Ik was er op jullie leeftijd echt nog niet aan toe hoor. Ik was 23 toen ik mn man leerde kennen. In 2010 zijn we getrouwd en 2maanden later was ik zwanger. Ik was toen ik28, en toen was ik er ook echt aan toe
Wij zijn er al een tijdje aan toe maar door dat er wat tussen kwam toch maar even gewacht tot dat goed was.
Ik was er op die leeftijd ook totaal niet aan toe. Dacht er niet eens over na. Pas na m'n dertigste ging m'n klok echt tikken... En toen had ik niet de juiste partner, dus tja.... Nu dus alweer 36 en we gaan nu voor de eerste...
@wondertje in maak... tja en met veel vrienden met kindjes gaat het toch ontzettend kriebelen he? hihihi ik heb dat ook hoor het kan niet snel genoeg gebeuren!! hihi
@ pink heb jij even geluk! @ de rest ja snap ik volkomen... maar ik denk dat het toch anders is als je al een heeeele lange relatie hebt of als je 23 bent en pas net van school komt ofzo en pas net een ''scharrel'' hebt... ik was met mijn 17e van school ben daarna gelijk gaan werken (bij de overheid) en werk nu alweer anderhalf jaar in een bedrijf als boekhoudkundige. Bevalt me prima, wij hebben een koophuis, financieel zitten wij erg goed, zijn al 8 jaar samen en dus 3 jaar getrouwd.. en dus een vriendenkring vol met kleintjes.. tja dan begrijpen jullie wel dat het enorm gaat kriebelen he? hihihi
Hier ben ik het helemaal mee eens. wij zijn 8 jaar samen bijna 9. Werk in de thuiszorg met vastcontract. Nu alweer 2 jaar daarvoor 1 jaar contract gehad bij een andere instelling dus in totaal al 3 jaar aan het werk. Vriendlief heeft een vastcontract werkt al weer 5 jaar. Koop huis en goed inkomen( kan stoppen met werken als ik zwanger ben en daarna thuisblijf mama zijn.)
Iedereen rondom is al lang aan de kids maar wij vonden het wel prima zo met zijn 2tjes tot zo'n maand of 6 terug er leek wel een zwangerschapgolf ik hoorde niks anders jahoe we zijn zwanger zelfs het zusje van me beste vriendin dat kleine meisje en opeens had ik een klok. Beetje genegeerd zo van tuurlijk maar na een maand moest ik toch maar echtk een gesprekjegaan voeren met manlief en het is zo'n schat ahum hij lachte me gewoon uit lekkere vent he. Maar na een paar daagjes vond ie dat ik maar is foliuumzuur moest gaan slikken inplaats van de pil. En daar zitten we dan na 20 jaar pil.
Ik ben 27 en heb eigenlijk tot pakweg 1,5 jaar geleden nooit zo nagedacht over kinderen, ik wist eigenlijk niet zeker of ik ze uberhaupt ooit wilde. Mijn man (toen nog vriend ) dacht daar net zo over. We zijn inmiddels meer dan 10 jaar samen, maar het was tot voor kort gewoon niet zo'n issue bij ons. Maar nadat we vorig jaar getrouwd waren, begon het bij mij toch te kriebelen en leek een kindje krijgen ineens niet meer zo'n gek idee. Op een bepaald moment heb ik dit tegen mijn man gezegd en toen bleek hij er precies hetzelfde over te denken Ben toen eigenlijk meteen met de pil gestopt, maar we moesten 3 maanden wachten ivm mijn medicijngebruik. In het begin was ik er niet zo mee bezig, maar inmiddels is dat wel anders en ben ik veel te vaak hier te vinden
Ik ben inmiddels al 30 :S (3 weekjes pas hoor ) Maar al van jongs af aan wilde ik een jonge moeder zijn (23/25 jaar ofzo) Maar nooit de 'ware' tegengekomen. Toen ik 21 was ben ik mijn huidige man tegengekomen maar die was er nog niet aan toe. Nu eindelijk wel!! Ik was al er al heel lang aan toe. Alleen heb ik een tijd lang een depressie en eetstoornis gehad en had zelf ook zoiets van, dat ik eerst beter wilde worden voor ik zwanger wilde worden. Dus zo doende is alles wat uitgesteld. Maar ik voel nu echt de klok tikken, zeker ook na 2 miskramen ... ik ben daar echt mezelf de schuld van aan het geven. Maar dat moet ik ook niet doen. I know!! Maar ik had al veel eerder moeder willen zijn!! Bleeeh een zeker nu het nog niet zo wil lukken!!! Komt goed!!! Ik ben in mijn hart een jonge moeder hoor, ben zelf eigenlijk nog een groot kind!! hihi
@biancawv toch typisch het dat het opeens zo kan veranderen! hopelijk ben je ook snel zwanger! @gigi ...ook al zo lang samen dus? ik moest ook eerst afbouwen met medicijnen... veel slik ik nog maar veel ook niet! zit nu al 7 maanden zonder... vervelend dat het dan alleen nog niet raak is zodat ik snel terug kan aan medicatie! en ik wilde eerst ook geen moeder worden... en opeens krijg je toch die gedachte, dan ed kriebels, en daarna ben je om... dat kan zooo snel gaan... hihi ! vorig jaar rond deze tijd begon ik er pas net aan te denken aan het idee.. en nu kan ik niet wachten! bizar he? @marjolein : wat vervelend zeg dat je een eetstoornis had! en je bent toch al goed opweg en er vollop mee bezig? dan mag je jezelf echtttt niet de schuld geven van de MK ! je hoort het zo vaak helaas! kan iedereen overkomen! hopelijk ben je gauw 9 maanden zwanger *knuf*
Oef ik hoop inderdaad dat het een innestelingsbloeding is! Maar dat zou wel heul snel zijn, 2 dagen na mijn eisprong? Mijn buik zeurt en zevert en ik voel me helemaal niet lekker Ben ook echt weer in de war. Waarom is mijn lijf zo onvoorspelbaar??!! @ErKlaarVoorZijn: ik wilde al heel jong kidsm mn man en ik zijn nu 11 jaar samen en 2 jaar getrouwd. 4 jaar geleden was ik er klaar voor, maar mn man nog niet. 2 jaar geleden waren we allebei zo ver, maar mn lijf niet. En nu? Nu weet ik het niet meer....
@sannevh wat vervelend meis ik weet precies hoe je je voelt als je lichaam niet doet wat hij wil (pcos) ... erg frustrerend! zou het echt geen innesteling kunnen zijn? dat je ei misschien ietsje eerder was? en ieder lichaam is anders he!! dus toch een beeeetje hoop houden hoor meid!
@ Marjolein: heftig, dat je een depressie en eetstoornis gehad hebt. Maar niet jezelf de schuld geven van de miskraam hoor! Daar kun je echt helemaal niks aan doen! @Bbibi: ik vind het ook nog altijd raar hoe snel je verandert daarin. Vorig jaar rond deze tijd was ik er zelfs nog helemaal niet mee bezig, ik was toen druk bezig met onze bruiloft te plannen en dacht helemaal niet aan stoppen met de pil! @ Sanne: als je ei echt pas 2 dagen geleden was, lijkt me een innesteling onwaarschijnlijk. Maar misschien was hij inderdaad iets eerder? Ik duim voor je! @ medicatie: die 3 maanden wachten vond ik niet zo erg, kon mijn lijf ook ontpillen en ik voelde me toen nog prima. Maar nu werkt mijn lijf niet meer zo erg mee en dat is frustrerend. Voel me soms net een bejaarde! De laatste keer bij de reumatoloog, toen we besproken hadden dat ik ging stoppen met de medicatie, toen zei ze: de volgende keer als we elkaar zien heb je misschien al een dikke buik. Ik dacht toen: ja, dat moet toch wel lukken, november is nog zo ver weg. Nou, die dikke buik zal in elk geval niet gaan lukken voor november!
♥NOD lijst 1 t/m 15 oktober 2012 ♥ 1. (8) Naliey - (1e kindje, 56e ronde, 11e ronde na mk) xjessy - (1e kindje, 3e ronde) MiniMe81 - (2e kindje, 3e ronde) Rapunzzel - (1e kindje, 15e ronde) mixje - (2e kindje, 5e ronde) Egeltje85 - (2e kindje, 1e ronde) Bernou - (1e kindje, 4e ronde) Flappie76 - (1e kindje, 3e ronde) Bbibi - (1e kindje, 1e ronde) 2. (6) Jufaman81 - (1e kindje, 22e ronde) minimoon - (2e kindje, 14e ronde, 6e ronde na mk) Jettos - (1e kindje, 7e ronde) amanda23 - (2e kindje, 1e ronde) M2008M - (1e kindje, 1e ronde) Cygnet2 - (3e kindje, 9e ronde) 3. (5) bolliewollie - (1e kindje, 2e ronde) SannevH - (1e kindje, 5e ronde) wondertjeinmaak - (1e kindje, 1e ronde) love and hope - (1e kindje, 6e ronde) XxPinkxX - (2e kindje, 13e ronde) 4. (3) Gigi85 - (1e kindje, 4e ronde) Lica - (2e kindje, 6e ronde) BabyWish91 - (1e kindje, 10e ronde) 5. (7) senna999 - (2e kindje, 12e ronde) Veetje83 - (1e kindje, 9e ronde) Krullie88 - (1e kindje, 3e ronde) MaudvanL - (2e kindje, 5e ronde) SunFlower85 - (1e kindje, 6e ronde) Joekie - (2e kindje, 1e ronde) Lieve mij - (1e kindje, 5e ronde) Eleandra - (2e kindje, 3e ronde) 6. (3) Cayth - (2e kindje, 2e ronde) chantal156 - (1e kindje, 2e ronde) 7. (7) nila - (4e kindje, 4e ronde) CarlijnW - (1e kindje, 3e ronde na curettage) jv23 - (1e kindje, 3e ronde na vmk) jacky story (1e kindje, 2e ronde na mk) Danielle005 - (1e kindje, 2e ronde) 01Patricia - (1e kindje, 8e ronde) Anitaaaxxx - (2e kindje, 12e ronde) 8. (2) Flora01 - (1e kindje, 3e ronde) Frutsel - (2e kindje, 1e ronde) 9. (2) Smurffin - (1e kindje, 1e ronde) Meesje84 (1e kindje, 1e ronde) 10. (5) cmvmens - (3e kindje, 4e ronde) ayse1980 - (3e kindje, 8e ronde) Katrineke - (1e kindje, 6e ronde) Pluisje30 - (1e kindje, 3e ronde) MarjoleinART - (1e kindje, 5e ronde) 11. (1) biancawv - (1e kindje, 4e ronde) Meis1987 (1e kindje, ronde 11 ) 12. (3) bbxx - (1e kindje, ronde 9) Liza28 - (1e kindje, ronde 5) Llkh1984 (1e kindje, 91eronde, mmm, eerst weer een operatie) 13. (2) clijntje - (1e kindje, 22e ronde) Kortecol (2e kindje, 2e ronde) 14. (3) LF84 - (1e kindje, 4e ronde) Schaapje1977 (2e kindje, 2e ronde) Fas30 - (1e kindje, 4e ronde) 15. (4) Chanan - (1e kindje, 2e ronde) TieLo - (1e kindje, 5e ronde) Mizz Bunny - (1e kindje, 8e ronde) Loesjee89 - (1e kindje, 2e ronde) Datumloos: (6) groen29 - (2de kindje, 2de ronde) SaschaH - (2e kindje, 2e ronde) ? e1ke - (1e kindje, 2e ronde) Madeliefste - (1e kindje, 2e ronde) sjuul85 - (1e kindje, 4e ronde) Saja87 - (2e kindje, 1e ronde na mk) Illegaal: (0) Aantal: 67 zwanger, ongesteld, vlindertje, MMM, negatieve test, twijfeltest, 1 cyclus van slag, informatie onbekend Als je op de lijst wilt of iets wilt aanpassen, aub in kleur aangeven. Is makkelijker te vinden En ook graag de datum erbij vermelden XxPinkxX verplaatst
@ OverErKlaarVoorZijn: Mijn vriend en ik zijn 3 jaartjes samen en volgens mij heb ik mijn hele leven al een kinderwens! haha Al vaak over gehad met mn vriend maar we wilden graag dat we beiden een vast contract zouden hebben. Zodra we die binnen hadden zijn we er voor gedaan. Kan niet wachten Maar dat geld voor iedereen hier! haha
@ overErKlaarVoorZijn Wij zijn 6,5 jaar samen, 1 jaar getrouwd, manlief bijna 25 en ik ben 23. Ik heb altijd al een grote kinderwens gehad. Maar sinds we getrouwd zijn nog groter! M'n man moest even aan het idee wennen, maar inmiddels wil hij het ook graag en zitten we deze maand in ronde 2. Hoop dat we jong ouders mogen worden!
Pfff.... Moe moe moe.... Lichte hoofdpijn... Raar gevoel in mijn buik... Ei moest pas de 24e komen, uitgaande van mijn gemiddelde cyclus van 40 dagen, maar is volgens mij maandag geweest... Dus.... Wordt het moe moe moe moeder of houdt mijn lichaam me voor de gek?.... Afwachten dus... Oh ja, heb het ook al heel de dag koud... Kan natuurlijk ook zomaar zijn dat ik ziek wordt... Dan maar tegelijk met mn zoontje naar bed vanavond...
Dank je. Mn ei was echt eergister. De ovutest wees dat uit en ik heb ze ook gevoeld... Ik las iets over contactbloeding, na de eisprong, door seks? We hebben 5 oktober pas weer een afspraak in het ziekenhuis dus we wachten deze ronde nog even af. Dan zien we weer verder.
Oooh, wat wordt er hier veel gekletst! @alle nieuwemeiden, welkom en succes! @er klaar voor zijn, ik was al klaar voor me eerste kindje toen ik 18 was ofzo, maar ben de juiste vent pas tegengekomen toen ik 28 was. Kleine meid is geboren toen ik 32 was, ben nu 35 en meer dan klaar voor nog een wondertje. Hoop dus dat t niet te lang duurt ( haha, net als iedereen dus). Vorige keer was t bij de derde ronde raak. Zitnu een beetje te wachten op me ei, pfffff wat duurt dat toch lang, die week tussen ongi en ei. Je kan nog niks ( nou, wel een beetje oefenen natuurlijk ),en zit maar een beetje te wachten. Ben ook superzenuwachtig, we zijn druk in onderhandeling om ons huis te verkopen. Waarschijnlijk morgen horen we of t verkocht is of niet. Pffffff, zóóó spannend. Zou wel mooi zijn als we t verkopen, want dan hebben we mooi een groter huis vóór er een wondertje bij is.