NOD lijst 1 t/m 15 november 2024

Discussie in 'NOD forum' gestart door yellowbanana, 2 okt 2024.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicetomeetyou

Nicetomeetyou Actief lid

3 apr 2022
    401
    364
    63
    Vrouw
    Ja snap ik hoor. Ik wil ergens wachten maar heb daar toch geen geduld voor ;) en ergens vind ik het ook fijn om te weten waar ik aan toe ben voordat ik ongesteld word...

Ik heb de easy@home testen omdat het anders echt teveel geld kost. Een keertje clearblue is prima, maar iedere cyclus daar een aantal van 'verspillen' tikt toch wel aan ;)

De eerste ronde dat ik letrozol gebruikte moest ik langskomen voor inwendige echo. Ze kijken dan of er een eitje bijna gaat springen en geven advies over wanneer je het gezellig moet maken ;) Ook werd er een aantal keer bloedgeprikt om te kijken of de eisprong inderdaad had plaatsgevonden.

De rondes daarna werd ik niet gecontroleerd, maar als de cylcus langer dan 5 weken zou duren dan zouden ze de dosering verhogen (van 1 naar 2 of 3 tabletten). Als mensen het langer gebruiken dan gaat het op een gegeven moment vaak minder goed werken volgens mij.

Jij moet ook in november naar de fertiliteitsarts toch?

2. Sookie90

Sookie90 Actief lid

21 dec 2022
    300
    221
    43
    Vrouw
    Inderdaad veel tegelijk. Mijn eisprong was deze maand super vroeg(cd 11 positieve ovulatietest) dus ik ga aankomende zondag al testen.. Ben dan 11 dpo..

Pcosrondetwee, Josje1004 en MooseIsLoose vinden dit leuk.
  3. MooseIsLoose

MooseIsLoose Bekend lid

6 jan 2024
    556
    599
    93
    Duidelijk! Ik ben erg benieuwd. Zou vorige keer ovulatie inductie doen als ik niet zwanger zou zijn binnen 4 maanden (na HSG), maar net voor we afspraak wilden maken was ik toch zwanger.
    Maar met deze cycli denk ik dat dit wel een optie is die we gaan bespreken. Ben benieuwd of er ook opnieuw zaadonderzoek gedaan moet worden. Voor het zelfde geldt ligt daar alsnog een probleem. Je weet nooit na 4 jaar.

4. Josje1004

Josje1004 Actief lid

2 dec 2021
    338
    333
    63
    Vrouw
    Hoi ladies, willen jullie even meekijken? Na mijn vorige langere cyclus, lijkt mijn ovulatie deze keer weer volgens schema te lopen.

Vanochtend rond 10u lijkt het teststreepje zelfs iets donkerder dan het controlestreepje. Om 13u was hij ongeveer dezelfde kleur. Kan daar überhaupt al een verschil in zijn? Verwacht ik mijn ovulatie morgen, of kan het ook nog overmorgen worden? Ik wil morgen nog een test doen om te zien of hij weer afloopt.

Bijgevoegde bestanden:

5. Josje1004

Josje1004 Actief lid

2 dec 2021
    338
    333
    63
    Vrouw
    Spannend! Schiet al op zeg. Ik kan nu al erg opzien tegen die twee wachtweken, terwijl mijn ei nog moet springen:roflmao:

Ik ben nieuwsgierig: had je bij je meiden ook zo'n heftig traject m.b.t. je bbz, mk, biochemische zwangerschap? Lijkt me heel naar om er zo vaak aan te 'proeven' en dan het dan toch niet doorzet. En na hoe lang kwam je menstruatie na je biochemische zwangerschap? Ik had bij ronde 1 ook een positieve test, maar toen kwam mijn menstruatie (of hele vroege miskraam) 2 dagen eerder dan gepland. Denk dat mijn ovulatie daardoor ook laat was vorige maand. Toch een beetje in de war denk ik..

6. Sookie90

Sookie90 Actief lid

21 dec 2022
    300
    221
    43
    Vrouw
    Jaa snap ik! Echt verschrikkelijk die wachtweken haha.

Nee, mijn eerste dochter was een verrassing. 1 keer de pil vergeten en 1 keer seks gehad en toen was ik zwanger. Bij mijn tweede dochter was ik de 2e ronde zwanger. Ik weet wel dat m'n menstruatie na de 1e ronde heel raar was, dus misschien dat er wel iets gaande was. Maar niet getest, dus zeker weten doe ik het niet. Dus wat er nu gaande is, herken ik gelukkig niet. Maar ik vind het echt zo frustrerend dat het nu telkens misgaat :(
    Na die biochemische zwangerschap kwam m'n menstruatie ongeveer 4 dagen later dan normaal. Is vervelend he dat je hele cyclus dan van z'n apropos is. Misschien dat dat ook de reden is dat m'n eisprong zo vroeg is deze maand. Ik hoop echt op veel roze deze maand!

Josje1004 vindt dit leuk.
  7. Sookie90

Sookie90 Actief lid

21 dec 2022
    300
    221
    43
    Vrouw
    Ik denk dat vanochtend je piek was. Je ei springt zo'n 24-48 uur na een positieve test, dus kan morgen zijn maar ook overmorgen.

8. yellowbanana

yellowbanana Bekend lid

9 jan 2024
    754
    869
    93
    Vrouw
    Almelo
    3DPO en nu al testdrang, zucht:rolleyes:

9. Nicetomeetyou

Nicetomeetyou Actief lid

3 apr 2022
    401
    364
    63
    Vrouw
    Ziet er goed uit hoor, denk inderdaad dat vandaag je piek is :) maar voor de zekerheid morgen een testje doen kan natuurlijk geen kwaad

10. Nicetomeetyou

Nicetomeetyou Actief lid

3 apr 2022
    401
    364
    63
    Vrouw
    Ja ben ik ook benieuwd naar... ik verwacht dat dat wel standaardprocedure is, anders ben je misschien behoorlijk heftige medicijnen aan het slikken voor niets. Maar we gaan het zien :)

Maar hopelijk is het zaad weer goed, want als het probleem daar ligt kunnen ze daar veel minder aan doen volgens mij

11. Josje1004

Josje1004 Actief lid

2 dec 2021
    338
    333
    63
    Vrouw
    Poeh nou, ik snap het hoor. Ik duim voor je dat je test goed is deze maand. Gelukkig twee goede zwangerschappen gehad, dus waarschijnlijk heb je gewoon botte pech gehad. Maar kan me voorstellen dat het onzeker maakt en heel frustrerend is. Zeker als je eerst snel zwanger was. Ik herken het van mn miskramen. Ook dat je dan gewoon weer door wilt en nog je cyclus af moet wachten.
    Ik vind het nu ook al frustrerend dat het ‘langer’ duurt, terwijl dit natuurlijk nog helemaal niks is. Maar als je hebt besloten dat je ervoor gaat, wil je het gewoon nú. Succes nog met wachten, ik zal duimen!

Nicetomeetyou en Sookie90 vinden dit leuk.
  12. Sookie90

Sookie90 Actief lid

21 dec 2022
    300
    221
    43
    Vrouw
    Inderdaad en het voelt ook een beetje dubbel, omdat ik al 2 kinderen heb (waar ik ontzettend veel van houd en kei dankbaar voor ben) en dus vind dat ik niet mag zeuren ofzo. Maar die wens voor een 3e zit zo diep.
    Jaa precies, dat wachten duurt dan zoooo lang he. Ben normaal redelijk geduldig, maar qua zwanger willen zijn echt totaal niet haha.
    Thanks, ik ga ook voor jou duimen!

13. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.993
    113
    dit omschrijf je heel mooi. Ik heb precies hetzelfde. Maar aan de andere kant vind ik het ook heel spannend en denk ik wel eens ‘waar ik begin ik aan, een derde. Kan ik dit wel?’

meer dames hier ‘last’ van?

Sookie90 vindt dit leuk.
  14. Pcosrondetwee

Pcosrondetwee Actief lid

14 aug 2024
    341
    357
    63
    Vrouw
    Pff wat duurt het lang, die 2 weken. Ik zit in een medisch traject, vandaag getest en die is negatief dus dan is de ovitrelle eruit. Ovitrelle kan tot 10 dagen namelijk positief geven. Mocht ik hierna dan positief testen weet ik zeker dat het zwanger is en hoef ik daar niet over te twijfelen. Ik zit op 8dpo, ik ga zaterdag weer testen en dan om de dag. Ik ben ongeduldig en wil wel iets doen .. andere vroege testers hier?

15. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Weet je goede vraag… ergens gaat de tijd ook snel en ergens staat het stil. Na de curretage heb ik door de ruggeprik last gekregen van een hersenvocht lekkage, dat duurde bijna 2 jaar, in die tijd denk je er niet aan om zwanger te worden. Dus ja met de hersteltijd tussen door steeds is het opeens 10 jaar. Maar pijn begint pas echt als je 43 wordt en ging hulp meer vergoed krijgt en dan moet gaan verwerken dat het niet gelukt is. Nu is er nog hoop en daar vaar ik op

16. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Ohhhh ik ben zeker ook eem vroege tester ;) dus ik kan je de hand schudden ;) hou je het ren beetje vol?

Pcosrondetwee vindt dit leuk.
  17. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Haha zó herkenbaar dit Mooi is dat toch? Ik hoop mee

Lexyloo vindt dit leuk.
  18. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    A
    Ah spannend weer, ik zit ook in een traject (volgens mij zitten we samen in een MMM groep) morgen gaan ze kijken of de follikels genoeg gegroeid zijn. Ik verwacht begin volgende week de punctie!! (Eisprong dus)

19. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.878
    2.731
    113
    Vrouw
    Ja dat herken ik wel hoor. Onze twee kinderen zitten qua leeftijd dicht bij elkaar en we merken sinds kort dat het echt een stukje makkelijker begint te worden (ze slapen allebei gewoon netjes rond 8 uur 's avonds, worden in principe 's nachts niet meer wakker - oftewel, wij slapen ook gewoon weer goede nachten, de oudste is zindelijk en de jongste gaan we binnenkort ook proberen zindelijk te krijgen - dus doei luiers, etc.).
    Soms denk ik dan: Waar beginnen we aan met wéér een baby, haha. En dan met name dat eerste jaar is zo zwaar, met die nachten en de borstvoeding:eek::rolleyes: Maar zoals Sookie90 al heel mooi zei.. Die wens voor een derde zit zo diep! Dat overstijgt alles:D

wolkje1994, Sookie90 en Josje1004 vinden dit leuk.
  20. Josje1004

Josje1004 Actief lid

2 dec 2021
    338
    333
    63
    Vrouw

Kan ik me helemaal voorstellen, als je je hart hebt geopend voor het idee van nog een kindje, gaat dat helemaal leven. Of het nou de 1e is of de 8e. En qua ongeduldig zijn. We moeten er ook de hele maand mee bezig zijn hè; wanneer ovulatie testen, wanneer seksen, dan wachten en elk krampje in je buik voelen en onder een vergrootglas leggen. Dan gaan testen. Dan duurt de maand ook lang! De mannen hebben het wat dat betreft een stuk makkelijker. En toch zou ik niet willen ruilen:)

@wolkje1994 ik heb dat met de tweede ook al. Het is zoiets onoverzichtelijks. Je wilt niet ‘verpesten’ hoe fijn het nu is. En je weet nooit waar je precies ja tegen zegt, maar ik probeer dan te denken: nu hebben we het leukste kind ter wereld, die hadden we ook niet zo leuk kunnen bedenken. De kans dat dit kindje een verrijking is, is zo groot. Dus het komt vast goed❤️ Ook met een derde.

Secret Promise, wolkje1994 en Sookie90 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina