Lvtje: Zo werkt het bij mij ook. Al was het bij mij wel echt zo dat als ik 10dpo geen streepje had ik niet zwanger was... De keren dat er wel een streepje stond was ik ook echt zwanger (kruidvat test). Maar vorige maand dus schaduwstreepjes en toch kreeg ik hoop, dan komt het absoluut harder aan als je ongesteld wordt... Ik moet dus echt zorgen dat ik niet voor 10dpo test eigenlijk...
Vroeg testen, mijn eigen ervaring is dat kv 2v5 echt niet zo gevoelig is. Geloof mij, ik heb heeeel veel testen tegelijk gedaan in de tijd van de vroege miskramen. De enige testen die minder gevoelig waren dan de kv 2v5 waren de actiontesten, 123 thuistesten en testjezelf cassettes. Plustesten zijn gevoeliger, apotheektesten zijn gevoeliger, sensitest is gevoeliger (helemaal de extra gevoelige van sensibaby), andere huismerktesten zijn ook gevoeliger. Maar diegene die je dus gewoon in de winkel kunt kopen zijn in verhouding veel duurder. Dus van de goedkope testen kan je beter de kv 2v5 nemen of de action, waarvan de laatste dus het minst gevoelig is van die 2.
Bij mij was die ervaring heel anders Sensitest was amper iets op te zien en kruidvat was al heel erg duidelijk op 10dpo!! Eigenlijk is dat wat ik ook altijd las op internet toen dat kruidvat veel gevoeliger was en nu nog veel. Maar misschien is het ook voor iedereen anders... Zwangernr6 had hier laatst nog een rij geplaatst met verschillende testen met dezelfde urine. Ook bij haar was kruidvat het duidelijkst
Dana, ik zou zeker een testje wagen! Dubbeltje, hoe oud is je jongste? Kv 2v5 is echt niet meer wat hij jaren terug was. Veel mensen hebben rond nod pas een licht streepje op de kv 2v5. Alleen hier op het forum worden vooral overal knallers getoond dus dan valt het niet op. Jaren geleden waren ze veel gevoeliger en ook nog een veel sneller knal.
Mocht ik ergens een streepje op hebben dan ga ik mijn urine bewaren en als een gek allemaal verschillende merken halen om een proef uit te voeren Misschien hebben we er wat aan dan Hopelijk mag ik dat deze maand al waarmaken
Ik heb ook de laatste twee keer op 10 en 11 dpo positief getest, dus als deze ronde ik op 10 dpo negatief test dan is het voor mij duidelijk. Maar ga het proberen uit te stellen tot NOD... De ovu is wel iets donkerder opgedroogd na 15 min. Maar idd nog geen absolute knaller... Sparky ik zie echt iets op je testje hoor vind het er positief uitzien voor je termijn, maar ja het zijn idd zw&k testen... Sloppy hoop dat je eitje zich snel meldt! Mags wat fijn dat je je piek hebt gevonden! Dana je symptomen zijn positief maar belangrijker is het dat een test dat ook is hup testen jij het kan al! Sunset een witte test hoeft echt niks te betekenen nu! Het kan nog makkelijk! Mich ik ben benieuwd!! Kom je m ff showen straks?! Dubbeltje: ik ga heel hard duimen op een mooie tweede streep! Wanneer wil je gaan testen? Lisette haha je hoeft niet verlegen te worden! vind je gewoon een kanjer omdat je zo positief bent en gezellig mee blijft kletsen in het topic en zo enthousiast voor iedereen bent! Wil dat ie vanmiddag knalt! duim duim duim...
Toen ik zwanger was van mijn zoontje (4 jaar geleden) waren de kv 2v5 testen nog veeel beter. Er is ook een hoop te vinden over de verandering van kwaliteit van die testen, maar aangezien ze hier op het forum als "heilig" worden beschouwd valt die info nauwelijks op. Hoe vaak ik wel niet een topic zie met een test met een streep en dan krijgen ze heeeel veel reacties, doe eens een kv 2v5 als daar ook een streep op staat ben je zwanger. Zo krijgen mensen het idee dat alleen die testen te vertrouwen zijn als ze vaak daar lezen. Terwijl ze naar aanleiding van die andere test met streep gewoon zwanger zijn. Maar toch wordt iedereen die kv 2v5 aangepraat. Dat is wat mij opvalt hoor.
Oke dan zal ik morgen ochtend een testje doen en ik houd jullie op hoogte, nu maar duimen dat de test morgen positief is hihi
@Shart: Liefst 10dpo, dat is aankomende maandag pas....Mocht mijn temp erg gaan schommelen en 9-10 dpo rond de 36,9 zijn dan hoop ik dat ik nog even kan wachten tot mijn nod... En ik ga duimen voor een knaller! Zou zometeen al eentje doen weer als ik jou was! Kan al een hoop schelen nu hij eraan zit te komen. Wel even minimaal 2 uur niet drinken
Ik duim zeker voor je shart! Op naar een mega knaller!! Dubbeltje, dat deed ik dus toen ook, helemaal omdat ik mij ook erg heb laten opjutten door mede forumleden.
Denk dat het ook gewoon voor iedereen verschillend is. Wat de een fijn vind vind de ander niks. Heb zelf bijv ook een licht streepje gehad op de 2v5 (meerdere) en toch ongesteld geworden. Tja, misschien alsnog misgegaan bij de innesteling, misschien foute test? Geen idee, maar daardoor is het natuurlijk geen slechte test. Dat is gewoon het gevaar van vroeg testen imo. Edit: die lichte streep had ik ook op andere testen en in andere rondes bijv ook omo witte kV testen gehad. Iedereen moet gewoon doen wat ze zelf het prettigst vind; wel of niet vroeg testen, wel/geen ovu, temperaturen of niet en ook welke testen. Denk dat daar geen goed of fout zit, volg gewoon je gevoel daarin zeg ik altijd maar.
Ben het hier helemaal mee eens, terwijl mijn ervaring met kv testen ronduit slecht te noemen is. Ik heb namelijk bijna ALTIJD een (tuur)streep op deze testen. Vorige ronde was dit ook bij sensitest en op action dus ik gok op een mislukte innesteling. Tegen NOD werden ze wel weer wit. Maar idd zodra er op deze test een streepje verschijnt wordt je hier op t forum meteen gefeliciteerd. En wanneer je een streepje op een andere test hebt wordt meteen gezegd: doe eens een kv... Tja ik houd ermee op. Het fijne van de kv vind ik het makkelijk aflezen doordat het venstertje lekker groot is. Ik houd het deze keer op action, sensitest midstream en hopelijk: een cb digital!
Ja dat is zo lastig hier het 2 uur niks drinken! Het is 33 graden en lig onder een parasol (ik verbrand nogal snel namelijk... Zelfs met factor 50! En dat terwijl ik half spaans ben boehoee ) maar begin nu een zekere spanning te voelen onderin dus denk dat ik idd voor de lunch straks nog een keertje test. Mijn rijtje ziet er nu zo uit
Ja klopt. Met het lichtste streepje op je kv 2v5 wordt je gefeliciteerd en met een streep op andere test wordt eigenlijk altijd wel gezegd, doe eens een kv 2v5. En ik had bewezen een valse lichtroze streep op mijn kv 2v5, ik zeg niet dat het slechte testen zijn, maar ze worden zoooooo de hemel in geprezen op dit forum. Alsof alleen die betrouwbaar zijn, terwijl ook die dus valse strepen KUNNEN geven. Ik vind ze gewoon wat minder heilig dan de meerderheid van de forumleden
@Shart: Denk dat ik even in de war was met iemand anders? Vanmorgen een bijna knaller gezien namelijk! @Roze streep: Sorry, maar ik denk dan toch echt dat het niet aan de testen licht maar aan een mislukte innesteling (hcg kan ook heel snel weer dalen)......Hoe vervelend dat ook is... En ik vind geen test meer heilig, maar bij allebei de zwangerschappen was er echt geen twijfel en zag ik gelijk dat het een goede streep was
Ik had het dit keer na de menstruatie maar toen mijn temp zo hoog bleef. 1 gaf een tuur. toen smiddags bloedtest. Volgende ochtend lichtroze, uitslag bloedtest hcg <0,1 en daarna nog een test gedaan die wit was. Kan dus onmogelijk van een foute innesteling zijn. Al ben ik het met jou eens dat dat het in de meeste gevallen wel is. Als je dus voor je nod lichte streepjes hebt en dan toch ongesteld wordt.
Sparky: Een uitzondering kan vast wel, maar soms lees je hier op t forum halve dreig berichten omdat een test een streep gaf en ze ongesteld werden. Dan heb ik zoiets van denk even verder... Best veel eitjes worden bevrucht, maar redden het tijdens het innestelen niet... Alleen wordt er dan gelijk gezegd dat het slechte testen zijn. Net als wat jij andersom zegt...dat sommige testen overdreven worden aangeprezen...
Ja dat ben ik zeker met je eens! Helemaal als ze zeggen dat er een duidelijke streep stond en toch ongesteld werden en vervolgens de testen als zwaar onbetrouwbaar worden neergezet. Maar aan de andere kant als je het zelf hebt over een innesteling die verkeerd is gegaan dan krijg je ook weer mensen op je dak die miskramen hebben meegemaakt en niet vinden dat je iets dat voor NOD misgaat of zelfs in de weken erna ook maar mag benoemen. Ookal noem je het geen zwangerschap maar een foute innesteling. Dat is het nadeel van forums. Er zitten ook altijd echte diehards tussen die overal wel rottige opmerkingen voor weten te vinden.
Dat is zeker zo! Gelukkig weet ik diep van binnen precies hoe een test er bij mij uitzag als ik wel echt GOED zwanger was (wat niet wil zeggen dat het later nog mis kon gaan). Op dat moment was het gewoon meteen een duidelijke streep en stond ik echt te springen. Zolang ik niet spring, is het niks