Vandaag mijn ontrekkingsbloeding gekregen. Had ik al verwacht aangezien ik de laatste 2 pillen niet geslikt heb. Dus netjes een cyclus van 26 a 27 dagen. Maar eens zien of mijn lichaam het ook zelf kan vasthouden.
Ik ben vanmiddag helaas ongesteld geworden. Weeeeer een langere cyclus. Vanmiddag ook maar de huisarts gebeld en volgende week vrijdag gaan we samen even langs om te bespreken of het nodig is om vervolgstappen te nemen. Ze hebben wel gevraagd of ik in ieder geval wil gaan starten met temperaturen. Ik moet alleen even uitzoeken hoe dat allemaal werkt, als iemand tips en ervaringen wil delen heel graag!
He balen!!! Hoop dat jullie er uitkomen hoe dat zit allemaal... Dit is ook ruk zeg . Heb geen tips verder met tempen. Ja elke ochtend voor het uit bed gaan op een vaste tijd tempen. Maar verder geen kennis er over
Temperaturen sochtends voor het opstaan elke dag zelfde tijd na evenveel uren slaap. Maar weet ik niet. Wat rot zeg zo een langere cyclus.
@chantalvl he balen zeg, maar ja wel fijn dat er toch duidelijkheid is. En fijn dat je bij de huisarts langs mag komen. Ik heb het tempen heel even geprobeerd, maar werkt echt niet voor mij door onregelmatigheid was het niet te doen. Ik kan niet op elk zelfde tijdstip meten. Had wel een thermometer met 2 cijfers achter de komma gekocht.
Oh wat balen! Ik temp ook en het geeft mij wel inzicht. Ik heb de thermometer klaarliggen op mijn nachtkastje. Zodra ik wakker word (elke dag rond zelfde tijdstip) neem ik eerst mijn temperatuur op en zet ik dat in de fertility friend app. Die app vind ik er erg prettig voor werken. Rectaal meten geeft het betrouwbaarste beeld.
Oh ik heb trouwens een thermometer van sensitest. Die meet nauwkeurig tot 2 cijfers achter de komma. Heeft wel even tijd nodig om de juiste temperatuur te bepalen. Maar dat lijkt me juist goed
Nog 9 dagen voor mijn menstruatie. Vorige keer had ik na 1 week echt al klachten. Nu voel ik echt nog helemaal niks. Toch doordat ik geen ovu testen heb gebruikt, ben ik toch bang dat ik mijn eisprong heb gemist. Te laat of dat hij eerder is geweest. Heb nu echt geen idee
Hormonen..... Heb net zitten huilen om de schutting... een wijze draak in de ah uitgelachen omdat hij zijn iphone liet vallen en zijn scherm brak.. poe he. En nu verder met een bus pringles. Voel mij echt een verschikkelijk mens vandaag xD..
Fertility friend is dus erg fijn. Omdat je straks voor het eerst gaat temperaturen zou ik meteen al beginnen de ochtend nadat je alles hebt ontvangen. Dan heb je een zo lang mogelijk beeld van die cyclus. Dan weet je straks ook goed wat je basale temperatuur is. Ik ben gewoon door blijven temperaturen. Dan is het een gewoonte en vergeet ik het niet.
Hoe specifiek is dat tijdstip met temperaturen? Zetten jullie in het weekend ook de wekker? Of gewoon als je wakker word.?
Ik doe het meestal rond 6 uur. Ook op de dagen dat ik vrij ben, ben ik dan vaak even wakker. Daarna gewoon doorslapen als het kan haha. Maar mijn zoontje denkt daar meestal anders over.