NOD-lijst 1 t/m 7 april

Discussie in 'NOD forum' gestart door kim2306, 3 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selles

Selles Actief lid

1 feb 2016
    266
    0
    16
    Je staat erop Familjen!

2. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Vind dat jou basale temp wel heel hoog ligt. Bij de meesten is dit rond 36.5.
    Weet je zeker dat je ei nog niet geweest os? Zoet er mij meer naarst dat je de 13e een innesteling hebt gehad

3. Familjen

Familjen Actief lid

21 jan 2016
    216
    226
    43
    Dank je Selles!

4. ingri

ingri Actief lid

15 jan 2012
    108
    49
    28
    Voor ons zit het zware werk erop. Vandaag de punctie gehad nu afwachten hoeveel er bevrucht worden, donderdag horen we meer en hopelijk vrijdag de terugplaatsing. Succes allemaal met klussen, wij hebben een klusverbod

5. Ashelke

Ashelke Actief lid

4 mrt 2016
    121
    1
    18
    Huisvrouw
    Stein
    Mijn menstruatie is 5e begonnen en de 10e gestopt, wel lichter dan normaal, daarvoor was mijn menstruatie 30jan tot 4feb. Dit is de eerste keer dat ik temperatuur doe meten

6. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Spannend!!! Viel de punctie mee?

7. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hsg en de hyfosy gehad. Me rechter eierstok gaat het niet helemaal goed mee. Ze denkt dat het zo krap is dat deze niet funcioneert. Ook was deze vergroot en dan kan eventueel duiden op endometriose.
    De hyfyso stroomde helemaal niet door.
    Verder bloed geprikt voor waarden rondom endometriose. ze gaf wel aan dat links goed is. En ben al is zwanger geweest. Dus zr zegt het kan wel.

Moet vrijdag nog komen en volgendr week weer. Dan hebben we alle uitslagen en ze volgt mijn eisprong. Ze zag links en rechts zo'n 10 follikels, is wel wat veel maar goed we horen het wel. Sowieso wordt het IUI. En ze had het zelfs over IVF als blijkt dat links niet alles opvangt van rechts.

8. Familjen

Familjen Actief lid

21 jan 2016
    216
    226
    43
    Pff ingie wat spannend!
    Hoe heb je de punctie doorstaan en weet je ook hoeveel eitjes ze hebben kunnen "rooien"?
    Doe rustig aan!

9. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @ingri: Spannend afwachten dan... Hopelijk krijg je snel positief nieuws over het aantal bevruchte eitjes!

@Ladylola: Wat vind je zelf van de uitslag? Kan je je alvast verzoenen met iui en misschien ook ivf later? Of was je een beetje voorbereid op behandelingen?
    Ik ben benieuwd naar de volledige uitslag, of je nu degelijk endometriose hebt zoals je vermoed. Bij mij was één van beide eileiders ook niet goed doorgankelijk met de Hyfosy, bleek uiteindelijk de eileider te zijn waarop de grote endometriose-cyste zat...

10 follikels is ook wel heel veel zeg, toch geen symptoom van PCOS ofzo? En van wat hangt het af of je met iui of ivf zou starten?

Hier trouwens nog een lichte ovutest, ik veronderstel tegen vrijdag toch wel een knaller te hebben!

10. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ooh kijk dat is fijn dus binnen een week hopelijk een mooi paasei:D

Ja is veel he 10 eitjes? Nou we gaan het meemaken hoe dat zich ontwikkeld. PCOS zou in theorie niet moeten kunnen. Ik heb ruim 12 menstruaties in een jaar. Wel acne en terugkerende donkere haartjes in mijn gelaat, maar verder altijd een eisprong.

Ik denk dat IUI en IVF samenhangt met de functie van mijn rechter eierstok. Want links functioneert naar behoren. Er is wat met de rechter. De vraag is doet deze überhaupt mee en anders neemt de linker de eisprong iedere maand over? Vrijdag nog een echo en uitslag bloed. Week erop weer echo en uitslag HSG. Dan horen we hoe en wat. Was al voorbereid op behandeling. Ze zouden na dit cyclus starten met IUI.

Heb jij nu de endometriose is weg gehaald het gevoel dat je anders bent(in gevoel bijv) of een andere cyclus hebt?
    Ik zie ook staan dat men bij endometriose prikkelbaar is en dat ben ik heel erg, maar zij noemde dat niet echt onder endometriose. Ik lees het wel overal als symptoom.

11. ingri

ingri Actief lid

15 jan 2012
    108
    49
    28
    Dat is wel veel 10 folikkels. Ik mocht er maar max 3 hebben bij IUI.

Punctie viel mee, was pijnlijk maar het ging. Ze konden 1folikkel slecht aanprikken en dat deed echt wel even pijn. Maar nu is het prima, lekker op de bank. Ze hebben 7 folikkels aangeprikt en in totaal 5 eitjes. Nu wachten op of het gelukt is.

12. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Toch wel eea geconstateerd dus Ladylola. Wel spannend wat er bij je hsg en de echo's uitkomt en welk traject jullie dan ingaan.

Voor jou ook spannend Ingri, begrijp ik goed dat er bij jullie nooit iets is geconstateerd waarom het nog niet gelukt is?

13. ingri

ingri Actief lid

15 jan 2012
    108
    49
    28
    Klopt, ze kunnen tot op heden niks vinden

14. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @LadyLola: Een goede vriendin van me heeft een lichte vorm van PCOS, ze hebben dat ontdekt doordat ze bezig is om BAM te worden en dus ook veel echo's heeft voor iui... Ze heeft elke maand heel veel eiblaasjes, maar ook gewoon spontaan een eisprong, ook veel last van acné, maar voor de rest perfect 'normaal' en gezond.
    Mijn menstruatie is langer na de operatie en ook gewoon rood bloed nu. Voordien had ik veel last van bruinverlies, maar dat heb ik nu zo goed als niet meer. Nu 4-5 dagen heel rood bloedverlies, zoals het zou moeten veronderstel ik... Ik ben ook heel prikkelbaar, maar dat is ook niet meteen een symptoom dat ik zou herkend hebben of dat ze mij vermeld hebben.

@Ingri: Hopelijk lukt het jullie snel nu!

15. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Zeg dat zeker een eigenwijs ei :(
    Zal morgen (vandaag zie net de tijd) naar ZH weer echo. Zullen zien.
    Wat je zegt, kost veel energie, doe echt m'n best om t los te laten. Soms denk ik ja volgens mij lukt dat en dan is er een teleurstelling en dan doet t toch weer meer dan ik had gedacht/verwacht. Heeft tijd nodig.

Hoe is de hsg en hysofy gegaan? (Miss heb je t al verteld dan kom ik t zo vast nog tegen ☺️

16. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Met m'n ei idd heel raar, nou maar zien met de fm

Kan me je angst voorstellen. Kunnen jullie niet wat eerder starten met IUI, of heeft de hormoonstimulering invloed op de endometriose?

17. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Spannend allemaal zeg!! Ben heel benieuwd! Duim voor een goede tp!

18. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ingrid wat ik zo vreemd vindt is dat julkie big een jaar zelf moesten proberen nadat jullie sl een jaar bezig waren zie ik in je handtekening. Lang is dat!

19. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    We mochten zelf kiezen wanneer we met iui wilden starten hoor, maar we wilden het eerst nog even zelf proberen in dat half jaar...

Toen mijn laatste menstruatie begon zat ik er zo onderdoor dat we beslist hebben om toch al eerder een afspraak vast te leggen voor de info en om dan te kijken wanneer we het beste/snelste kunnen starten. 6 april staat de afspraak, dan zou ik op dag 4 zitten, dus misschien net te laat om volgende ronde te kunnen starten.

De hormonen kunnen inderdaad een groot effect hebben op de endometriose, maar dat is niet 100% zeker... Elke menstruatie heeft daar ook een invloed op, dus de dokters hebben wel liefst dat we zo snel mogelijk zwanger zijn. We zullen het zien!

20. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ooh spannend Dora. Kan de afspraak niet op CD 1 gepland worden? Dan kan je zeker beginnen met hormonen. En snap dat je eerst zelf wil proberen. Die behandelingen zijn niet niets.

Missmarijke ja tis heel moeilijk om die knop om te zetten. Misschien als ik al zoveel mislukte IUI's heb gehad, zou ik me ook zo voelen. Nu ben ik vooral opgelucht en ontspannen. Ik word eindelijk geholpen!
    Ennuh tjah de HSG en de Hyfosy was niet heel hoopvol. HSG liep door, maar rechts functioneert niet naar behoren. De vloeistof spoot niet geheel door en bleef hangen in een grote zwarte holte. Links is goed. De hysofy liep niks door, maar zij denkt dat dit komt door te weinig vloeistof. Mogelijk moet deze nog een keer. Nu bloed geprikt voor endometriose waarden. Er is een iets dat ze kunnen prikken wat mogelijk kan duiden op van die woekerhaarden. Hoor het vrijdag.
    Maar links loopt door als ze weten dat links alles heeft overgenomen van rechts, willen ze eerst starten toch met IUI en hormonen. Mocht het niet helemaal kloppen en de waarden te hoog zijn...dan misschien toch eerst de operatie.

Denk dat het afhangt van welk zkh je zit. Het AMC wilde ons pas helpen in april/mei. Ben blij dat dit zkh nu al wilde helpen, want er is blijkbaar echt wat.
    Je kan ook altijd second opinion ander zkh of eerst een HSG vragen.

Deel Deze Pagina