Even just for sure, de cb digi ovu-testen mogen wel 's ochtends toch? Heb ze juist gekocht omdat ik ze al om 0530u wil gebruiken....
iedereen die al mag gaan klussen ,veel plezier en succes! @nieuwe meiden Welkom! gezellige boel hier hoor!! Hier gaan we gewoon lekker kroelen wanneer we zin hebben, vanaf eind van de week tot en met volgende week weekend met regelmaat En dan zal het weer het lange wachten worden...maar als het hier zo gezellig blijft, vliegen die dagen om
@lucindalice geen idee...volgens mij worden die ook smiddags gedaan? wat staat er in de gebruiksaanwijzing dan?
@ kimroy ik ga gewoon aan de klus wellicht inderdaad nog een kans en dan volgende maand de testen erbij. Veel plezier met je dagen weg! @ mcrd wat heerlijk dat je man kookt. Dat gebeurt hier hoogstens 2 keer per jaar gok ik.
@ Lucindalice: http://www.sensitest.nl/foto/gebruiksaanwijzingen/Gebruiksaanwijzing-Clearblue-digitale-ovulatietest.pdf Hier staat dat je op elk gewenst tijdstip kunt testen, als je maar zo'n 4 uur voor die tijd niet geplast hebt. Er staat zelfs bij: "Veel vrouwen testen het liefst 's morgens vroeg". Dus ik denk wel dat het kan ja!
@ Madeliefje, heb de verpakking nog niet open gemaakt, maar volgens die op internet kan het op elk moment....
Denk dat ik vrijdag begin, op dag 11. Met de MK is m'n gemiddelde cyclus 30, zonder MK 28, dus ben benieuwd wanneer m'n ei is...
Ik vind het wel leuk hoor, om die ovutestjes te gebruiken. Je krijgt wat meer "inzicht" in je lichaam. Vind het wel interessant allemaal. Vanmiddag een heeeeel licht streepje, ben benieuwd hoe hij morgen is! Vanavond iig aan de klus Hahahaha!
Ovu testen meten de hoeveelheid LH (Luteïniserend hormoon) en dat wordt pas in de loop van de ochtend geproduceerd, stond altijd in de beschrijving van de testen die ik had). Nadat het is geproduceerd moet het nog in je urine komen. Maar in de bijsluiter van de cb digi ovu test staat dat je op elk moment van de dag kan testen....
Het beste moment om een ovulatietest te doen is rond het middaguur. Ochtendurine is minder betrouwbaar. De LH-piek wordt op een ovulatietest getoond met een tweede (net zo donker of donkerder) teststreepje of een lachend gezichtje. Je bent het meest vruchtbaar op de dag van de (start van de) LH-piek en de dag erna. Als je eenmaal je LH-piek hebt ontdekt, hoef je die cyclus niet nogmaals te testen. Bron: Ovulatietesten - Mama Apps
Dus ik denk dat je op elk moment kan testen, maar dat ochtendurine minder betrouwbaar is. Net als met zw.test, maar dan omgekeerd: kan met alle urine, maar ochtendurine is meest betrouwbaar...