Je hebt er in ieder geval wel recht op! Extra verlof komt in de sector waar ik werk in de zomer ook zeker niet uit (zorgsector), maar dat is het probleem van de werkgever En aan het eind van je verlof zit je dan niet meer in de zomer toch?
Ja zwangerschapsverlof zal ook geen probleem zijn hoor, alleen extra verlof in de zomer zijn ze niet zo happig op (luchtvaartbeveiliging)
Ik ben zelfstandige en werk samen met mijn man. We hebben een winkel (primera/bruna- achtig) en ik werk vooral achter de schermen (administratie etc). In drukke periodes werk ik ook in de zaak, maar in de zomer is t redelijk rustig. Verlof regels zijn hier inmiddels veranderd, dus moet dat even opzoeken. In België dus. Maar ik kan gerust langer niksen, dan werkt de man iets harder.
Oh ja heb geen flauw idee hoelang zwangerschapsverlof is Raak waarschijnlijk ook totaal in paniek op het moment dat ik wel 2 streepjes heb omdat ik geen flauw benul heb wat ik moet gaan regelen en hoe het allemaal gaat enzo..
Hier in Nederland heb je recht op 4-6 weken zwangerschapsverlof en 10-12 weken bevallingsverlof. Je mag zelf die verdeling bepalen, maar kun je geen volledige diensten meer werken dan moet je 6 weken vooraf opnemen. Daarnaast heb je dus nog recht op het extra ouderschapsverlof en je partner ook Ik heb geen idee wat de regels in België zijn en of dat heel erg afwijkt.
Hiii! Hier even een update. Vanochtend veel te vroeg getest op 7DPO. Nog witjes. Mijn NOD is 9 december en heb ook wel wat klachten die lijken op een komende ongesteldheid zoals zeurderig gevoel in buik en gevoelige borsten. But who knowsss.. Ik ga zondag op 9DPO nog maar eens een testje wagen...Whoehee. Wordt er verder nog getest dit weekend?
Jammer van je witte test, maar gelukkig ben je nog harstikke vroeg. Zelf nog lang niet testen, maar gluur zondag graag met je mee
Hmm spannend! Die symptomen kunnen ook bij een zwangerschap horen natuurlijk! (Zeg ik, terwijl ik bij zulke symptomen ook al de moed opgeef haha). Ben benieuwd zondag! Ik ga proberen ook niet te testen voor NOD of anders pas op 12DPO ofzo.
Mijn man is ook zelfstandige, aan huis gelukkig. Dus hij kan heel veel bij de baby zijn. Maar ik vind het zo stom dat hij nergens recht op heeft..
Bovenste gister avond 9dpo onderste vanochtend 10dpo.. vannacht wel wakker gelegen van een soort buikpijn in m hele buik.. morgen maar weer testen, kan het bijna niet meer aan.. spannend!