NOD-lijst 1 t/m 15 oktober 2012

Discussie in 'NOD forum' gestart door naliey, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Heftig hoor Madeliefste... zeker omdat je dan voor een keuze wordt gesteld die geen goeie kant heeft... lijkt me afschuwelijk. Gelukkig 75% kans op gewoon gezond! Daar gaan we natuurlijk voor!
    Wat is het voor ziekte die je draagt? Of vertel je dat liever niet?

2. Madeliefste

Madeliefste Niet meer actief

Nailey, nee! Verdorie zeg, wanneer wordt 'ie nou eens positief bij jou!! Maar..nog geen ongi dus ook, dat is positief!

Mama van 3, sterkte...hoofdpijn is stom :(

Ik ga mezelf ook maar eens richting douche slepen, anders wordt het nooit wat vandaag ;)

3. Krista1990

Krista1990 Niet meer actief

Is het minder betrouwbaar om Savonds te testen dames??

4. naliey

naliey VIP lid

25 mei 2008
    6.701
    0
    36
    Vrouw
    Een lieve moeder en vrouw zijn en zo nu en dan tek
    Delft
    Geen ongi idd, maar wel al een aantal dagen krampen...
    Ik krimp af en toe ineen van de kramp

5. Madeliefste

Thnx voor het begrip, doet me goed...stuit vaak op onbegrip nl, helemaal van zwangeren/mensen die zwanger willen worden. Alsof ik een zonde bega door überhaupt over abortus te praten :( Ja hállo, ik had ook gewild dat ik geen draagster was!!

Gaat om hemofilie, de ernstigste vorm. Ziekte waarbij je bloed niet stolt, alleen jongens kunnen dit krijgen. Gevolg: spontane bloedingen in gewrichten en spieren, altijd voorzichtig moeten zijn (want: anders nog meer bloedingen), niet echt 'kind' kunnen zijn daardoor. Door de bloedingen en slijtage chronische pijnen, gewrichten die slijten (mijn vader heeft al sinds zijn 50e 2 nieuwe knieën, zijn enkels moeten nu vastgezet worden, zijn schouders doen het nog amper en nu begint ook zijn elleboog, en hij moet nog 55 worden :( ) en...het is gewoon afschuwelijk. Klaar. Dat doe ik mijn kindje niet aan. Om over het 'schuldgevoel' dat papa en ik zouden hebben naar een kindje met die ziekte toe nog niet eens te beginnen...

Blegh, word er verdrietig van het hierover te hebben! Stemmingswisselingen? Overgevoeligheid? Toch zwanger? ;)

6. Madeliefste

Schijnt geen verschil te maken!

7. mamsie van 3

9 okt 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kippenvel hier, en ik heb er wel eens wat over gehoord. Ik vind dat je als ouder zelf het recht hebt om bepaalde keuzes te maken. Ik snap jullie keuze heel goed als het zo zou zijn om de baby een vlindertje te maken. Je begaat in mijn ogen dan geen zonde maar het is een uiting van echte liefde....... zo zie ik het..

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Waaat!?!? Nouja zeg..... :(:(:(:(:(:x:x:x:(:(:(:( Wat kut zeg

9. Katrineke

Katrineke Lid

14 sep 2012
    63
    0
    6
    NULL
    NULL
    Een tussenstand. vandaag mn nod en nog niet ongesteld. Wel ongesteldheidskrampjes, trekkend gevoel in liezen, misselijk en geen trek in eten en mn borsten knappen bijna uit mb bh.

Dus tot nu toe weet ik nog niks. Meestal word ik s morgens ongesteld, n enkele x donderdags... wacht het nog ff af.

Iemand anders ook nog in spanning?

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik vind dat je als ouder als geen ander in staat bent om zelf deze keuze te maken... jullie gevoel hierbij is honderd keer belangrijker dan dat van welk ander dan ook.... je kiest voor het geluk van je kind en daar kan niemand over oordelen!!

11. naliey

naliey VIP lid

25 mei 2008
    6.701
    0
    36
    Vrouw
    Delft
    Ik ben het met de dames eens.
    Abortus plegen blijft een verschrikkelijk woord maar als het in het voordeel van het kindje is vind ik het een goede oplossing.
    Anders leven de ouders met een schuldgevoel en heeft het kindje misschien niet het leven wat je als ouder wilt geven.

Toen ik wist dat ik een syndroom had heb ik ook goed na gevraagd wat dat betekend voor ons kindje.
    Want er is een kans dat ons kindje dat ook krijgt.
    Maar omdat ze het nu weten dat ik het heb kunnen ze ons kindje na de geboorte gelijk in de gaten houden en eventueel behandelen zodat het er nooit veel last van krijgt.
    Het kan dan zelfs zo zijn dat ons kind met behandelingen helemaal nergens last van krijgt omdat het gelijk is behandelt.
    Als dit niet het geval was, dus dat ze ons kind dan niet kunnen helpen dan hadden we een moeilijke keus moeten maken om onze kinderwens stop te zetten..

Ik begrijp dus heel goed waar jij mee worstelt.
    En ik gun jullie van harte dat jullie toch een gezond kindje krijgen.

12. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    @naliey, hè balen. Maar ik hoop dat t nog roze wordt voor je.

@krista, je kan best 's avonds testen hoor.

@madeliefste, pfff heftig. Ik duim voor een gezonde plakbeeb voor je!

13. naliey

naliey VIP lid

25 mei 2008
    6.701
    0
    36
    Vrouw
    Delft
    Thnx meiden, ik w8 nu weer ff af, heb nu ook geen testen meer in huis

14. Joycie78

Joycie78 Niet meer actief

Nee hoor , als je zo'n 2 a 3 uur even niet meer drinkt en plast heb je eigenlijk hetzelfde resultaat als in de ochtend.. net zo geconcentreerd.
    Dus als je wilt gaan testen ff 2 a 3 uur drink/plas- stop en testen maar!
    Succes

X Joyce

15. Steefsel

Steefsel Actief lid

4 okt 2012
    439
    0
    0
    Je zal hier inderdaad veel begrip vinden zijn meer meiden met ziekte. Ik weet pas sinds een jaar wat ik heb en is iets wat ze nog amper kennen. Ze kennen de percentages niet eens van overdragen dus geen 50% ofzo maar bij elke zwangerschap ligt dat weer anders. Mijn zoontje blijkt het nu in lichte vorm te hebben dus een schuldgevoel herken ik maar wat goed.
    Als jullie dit voor kunnen blijven door een abortus hoe pijnlijk ook dan snap ik dat wel.
    Hoop voor jullie dat het gunstig uitpakt en jullie bij de 75% mogen horen.

16. mamsie van 3

9 okt 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even iets grappigs:)
    Bestaat toeval? Soms denk ik van niet, of wil ik hopen van niet.

Net komt mijn zoontje van 3.5 naar mij toe, heeft een balletje in zijn hand , doet m onder mijn shirt en zegt... Jij hebt een baby in je buik.

Wij hebben het in huis nooit over zwanger zijn/ willen zijn waar hij bij is omdat we hem te jong vinden..

WE ZULLEN ZIEN:)

Oh heb buiten mijn hoofdpijn en gevoel van mega honger vandaag helemaaaaaal geen symptomen.. Ja opgezette buik maar géén last...

17. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Spannend hoor mamsie, haha, misschien heeft je zoontje t wel bij het juiste eind!

18. Joycie78

Joycie78 Niet meer actief

@ Naliey : He balen nog niet een posi test :( Blijf duimen voor je!

@ Madeliefste : Alle begrip voor, de keuze op zich is al lastig genoeg, dan kan je de veroordelingen van anderen niet erbij gebruiken.
    Wij zouden exact hetzelfde doen, als ons kindje een afwijking, ziekte of wat dan ook wat het leven van het kindje lastig zou maken, zou hebben.

X Joyce

19. Krista1990

Krista1990 Niet meer actief

Hierrrr nog 1 in spanning!!!
    Heb een trekkende buikpijn, maar niet te vergelijken met de "normale" menstruatieklachtje.. Gisteren was m'n NOD!

20. Hier ook nega test! Hopelijk morgen meer te zien!
    Gevoel is hier ook weg in buik. Geen steken meer. Temp was klein beetje gezakt. We zien het wel :)

Deel Deze Pagina