NOD-lijst 1 t/m 15 november 2020

Discussie in 'NOD forum' gestart door Lilou2019, 7 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dutsel

Dutsel Lid

16 okt 2020
    79
    15
    8
    Vrouw
    Ik dacht dat die juist vroeg detecteren

2. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.912
    2.768
    113
    Vrouw
    Ze zijn naar mijn idee wel wat 'gevoeliger' geworden, maar ik zou hem zelf echt pas doen als het lijntje op een streepjestest al best aardig zichtbaar is. Anders geeft hij waarschijnlijk nog een negatief resultaat en tja.. daar zijn ze ook wel een beetje te duur voor, vind ik:$:roflmao:

3. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Wow wat goed zeg!!! @haileybaby gefeliciteerd! We zitten allebei in de 18e ronde en nu allebei een positieve test. Fantastisch!! Hele mooie test voor 9dpo. :thumup:

4. haileybaby

haileybaby Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.040
    2.220
    113
    Vrouw
    leidschendam
    Heb even een predictor gedaan. Vandaag 11-11 gewoon een onwijs mooie test in handen. Vandaag 9 dpo:eek::eek:

Bijgevoegde bestanden:

Charls, Feliciaaf, Secret Promise en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Bedankt voor alle lieve reacties! Ben helemaal beduusd en geloof het nog steeds niet écht. Wel al vandaag contact gehad met de gynaecoloog want mocht bij een positieve test gelijk bellen.
    Juist om rustig te blijven en me vast te kunnen houden aan de 1e echo. Heb nu op 3 december afspraak staan. Niks is vanzelfsprekend dus tot die tijd durf ik nog niet op een roze wolk te gaan zitten.. wil echt graag eerst een goede echo. Maar voor nu ben ik al sup-er-blij dat m’n lichaam het tóch kan en dat geeft weer vertrouwen. :thumup:

Fissie, Luddewutje, Feliciaaf en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Dutsel

Dutsel Lid

16 okt 2020
    79
    15
    8
    Vrouw
    Jaaaaa vond ik ook dus nu maar even wachten mss morgen maar weer een testje doen
    Het is zo’n zooitje ook die cyclus ik ben altijd eerder ongesteld maar nooit later

7. Sanne2204

Sanne2204 Bekend lid

2 okt 2020
    992
    1.249
    93
    Vrouw
    Jouw berichten geven me kippevel... ik kan me niet voorstellen hoe onzeker je bent geworden over je eigen lichaam, die pas na de 18e ronde duidelijkheid geeft en een stukje zekerheid terug geeft, het vertrouwen dat je lichaam je niet in de steek heeft gelaten. Ik zit pas in mijn 2e ronde en ben er (bijna) zeker van de 3e ronde in te gaan deze maand. Nog geen menstruatie, weet mijn NOD niet 100% zeker, vage zwangerschapstesten, maar ver weg van de strubbelingen die jij hebt moeten ondergaan met jouw lichaam!
    Ik wil je bedanken, want je bent een voorbeeld voor velen vrouwen. Wij kunnen jouw tranen niet zien, die hoogstwaarschijnlijk hebben gevloeid, de woorden die uit jouw mond zijn gekomen na weer een negatieve test, de stilte die er kon vallen als je jezelf " mislukt " voelde ... Ik ken je niet persoonlijk, maar ik vindt je een krachtige vrouw! Helaas vechten er nog velen vrouwen voor zo'n prachtige zwangerschapstest die jij nu in handen hebt en een lang traject volgen of hebben gevolgt. Door dat traject en al die onzekerheid is het meer dan logisch dat je nog steeds die angst hebt en er zeker van wil zijn dat dit kleine wondertje écht in jouw groeit. Want, een wonder blijft en is het, elke zwangerschap en elke geboorte.
    Wens je al het goeds en heel veel succes met alles!

Liefs

Sweety28, Elisabeth83 en Milena92 vinden dit leuk.
  8. Sanne2204

Sanne2204 Bekend lid

2 okt 2020
    992
    1.249
    93
    Vrouw
    Nou, hier nog steeds enorme onzekerheid...
    Geen menstruatie, geen menstruatieklachten, zwangerschapskwaaltjes kunnen van alles zijn en een zwangerschapstest is meeeeega vaag! Bijgevoegde foto is van vanochtend; als ik mijn ovutest van 28okt moet geloven, zit ik vandaag op 11 dpo. Maar, daar zijn deze testen echt te onduidelijk voor. Misschien een latere innesteling?? Streepjes zijn wel roze, in reallife iets duidelijker, heb meerdere malen geprobeerd een GOEDE kwaliteit foto te uploaden, maar het blijft ruk... Voor degene die de Sensitesten niet kennen heb ik gele stipjes gezet waar het streepje wel of niet te zien is.

Heeft iemand met een positieve zwangerschap misschien pas positief getest na NOD en daarvoor geen of lichte positieve uitslagen gekregen?
    Mijn gevoel zegt dat deze testen hartstikke vals zijn... maar, ze zeggen dat valse zwangerschapstesten niet bestaan?

Wat een dillemma's ....... :(o_O

Bijgevoegde bestanden:

9. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Whaaaa gefeliciteerd!!!!

haileybaby vindt dit leuk.
  10. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Innestelinf gebeurd meestal tussen dag 5 en dag 11 geloof ik. Dus het kan nog steeds. Maar stel dat je al veel klachten hebt, dan zou je verwachten dat dit op de test
    Zichtbaar is, omdat je alle klachten krijgt van hcg. Maar je kansen zijn nog niet verspeeld. Vind het vervelend voor je dat je zo in spanning zit en nog geen duidelijkheid hebt

Sanne2204 vindt dit leuk.
  11. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    NOD-lijst 1 t/m 15 november 2020

1 November (2)

Nadine001 - 26 jaar - 2e kindje - ronde 2
    Clad - 30 jaar - 1e kindje - ronde 9

♡ 2 November (4)
    Slowly - 37 jaar - 2 kindje - ronde 1
    Korey - 37 jaar - 2e kindje - ronde 13
    Kattenmama - 26 jaar - 1e kindje - ronde 8
    Loulou12 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 5

♡ 3 November (4)
    Maudje123 - 43 jaar - 3e kindje - ronde 4
    BizzyBijtje - 25 jaar - 1e kindje - ronde 6
    Lilou2019 - 36 jaar - 3e kindje - ronde 2

Rrbaby - 25 jaar - 2e kindje - ronde 1

♡ 4 November (6)
    Doeline - 29 jaar - 2e kindje - ronde 4
    SkyA - 25 jaar - 2e kindje - ronde 4

BabyGirlGreen - 27 jaar - 1e kindje - ronde 3
    Johanna01 - 25 jaar - 4e kindje - ronde 1
    Emmetjeboogschutter - 35 jaar - 1e kindje - ronde 8
    Mamavantwee37 - 38 jaar - 3e kindje - ronde 3

♡ 5 November (0)

♡ 6 November (3)

Luddewutje - 35 jaar - 2e kindje - ronde 2
    1985breezer - 35 jaar - 2e kindje - ronde 1
    MotorMeisje - 30 jaar - 2e kindje - ronde 1

♡ 7 November (1)

Noukie 1992 - 28 jaar - 2e kindje - ronde 1

♡ 8 November (2)
    Karin0423 - 36 jaar - 2e kindje - ronde 2
    Louise92 - 28 jaar - 2e Kindje - ronde 8

♡ 9 November (4)
    Savera - 27 jaar - 1e kindje - ronde 4
    Fissie - 33 jaar - 2de kindje - ronde 3 (ronde 1 na mk)

Dutsel - 45 jaar -5e kind
    Love and hope - 33 jaar - 3de kindje - ronde 4

10 November (1)

Sweety28 - 34 jaar - 2e kindje - ronde 18

11 November (2)
    Elisabeth83 - 37 jaar - 5e kindje - ronde 3
    Sanne2204 - 25 jaar - 1e kindje - ronde 2

12 November (2)
    Jori88 - 32 jaar - 3e kindje - ronde 7
    Gate - 36 jaar - 2e kindje - ronde 11 (ronde 8 na mk)

13 November (2)

Kwis - 31 jaar - 2de kindje - ronde 4
    Haileybaby- 32 jaar - 3e kindje - ronde 18

14 November (3)

LC1987 - 32 jaar - 3e kindje - ronde 3
    Secret Promise - 27 jaar - 1e kindje - ronde 4 na vmk
    Feliciaaf - 31 jaar - 2e kindje - ronde 5

15 November (1)
    Mamastier - 31 jaar - 3e kindje - ronde 4

Totaal (37)
    Wachtend op de eisprong (4)
    Wachtbankje (10)
    Tuurtest (1)
    Zwanger (10)
    Ongesteld (15)

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

Sweety28 vindt dit leuk.
  12. Sanne2204

Sanne2204 Bekend lid

2 okt 2020
    992
    1.249
    93
    Vrouw
    Dankjewel @Elisabeth83 voor je reactie, ik wist niet dat de innesteling meestal tussen dag 5 en 11 zit ... (weer wat geleerd)
    Zo lastig dit ... sta een beetje met mijn rug tegen de muur.
    De enige klachten die ik heb is lage rugpijn en hele realistische dromen ... Elke ochtend weer even nadenken of het wel of niet zo is, als je begrijpt wat ik bedoel ... ?
    Voor de rest is me nog niks van kwaaltjes opgevallen ... Ja, mijn uitblijvende menstruatie, maar om van mijn langste cyclus uit te gaan de afgelopen maanden, zit ik nu op 2 NOD.

13. BizzyBijtje

BizzyBijtje Actief lid

25 sep 2020
    234
    222
    43
    Vrouw
    Ik heb pas op NOD héél licht positief getest. Ik denk niet dat ik dat streepje die dag ervoor had kunnen herkennen.

Vanavond voor mijn gevoel nog een keer getest omdat ik erg weinig voel en eigenlijk geen kwaaltjes heb. En zie hier het resultaat op 5 weken en 3 dagen zwangerschap! Foto genomen na 1 minuut.

Bijgevoegde bestanden:

14. Sanne2204

Sanne2204 Bekend lid

2 okt 2020
    992
    1.249
    93
    Vrouw
    Waaauw, wat een knallers! Gefeliciteerd @BizzyBijtje !
    Dit geeft mij wel weer een beetje hoop!

15. Vlindertje95

Vlindertje95 Bekend lid

13 jul 2018
    635
    938
    93
    Vrouw
    Ja ik! Op 10/11dpo met de vroege dipstick van sensitest een vage tuurstreep en op nod(13dpo) een positieve kruidvat test.

Sanne2204 vindt dit leuk.
  16. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    @Sanne2204 ik zie hem wel hoor, ga je deze ochtend weer testen?

17. Sanne2204

Sanne2204 Bekend lid

2 okt 2020
    992
    1.249
    93
    Vrouw
    @noukie 1992 deze ochtend heb ik er geen tijd voor, morgenochtend misschien ... :)

18. haileybaby

haileybaby Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.040
    2.220
    113
    Vrouw
    leidschendam
    Sinds mijn hersens weten dat ik zwanger ben heb ik nu al lichte klachten. Ben gewoon al beetje misselijk:|:roflmao:

Sanne2204 en Vlindertje95 vinden dit leuk.
  19. Luddewutje

Luddewutje Actief lid

19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    @Sanne2204

Even een lang verhaal voor jou :-D. Vooral omdat ik hoop dat je wat meer rust vind voor jezelf.

Je cyclus bestaat uit 2 delen. De fase voor je ovulatie en de fase na je ovulatie. De fase na je ovulatie is je Luteale fase. De Luteale fase duurt gemiddeld 14 dagen, maar dit verschilt per vrouw. Bij mij was deze netjes 14 dagen. Als mijn ovulatie dan later of eerder komt, dan schuif ik ook mijn NOD op. Vervolgens is de innesteling dan tussen 5 en 11 DPO (days past ovulation), en vind gemiddeld op 9DPO plaats.

Zwangerschapstesten reageren op HCG. HCG gaat pas verdubbelen na de innesteling. Meestal is 2 dagen na je innesteling je eerste lichte streepje op een zwangerschapstest te zien. Wanneer je voor het eerst positief test verschilt dus per vrouw én per zwangerschap. Wanneer je positief test heeft meer te maken met DPO (days past ovulation) dan met je NOD (niet ongesteldheid dag). Als je weet wanneer je ovulatie is geweest, geeft dat een betere indicatie van een potentiële innesteling dan je NOD.

Je hebt tot nu toe veel vage testen. Iedere vrouw heeft standaard een beetje HCG in haar lichaam, ook als ze niet zwanger is. Dit kan tot 10 mlU/ml zijn. Sommige testen reageren al op 10 mlU/ml. Wellicht is dit bij jou aan de hand en blijf je daarom deze vage streepjes zien. Omdat ze al zo lang zo vaag zijn en niet oplopen, lijken je huidige testen in ieder geval niet op een zwangerschap te duiden. Dat neemt niet weg dat je deze maand nog positief kan testen! Dat kan zeker. Maar als je zoveel vage testen hebt, zou ik de vage testen als negatief zien. Als je zwanger bent en de innesteling moet nog plaatsvinden (of is net gebeurd) dan heb je als het goed is binnenkort een duidelijke test in handen waar je niet omheen kan!

Ook de symptomen zijn lastig. Ik ben zelf symptomen gaan noteren in een app en dan merk ik toch dat ik heel veel 'zwangerschapssymptomen' gewoon iedere maand heb. Ik heb altijd pijnlijke borsten, ik heb altijd minder energie, ik heb altijd wat krampjes, ik ben altijd opgeblazen vlak voor mijn ongesteldheid. Ik heb wel eens gehoord dat je lichaam eigenlijk altijd doet alsof je zwanger bent in je luteale fase. Zo bereid je lichaam zich voor op een bevrucht ei. Op de dag van je ongesteldheid denkt je lichaam dan "niks aan de hand, tijd voor de volgende ronde!" en dan begint de grote schoonmaak. Kwaaltjes kunnen dus wat zeggen over of je zwanger bent, maar het kan ook horen bij de routine van je lichaam.

Ik snap je focus hoor, je wilt het zo graag. Maar het lijkt me vooral voor jezelf zo moeilijk als je iedere keer blij wordt van een vaag positieve test in combinatie met wat symptomen en dan toch weer de teleurstelling omdat de volgende dag ook zo'n vage test geeft. Vandaar mijn lange verhaal :-D. Dat geeft mssn wat meer houvast over wanneer een positieve test er mogelijk zou kunnen zijn, waarom hij er niet is en waar je wel/niet zekerheid uit kan halen.

Knuf! Ik hoop op snel een hele mooie, overduidelijke test voor jou.

Mamavanvier95, MotorMeisje en Sanne2204 vinden dit leuk.
  20. Luddewutje

Luddewutje Actief lid

19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    @Karin0423 Wat balen van de negatieve test. Hoe voel je je erbij?

@LC1987 Fijn dat je ovulatie er inmiddels is. Inderdaad nog even op je handen zitten. Hopelijk over een dag of 10 een mooie test!

@Fissie Ja, dat gevoel snap ik. Laat het dan maar komen en dan kunnen we door.

@Vlindertje95 wat een mooie oploop zit er in je testen!

@haileybaby Gefeliciteerd! Ook een ronde 18 zwangerschap. Wat een lange weg heb je afgelegd en wat is het je gegund!

Karin0423 en Vlindertje95 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina