Wat vervelend weetutniet... Vorige ronde was ik heel verdrietig omdat m'n man geen zin had toen ik een positieve ovulatietest had (wat hij overigens niet wist omdat ik bang was dat dat een moodkiller voor hem zou zijn...). Nu vertelde ik hem tussen neus en lippen door dat het wel erg rot uitkwam dat hij een pijnlijk wondje op z'n penis had (door een wat ruige vrijpartij, oepsie!) en ik net vruchtbaar slijm had, toen zei hij ineens 'schat als het moet dan moet het dan bijt ik even op m'n tanden, we willen toch beide graag nog een kindje'. Dat had ik niet van hem verwacht, dacht dat hij zou denken we doen het als we zin hebben en zeker niet met pijn of omdat het moet, dus voor mij weer een flinke meevaller! Nu denk ik dat ik het ook maar eerlijk zeg als ik weet dat m'n eisprong komt...
Ja dan lijkt het me wel dat je in aanmerking komt. Hm lastig hoor als het ook gewoon natuurlijk zou kunnen maar ml zit er niet op te wachten. Pff vervelend
Pff gisteren waren de steken in mijn lies zo goed als verdwenen en vandaag zijn ze er weer volop. Heb vandaag ook veel meer slijmverlies. Alsof ik de hele tijd nat ben van onderen (sorry voor de details). Vanavond nog maar een keer gezellig maken dus.
Haha geeft niet, we herkennen het vast bijna allemaal 😛 Aan de klus! 😊 Hier heeft mijn temp heel raar gedaan de afgelopen dagen. Vanmorgen was hij pas echt gestegen. Als het betekent dat ie echt pas gisteren is gesprongen zou ik flink mis geklust kunnen hebben. Maar lijkt me zo raar want had wo op do edn positieve ovutest. Nouja er valt niets anders te doen dan afwachten.. 😖😖😖 en dat is zoooo lastig
@Elizabeth haha ja het is inderdaad erg herkenbaar allemaal. Helaas heb ik geen verstand van het temperaturen. Ik weet alleen dat na een positieve ovulatietest je ei binnen 24 tot 48 uur springt. Raar dat dan je temperatuur pas zo laat omhoog is gegaan. Er zijn hier vast wel meiden die je er meer over kunnen vertellen.
Dat is dan wel gek. Als je woensdag op donderdag positieve test had dan had je uiterlijk zaterdag je ei. Dus zou je temp gister omhoog moeten gaan. Maar ja kan ook zijn dat je ei toch pas zondag gegaan is en dat je daarom vanmorgen pas hogere temp had. In de regel is het dat ei 24-48 uur later springt maar wie zegt niet dat het al eerder of juist later gebeurd bij sommigen? Even kijken of je temp morgen ook weer hoog is en zo ja dan denk ik dat hij gister gesprongen is.
Ja ik denk dat het ook door het weer is gekomen. Als je erg zweet dan zakt je temp ook denk ik. Maar dat wachtbankje vind ik echt zoooo irritant 😛
Ook hier is te merken dat mijn ei in aantocht is. En nog anoniem, wat jij zegt heb ik vandaag ook erg last van... Dat van de onderkant...
Nou jij ook aam de klus dan vanavond!!! Is er nog iemand die het lijstje kan bijwerken? Er zijn er een aantal die op het wachtbankje kunnen zag ik, waaronder ik
Hoi iedereen, deze maand temperatuur ik voor het eerst. Die is redelijk constant, altijd 36,7 of 36,8. Nu was hij plots vanochtend maar 36,5. Zou dit betekenen dat mijn eisprong er binnenkort aankomt of is mijn eisprong nu ofzo? Ik heb ook al enkele dagen vruchtbaar slijm. Mijn cyclus is niet helemaal regelmatig, meestal tussen de 30 en 33 dagen. Heb maar het zekere voor het onzekere genomen en vanochtend een 'moetje' gedaan. Heeft iemand ervaring met die temperatuurdip?
Ben ook benieuwd. Ik had gisteren ook ineen's 36.5 na dagen achter elkaar 36.8. Vanmorgen was hij 36.7.
Sommige vrouwen hebben inderdaad een dipje voor de eisprong maar dat hoeft niet. temp je elke dag op zelfde moment, rectaal? Misschien heb je die nacht warm of juist koud geslapen, raam open wat je normaal niet hebt enzo? Zijn zoveel dingen die het kunnen beïnvloeden. Ik temp nu voor de 2e maand en aan de periode voor m'n eisprong kan ik niks opmaken. Schommelt zo enorm. Ik temp dus vooral om te zien of mn ei geweest is en of mn nod eraan komt. Gebruik je ook ovulatietesten? Dat is voor nu meer betrouwbaarder dan temperaturen, aangezien je dat nog maar voor de 1e maand doet
Ik zal vanavond of morgenmiddag het lijstje bijwerken tenzij iemand dat eerder heeft gedaan... Hier nog geen ei, al begint het al wel wat te steken in mijn lies, dus misschien krijg ik ml morgen zover als ik weer thuis ben. Fingers crossed
Ik temperatuur altijd op exact hetzelfde moment, voor ik uit bed kom, rectaal. Volgens mij ook niet warmer of kouder gehad dan de vorige nachten. En ovulatietesten gebruik ik ook, maar ik geraak er niet echt wijs uit. De ene dag zijn ze donkerder, dan weer lichter, dan weer donkerder... Nog een vraagje hierover, zijn die altijd superdonker na enkele uren? Ik lees ze altijd af binnen de tijd, maar zag toevallig eergisteren en gisterenavond de test nog in de vuilbak liggen en ze waren heel donker. Het zal gewoon afwachten worden zeker
Nee na enkele uren wordt het lijntje wat grijs maar dan had je het al wel af moeten lezen. Lijntje hoor wel net zo donker of donkerder te zijn dan de controle lijn. Als je ei gesprongen is gaat je temp omhoog. Heb je nu dus nog geen hogere temperatuur dan wat je steeds had dan is je ei nog niet gesprongen.
♡NOD-lijst 1 t/m 7 oktober 2016♡ 1. (5) Mama04 - .. jaar - 2e kindje - ronde 8 Sjim - 32 jaar - 3e kindje - ronde 1 Dido82 - 34 jaar - 2e kindje - ronde 4 Elisabeth83 - 33 jaar - 2e kindje - ronde 1 Duimpje86 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 16 MMM 2. (0) 3. (5) Ellada - 29 jaar - 2e kindje - ronde 2 Reyna - 30 jaar - 1e kindje - ronde 9 Nog anoniem - 38 jaar - 1e kindje - ronde 12 Toto - 35 jaar - 3e kindje - ronde 3 na MA KeCil - 25 jaar - 2 kindje - ronde 1 4. (1) Esmy - 30 jaar - 3e kindje - ronde 6 5. (6) Cyd - 26 jaar - 1e kindje - ronde 2 na mk Zus9 - 27 jaar - 2e kindje - ronde 2 Humava- 31 jaar- 3e kindje --ronde 1 BJlover -37 jaar- 3e kindje - ronde 4 Miyou -27 jaar - 2e kindje - ronde ? Miszy - 26 jaar - 1e kindje - ronde 19 6. (1) Dayarana - 27 jaar - 2e kindje - 1e ronde 7. (4) Weetutniet - 36 jaar - 3e kindje, ronde 3 Aline1987 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 3 (1 na bbz) puk1988 - 28 jaar - 2e kindje - ronde 13 Jildouu - 22 jaar - 1e kindje - ronde 4 Datumloos. (1) eerstekindje12 - 30 jaar - 3e kindje - ronde 2/3 Buiten de lijst. (1) 28/9 Maagd - 31 jaar - 2e kindje - ronde 3 Totaal: 24 Wachtbankje (5), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (1), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? vul de lijst zelf even aan met je: naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op"quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)
Voorlopig is mijn temperatuur nog niet hoger geweest dan die 36,8. Ik vrees wel dat ik misschien mijn piek zal missen met die ovulatietesten. Ik doe het altijd over de middag als ik thuis ben, dus er zit telkens 24u tussen. Of zou dat voldoende zijn?
Als je vermoed dat je eisprong eraan komt dan is het handig om 2 keer per dag te testen. Er zijn vrouwen die maar heel kort een piek hebben en als je dan eens in de 24 uur test dan kun je die dus vierkant missen. Ik had deze rond 2 positieve testen op 1 dag. was 1e dag dat ik begon, Was ook nog eens eerder begonnen dan ik zou doen en die dag dus al positief.