Nog even goed nieuws over onze controle-afspraak deze namiddag! We hebben de beelden gezien van de laparascopie; baarmoeder was alles in orde, eileiders ook doorgankelijk nu. Rechts had ik een paar kleine plekjes endo, maar links dan die cyste op mijn eierstok, zou endo van de 3de graad zijn (gaat van 1 tot en met 4, dus tussenin). Ze noemde mij ook 'geen typische endometriosepatiënt' omdat ik echt geen klachten had, ik voel mij hetzelfde als voor de operatie... De fertiliteitsarts heeft ons de vrije keuze gegeven, we mochten kiezen of we direct met iui wilden starten of nog een half jaar (of minder) wilden aanzien. Ze geeft ons nu 50% kans dat het de komende 6 maanden lukt omdat de oorzaak nu toch wel weg is... Na 6 maanden begint de kans op zwangerschap kleiner te worden en de kans dat de endo terug aangroeit groter, dus dan wil ze wel met inseminaties starten. Ivf is blijkbaar te gevaarlijk omdat dat de endo ook heviger stimuleert om te groeien. Ze heeft ons de keuze gelaten, maar mijn vriend en ik waren het er voordien al wel over eens dat we eerst nog een paar maanden zo willen proberen en dat als ik in mei ongesteld wordt, we een afspraak maken bij haar. Dan gaan we alles overlopen om de volgende maand met iui te kunnen starten. Dat valt dan ook weer tegen de zomervakantie, dus dan ben ik wat meer thuis en dat zou alvast makkelijker uitkomen! Voor nadien zal het dan de pil doornemen zijn (als we nog een 2de willen) of ook spiraaltje (als we het bij eentje laten) om terug groeien van die endometriose te voorkomen... Elke menstruatie wakkert de groei van endometriose aan, vandaar. Maar nu dus toch eventjes weer een beetje moed. Een paar maanden aftellen, hopelijk lukt het intussen en indien het niet lukt, dan is het tegen de zomer behandelingen. Mijn vriend ziet het heel positief en ik heb nu stiekem ook nog wel weer een beetje hoop. Ik zie het nog altijd liever 'spontaan' gebeuren dan via het ziekenhuis. Ik ga wel zwaar teleurgesteld zijn moest het dan toch niet lukken en als we dan behandelingen 'moeten' starten. Dus ik hoop dat het goed komt intussen Ik ga bij haar ook blijven gaan als gyneacoloog, wel wat verder van huis, maar dan weet ik tenminste dat ik goed zit. Heb veel uitleg en info gehad en is echt een meelevende vrouw, dus ben wel tevreden voor nu! Ze zei dat we wel vooral genoeg moesten blijven 'oefenen', maar dat zal geen probleem zijn denk ik... Nu op cd10, dus we gaan weer aan de slag wink-emoticon Ze zei ook zelf dat ze ons hopelijk veel sneller terugziet met goed nieuws. Ik had er écht een goed gevoel bij.. Nu maar duimen dat het lukt binnen de 6 maanden en dat de endometriose onder controle blijft!
Laten we het hopen echt ! Gun alle dames hier een mooie positieve test begin maart ! 🙏🏼🍀🙏🏼
Ik breek even in Dora wat een mooi en positief nieuws! Heel veel succes komende rondes! Hopelijk heb je snel een mooie positieve test meis!
Dora ik ga duimen voor je dat je snel een positieve test in handen mag hebben en niet met de behandelingen hoeft te starten! Maar natuurlijk hoop ik ook voor alle anderen snel op een positieve test!! Laat het maar een hele mooie roze lijst worden!!
Ik lees net bij het ovulatie en zwangerschapstesten forum dat iemand hetzelfde als jou had (na pilstop) en nu toch op cd24 een posi ovutest heeft meid!
Hey dora! Wat fijn om te horen! Nu met nieiwe frisse zin aan de slag! Dat er maar snel mooie testen mogen volgen Uiteraard ook voor alle andere dames!
♡nod lijst 1 t/m 7 maart 2016♡ 01. (7) jaatje - 33 jaar - ronde 1 - tweede kindje loontje - 31 jaar - ronde 6 - tweede kindje poeliwoepi - 24 jaar - ronde 4 - 2e kindje selles - 25 jaar - ronde 2 - eerste kindje let1985 - 30 jaar -ronde 2 - eerste kindje ibiza30- 30jaar - ronde2 - eerste kindje babywish2016 - 43 jaar - ronde 23 - vierde kindje 02. (3) antares 35 jaar - ronde 2 - 3e kindje chantalj - 32 jaar - ronde 5 - tweede kindje evaelisa - 25 jaar - ronde 2 - eerste kindje 03. (7) kiekeboe - 24 jaar - ronde 2 - tweede kindje kimb91 - 24 jaar - ronde 6 - eerste kindje suzies - 32 jaar - ronde 12 - eerste kindje mariekeroxy -34 jaar- ronde 7 - eerste kindje emetje - 29 jaar - 2e ronde na bbz ronde 6 - eerste kindje bmjunior - 23 jaar - ronde 3 - tweede kindje indy - 26 jaar - ronde 3 - eerste kindje 04. (3) lisa2 - 31 jaar - ronde 1 - tweede kindje beccy, 30 jaar, ronde 3, derde kindje tess88, ronde 2 na curretage, eerste kindje 05. (3) nashville-34 jaar-ronde 4-derde kindje oliv - 35 jaar - ronde 1 - tweede kindje picasso, 25 jaar, ronde 2, tweede kindje 06. (1) hinti - 30 jaar - ronde 4 - eerste kindje 07. (3) pandabeer87 - 29 jaar - ronde 1 - eerste kindje dora26 - 27 jaar - ronde 15 - eerste kindje MissMarijke - 37 jaar - ronde 38 - tweede kindje MMM datumloos. (1) cins, 33 jaar, ronde 13, 1e kindje. buiten de lijst. (0) totaal: 28 wachtbankje (5), zwanger (0), ongesteld (0), mmm (1), negatieve test (0), twijfel-/tuurtest (0) wil je op de lijst? Vul de lijst zelf even aan met je: Naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje heel belangrijk pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op "quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ quote] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)
Zag dat ik er niet bij stond, heb mezelf der nog even bijgevoegd Gister naar zhuis geweest, was mooi eiblaasje van 18mm. Morgenochtend de IUI. Gister pregnyl geprikt om de eisprong op te wekken...zonet een mooie smiley
Dora, fijn dat alles goed lijkt!! duim voor je dat de hele MMM je bespaard blijft en het gaat lukken de komende 6 mnd
Ik test nog ff door, wie weet. Bloed niet meer.. Wat heftig Dora. Fijn dat jullie er zo positief instaan. Hopelijk snel spontaan raak! Yes, altijd fijn zo'n smiley missmarijke. Veel knuffelplezier en succes met wachten.
♡nod lijst 1 t/m 7 maart 2016♡ 01. (6) jaatje - 33 jaar - ronde 1 - tweede kindje loontje - 31 jaar - ronde 6 - tweede kindje poeliwoepi - 24 jaar - ronde 4 - 2e kindje selles - 25 jaar - ronde 2 - eerste kindje ibiza30- 30jaar - ronde2 - eerste kindje babywish2016 - 43 jaar - ronde 23 - vierde kindje 02. (3) antares 35 jaar - ronde 2 - 3e kindje chantalj - 32 jaar - ronde 5 - tweede kindje evaelisa - 25 jaar - ronde 2 - eerste kindje 03. (7) kiekeboe - 24 jaar - ronde 2 - tweede kindje kimb91 - 24 jaar - ronde 6 - eerste kindje suzies - 32 jaar - ronde 12 - eerste kindje mariekeroxy -34 jaar- ronde 7 - eerste kindje emetje - 29 jaar - 2e ronde na bbz ronde 6 - eerste kindje bmjunior - 23 jaar - ronde 3 - tweede kindje indy - 26 jaar - ronde 3 - eerste kindje 04. (4) lisa2 - 31 jaar - ronde 1 - tweede kindje beccy, 30 jaar, ronde 3, derde kindje tess88, ronde 2 na curretage, eerste kindje let1985 - 30 jaar -ronde 2 - eerste kindje 05. (3) nashville-34 jaar-ronde 4-derde kindje oliv - 35 jaar - ronde 1 - tweede kindje picasso, 25 jaar, ronde 2, tweede kindje 06. (1) hinti - 30 jaar - ronde 4 - eerste kindje 07. (3) pandabeer87 - 29 jaar - ronde 1 - eerste kindje dora26 - 27 jaar - ronde 15 - eerste kindje MissMarijke - 37 jaar - ronde 38 - tweede kindje MMM datumloos. (1) cins, 33 jaar, ronde 13, 1e kindje. buiten de lijst. (0) totaal: 28 wachtbankje (5), zwanger (0), ongesteld (0), mmm (1), negatieve test (0), twijfel-/tuurtest (0) wil je op de lijst? Vul de lijst zelf even aan met je: Naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje heel belangrijk pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op "quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ quote] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)[/QUOTE] Dankjewel zo klopt hij weer toch?
Hey Dames, Mag ik ook bij deze lijst? Ik ben 28, mijn man 32, en ons verlangen naar een derde is zo groot, dat we dit niet onbeantwoord kunnen laten.... Wij gaan weer een poging wagen! Vind het wel weer superspannend! Dinsdag een mooie ovulatietest gehad, voor mijn doen een knaller. Die dag hebben we het ook gezellig gehad. Helaas door ziekte geen andere poging kunnen benutten. Dus we zullen het wel zien.... 3 maart nod.... Ik heb alleen wel een onzekerheidje Ik ben de afgelopen cycli na stoppen met de pil steeds maar 2 dagen (nihil) ongi geweest. Is dat voldoende voor een mooi dik slijmvlies om in te nestelen? Dit heb ik nooit gehad, was altijd zeker wel 5 dagen, en ook best veel... Nou ja, ik denk dat we dat moeten afwachten. Veel succes allemaal deze ronde!
Dora heel veel succes, heb je ook al een speciaal dieet... Schijnt te helpen bij endometriose ... geen gluten, geen lactose, geen vlees, geen cafeine.. eigenlijk bijna alleen maar groenten en fruit en met boekweitmeel kun je nog eens een wrap maken oid.. Het hele idee is om je hormoonspiegel in balans te houden en geen oestrogeen producten te eten want dat zorgt weer voor meer pijnen Maar Miss doe je dat al?
Goedemorgen meiden! Wat een spannende weken weer. Mijn eisprong is bijna en we gaan het tot zondag elke dag maar gezellig maken. De afgelopen dagen om de dag. Zou elke dag echt verschil maken met de kwaliteit? Bij mijn vorige deden we het elke dag en dat was meteen raak. Mindere kwaliteit zaad zie je niet aan hem af hoor ☺️. Zijn er meiden die door sporten tijdens zwangerschap? En waar moet je dan op letten vooral bij fitness ben ik benieuwd naar?
@MissMarijke: Veel succes met je iui vandaag! @iedereen: Bedankt, we hebben op dit moment inderdaad weer een sprankeltje hoop. Al ben ik natuurlijk nog heel bang dat we na die periode wel behandelingen zullen 'moeten' starten, maar voor nu zien we het weer eventjes zitten! Al zal de teleurstelling ook niet minder zijn, we maken in ieder geval toch weer een kansje, dat is wat telt! @Babywish: Van een dieet hebben ze me niets gezegd... Lactose mijd ik sowieso vanwege intolerantie, cafeine krijg ik amper binnen, gluten daar was ik al eens over aan het denken, maar als je vlees ook nog gaat mijden, krijg je dan niet teveel tekorten? Kan je daar ergens meer info over vinden? Gelukkig heb ik er wel geen pijn van (vandaar dat ik geen typische endo-patiënt was, niks wees er uitwendig op dat ik er last van zou hebben) @Lenthe: Ik ben na mijn pilstop gestart met een menstruatie van 4-5 dagen en na 1.5 jaar zit ik ook aan 1.5 - 2 dagen, dus echt niet veel en ook geen zwaar bloedverlies! Ik ben onderzocht geweest van kop tot teen (fertiliteit) en de lengte van je menstruatie zou niet persé te maken hebben met de dikte van je baarmoederslijmvlies, dat was ook mijn bezorgdheid. Maar bij mij zag alles er prima uit! Indien je je toch zorgen blijft maken zou ik gewoon het eens aankaarten bij je huisarts om te zien wat die zegt!
Goeiemorgen dames!! Zijn er nog nieuwe eitjes gespot?? Hier nog altijd helemaal wit.. Zal mij benieuwen hoe die gaat knallen. Nog een dagje werken en dan heerlijk weekend! Quality time!
@iedereen: Bedankt, we hebben op dit moment inderdaad weer een sprankeltje hoop. Al ben ik natuurlijk nog heel bang dat we na die periode wel behandelingen zullen 'moeten' starten, maar voor nu zien we het weer eventjes zitten! Al zal de teleurstelling ook niet minder zijn, we maken in ieder geval toch weer een kansje, dat is wat telt! Dikke knuffel voor jou! Het is ook allemaal niet nix... @Lenthe: Ik ben na mijn pilstop gestart met een menstruatie van 4-5 dagen en na 1.5 jaar zit ik ook aan 1.5 - 2 dagen, dus echt niet veel en ook geen zwaar bloedverlies! Ik ben onderzocht geweest van kop tot teen (fertiliteit) en de lengte van je menstruatie zou niet persé te maken hebben met de dikte van je baarmoederslijmvlies, dat was ook mijn bezorgdheid. Maar bij mij zag alles er prima uit! Indien je je toch zorgen blijft maken zou ik gewoon het eens aankaarten bij je huisarts om te zien wat die zegt![/QUOTE] Ohh bedankt, ben heel blij met je berichtje. Ik wacht het eerst maar gewoon af. Misschien is het inderdaad niets om me zorgen over te maken..