NOD lijst 1 t/m 7 oktober

Discussie in 'NOD forum' gestart door Koekie2, 23 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TrotseMama1990

TrotseMama1990 Bekend lid

26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama
    Het is ook erg moeilijk hoor, ik had mezelf beloofd deze maand niet meer op de site te komen en toch kijk ik elke dag ff naar jullie berichtjes haha.
    Het vrouwenlichaam is een vreemd iets, het kan je zooooo goed in de maling nemen.
    Ik was er in het begin ook echt iedere seconde van de dag mee bezig dat ik gewoon 4 dagen overtijd was, en dat ben ik nooit.
    Dus hups weer een stuk of wat testen gedaan en ja hoor ongi....

Idd ik snap jullie absoluut zodra je op het wachtbankje zit begint het weer en dan zou je eigenlijk het beste afleiding kunnen zoeken die dagen zodat je niet teveel op symptomen gaat letten.
    Wij hebben een dorpje verderop nu kermis dus daar ga ik vanmiddag ff met mn zoontje heen....weer een dag afleiding haha.
    Nee maar ik zeg nu elke maand maar tegen mezelf "je word toch weer ongesteld dus laat die symptomen maar lekker achterwege".
    En wat betreft die negatieve testen haha.....ik heb er de afgelopen 8 maanden heeeeeel wat gehad dus ook dat doe ik niet meer voor mn nod.
    Vorige maand (maand 9 dus) heb ik netjes kunnen wachten tot mn nod .. wel met veeeeeeel moeite en testdrang maar werd gwn weer ongesteld.
    En dit is de 1e maand dat ik het war naast me neer kan leggen..

We zien het allemaal wel weer...we kunnen alleen maar wachten.

2. TrotseMama1990

26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama

Spannend zeg!!

3. Briar Rose

Briar Rose Actief lid

1 sep 2013
    115
    9
    18
    Flevoland
    Koekie je hebt echt een heel goed punt. Ik was er in het begin ook zo gebrand op. Alles voelde ik en ik hield mezelf soms ook flink voor de gek. Het was zo moeilijk om daar mee te stoppen.

Nu ik er een paar jaar in zit gaat het beter. Ik heb geleerd me te richten op dingen waar ik op dat moment mee bezig ben. Ik ben meer in het moment aan het leven. Ik voel nog wel dingen en vind het nog iedere keer spannend maar het beheerst me niet zo meer.

Het is niet makkelijk, het is iets wat je in de loop van de tijd leert. Het mooiste is dat het voor een zwangerschap niet uit maakt of je er druk mee bezig bent, zwanger is zwanger. Het vraagt alleen een heel proces om het los te kunnen laten denk ik. En omdat we allemaal hopen en denken snel zwanger te zijn stellen we dat proces uit.

Ik hoop ook dat we allemaal heel snel zwanger zijn alleen de praktijk wijst uit dat het maar een heel klein percentage is waarbij het heel snel gaat.
    Gelukkig is de hoop niet verloren want, ook al moeten we veel geduld hebben, het percentage dat kinderloos blijft is ook klein. Dus als het deze maand niet lukt is er de volgende maand nog. En een hele medische wereld waar ook nog veel mogelijkheden liggen. :D

4. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Er zijn veel mogelijkheden gelukkig in de medische wereld.

Nenp mijn testen waren op.. Dinsdag ochtend laatste keer getest.
    Ik heb net een ovutestje gedaan ( beter niet kunnen doen ) Mijn streep is donkerder dan de streep dinsdag. Volgende week zit ik heel krap met werk enzo dus zal lastig worden om terug te moeten
    komen.

Lieflief wooooooooooooow jeeeej hopelijk gaat hij oplopen. Super spannend zeg

5. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik had het er juist toen ik de 6 maanden grens over ging erg moeilijk mee! Omdat 70% van de stellen binnen 1-6 maanden zwanger is, dat vind ik geen klein percentage. Daarna is binnen een jaar 80% zwanger. Ik vind het zo'n naar idee dat er dan nog maar 10% zwanger wordt tussen de 7-12 maanden. En dan nog eens 10% extra tussen de 12-24 maanden. Uiteindelijk raakt 95% zwanger en 5% niet. Dus dat is 'in the end' een geruststellende gedachte.

Toch heb ik een beetje de hoop verloren toen we langer dan 6 maanden aan het proberen waren...

6. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Hoi hoi,

Wat betekend 9dpo? Ik vermoed iets van 9 dagen voor ongi maar weet het niet precies.

Ik weet dat je niet teveel op je lichaam moet letten maar voel opeens van alles :s
    Druk op mijn onderbuik, steekjes/krampjes vooral aan de linkerkant en toen ik daarnet hard moest lachen om mijn oudste had ik felle steken in mijn onderbuik.
    Ik zit onder de pukkeltjes, nek, rug, gezicht en voel me met vlagen niet zo lekker. Ook word ik ineens misselijk van geurtjes (daardoor wist ik de vorige keer dat ik zwanger was, kon de vleesafdeling in de supermarkt niet meer op) maar meer toen ik door het bos liep, niet direct in de supermarkt.

Waarschijnlijk is het niets maar toch **hoop hoop** :D
    Allemaal fingers crossed..

7. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Ik snap wel dat het naar is als het niet snel gaat maar eigenlijk is het ook wel behoorlijk precisiewerk! Je moet maar nèt op het goede moment gezellig doen.

En het wachtbankje! Pff wist je het maar meteen zoals die vrouw in Alien ;)
    Ja dat wachten is echt 1 van de vreselijkste dingen die er zijn :(

Het is een combi van goed timen en heel veel geluk denk ik

8. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Bloezem, dpo betekent days past ovulation, dus dagen nadat je ei gesprongen is.

Ik ben mega ongeduldig en vannacht heb ik het huis op stelten gezet midden in een nachtmerrie. Het is even weg geweest, maar nu we er wat hulp bij hebben zie ik in alles weer een symptoom.

9. Briar Rose

Briar Rose Actief lid

1 sep 2013
    115
    9
    18
    Flevoland
    Lace: Ik bedoel de mensen die verwachten dat het in de eerste maand raak is. Ik verloor ook de moed na een jaar dus ik snap hoe je je voelt. Maar er komt wel weer een moment dat je die weer vind. En als je in de laatste 15 % zit is er dus 2/3 die zwanger wordt en 1/3 niet. Dat zijn nog best goede kansen ;)

10. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dat is weer waar Briar Rose! Deze maand is dat niet gelukt, hoop volgende maand er weer vol frisse moed voor te kunnen gaan, voordat we naar de huisarts zullen stappen!

11. TrotseMama1990

26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama
    dpo betekend "Days Past Ovulation" dus 9 dagen na je ovulatie ;)

12. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Oh op die manier, ik houd alles met een app bij sinds mijn jongste geboren is en volgens de app hadden wij de springer tussen de 15de en de 19de dus we hebben om de dag gezellig gedaan vanaf de 13de. Zou goed moeten zijn maar ik heb zo een lekkere schommelcycles dus afwachten maar..
    Ik zou het bijna met een examen vergelijken; het is een moment opname ;)

Ik snap dat je dan weer van alles voelt, door de hulp ben je er, hetzij onbewust of bewust, toch weer meer mee bezig, en logisch want je wilt het heel graag!

13. TrotseMama1990

26 feb 2012
    884
    39
    28
    Vrouw
    Huismama

Dan is om de dag idd meer dan genoeg.
    Mijn ei springt altijd tussen dag 10 en dag 14 dus vanaf dag 10 doen wij het vaak ook om de dag (ik zeg trouwens niks meer tegen mn vriend over ovulatietesten en eisprongen haha) hij heeft helemaal niks met die testen.
    Hij zegt altijd het komt vanzelf, maar goed als vrouw weet je natuurlijk precies de dagen etc.
    En met mn dochter was het binnen 4 maanden raak (ook met ovutesten), tussendoor een miskraam dat was binnen 2 maande raak (ongepland) omdat mn dochter toen net 2 maande overlede was dus ik had niet echt stilgestaan bij de pil of condoom etc.
    Bij mn zoontje was het binnen 5 maande raak (wel met ovutesten), dus dit is voor mij ook helemaal nieuw.
    Inmiddels al in ronde 10 en begin de hoop echt te verliezen, twijfe, continu of er niks mis is met mn lichaam etc etc.

Maar elke zwangerschap is anders natuurlijk, en elke maandis er maar 20 of 30% kans meende ik, op een bevruchting.
    Tuurlijk ben je er onbewust nog steeds mee bezig al roep je telkens tegen jezelf NIET DOEN!!

Maar ik kan het gelukkig nu wat meer loslaten in de zin van dat ik niet meer steeds op google zit te kijken naar vergelijkbare symptomen, zovee, dagen voor de nod, zoveel dagen voor de nod pffff ik maakte mezelf knettergek.
    Ook teste ik elke maand weer voor de nod, en dan was hij negatief dus ik weer op google zoeken "negatieve test, toch zwanger ervaringen" etc.
    Tuurlijk denk ik er nog aan maar ik wacht nu netjes tot mn nod net als vorige maand.
    Het was zoooo moeilijk maar toch heb ik het volgehouden want als je een negatieve test hebt weet je eigenlijk nog niet waar je aan toe bent.

Het zal vast wel binnen een jaar gebeuren denk ik nu maar steeds...
    En nu stop ik eerst maar want ik kan bijna wel een boek schrijven hahahaha.

14. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht

Jeetje wat erg dat je je dochter verloren bent! Mag ik vragen waardoor? Als je het niet wilt zeggen begrijp ik dat hoor.
    En dan vlak daarna een miskraam, je hebt het wel voor je kiezen gehad zeg..

Ja mannen zeggen dat maar zij voelen die teleurstelling niet als de ongesteldheid doorbreekt, of althans, een stuk minder voor mijn gevoel. Mijn vriend zegt dat ook "niet forceren, als het zo mag zijn gebeurd het echt wel" pff

Ik hen het hiervoor eigenlijk wel makkelijk gehad, de eerste kwam door de pil heen, bij de tweede was ik met de pil gestopt zodat ik kon ontpillen voor we 'aan de arbeid' gingen en toen bleek ik de maand erna zwanger te zijn.
    Dit is de eerste keer dat ik me er echt superbewust mee bezig houd en het maakt me helemaal gek, overheerst bijna alles wat ik doe :(
    Ik heb me zelden zo erg aan mezelf geërgerd en had een paar dagen geleden besloten het een beetje van me af te zetten maar toen ging ik opeens van alles voelen haha!

15. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Wat heftig zeg dat je je dochter bent verloren.
    En dan ook nog een miskraam. Jeetje.

16. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    20150924_151311.jpg

Het schiet hier maar niet op...:(

17. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Vanmiddag nog een testje gedaan, maar deze was omo wit.... zucht. Ik kan mijn geduld ook niet bewaren.

18. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Bella, de onderste lijkt wel wat duidelijker.

19. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Trotse mama, wat een verhaal zeg. Heftig.

20. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier nu een hele donkere ovu test, dus ik denk toch dat ik dan vanavond of morgen mijn ei pas heb, is wel erg laat😳.
    En man lief heeft vanavond een wedstrijd en morgen gaat hij weg en is pas maandag terug, toch maar even kijken of we nog tijd hebben voor een klein kusje😇😊

Als mijn LF gewoon 14 dagen is, zou ik buiten de lijst vallen op 8 of 9 okt. Lange cyclus van minimaal 30/31 dagen, ojee nog langer wachten...😂😂. Ik blijf wel gewoon hier hoor🙏

Deel Deze Pagina