Prima, hij heeft me gelijk doorverwezen naar de fertiliteitskliniek, heb gisteren bloed laten prikken voor chlamydia en mn man heeft vanmorgen zijn sperma ingeleverd voor een semenonderzoek, zodra de huisarts die resultaten naar ze heeft doorgestuurd kan ik een afspraak maken voor ik denk een intake? Heb alleen wel last van overgewicht dus hoop wel dat ze me wel gaan helpen als ik wel echt mijn best doe om gezond te leven e.d.
Wat fijn dat ie het zo serieus nam en je gelijk doorgestuurd bent zeg! Je kan al wel een afspraak maken voor intake hoor, want vaak zit er wel een wachttijd op.
Wel goed. Ben vandaag 7DPO, maar heb alle normale klachten alweer, dus ga er vanuit dat we door mogen naar 3e IUI ronde. Vorige keer werd ik 9/10 DPO al ongesteld, dus dat is al bijna haha.
Had gebeld en ze zei dat ik eerst die vragenlijsten moest invullen en die testen alvast moest laten doen voor ik een afspraak in kon plannen nja zie het wel, gok dat volgende week de huisarts die uitslagen wel heeft doorgestuurd en dan kunnen we weer verder
Wat fijn dat jullie deze onderzoeken gelijk via de huisarts kunnen doen. Dan heb je bij de eerste afspraak gelijk al duidelijkheid.
Resultaten van het spermaonderzoek zijn binnen en het ziet er niet best uit. Merk dat hij er last van heeft dus had liever dat dat in orde was en het volledig bij mij lag Weet ook niet of daar wat aan te doen is of dat ik de hoop moet opgeven
Wij hadden een gesprek in het ziekenhuis. We zijn heel erg gerustgesteld over de HSG. Er is ergens een miscommunicatie geweest tussen mij en de gyn want de eileiders zijn volledig door gespoten. We hebben ook het beeld terug gekeken en daar zie je dat ook gebeuren. Mijn zorgen hierom zijn dus volledig weggenomen. De gyn was heel erg meedenkend. Hij zegt nog steeds dat onze spontane kans op een zwangerschap ligt op 46% en dat hij niet goed weet of andere ziekenhuizen ons gaan helpen met zo’n percentage. Ons ziekenhuis doet namelijk geen IUI/ IVF etc., maar hij liet het bij ons. We hebben aangegeven graag verder te willen en we hebben een doorverwijzing gekregen naar een ander ziekenhuis. Wachttijd volgens het internet 15 dagen dus dat is helemaal top. Hopelijk willen zij wel gewoon aan de slag. Want zo’n percentage is leuk, maar ook bullshit als je bijna twee jaar bezig ben. Voor nu dus gewoon happy dat we de kant opgaan die we willen. Maandag even bellen voor een afspraak!
Oh super om te horen! & oh daar zal je ook wel naar uit kijken! Met mij opzich alles prima alleen heel moe. Maak me nog altijd zorgen om de buik grootte maar heb volgende vrijdag een echo bij de gyn dus dan weten we of hijzelf genoeg groeit..
Ok spannend wel dus. Eerder echo's waren allemaal goed toch? Kan ook dat je het gewoon meer naar binnen draagt misschien?
Wat fijn dat de hsg gewoon goed is gegaan en je nu gerustgesteld bent! Hopelijk worden jullie toch gewoon geholpen in het andere ziekenhuis, 2 jaar is lang als je iets zo graag wilt. Soms is er gewoon toch wel wat mogelijk. Wij hadden wij ook geen echte indicatie voor IUI, maar gezien de duur, onze leeftijd en eerdere tegenslagen zei de arts: we gaan het gewoon doen! Blijkbaar net dat zetje, want bij de eerste IUI direct zwanger. Ik hoop voor je dat het jullie ook mee mag zitten
Bij de fertiliteitskliniek Twente en in t ziekenhuis waar ik werk, hanteren ze een BMI-grens van 35 voor een behandeling. In mijn werkziekenhuis doen ze tot een BMI van 40 wel onderzoeken, maar nog geen behandeling als er geen maximale inspanning is gedaan om gezonder te leven. Hopelijk stelt dit je gerust. Heb zelf een BMI van 41,9 nu (kom van 44), dus hier ook alvast gezonder gaan leven om onder die grenzen te komen.
Ja zit net op 38-39 te schommelen en bij mijn ziekenhuis hanteren ze 40 als grens maar wil gewoon voor mezelf en het eventuele toekomstige kindje gezond leven, heb best een stevige bouw dus helemaal slank zal ik nooit worden maar doe wel mijn best