, zodra FF mijn kruis heeft gezet.

Mijn ovulatietesten waren gisterenavond alweer licht. Is dat niet gek? Ik heb echt alleen gisterenmiddag positief getest (dag ervoor heb ik niet getest, dag dáárvoor wel, die was negatief).
    Denk dat ik de ovulatietesten misschien maar gewoon laat nu voor wat het is? Afhankelijk van mijn temperatuur morgen. Is 'ie morgen hoger dan vandaag, dan ga ik er vanuit dat mijn ei geweest is.
    Klussen hebben we nu al een paar dagen achter elkaar gedaan, dus moet genoeg zijn, denk ik?

15. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja dat zal vast wel genoeg wezen :) spannend weer he !

16. suli

suli Lid

3 apr 2013
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    #236 suli, 9 apr 2014
    Laatst bewerkt: 9 apr 2014
    Hoi! Weet niet of voorstellen hier de bedoeling is, ben hier redelijk nieuw.. :) Ik ben Suli (nickname) 33 jaar en sinds 11-2012 mama van een tweeeiige meidentweeling. Al vlak na de bevalling begon het weer te kriebelen. Maar aangezien ik mijn handen al meer dan vol had was het verstandiger om even te wachten ;). Sinds vorige week zijn mijn vriend en ik eruit dat we graag een derde (en wie weet een vierde ;)) kindje zouden krijgen. Het verstand zegt; DRUKKKK! maar het gevoel is zo sterk. Mijn vriend is veel weg voor werk dus is hij niet iedere ei voorhanden maar dat geeft ook niet. Het komt zoals het komt. Na mijn bevalling voel ik exact wanneer ik mijn ei heb. Erg praktisch. Maarr ohh wat spannend weer! Daarbij is de kans op een nieuwe tweelingzwangerschap weer aanwezig wat ik toch ook wel erg spannend vind :$

Mijn cyclussen schommelen tussen de 21 en 25 dagen
    mijn komende ei is vriendlief thuis dus wie weet. NOD zou dan zijn op 9 mei (uitgaande van langste cyclus van 25 dagen)

Ondertussen duim ik natuurlijk voor een positieve test voor iedereen :D

17. Petrouschka

Petrouschka Actief lid

2 okt 2013
    378
    0
    0
    #breekt even in#

@BBTJE:

Als je gisteren zeker weten een positieve ovu tst had, dan had je toen je LH piek. Dat betekent dus dat je ei nog gaat springen daarna. Dat kan binnen 2 uur na die test, maar kan ook pas maximaal na 48 uur na die test. Dus ik zou zeker nog even aan de sexytime gaan, vanavond of morgenvroeg!
    Niet te snel stoppen hoor ( en het liefst ook even doorgaan met testen, ik maakte wel eens mee dat ik dacht dat ik een positieve ovu test had, de twee dagen daarna lichter van kleur en de derde dag, BAM! Megaknaltest (ovulatietest dan he!).
    Ik duim in ieder geval voor je!
    Have fun!!
    #breekt weer uit#

18. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    spannend zeg ! onze kindjes schelen niet zo veel !

hopelijk is het snel raak.. zal idd wel druk wezen, maar lijkt me echt een rijkdom

19. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom, Suli, wat spannend, een tweeling, daar krijg ik het toch een beetje benauwd van als ik eraan denk!:D

Yes, thanks! Wij hebben het niet alleen gezellig vanwege de ovu-testen, hebben we sowieso, dus dat komt wel goed. :D

Sowieso ga ik net zolang door tot FF een kruis heeft gezet.
    Vroeg me alleen af of het zin heeft om door te gaan met de ovulatietesten.
    Dit was degene van gistermiddag:

Bijgevoegde bestanden:

20. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    dat is een mooie knaller !

Deel Deze Pagina