NOD-lijst 1 t/m 7 februari

Discussie in 'NOD forum' gestart door water27, 28 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63
    Ziet er idd positief uit, ik zou ook beginnen met klussen en wel door blijven testen.

Helaas is dat idd niet het geval. Heb sinds dat ik vijftien ben altijd een cyclus gehad van 29-30 dagen en zelf na vijf jaar pilgebruik. Maar goed het hoeft dus niks te betekenen.

Spannend, hopelijk krijgen jullie een positieve uitslag van de huisarts.

Ach wat maakt een dag meer of minder uit. blijf maar gezellig doorkletsen hier:D Wat mooi dat je vorige keer zo snel zwanger was. Hoop voor je dat het dit keer ook snel raak is, veel succes met het gezellig maken hihi

29 januari valt trouwens op mijn verjaardag haha, dan alweer een jaartje ouder.

Net weer terug van mijn sollicitatiegesprek, krijg maandag te horen of ik het gekregen heb, spannend!!!

2. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik blijf hier ook gewoon kletsen hoor, ik kan gewoon in beide NOD topics als twijfelgeval! ;)

Ja bij de 1e in de 1e ronde en bij de 2e in de 3e ronde dus zeker erg snel. Mijn man denkt dat het meteen weer gaat lukken, ik zelf denk niet dat het meteen raak zal zijn, maar we zullen het zien.

Spannend je sollicitatie, ben benieuwd maandag!

3. Zonne straal

Zonne straal Actief lid

3 jan 2014
    466
    95
    28
    Ja wachten is idd irritant... Hier wel helder rood, (daarna bruin) merkte ik vanochtend maar het is nog steeds niet veel... cd 4. Blijft raar, normaal was het nu wel 'doorgebroken'... We wachten af. snap er niks van.

@ sunny queen... ow dat ziet er wel al goed uit... totaal geen ervaring nog met testen. Ja zou zo maar kunnen dat de spiraal invloed heeft op je cyclus, zijn toch hormonen. Succes straks ;)

@dvk spannend! wat voor functie?

@ justagirl, ow das spannend, wanneer krijgt hij uitslag?

@jongemama wat doet granaatappeltjes drank dan?

4. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63

Vreemd, maar dat is het hele vrouwelijk lichaam. Elke cyclus kan net even weer anders lopen..

Ik ben een kleine vier jaar afgestudeerd als kraamverzorgende. Doordat ik toen niet aan de bak kon komen eerst wat anders gedaan. Dat houd nu op dus dacht ik probeer het weer even. Vandaag dus ook een heel prettig gesprek gehad met mijn oudstagebegeleider:D Dus ondanks mijn kinderwens wat langer duurt, kan ik hopelijk straks wel weer van genieten:) Dus duimen dat ik het krijg haha

5. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    Ja dat klopt..
    Alleen het lijkt erop dat mijn cyclus een beetje van slag is?
    Heb al aantal maanden een cycluss van rond de 28 dagen..
    Maar vanmorgen ineens bruinverlies gehad..
    Terwijl mijn ei nog niet geweest is en voel ook nog niks terwijl ik dit steeds dagen ervoor al voelde met vruchtbaar slijm en een hoog libido nou die is nu ver te zoeken hoor:(

6. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63
    Misschien is het nog een beetje restant van de vorige ongesteldheid...

7. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Dvk dat lijkt me een super leuke baan. Hopelijk kun je daar straks werken.

Scheetjuh misschien idd nog van de vorige ongesteldheid.

Hier is het bloedverlies weer bijna weg. Deze ronde erg veel last gehad van krampen. Die zijn gelukkig ook bijna weer weg. Op naar de eisprong hihi

8. justagirl32

justagirl32 Actief lid

3 dec 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zonnestraal, het duurt twee werkdagen dus ik verwacht woe of do.

@sunnyqueen21, wat fijn dat jij zo snel zwanger bent geworden voorheen. Lijkt me dat dat toch vertrouwen geeft. Enig idee hoe het komt? haha :D

Hier is de (ergste) ongesteldheid over dus ik ben blij:)

9. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland

Zeker erg fijn! Wist ik het maar hoe het komt dat ik zo snel zwanger ben geraakt beide keren. Dan had ik het met alle liefde willen delen met iedereen. Gewoon geluk denk ik maar. In het verleden is bij mij PCOS geconstateerd toen ik na 3 maanden nog niet ongesteld werd en er werd mij duidelijk gemaakt dat de kans op een spontane zwangerschap zonder medische hulp heel heel erg klein was. Ik ben toen aardig wat kilo's afgevallen en ineens kreeg ik weer een regelmatige cyclus. Toen nog niet bezig met een kinderwens. Toen mijn man en ik er aan toe waren dacht ik dus ook dat het of heel lang ging duren of dat het gewoonweg niet zou lukken. Maar doordat ik dus ben afgevallen is die hele PCOS niet meer aan de orde. Mijn cyclus is regelmatig en ik heb dus gewoon net zo veel kans op een zwangerschap als ieder ander zonder fertiliteitsprobleem.
    Maar het geeft zeker veel vertrouwen. Mijn man denkt echt dat hij superzaad heeft en dat het meteen weer gaat lukken, ik probeer daarin wel wat realistischer te blijven omdat het binnen 6 maanden ook al erg vlot is natuurlijk. Alleen als je beide keren zo snel zwanger bent dan denk je wel sneller dat het bij de 3e ook wel snel zal lukken. Al vind ik dat wel een ''gevaarlijke'' gedachte want ik lees hier ook wel anders :(

10. justagirl32

justagirl32 Actief lid

3 dec 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in het verleden ook de diagnose PCOS gekregen en ben nu ook heel regelmatig. Helaas nog geen zwangerschap voor mij.

Je mag er idd niet vanuit gaan dat het weer snel raak is, maar ik snap jouw man zijn opmerking over superzaad wel ;)
    Je wordt natuurlijk ook steeds ouder, al zie ik dat jij 29 jaar bent dus dat lijkt me helemaal prima

11. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Bij mij werd de PCOS echt veroorzaakt door overgewicht. Zodra ik kilo's kwijt raakte werden mijn cyclussen korter, om uiteindelijk een cyclus van 28 dagen over te houden. Maar er zijn genoeg mensen die PCOS hebben waarbij dit geen verschil maakt of die geen overgewicht hebben dus ik besef wel dat ik 1 van de gelukkigen ben. Ik voelde mijn eisprong ook nooit maar na onze zoon weet ik ook wanneer ik in mijn vruchtbare dagen zit.

Hoe lang zijn jullie nu bezig als ik vragen mag? Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn.
    En ja ik ben 29 dus dat valt ook nog erg mee qua leeftijd. Mijn man is 32 dus dat is ook nog een mooie leeftijd.

Liefs

12. Fotofanaat

Fotofanaat Actief lid

1 aug 2014
    470
    0
    16
    Oh DVK, dat klinkt wel als een leuke baan! Zou leuk zijn als je daar aan de slag mag. Al lijkt het me ook best moeilijk mocht het bij jullie langer duren. Ben je daar niet bang voor? Dat die pasgeboren baby's je dan juist een beetje verdrietig maken?

Scheetjuh, wat vreemd inderdaad. Nu heb ik wel begrepen dat je ook een ovulatiebloeding kunt hebben. Dit is dan vaak net voor de eisprong. Zou dus best kunnen dat je vandaag of morgen je eisprong hebt.

Justagirl, wat spannend dat jullie het zaad van je man gaan laten testen.

Hier is de ongesteldheid inmiddels voorbij. Dat voelt altijd weer als een stap dichterbij de ovulatie. Ik ben vanmorgen ook begonnen met temperaturen (beetje laat, ach) en ben benieuwd wat dat qua grafiekje gaat opleveren. Nog nooit gedaan eigenlijk.

Heeft het bij jullie ook gesneeuwd? Hier was het helaas wel weer snel weg en ligt er alleen nog wat half gesmolten brokjes her en der. Maar de lucht kleurt nu weer erg donker, dus wie weet komt er nog wat. Zou het wel leuk vinden om met mijn zoontje (1,5) in de sneeuw te spelen. Ben benieuwd wat hij daarvan vindt, haha.

13. jongemama1

jongemama1 Niet meer actief

Ik heb het er ergens over gelezen dat het innesteling kan bevorderen, waaronder veel andere ziektes zoals kanker vermijden. Ik geloof ook zeker dat het zaadcellen kan bevorderen. Deze maand is maar "test" voor ons haha dus ik kan pas op mijn NOD zeggen of jaa het heeft geholpen of neee het heeft niet geholpen helaas haha

14. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    20170113_132521.jpg

Kijk dit is mijn knaller van vandaag!

15. justagirl32

justagirl32 Actief lid

3 dec 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sunnyqueen21, wij zijn nu 6 maanden echt bezig en in totaal 8 maanden denk ik. Ik ben 32 en dat vind ik zelf vrij laat om zwanger te worden van een eerste. Maarja, de situatie was er eerder gewoon niet naar.
    Ik had geen PCOS vanwege overgewicht, ben juist een beetje dunnig. Ik denk dat het door langdurig (10 jaar) pilgebruik kwam. Fijn dat het bij jou na het verliezen van de kilo's verdwenen is, dan weet je ook waar het aan lag.

Fotofanaat, hier helemaal geen sneeuw (randstad). Ga vanavond nog op pad, dus liever niet ;)
    Succes met temperaturen! Lijkt me echt zo'n opgave, ik ben nogal een slaper haha.

16. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ja dan wordt het nu wel eens tijd dat het raak is... tenminste voor je eigen geruststelling denk ik dan maar. 32 is niet oud vind ik, misschien niet gemiddeld voor een eerste kindje, maar zeker niet oud. En net als wat je zegt soms zijn de omstandigheden er niet naar. Vervelend dat je PCOS hebt krijg je ook medicatie (clomid) voor een eisprong?

Hier ligt wel wat sneeuw, maar het meeste is alweer gesmolten of drap geworden. Al het dit weekend maar niet sneeuwt ik heb late dienst namelijk en na mijn auto ongeluk van vorig jaar vind ik het alleen maar griezelig!

17. justagirl32

justagirl32 Actief lid

3 dec 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL

Nee ik had het. Gelukkig al jaren niet meer :)

18. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland

Ow sorry verkeerd begrepen, fijn dat je het niet meer hebt. Nou we gaan er voor met zijn allen om gewoon zwanger te zijn deze ronde. Ik gun het iedereen!

19. Fotofanaat

Fotofanaat Actief lid

1 aug 2014
    470
    0
    16
    Oh jee, sunnyqueen, wat voor ongeluk heb je gehad?

Justagirl, wat grappig. Ik woon ook in de randstad. Dat het op zo'n korte afstand al zo kan verschillen. Ik was trouwens ook 32 toen ik zwanger was van mijn eerste. Nu dus 34e bij een poging voor een 2e. Daarvoor was ik er gewoon echt nog niet klaar voor.

Mijn zoontje wordt iedere ochtend rond dezelfde tijd wakker dus dan kan ik meteen even temperaturen, haha.

20. dvk1990

dvk1990 Bekend lid

6 nov 2016
    811
    471
    63
    Daar heb ik ook even over nagedacht toen ik solliciteerde, maar hoe ik nu zie hoe ik met de zwangerschap van mijn beste vriendin omga voel ik me hier wat zekerder in. Omdat ik het iedereen gun ben ik (nog) niet zo snel jaloers... Dus hoop en denk dat ik mijn kinderwens kan scheiden van mijn werk. We horen het maandag wel of ik het gekregen heb.

Mooi dat de ongesteldheid weer weg is, Hopelijk gaat het goed met het tempen. Gebruik je ook een app om het bij te houden? Die zetten als het goed is het gelijk voor je in een grafiek volgens mij.

Hier is alle sneeuw van vannacht weer weg geregend, en nu regent het ook verschrikkelijk hard. Volgens mijn weer-app krijgen wij ook pas zaterdagnacht sneeuw, dus ik zie het wel. Hopelijk sneeuwt het snel bij jullie, dan kan jullie kleine er lekker in spelen;)

Vandaag de hele dag buiten gewerkt, dus nu lekker opwarmen:)
    Alvast een fijn weekend gewenst.

Deel Deze Pagina