NOD-lijst 1 t/m 15 november 2019 - DOOR TOT IEDEREEN OP ROZE !

Discussie in 'NOD forum' gestart door Ior, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Spannend!!

Ior vindt dit leuk.
  2. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Hoe gaan jullie deze periode om met roken, drinken en dingen eten die je niet mag eten tijdens een zwangerschap?

3. Ior

Ior Niet meer actief

Ik ben nov '11 gestopt met roken. Alcohol drink ik heel weinig, alleen als we vakantie hebben en af en toe op een feestje. Dan is het ook niet meer dan 2 borrels.
    Vis, aparte kaasjes lust ik niet, het enige is filet americain. Dit eet ik elk weekend op brood en zet dit aan de kant zodra ik een positieve test in mijn handen heb

chantalvl vindt dit leuk.
  4. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik vind het best lastig, ik lust graag een biertje en een wijntje, en rook af en toe een sigaret. (Ongeveer 2 per week), ook ben ik dol op sushi en kaasjes! Aan de ene kant wil ik overal mee stoppen, maarja voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar voor het lukt, dan heb ik voor mijn gevoel een jaar niet kunnen genieten.:p

Ior vindt dit leuk.
  5. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Maar aan de andere kant. Onze eerste is ‘gemaakt’ op wintersport. Heb toen heeeeel veel gedronken. Wat voelde ik me toen vreselijk schuldig zeg! Ik was net die maand gestopt met de pil en we dachten om er na de wintersport voor te gaan, had nooit verwacht dat het zo snel zou gaan.

MrsWit en Ior vinden dit leuk.
  6. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Ja doe ik ook inderdaad!

Ior vindt dit leuk.
  7. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Ik stop pas met een wijntje en eten als ik een positieve test in handen heb. Ik vind fijn om nog te genieten zolang het nog kan!

chantalvl en Ior vinden dit leuk.
  8. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Ik dacht ik doe nog even 1 testje! De ene van vanochtend en deze van vanavond.

Bijgevoegde bestanden:

Meiske22, Deb89 en Ior vinden dit leuk.
  9. Lamia

Lamia Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.474
    1.610
    113
    Vrouw
    Verzorgende ig en fotograaf
    Gelderland
    Ik ben 1 oktober gestopt met roken. De dag dat mijn spiraal er uit ging. Drinken doe ik zeker nog wel! Dat ga ik ook heel erg missen waneer ik zwanger ben... want ik drink erg graag een wijntje of biertje bij t koken of savonds als de kids op bed liggen. Even een ontstress momentje :p

10. Ior

Ior Niet meer actief

Die knallen een stuk meer als die van mij hè.

11. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Nou echt wel een verschil met jou inderdaad! Bij mijn vriendin werkte die van de action ook niet goed.

mijn clearblue gaf vandaag nog een leeg rondje aan. Dus heel gek dat ie nu wel piekt!

Ior vindt dit leuk.
  12. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Mooie piek @MrsWit ! Ik krijg het niet echt voor elkaar om mijn testen goed te laten lezen door de premom app (dit is een andere?), maar misschien ligt het ook aan mijn camera.
    Bij mij staat er ook wat te gebeuren de komende dagen denk ik zo (alhoewel hij op de foto een stuk lichter lijkt) Onderste van zojuist (test is wel ingedroogd dus, naar mijn ervaring drogen ze donkerder in), benieuwd naar de test van morgen. Ik laat mijn man maar rustig slapen en uitziekem vanavond, dan mag hij morgen aan de bak haha! We hebben het gister wel nog gezellig gemaakt gelukkig. Hopelijk ismde koorts niet al te nadelig...

Wbt eten en drinken, bij de eerste was ik met alles gestopt, behalve toevallig tijdens mijn vakantie naar Sardinië, waar ik besloot het even los te laten en toen zwanger uiteraard. Overigens niet veel wijn of zo hoor, maar toch wel wat.
    Roken doe ik sowieso niet en drinken doe ik ook nog maar sporadisch, maar als het nu een keer een avond zo uitkomt drink ik wel een wijntje. Mocht ik dicht tegen mijn NOD zitten dan zou ik daar wellicht wel een tweede keer bij stil staan.
    Qua et3n ga ik me echt pas na een positieve test aan de regels houden. Veel van die regels zijn meer risico inschattingen en niet iets wat standaard schade oplevert zoals alcohol,

Bijgevoegde bestanden:

13. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Dit is femometer had ook de premom geprobeerd maar daarbij is het erg lastig. Gelukkig nog wel geklust en hopelijk is je mannetje morgen weer beter! Hier vanavond een verjaardag maar zeker gezellig hebben! Morgen weer door met testen. Wil nu weten wanneer hij weer gaat afnemen

Akka vindt dit leuk.
  14. Deb89

Deb89 Bekend lid

4 jun 2019
    597
    575
    93
    Vrouw
    Ik heb weleens vlak voor NOD bepaalde dingen niet gegeten, omdat ik dacht dat het die ronde wel eens raak kon zijn. Na meerdere teleurstellingen heb ik besloten dat los te laten en pas ermee te stoppen zodra ik een positieve test heb.
    Roken en drinken doe ik sowieso al niet.

15. Lamia

Lamia Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.474
    1.610
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Wisten jullie dat er uit onderzoek gebleken is dat je tot max 2 wijntjes per week mag drinken tijden je zwangerschap. Kan voor de baby geen kwaad en voor jouw zelf zelfs gezond. Geen idee meer waar ik at las, wel goed onderbouwd.

16. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Dit lijkt me geen betrouwbaar resultaat om eerlijk te zijn, alcohol is sowieso niet goed voor je, en 2x per week is dan ok. Bij een zwangerschap is in onderzoek nooit duidelijk een ondergrens gevonden zover ik weet. Er is geen ondergrens te geven, dus dan zou ik het risico niet lopen. Maar uiteindelijk is het een keuze die je zelf maakt.
    Zo moeilijk is het niet om geen alcohol te drinken toch?

Talithaaa, chantalvl en Lamia vinden dit leuk.
  17. Lamia

Lamia Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.474
    1.610
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Oo nee :p maar bedoelde te zeggen dat dit uit het onderzoek kwam. Net zoals dat ze soms max 2 glazen rode wijn aanbevelen voor sommige mensen. Het is vooral de betutteling om alles tegenwoordig.. zelf ben ik bewust gestopt met roken voordat ik zwanger ben. Bij mijn andere 2 kinderen ook niet gerookt tijdens zwangerschap en bv periode. Heb ook bij beide kids wel eens wat gedronken maar dan zeker niet meer dan 1 klein glaasje wijn in een week, meer voor de smaak dan de alcohol ;)

Milena92 vindt dit leuk.
  18. Dicky34

Dicky34 Fanatiek lid

14 mrt 2017
    3.251
    2.452
    113
    Vrouw
    Kok
    Tijdens de zwangerschap natuurlijk helemaal niks. Geen alcohol,geen nicotine en rustig aan met de koffie.
    Tijdens het baby-maak-proces eet en drink ik gewoon (met mate, ik hou van een lekker speciaalbiertje twee keer in de week) en ik rook een e-sigaret en af en toe een sigaret na mn werk.
    Het maakt me gewoon een leuker mens!
    Ik slik wel zwanger-wordt-vitaminen en extra vit D.

19. Dicky34

Dicky34 Fanatiek lid

14 mrt 2017
    3.251
    2.452
    113
    Vrouw
    Kok
    @Ior jeeeeeeeee de eerste op t bankje! Fingers crossed!

Ior vindt dit leuk.
  20. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Ik hoorde vandaag op een verjaarrdag alchohol vrije wijn die net zo smaakt als wijn met alchohol!

D1987, Ior en Lamia vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina