NOD-lijst 1 t/m 15 september 2021 Door tot iedereen op ROZE!

Discussie in 'NOD forum' gestart door BruggeGirl, 6 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Oh fijn he! Opgelucht want ik dacht dat ie super vroeg zou komen (en ik heb al zo’n korte cyclus)

Maar deze avond de piek gemeten is toch ergens tussen donderdagavond en vrijdagavond springen? Is dan (naast vandaag, want dat doen we sowieso) morgen niet nog beter? Want vrijdag te laat? Of hoe lang blijft het eitje nog?

We hebben helaas geen mogelijkheid tot ‘s ochtends of overdag seks

Primerose vindt dit leuk.
  2. BruggeGirl

12 aug 2019
    89
    129
    33
    Vrouw
    ja wow wat een knaller zeg !! Super. Ik zou vanavond en morgen allebei nog eens doen sowieso! Dan heb je zeker alle kansen benut! Have fun !!

MM34 en capo vinden dit leuk.
  3. Eliesjee

Eliesjee Bekend lid

15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Na de piek duurt het zo’n 24 tot 36 uur voordat je een eisprong hebt. Na je eisprong ben je hooguit nog 24 uur vruchtbaar, eerder 12 uur.

Ik zou het dus vandaag en morgen nog even lekker gezellig maken en dan heb je echt alle tijd die je hebt benut.

Meer mag natuurlijk altijd:roflmao:

capo vindt dit leuk.
  4. BKD

BKD Bekend lid

1 aug 2018
    589
    681
    93
    Vrouw
    Heel eerlijk, hier is het soms wel een 'moetje'. Gelukkug verdwijnt dat snel als we eenmaal bezig zijn. We hebben nou eenmaal allebei niet zo'n hoog libido :rolleyes: maar ik heb de vorige keer toen we zwanger wilden worden wel gemerkt dat het gewoon echt niet werkt om vriendlief er bijna dwangmatig even op te laten springen hahaha. De keer dat het raak was was precies die keer dat ik die verplichte nummertjes echt zat was en gewoon weer eens echt goede seks wilde hebben. Dus dan maar niet altijd om de dag als dat niet goed voelt op dat moment.

Bloemm90, PeppaP en capo vinden dit leuk.
  5. Bloemm90

Bloemm90 Bekend lid

8 aug 2016
    794
    648
    93
    Vrouw
    Is dat altijd 24-36 uur? Keren dat ik positieve test heb (als dag 1) is mijn eisprong pas op dag 3 of 4..

6. Eliesjee

Eliesjee Bekend lid

15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    sorry had er beter gemiddeld bij kunnen zetten, elk lichaam werkt natuurlijk anders dus het zou ook iets vroeger of later kunnen ja

edit: maar lh piek kan ook iets langer duren he

7. PeppaP

PeppaP Actief lid

22 dec 2019
    269
    330
    63
    Vrouw
    Ik probeer nu ook een beetje op te letten. Vooral onnodige suiker wil zoveel mogelijk te beperken (snoep, koek, taart, chocolade) maar wel weer fruit en wat extra groente en iets minder koolhydraten pasta/rijst/boterham. Koffie drink ik al niet zoveel dus dat is prima. Wat extra water en groene of rooibos thee. Maar is moeilijk om een balans te vinden. Vandaag ook alweer gezwicht voor een koekje en een behoorlijk groot dessert :rolleyes:

BKD en Emotions vinden dit leuk.
  8. Bloemm90

Bloemm90 Bekend lid

8 aug 2016
    794
    648
    93
    Vrouw
    Piek zelf duurt bij mij niet geheel lang. Maar heb wel gemiddeld 3 dagen positieve testen.
    Viel me op sinds ik erbij temp. Ik dacht zelf ook altijd dat ik kortere sprong had zeg maar.

Eliesjee vindt dit leuk.
  9. Bloemm90

Bloemm90 Bekend lid

8 aug 2016
    794
    648
    93
    Vrouw
    Hmm nee.. Ik wil me er niet teveel mee bezig houden en doe mijn ding. Bij mijn dochter 1e maand wel gedaan en heeft niet zijn vruchten afgeworpen, was er zo erg mee bezig op een gegeven moment met wat wel wat niet dat t niet meer leuk was. 2e ronde alles gedaan en toch zwanger geraakt.
    Wil nu weer hetzelfde doen.

BKD en Emotions vinden dit leuk.
  10. MM34

MM34 Bekend lid

18 jun 2021
    556
    762
    93
    Vrouw
    Ik ben ook niet zo hard met voeding bezig... maar heb wel een gezond gewicht. Uiteraard probeer ik koekjes enzo wel te beperken, maar dat doe ik sowieso wel. Alleen met koffie ben ik wel gestopt (ik was een addict :p ) en ik drink nu 2 tassen deca. Frisdrank drink ik sowieso nooit of bijna nooit.

Wat doen jullie met alcohol? De eerste 2 rondes heb ik dat zo goed als vermeden, maar nu drink ik wel weer eens een wijntje 's avonds.
    Zeker nu 't zomer en vakantie is, voelt dat wel echt stom om niet gezellig mee te kunnen drinken met vrienden of gewoon met mn man.

11. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Ja die koffie is echt iets om van af te kicken.
    Alcohol doe ik niet meer omdat ik dat 9 maanden niet meer dronk door 1e zwangerschap en sinsdien smaakt het niet. Maar voor ik zwanger werd, was rond de eindejaarsfeesten dronk ik wek gewoon een glaasje bubbels mee. Maar vanaf na eisprong dan niet.

12. Eliesjee

Eliesjee Bekend lid

15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik blijf gewoon eten en drinken wat ik wil tot aan de eerste positieve test, echt dronken word ik toch al niet omdat ik dat zelf geen prettig idee vind met mijn dochter die dan op bed ligt. En koffie smaakt me vanzelf niet meer zodra ik zwanger ben.
    En voor al het andere wat je links moet laten liggen of mee uit moet kijken zodra je zwanger bent, vind ik 9 maanden lang genoeg om het mezelf te ontzeggen

Bloemm90, MM34 en BKD vinden dit leuk.
  13. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Ik let wel nog meer op, ben op zich al wel van een gezonde leefstijl. Maar heb er geen moeite mee, vind het juist wel fijn om gezond een zwangerschap in te gaan. Ben ook de jongste niet meer .

14. Maudje123

Maudje123 VIP lid

2 aug 2020
    12.413
    7.936
    113
    Vrouw
    Waar blijft mijn piek nou

Bijgevoegde bestanden:

15. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Merk je verder iets van ovulatie?

16. doublerainbow

doublerainbow Actief lid

12 jun 2021
    233
    486
    63
    Vrouw
    Mijn piek komt eraan :D. Een aantal dagen eerder dan normaal, maar het eitje is wel al mooi groot en baarmoederslijmvlies goed verdikt (zojuist bevestigd door gyn met een echo).

@Maudje123 heb je altijd zo vroeg al een positieve test? Cd10 is nog redelijk vroeg toch, wellicht laat hij iets langer op zich wachten deze ronde!

Bijgevoegde bestanden:

Primerose en WinMom90 vinden dit leuk.
  17. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier eindelijk bijna echt van HCG af.. waarbij je normaal streepjes wil zien ben ik blij dat je nu moet turen zoals rond 9/10 dpo..
    Ovulatietesten al wel mee begonnen maar door hcg zegt het nog niets helaas, maar hoop op deze manier wel straks direct mijn cyclus weer te kunnen vinden.

Iig hebben we het wel weer gezellig haha, dat was de afgelopen tijd wat lastig.

Vanaf 23 juli tm 13 augustus met 2 kids bij ons in de caravan geslapen en vanaf 8 augustus tm 15 augustus dan t bloedverlies gehad.

Vorige keer ei gehad in normale cyclus rond cd 12/13.

Ik zit nu als we uitgaan van start bloeding mk ook rond 12/13, maarja kan mij niet voorstellen dat er na een mk nu al een eitje komt.

Volgens vk kon het, ondanks hcg.
    En de een zegt het kan wél met hcg nog in het lichaam, de ander zegt van niet.

Olivia88 en Emotions vinden dit leuk.
  18. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    'Fijn' dat het wel goed afneemt. Gek hé hoe het lijf dat oplost.

Helaas zal tijd het uitwijzen. Ik had na 3 weken een piek op ovulatietesten, maar 6 dagen ervoor moest slijmvlies nog opbouwen dus ik had geen kans om zwanger te worden. Nu na 30 dagen wel ongesteld.

Terwijl anderen maanden moeten wachten om ongesteld te worden en anderen 4 weken later opnieuw zwanger zijn.. Ik heb me al suf gegoogeld naar hoe snel zo'n slijmvlies zich opbouwt na een mk. Maar het is kwestie van wachten.

Maar hopelijk gaat deze maand snel! En heb je snel een eisprong. ♡

WinMom90 vindt dit leuk.
  19. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Herkenbaar, ook al op heel wat gegoogeld, maar wat je zegt, het is afwachten.
    Als het niet direct weer lukt, hou ik het er maar op dat mijn lichaam er nog niet klaar voor was.

Mijn situatie valt ten opzichte van veel andere dames nog mee, dus eigenlijk moet ik niet "zeuren"..

20. Maudje123

Maudje123 VIP lid

2 aug 2020
    12.413
    7.936
    113
    Vrouw
    Ja ik heb normaal mijn ei op cd11 al

Deel Deze Pagina