Ja, heel herkenbaar helaas. Mijn dochter is gisteren 3 geworden, dus hoop zo hard dat het deze ronde gaat lukken. Ik had daar echt moeite mee, ik probeer het nu wat meer te accepteren. Ik hoop heel erg dat ze nog voor haar 4e verjaardag een broertje of zusje krijgt.
Ik zei 6 jaar lang ik wil.geen tweede kindje en toen hij 6.5 was ja wil het toch proberen. Nu is hij 7 hoop dat ik zwanger mag worden voor hij 8 is .
Ja het is gewoon je verwachtingen bijstellen. Wij zijn begonnen toen de 1e 1,5 jaar was en toen kon ik me niet voorstellen dat de 1e al 4 jaar zou zijn bij een volgende baby. Maar misschien wel dus. Ik hoop dat het nu binnen 6 maanden toch wel moet kunnen lukken haha. En anders stel ik het daarna wel weer bij, maar ik blijf nu positief.
Mag ik vragen waarom je 6 jaar lang zei dat je geen 2e wil. Wat waren je redenen? En waarom toen wel ineens? Heeeeeel soms twijfel ik namelijk nog, het lijkt me best zwaar 2 kinderen. 1 kind vond ik al een enorme aanpassing. Ook voor je relatie lijkt me hoe meer kinderen, hoe zwaarder. Maar dat zal ook wel voor iedereen anders zijn.
Dat mag je zeker vragen. Ik was best onzeker en dacht als je twee kinderen hebt moet je je ze evenveel aandacht geven altijd en 1 kind vond ik al best wel druk zeg maar de combinatie van werk en kind huis was ook te veel heb een wia uitkering gekregen door complexe ptss . . Maar heb geleerd dat je dat natuurlijk niet exact hoeft .de ene dag heeft die misschien meer aandacht nodig en de andere dag die . En ik wou sowieso niet 2 kinderen dicht op elkaar .dacht op een gegeven moment mikai is 5 die gaat al snel naar de eerste klas kan steeds iets meer zelfstandig toen wou ik het eigenlijk al maar mijn man wou het niet. Ik ben van mening dat je het allebei moet willen .dus had het aardig geparkeerd .en toen mikai 6 werd en mijn vriendin ook nog een kleine kreeg ging het steeds meer kriebelen bijzijn man dus die zei wil er toch wel voor gaan ❤
Jaa dat heb precies ook. Die gedachte. Im november wordt mijn dochter 2. En had er graag 2 jaar tussen willen zitten niet gelukt, dhs ging ik voor de 2,5 jaar.. maar ook dat niet gelukt
We zijn nu bewust voor meer leeftijdsverschil gegaan. Als er weinig tijd tussen zit kunnen ze elkaar ook enorm dwars gaan zitten. Ik zou de langdurige onzekerheid denk ik vervelender vinden.
Ja jammer hé. Ofja, aan de ene kant vind ik het jammer, maar aan de andere kant lijkt me iets meer leeftijdsverschil ook wel fijn. Maar liever niet meer dan 4 jaar ofzo, maar helaas heb je dat niet in de hand. We blijven positief!
Ja dat is waar. En als ik vraag aan ouders waarom ze graag weinig leeftijdsverschil wilden, dan zeggen ze vaak omdat ze dan meer aan elkaar hebben. Maar achteraf bleek dat dan ook vaak niet zo te zijn.
Ik denk dat elk leeftijdsverschil uiteindelijk voordelen heeft. Bij ons zit er nu steeds iets meer tussen. Eerst had ik er wel korter op willen zitten, maar je hebt het niet voor het zeggen. Bij mensen die er twee in het jaar hebben denk ik wel altijd wow, dat is dus snel weer raak geweest. Mijn ovu is echt nog lang niet positief Vorige ronde had ik vandaag al een knaller. Maar die was overduidelijk niet raak, dus dan maar hopen dat een langer rijpend ei van top kwaliteit gaat zijn
Ik doe met je mee! Ook nog geen positieve ovulatietest, wel al dagen zeurend gevoel daar. Heb zo'n gevoel dat het met die spotting te maken heeft dat die nu later is.
NOD-lijst 1 t/m 16 oktober ♡♡♡♡♡♡♡ 1 oktober (1) Anar91 - 30 jaar - 4e kindje - ronde 9 2 oktober (1) EllaF - 4e kindje - ronde 4 3 oktober (2) Suzi98 - 24 jaar - 2e kindje - ronde 2 na MA Missmoobs - 36 jaar - 4e kindje - ronde 9 (mk in ronde 1 en 7) 4 oktober (2) Kitten93 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 5 IsabelD - 2e kindje - ronde 17 5 oktober (1) Kretacorry - 1e kindje - ronde 6 6 oktober (1) zonnestralen - 34 jaar - 4e kindje - ronde 3 7 oktober (1) minkx - 31 jaar - 1e kindje - ronde 11 8 oktober (1) Babylovebaby - 29 jaar - 3de kindje - ronde 10 9 oktober (1) Enschede9072 - 27 jaar - 1e kindje - ronde 3 (ronde 2 na MK) 10 oktober (0) 11 oktober (1) Krullenboll - 30 jaar - 3de kindje 12 oktober (0) 13 oktober (1) Love2Live - 5e kindje - ronde 10 na MA 14 oktober (0) 15 oktober (0) 16 oktober (0) Onbekend (2) Melanieex - 27 jaar - 2e kindje - ronde 1 Angel02-44 jaar - 2de kindje - ronde 8 na vroege mk 7 weken ♡♡♡♡♡ Totaal (15) Wachten op eisprong (15) Wachtbankje (0) Zwanger (0) Ongesteld (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [ QUOTE ] en [ /QUOTE ] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Mijn wens is ook twee kinderen, en gezien mijn leeftijd (bijna 32) zou ik na de 1e vrij snel door willen naar een 2e. Ook mede doordat we nu al bijna 1 jaar bezig zijn voor de 1e. Maar ik zou het wel fijn vinden als het leeftijdsverschil niet te groot is, zodat er overlap zit in de periode dat ze luiers dragen, dutjes doen, etc. Des te korter is die periode dan in zijn totaliteit. Maar helaas is het hele zwanger worden een soort russische roulette, en moet het je mee zitten. Helaas geen 'vandaag besteld = morgen in huis' verhaal
Ja en het verschilt ook nog per kind, mijn zoon doet geen dutjes meer sinds hij 2,5 is. Dus dan zou je al zeker moeten beginnen net na hij 1,5 jaar is geworden én dan moet het meteen raak zijn haha. Dus je weet het idd niet. Maar ik dacht toen liever extra leeftijdsverschil dan te weinig. 2 onder de 2 zou ik bijvoorbeeld echt nooit willen.
Ik wilde er ook 2 jaar tussen hebben, maar ik was pas na 1 jaar hersteld van mijn zwangerschap na de nodige operaties. Dus toen wachtte ik liever nog even, haha. Vervolgens zwaar depressief en meerdere dierbaren overleden, dus vond ik het ook niet slim om proberen zwanger te worden. Wilde eerst m'n leven weer op de rit/stabiel hebben. Dus het is een weloverwogen keuze geweest om te wachten tot begin dit jaar, maar soms wel lastig. De eerste was direct raak, dus stiekem hoopte ik nu weer zoveel geluk te hebben
Bedenk eens voor jezelf waarom dat zo'n waarde heeft voor je. Kinderen die dutjes doen, doen dat toch ook vaak niet op hetzelfde moment, tenzij je ze echt binnen het jaar krijgt. En een luier is ook weer niet zo veel werk. Het heeft denk ik behoorlijk voordelen als je kind wat ouder is als de volgende geboren wordt, met oog op zelfstandigheid en wat ruimte voor je tweede kind (als oudste kind naar school is bijvoorbeeld). Dat snel uit de luiers zijn, ja, waarom is dat zo belangrijk eigenlijk? Ik bedoel het niet veroordelend. Misschien komt het wel zo over, want ik heb met al 3 kinderen natuurlijk ergens makkelijk praten. Maar ik denk dat mensen soms dingen geloven/voelen omdat ze dat nu eenmaal zo doen, omdat het zo ontstaat. Mensen roepen het natuurlijk vaak, dat ze de luiers uit willen zijn. Maar als je er wat meer over nadenkt, hoeft het niet zo veel waarde te hebben als je denkt.
Ja dit. Ooit nam ik al die zinnen aan voor waarheid. Dat viel nog wel even tegen. Je weet niet welke kaarten je krijgt. Ik kijk er nu naar uit om in stilte kennis te maken met een nieuw persoon in ons leven. Mijn jongste gaat bijna naar school. Bij de tweede heb ik het er echt wel even moeilijk mee gehad dat die rust er niet was. Het was heen en weer rennen tussen huiltjes (16 mnd verschil). Daarbij zag mijn middelste (jongste trouwens ook) niks in het concept 'dutjes'.