NOD lijst 1 t/m 7 augustus 2015

Discussie in 'NOD forum' gestart door Dniese, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    Onze huisarts heeft nog het een en ander uitgezocht, omdat ze evt. twijfels had of het zou gaan lukken bij ons. Ze heeft gebeld met gynaecoloog en uroloog om onze situatie voor te leggen en zij zagen beide geen reden om aan te nemen waarom het niet zou lukken.

Vond het in ieder geval erg fijn van mijn huisarts! :) Ze gaf aan, ik zou het vervelend vinden als jullie blijven proberen, terwijl het misschien niet gaat lukken. Ook al is het nu overlegd, blijf ik wel met twijfels zitten.

Ik had eerder ook wel 'wensen' zoals jullie noemen, maar keer het nu ook vaak om. Oké deze maand niet gelukt? Wel zo fijn, omdat het al zo'n drukke maand met veel verjaardagen is. Om mezelf maar wat te troosten/gerust te stellen.

2. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Knuffel voor alle meiden die al zo lang moeten wachten. Hier was het 2x in de vierde ronde raak. Bij de tweede had ik het niet verwacht want ik had zulke lange cyclussen, meer dan een half jaar met 4 cyclussen, 1 van 77 dagen. En toch was dat ook ineens raak... Houd hoop en houd moed...

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Dat hoor je toch vaak hé Blackie, dat mensen zo lang proberen, via het ziekenhuis moeten proberen en het dan nog niet lukt... Of mensen die gaan adopteren omdat ze geen kinderen zouden kunnen krijgen en dan een tijd nadien ineens spontaan zwanger worden... Gek toch hoe een lichaam in elkaar zit!

@Lace: Vind ik ook wel knap van je huisarts! Ik denk niet dat de mijne erover zou nadenken... Volgende keer als ik bij hem langs ga en het is nog niet gelukt, ga ik het zeker ook al wel eens vermelden... Zien wat hij ervan zegt!

4. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    O dat herken ik zo. Eerst het idee hebben dat je erg vruchtbaar bent en met een vloek en een zucht zwanger, en dan na maanden nog steeds niks. Wij hebben zelfs te horen gekregen dat we zonder hulp nooit kinderen zouden krijgen. Erg verdrietig allemaal en als ik jullie verhalen lees kan ik me zo weer alles herinneren Ontdanks dat dat alweer meer dan 4 jaar terug is.. (voel me meteen extreem oud nu ;)) tijdens de hele weg naar ons eerste kindje heeft mijn man een ingreep gehad die totaal verkeerd ging en lag hij ineens in een ambulance met loeiende sirene om naar een ander ziekenhuis te worden gebracht te worden.. allemaal extreem heftig en op dat moment had ik eigenlijk bijna besloten om dan maar geen kinderen te krijgen. Het was me het leven van mijn man niet waard!!

Uiteindelijk was ik een paar maanden later toch zonder hulp (!) Zwanger van mijn zoontje en natuurlijk uitgerekend in de "no-no maand": december. Hahaha het kon ons natuurlijk niks meer schelen. Mijn zoontje kwam uiteindelijk al in november maar dan wel even precies op de verjaardag van mijn man. :p ach wat maakt het ook uit wanneer hè. Dochter kwam daarna in januari 2 jaar erna. Ook weer niet echt handig ;) maar ach al krijg ik al mijn komende kindjes in december en januari. Kan me niks schelen!

Hoe dan ook, ik heb het gevoel ook gehad en nu toch relatief kort op elkaar 2 kindjes! Het kan dus echt :D zomaar ineens is het zo ver!

5. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Dora Oke dus ik moet nog even afwachten. Dus niet zo gek dat ik wit test met de action test dan?
    Nou ja als ik inderdaad voor NOD test zou het dus kunnen. Nog even een aantal dagen afwachten dus maar, maar ik hou er rekening mee dat mijn ongi eraan komt, of dat mijn cyclus dus niet echt regelmatig is. In het laatste geval ga ik verdere stappen ondernemen en even bellen met de huisarts/ ziekenhuis :)

Tuurlijk is iedereen bang om geen moeder te worden. Bij ons ging het adoptieproces ook al door ons hoofd. Wat nu als enz enz..
    Maar gelukkig met hulp toch gelukt. Deze hopen we spontaan te mogen krijgen

6. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @ dora Ja de mensen met wie ik om ga en ik ken zijn de meeste zover ik weet niet bezig en hebben nog geen kinderen. Van degene die wel kinderen hebben was het de eerste ronde raak of 2x perongeluk zwanger. Mijn moeder was voor mij in eerste ronde zwanger en voor mijn zusje weet ik het niet..
    Daarom had ik 'gehoopt' dat het bij mij ook sneller zou gaan.
    Ik zou niet weten hoe mijn huisarts er over denkt. De huisarts die ik heb heb ik pas een jaar en heb hem nog naar 1x gezien. Dus ken hem helemaak niet.
    Maar ik wacht wel tot ronde 11 met bellen dan ben ik ook al langer bezig met temperaturen en heb ik gelijk alles duidelijk voor hem als dat nodig is!

7. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    @Dora: ik moet er wel bij zeggen dat onze huisarts zo doortastend was i.v.m. onze medische voorgeschiedenissen :)!

Dus niet omdat ze dacht, ach die zijn al poosje bezig, laat ik eens even navragen ;)!

Meiden, het gaat ons allemaal lukken! Dat moet gewoon! :)
    Meiden met kinderen: bedankt voor jullie verhalen, daar kunnen we maar weer moed uit putten! :)

8. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat wordt er veel gekletst haha ik kan t niet bijbenen..
    Hier geen kwalen .. maar had ik bij mn zoon ook niet dus wil niets zeggen..
    Het mag van mij snel zondag zijn!

9. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Heeft 1 van jullie ook last specifiek aan 1 kant van de onderbuik/ grensgebied met lies?

10. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    Heb ik gehad Jozefien, maar bij mij helaas geen goed nieuws!

11. Jozefien85

Shit jammer!

12. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dat zegt natuurlijk niets! Ik denk dat het per maand en per vrouw kan verschillen. Ik heb nu 3 maanden gehad dat ik voor NOD echt steken in mijn liezen en benen krijg. Blijkbaar hoort dat bij mij?

De moed niet opgeven hoor, hopelijk betekent het bij jou wél iets goeds! :)

13. Jozefien85

Ik vind het vooral maf dat je zoveel dingen voelt tussen ovulatie en NOD. Waar is dat lijf toch druk mee als er geen baby gemaakt wordt?

14. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net gebeld Door me broer! ! Ik ben weer tante!
    Jeseñea Phínique heet ze tweede naam is der roepnaam spreek je uit als Fieneke

15. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    @Jozefien na je ovulatie neemt het hormoon progesteron toe in je lichaam. Dit wordt sowieso afgegeven, of je zwanger bent of niet. Dit hormoon kan 'klachten' veroorzaken, zowel bij een aankomende menstruatie als een zwangerschap... Daardoor is het zeker ingewikkeld en zet het je soms op het verkeerde been!

Gefeliciteerd Blackie! Wat een bijzondere naam!

16. Jozefien85

Ja dat klopt Lace. Dat je afscheiding verandert, je borsten en tepels gevoelig worden onder invloed van progresteron kan ik me wel inbeelden. Maar pijntjes...dat snap ik niet!

17. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    Nee, daar kan ik zelf ook niet helemaal bij. Voor hetzelfde geld hangt dat wel met innesteling samen, maar dat het dan alsnog mis gaat en menstruatie doorkomt?

Wist ik het maar ;)!

18. Jozefien85

Ja echt je lijf is een raadselachting ding soms!!

19. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Gefeliciteerd blackie. Inderdaad een aparte naam

20. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Koekie: De actiontesten zijn sowieso minder gevoelig dan de kv2v5... Ik zal niet zeggen dat je daarom negatief test, maar het zou wel kunnen... Ik hoop dat je deze spruit spontaan mag krijgen trouwens!

@Clarajilla: Mijn huisarts is over het algemeen héél afwachtend, té afwachtend soms...
    Een nonkel van mijn vader zit in een rolstoel en is aan het revalideren, omdat de huisarts dacht dat het om een buikgriep ging, terwijl hij een soort van hersenvliesontsteking had...
    Mijn zus heeft ooit eens bloed laten trekken, omdat ze zich niet lekker voelde en constant sliep... Allemaal in orde, tot hij meer dan een half jaar later aan haar meldt dat ze indertijd klierkoorts heeft gehad. Mij heeft hij laatst ook verteld dat ik klierkoorts al eens heb doorgemaakt, hij zei dat hij me dat al eens verteld had, maar ik wist daar helemaal niks van... Ik durf dus ook nooit 100% te vertrouwen op wat hij zegt. Voor de rest wel een goede en lieve man hoor, maar op sommige vlakken is hij niet helemaal mee.
    Maar als je je huisarts nog niet zo goed kent, is dat misschien wel moeilijk... Ik zou dat persoonlijk toch moeilijk vinden.

@Lace: Ik verwacht ook helemaal niet van mijn huisarts dat hij meteen in gang schiet als ik zeg dat we al even bezig zijn hoor... Maar ik geloof dat het voor mijn gevoel ook gewoon beter is, als ik er al iets van zeg. We zullen sowieso moeten wachten tot we 1 jaar bezig zijn.

@Blackie: Wat fijn, proficiat! En Fieneke is ook wel een mooie naam! Vrienden van ons hebben laatst een dochter gekregen, ze kreeg de naam 'Mit' ook wel grappig, maar mooi!

@Jozefien: Heb ook een paar keer redelijk wat pijntjes gehad in mijn liezen, maar helaas tot op heden nog geen succes mee gehad!
    Ons lichaam zit inderdaad soms vreemd in elkaar.

Hier vandaag redelijk klachten-vrij eigenlijk... Vind ik niet leuk! Goh, het wachten wordt wel érg lang duren die laatste dagen vind ik :$

Deel Deze Pagina