NOD lijst 1 t/m 15 september.

Discussie in 'NOD forum' gestart door MRCD, 3 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim198

kim198 Bekend lid

29 jun 2011
    898
    0
    0
    @All; heel veel succes deze maand!

2. kim198

kim198 Bekend lid

29 jun 2011
    898
    0
    0
    [/B][/B]Eisprong;
    Wie van jullie voelt de eisprong duidelijk? Ikzelf heb (even heel vies detail) afscheiding rond mijn eisprong. Rest van de maand heb ik het niet. Ik denk daarom vrij nauwkeurig te weten wanneer ik vruchtbaar ben. Ik heb de eerste dag een beetje, dan twee dagen veel, gevolgd door weer één dag een beetje en dan is het over. Iemand een idee wat dan de dag is dat ik mijn eisprong heb? Vorige keer op die dagen geklust en direct zwanger.

X

3. Jace

Jace Bekend lid

26 jul 2013
    602
    0
    0
    @kim198 ik heb ook na mijn eisprong zelfs een uitstrijkje moeten laten maken ( ivm. Pap3a 1,5 jaar geleden gewoon een controle dus) en de HA zei dat t niks uitmaakte omdat ze álleen iets vd baarmoedermond weg "schrapen " .
    gaan we even vanuit dan :)
    wat was de vorige keer gebeurd met die ovu testen bij jou dan? Weet niet of je dat al geschreven hebt anders heb ik eroverheen gelezen haha

4. kim198

kim198 Bekend lid

29 jun 2011
    898
    0
    0
    @Ryv; ik gebruikte de ovulatietesten. Ze werden maar niet positief, maar ik bleek die maand wel zwanger ;-p
    LOL
    Dat warem de kv ovulatietesten

5. kim198

kim198 Bekend lid

29 jun 2011
    898
    0
    0
    @RYV; bedankt trouwens voor je reactie over het uitstrijkje; dat geeft een beetje hoop dat het wel mogelijk is!

6. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Dames bedankt voor het reageren! Probeer het deze maand nog zonder en anders ga ik vanaf volgende maand beginnen met ovu testen!... Het verhaal ( ik weet niet meer precies van wie ) over de testen die altijd een lichte 2e streep hebben en dan donkerder worden klinken me wel fijn in de oren. Dus als ik morgen wakker word zoek ik dat even op en schrijf ik het op. Nu een lange gezellige avond gehad met vriendinnen haha!

7. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Dan heb ik nog 1 vraagje, als we toch bezig zijn. Hoe doen jullie het met omgeving? In de zin van inlichten/ niet inlichten. Ik wil zelf namelijk niemand vertellen dat we ermee bezig zijn. En heel stom maar soms heb ik het idee dat mensen het gewoon aan ons zien of dat het mij ineens op valt hoe vaak mensen het erover hebben. Zoals laatst een vriendin die vertelde dat in mijn dorp de school zo terug liep met kinderen. Dat we maar snel moesten beginnen ( ze woont zelf niet in hetzelfde dorp ) of vrienden van mijn vriend, hij is 32 bijna 33 en van zijn groep van 5 vrienden hebben er al 3 kinderen waarvan 2 zelfs al 2. Heb het idee nu wij ook al meer als 5 jaar samen zijn ze er heel erg op zitten te wachten. Ook al ben ik pas 23.

Dus gericht hier mijn vraag: hoe reageren jullie als iemand op de man af erna vraagt, of zoeits zegt als mijn vriendin? Heel erg je best doen om te ontkrachten of diegene laten denken wat ze denken en er geen woorden aan vuil maken. Ikzelf heb nogal een lichte huid en kan bij zoiets snel rood worden dus daar ben ik dan bang voor en dat ik dan rare dingen ga zeggen haha.

Thanx voor t reageren alvast!

8. Hogelinda

Hogelinda Actief lid

12 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MadameV: 1 ding.... Dat opletten van anderen wordt nog veeeeeel erger als je al een kindje hebt. Zodra die 2 wordt en je bent nog niet weer zwanger, nou dan komen de vragen hoor...!
    Hier vroeg mijn schoonmoeder laatst wanneer ze weer eens wat babykleertjes kon kopen, met zo'n blik erbij... Ik heb toen gezegd: Tsja, dat weet niemand!
    Bij dat soort vragen laat ik het antwoord altijd in het midden. Het echte antwoord gaat ook niemand aan vind ik!

9. TieMar

TieMar Niet meer actief

@madameV' dat is idd jullie keuze om t wel of niet te zeggen. Met de eerte zwangerschap hadden we echt iedereen verrast. Dat was geweldig!
    Nu vertellen we het ook pas as t zover is.

10. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ MadameV, ligt eraan wie het is, n paar goede vriendinnen weten van onze kinderwens en dat we sinds kort groen licht hebben. Mijn moeder hebben we zelfs n soort van 'toestemming' gevraagd omdat we weten dat ze ons elke dag in de zwangerschap en de eerste maanden na de bevalling zal moeten helpen. Tegen de rest (ook als ze weten dat we graag n groot gezin willen) zeggen we glashard "nee" omdat ik weet dat ik er veel commentaar op ga krijgen....

11. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Tiemar, onze dochter en jouw zoon zijn even oud!
    Zou grappig zijn als we nu tegelijk in verwachting raken :), volgens onze banners lopen we nog gelijk ook :D

12. MRCD

MRCD Fanatiek lid

13 jul 2013
    1.633
    0
    36
    Flevoland
    Goedemorgen! :)

@kim198
    Ovutesten van de kv zijn ook niet zo betrouwbaar. Heb daar meerdere slechte verhalen over gehoord.

@madameV
    Het wel/niet vertellen is een keus die je maakt. Het hangt er maar net vanaf wat je wilt. Wij hebben het alleen aan de mensen verteld die het dichtst bij ons staan. En heb met ze afgesproken dat ze het wel horen als het zover is. Dus geen vragen van "En, is het al zover?" Gaat prima zo. ;) Voor een tweede wil ik het wel een verrassing houden. Laten we nu eerst maar is zwanger worden van de eerste. :p

@Hier
    Temp is weer iets omlaag naar 36,9. Heb nog geen test gedaan, want ik denk dat het toch niet raak is en had al geplast voor ik er erg in had. ;) Misschien morgen, gewoon om even bevestigd te krijgen dat het echt niet zo is... ;)
    Verder hebben we vandaag een verjaardag van de dochter van vrienden van ons. Die is gisteren twee jaar geworden... En wat een monster. :p

Fijne dag iedereen! :D

13. TieMar

TieMar Niet meer actief

Waarom denk je commentaar te krijgen?

14. TieMar

TieMar Niet meer actief

Oh ja leuk! Wie weet zijn we tegelijk zwanger. De tijd zal het leren he.

15. Mamavanhjs

Mamavanhjs Actief lid

5 jun 2013
    208
    0
    16
    Vrouw
    Flevoland
    @ MadameV Ik heb et wat dichtbijzijnde vrienden verteld en mijn moeder. Dan kan ik er f en toe iets over kwijt plus ik heb geen drang of evoel dat k mijn mond voorbijpraat bij mensen die het niet weten hihi!

16. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ mamavanhjs, bij de eerste wist m'n moeder het ook meteen, kon ik echt niet voor haar achterhouden! En ook wel fijn zon ervaringsdeskundige

@ Tiemar, commentaar omdat het de 3de is (en relatief kort op elkaar) kregen bij nr 2 al heel veel commentaar en omdat ik EDS heb en het geen ongecompliceerde zwangerschap/bevalling/eerste half jaar gaat worden en omdat dat erfelijk is.....
    Maar het is ONZE wens, dus niemand heeft daar wat over te zeggen en van de artsen eindelijk groen licht, dus we gaan ervoor!!
    Laten we goed ons best doen deze maand ;) en dan naar de mei-mama's :)

@ MCRD, denk dat ik er dan geen test meer aan zou verspillen, al is je temp nog relatief hoog.
    Hier ook n temp die wat in de war is, maar ik was de afgelopen dagen ook niet zo fit...

17. MRCD

MRCD Fanatiek lid

13 jul 2013
    1.633
    0
    36
    Flevoland
    @Lucindalice
    Ik heb hier genoeg testen op voorraad, dus doe wel zo'n relatief goedkope dipstick. Dan is er helemaal duidelijkheid. ;) En ik hou van duidelijkheid. :p

18. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ mrcd als je duidelijkheid wil, net wat je zegt waarom niet toch? Heb ik ook wel eens gedaan. Zolang je er niet een dure clearblue tegenaan gooit;) haha

@hier, dames bedankt voor t reageren! 1 tante van mij die weet het. Waren laatst uit eten en na de bios, ( mijn tante is pas begin 40 kan altijd goed met dr opschoeten ) en toen zei ze dat ze dacht dat het niet meer lang al duren. Net een huis helemaal verbouwd, zo van jullie zijn er wel klaar voor. Toen dacht ik ook ach il kan het haar ook wel vertellen. Dan ben ik het kwijt en kan ik altijd met iemand praten. Maar verder wil ik gewoon dat het ons big surprise blijft dus doe mijn best zo luchtig mogelijk te reageren als het over dit onderwerp gast en niet rood aan te lopen haha

@ lucindalice je hebt helemaal gelijk! Het is jullie keuze, jullie beslissing. Je moet doen waar jullie je zelf goed bij voelen. En idd op na de mei mamas!

19. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ MCRD, als je ze toch hebt liggen :)
    Ben al wel heel benieuwd naar morgen dan :)

@ MadameV, leuk zon jonge tante!
    En inderdaad fijn dat het eruit is :), toch altijd fijn dat iemand die dichtbij je staat het weet

20. TieMar

TieMar Niet meer actief

Juist! Jullie wens en jullie beslissing!

Deel Deze Pagina