had me net zoals bij jullie iets heel anders voorgesteld. en dan hebben jullie nog wel iets heel ergs meegemaakt! verschrikkelijk lijkt me dat. als het deze ronde niet raak is ga ik ook mijn cyclus laten controleren. dat doen ze hier in Belgie en dat weet ik gelijk of het goed bij me gesteld is of niet. ik persoonlijk vind me zelf al oud worden ( 34) om een jaar te wachten. maar dames laten we hopen dat het een roze maand wordt voor ons en dat we ons niet meer druk hoeven te maken en dat we allemaal kunnen genieten van een mooie zwangerschap!
♡ NOD lijst 1 t/m 7 februari 2016 ♡ 1 februari (3) MariekeRox - 33 jaar - Ronde 6 - 1e kindje Anna2015 - 28 jaar - Ronde 2 - 1e kindje Potato - 34 jaar - ronde 13 - 1e kindje 2 februari (4) 26mei - 29 jaar - Ronde 5 - 2de kindje Linn81 - 34 jaar - Ronde 7 - 2de kindje Babywish2016 - 43 jaar - Ronde 22 - 4e kindje Kimb91- 24 jaar - Ronde 5 - 1 kindje 3 februari (2) Pinkie88 - 27 jaar - Ronde 6 - 1e kindje Emetje - 29 jaar- Ronde 5 - 1ste kindje 4 februari (4) Roos79 - 36 jaar - Ronde 1 (na MK) - 1e kindje (MMM) Vive4 - 28 jaar - Ronde 5 - 2de kindje Charly7 -25 jaar - Ronde 2 - 2e kindje DonnaMarie - 28 jaar - Ronde 1 - 1ste kindje 5 februari (3) DitBenIk - 28 jaar - Ronde 4 (3de na MA) - 1e kindje Beccy - 31 jaar - Ronde 2 - 3de kindje ChantalJ - 32 jaar - Ronde 3 - 2e kindje 6 februari (7) Lala90 - 25 jaar - Ronde 12 (6de na MA) - 1e kindje Zoesje - 24 jaar - Ronde 7 - 2de kindje EdR - 23 jaar - Ronde 2 - 1e kindje Sop - 29 jaar - Ronde 10 - 1e kindje LaLune - 38 jaar - Ronde 2 - 3e kindje loem - 34 jaar - Ronde 4 - 1ste kindje Appelboompje - 32 jaar - ronde 27 (ronde 6 na mk/bbz) - 1e kindje 7 februari (1) Jozefien85 - 30 jaar - Ronde 11 - 2de kindje Datumloos (2) Cins - 33 jaar - Ronde 12 - 1e kindje BMJunior - 23 jaar - Ronde 2 - 2de kindje Buiten de lijst (1) Soort - 28 jaar - Ronde 12 (1e na MK) - 1e kindje Totaal: 26 MMM (1) Wachtbankje (0) Twijfel-/Tuurtest (0) Zwanger (0) Ongesteld (0) WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst (liever nog) zelf even aan met je: naam, leeftijd, hoeveelste kindje en ronde. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan én bij je eigen NOD-datum. Je kunt dit kopiëren door op "Quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [ QUOTE=+naam] en [/QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)
Ik heb mezelf erop gezet, Ronde 13. Ben vandaag voor een eerste gesprek bij de fertiliteitsarts geweest en dat was heel erg fijn! kon meteen de eerste onderzoeken in. zaad was al getest en dik in orde, en bij het inwendig onderzoek was ook alles goed, eitje gaat dit weekend al springen dacht ze en het slijmvlies zag er mooi uit. Morgen krijg ik een HSG onderzoek, en ik lees van alles over verhoogde vruchtbaarheid daarna dus ben na een paar zwaarmoedige maanden weer heel hoopvol over deze ronde, alleen hopen dat mij eisprong nog even op zich laat wachten, dat het niet weggespoeld wordt, of in een plas contrastvloeistof springt dat dan nog in mijn eileiders zit... volgens mijn normale cyclus zou het zondag of maandag zijn, dat zou super zijn! Ik hoop op veel roze deze keer want in de vorige lijst waren maar 4 van de 42 dames zwanger, dat had ik nog nooit meegemaakt... veel geluk en succes allemaal!
Fijn dat alles er goed uitzag potato. Vorige lijst was inderdaad deprimerend. Deze lijst maar wat tegenwicht eraan bieden. Hier beginnen de ovu testen op te lopen. Verwacht over max 4 dagen een knaller. We zullen zien. Laatste ronde voor een korte pauze. Extra duimen dus maar....of extra klussen 😉
Welkom Potato! Ik weet nog dat ik het destijds spannend vond maar blij was dat het een en ander uitgezocht zou worden. Fijn dat ze dat bij jou ook direct doen. HCG is geen pretje maar idd hoor je positieve verhalen erover. Hopelijk eind van de cyclusmaand ook voor jou 26mei; nog een paar daagjes dus. Fijn! Ik ben deze ronde extra vroeg begonnen met ovulatietesten, vorige maand was ik te laat. Is in al die tijd nog nooit gebeurd, snap er nog steeds niks van. Maar goed; dat gaat me niet nog een keer gebeuren dat begrijp jij
Ik ben ook extra vroeg begonnen met testen appelboompje. Mooi alle testen opmaken deze ronde hihi. Balen en vreemd dat je vorige ronde je ei hebt gemist Nu al voortekenen?
@Appelboompje, geen pretje kan ik hebben geloof ik, al zie ik ook wel op tegen hele erge pijn, maar ik wil vooral graag dat er beweging in komt, en dat we er maar snel achterkomen als er iets is blijkt mis te zijn. Was het erg vreselijk voor jou? Ik doe maar af en toe ovulatietests, omdat ik het zo goed voel en altijd regelmatig ben, maar ik ben ook altijd een beetje bang dat ik m mis, dus we beginnen altijd maar gewoon optijd met netjes om de dag te vrijen, al lukt dat niet altijd perfect. Gisteren toch maar voor de zekerheid begonnen met testen maar nog niets, bij mij lopen ze eigenlijk nooit echt op, ineens heb ik dan een knaller.
Kan iemand mij ook op de lijst zetten alsjeblieft? Tess, 27 jAar, eerste ronde na curretage, eerste kindje Nod ligt op 7 februari
Pfff.. ik krijg net een pendel terug van een tijdje geleden en weet dat ik me er niet teveel aan vast moet houden, maar die is voor een positieve test in Oktober. Ik werd er gewoon verdrietig van en hoop dat deze pendel het gewoon mis heeft.
1 februari (3) MariekeRox - 33 jaar - Ronde 6 - 1e kindje Anna2015 - 28 jaar - Ronde 2 - 1e kindje Potato - 34 jaar - ronde 13 - 1e kindje 2 februari (4) 26mei - 29 jaar - Ronde 5 - 2de kindje Linn81 - 34 jaar - Ronde 7 - 2de kindje Babywish2016 - 43 jaar - Ronde 22 - 4e kindje Kimb91- 24 jaar - Ronde 5 - 1 kindje 3 februari (2) Pinkie88 - 27 jaar - Ronde 6 - 1e kindje Emetje - 29 jaar- Ronde 5 - 1ste kindje 4 februari (4) Roos79 - 36 jaar - Ronde 1 (na MK) - 1e kindje (MMM) Vive4 - 28 jaar - Ronde 5 - 2de kindje Charly7 -25 jaar - Ronde 2 - 2e kindje DonnaMarie - 28 jaar - Ronde 1 - 1ste kindje 5 februari (3) DitBenIk - 28 jaar - Ronde 4 (3de na MA) - 1e kindje Beccy - 31 jaar - Ronde 2 - 3de kindje ChantalJ - 32 jaar - Ronde 3 - 2e kindje 6 februari (7) Lala90 - 25 jaar - Ronde 12 (6de na MA) - 1e kindje Zoesje - 24 jaar - Ronde 7 - 2de kindje EdR - 23 jaar - Ronde 2 - 1e kindje Sop - 29 jaar - Ronde 10 - 1e kindje LaLune - 38 jaar - Ronde 2 - 3e kindje loem - 34 jaar - Ronde 4 - 1ste kindje Appelboompje - 32 jaar - ronde 27 (ronde 6 na mk/bbz) - 1e kindje Lisan86 - 29 jaar, ronde 2 - 1ste kindje 7 februari (1) Jozefien85 - 30 jaar - Ronde 11 - 2de kindje Tess88 - 27 jaar - ronde 1 - 1ste kindje Datumloos (2) Cins - 33 jaar - Ronde 12 - 1e kindje BMJunior - 23 jaar - Ronde 2 - 2de kindje Buiten de lijst (1) Soort - 28 jaar - Ronde 12 (1e na MK) - 1e kindje Totaal: 29 MMM (1) Wachtbankje (0) Twijfel-/Tuurtest (0) Zwanger (0) Ongesteld (0) WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst (liever nog) zelf even aan met je: naam, leeftijd, hoeveelste kindje en ronde. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan én bij je eigen NOD-datum. Je kunt dit kopiëren door op "Quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [ QUOTE=+naam] en [/QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)[/QUOTE]
Lees al een tijdje mee en reageer ook zo af en toe, maar heb me nu maar officieel op de lijst gezet Tess88 jij staat er ook bij! Ik zit vandaag op CD 6 en heb net de ovulatietesten van de actiën gekocht. Vorige maand heb ik mijn ovulatie gevoeld denk ik, maar dat wil ik nu zeker weten door te testen. Kan iemand mij vertellen vanaf wanneer ik moet starten? En is 1x per dag voldoende.... Of is 2x daags beter?
Hoi meiden, Ik heb vandaag mn intake in het ziekenhuis gehad. Echo zag er goed uit, ze zagen geen afwijkingen en baarmoederslijmvlies was al weer goed opgebouwd.. En er zat een heel mooi follikel van 2 cm in mn eierstok, die gaat vanavond of morgen vast springen dacht de arts Dat zou heel goed kunnen want zie mijn ovu test, is dat al knal posi of bijna posi? Wat vinden jullie? Naja goed, we hebben afgelopen 4 dagen al geklust dus vanavond nog een keer en dan moet er voldoende voorraad zijn haha. We hebben gelijk bloed geprikt voor chromosoom onderzoek en over paar weken word ik nog getest op homocysteine en op het antifosfolipiden syndroom (test op lupus, igM en igG). Wij hebben weer goede hoop, de arts ook, grote kans dat de miskramen pure pech waren. Denken jullie trouwens dat elke 24 uur een zaadlozing slecht is voor de kwaliteit? Ik ben zo bang dat ik het goede moment mis, dus doen we het nu iedere 24 uur.. Maarja uitgeput zaad schieten we ook niks mee op haha
&lisan86: ik doe 1x per dag ovu test, vanaf dag 11. En dan in de middag elke keer.. Smorgens test ik altijd slecht met ovu testen.
@Soort: Wat fijn dat alles er goed uitzag zeg. Moet een hele geruststelling zijn. En dan ook al zo'n mooi groot follikel, die zal idd vandaag of morgen wel springen. Of een zaadlozing om de 24 uur (en dan een paar dagen achter elkaar) echt slecht is weet ik eigenlijk niet. Heb wel eens horen zeggen dat de zaadkwaliteit/hoeveelheid wat achteruit zou gaan, maar of dat nou al na 4/5 dagen achter elkaar is of pas na vele malen meer weet ik niet. Mijn vriend en ik zorgen ervoor dat we om de dag klussen, en dan een dag voor eisprong misschien 1 keertje extra als dat zo uitkomt. Gezond sperma blijft vaak wel 48 uur of langer in leven, dus elke dag in eigenlijk helemaal niet nodig. Morgen weer kijken hoever mijn follikeltje gegroeid is. Zal nog niet op 2 cm zitten, maar met zo'n 13 mm ben ik ook al blij
Welkom Lisan 1x per dag is voldoende hoor. Ik zie dat je nog niet zo lang bezig bent; niet vijandig bedoeld maar bewust zo snel met ovulatietesten begonnen? Het legt namelijk best ineens druk op het zwanger worden, daarom vroeg ik het me af. Anderzijds is het fijn om zo een beetje je cyclus in de gaten te houden - bij een reguliere cyclus van gem 28 dagen begin je op cyclusdag 10 of 11. Naar mate je cyclus langer of korter is begin je eerder of later. Soort; ik denk nét nog niet positief. Maar zit er zeker aan te komen. Je eisprong is dan na 24-48 uur. Heeft je partner een sementest gehad? Bij goede kwaliteit zou om de dag voldoende zijn; maar herken wat je zegt; tegen de eisprong gebeurd het bij ons ook wel eens elke dag als ik bang ben dat ik het mis wanneer krijg je de uitslag van het chromosomen onderzoek? Fijn in elk geval dat je wat duidelijkheid hebt nu, en dat er lichamelijk gezien niet echt een rede is gevonden. Mariekerox volgens mij is de 'wachttijd' vanaf 35 jaar korter. Ik weet niet of je daarmee een beetje kan 'smokkelen' 26mei; deze ronde nog geen teken (nu CD6), ik denk dat het gewoon lullig een x is geweest. Heb het namelijk nog nooit gehad zo vroeg. Bij jou al iets te zien op de testen? Potato; hoe is je HSG gegaan. De pijn ging redelijk (deed zeer maar goed even tanden op elkaar en het is weg), alleen had ik het toch wel een beetje onderschat; ik dacht daarna nog wel even boodschappen te gaan doen enzo; dat viel tegen ik eindigde met een dekentje op de bank. Haha. Wel echt een dag of 2/3 buikpijn gehouden. Lala; even een knuffel meid. Ik geloof er sowieso niet in dus is van mijn kant makkelijk gezegd; maar laat de moed niet zakken meid. Wondertjes bestaan! X
Hoi Appelboompje, Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Alleen de eerste maand zoveel rare dingen gevoeld, dat ik nu zeker wil weten dat ik mijn ovulatie heb. Deze heb ik waarschijnlijk gevoeld vorige maand en wil dit nu zeker weten. Als ik dit weet stop ik er weer mee (denk ik). Bedankt voor de tip!
HSG ging goed! mijn rechter eileider liep niet vol, dus toen hebben ze de druk opgevoerd; ballonnetje verder opgeblazen en met kracht meer contrastvloeistof ingespoten. Dat deed eigenlijk best wel pijn, maar niet ondoenlijk. En het fijne was dat alles toen we mooi doorliep. Nu ben ik dubbel zo hoopvol, want 1.alles is mooi doorgankelijk maar 2. dat was blijkbaar niet zo. Dit weekend springt mijn ei rechts dus meteen proef op de som, ik hoop dat het niet te snel na de hsg is alleen, dat al die contrastvloeistof de balans niet teveel verstoord heeft... @soort, gaan ze bij jou zo'n hsg niet uitvoeren?
Lisan; ik snap het. Je wilt dus eigenlijk je cyclus een beetje leren kennen? Kijken wat je voelt dat klopt? Het is ook echt niet aanvallend bedoeld zoals ik al zei; ik zou zelf zo graag nog even terug willen naar het 'zorgenloze'. Vandaar dat ik het vroeg; ik hoop voor jullie dat jullie snel een wondertje mogen verwachten. Potato; wat fijn! Hoopvol bericht. Ik begreep dat contrastvloeistof op olie basis juist een goede helper is voor de zaadcellen; ik duim voor jullie!
Super dat er geen afwijkingen te zien waren Soort. Ik denk idd dat je ovutest nog wat donkerder kan. Wij klussen ip wanneer we zin hebben. Maar ik probeer in de week van de eisprong er niet langer dan een dag tussen te laten . Het kan echter ook betekenen dat we het dagelijks doen en in een uitzonderlijk geval twee maal per dag. Lala laat je ajb niet gek maken door de pendel. Ik snap wel wat je bedoelt hoor.. Ik geloof dr ook niet meteen in. Bij mij werd tijdens mn zwangerschap gependeld dat ik een jongen zou krijgen en het is toch écht een meisje! Maar ik laat wel om die reden niet pendelen. Ik zou dr misschien toch ook ontmoedigd door raken en dit wil niet laten gebeuren. Klinkt iid hoopvol Potato! Zet m op ei! Bij mij beginnen de ovulatietesten op te lopen en heb ik ook weer flink eigroeipijn. Mijn ei gaat wel iets vroeger springen dan normaal. Normaal is het dag 14 en nu denk ik rond dag 11. M'n ei gaat links springen (dit kan ik zelf heel precies voelen en is vaker bevestigd met een echo). Wat mij dan alleen weer aan het denken zet is dat ik alle drie de zwangerschappen zwanger ben geraakt van een eitje van rechts.. Om de een of andere reden voelt t dan ook meer hoopvol wanneer het ei van de rechterkant zou komen... het moet natuurlijk niets uitmaken. Maar afgelopen cyclus sprong m'n ei links en ben ik dus niet zwanger geraakt. Snappen jullie m'n gevoel een beetje? Maar goed, eerst moet dat ei maar eens springen en dan zien we weer verder