NOD lijst 1 t/m 7 Oktober

Discussion in 'NOD forum' started by Maagd, Aug 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunkiss

Sunkiss Actief lid

Apr 26, 2015
    217
    79
    28
    Hoi meisjes,

Ik ben wel een meelezer op het forum maar schrijf zelf nog niet zo heel lang. Als ik het goed begrepen heb, is dit het topic voor de dames die verwachten dat ze begin oktober ongesteld moeten worden? Het lijkt me leuk om met jullie mee te schrijven, als dat mag en gaat.

Mijn verhaal is als volgt. Ben net 27 en bijna vijf jaar samen met mijn vriend. Wil al ruim twee jaar kinderen, maar verstand won het toch altijd net van gevoel. Maar voor de zomervakantie besloten we dan toch om er na de zomer voor te gaan. Ik kan en wil echt niet nog langer wachten en zie eigenlijk ook geen enkele reden meer om dat wel te doen. Ik ben overigens al 2 jaar niet meer aan de pil, omdat ik dat niet zo prettig meer vond. We hadden sinds die tijd dan ook altijd gemeenschap met condoom.

Eenmaal op vakantie in augustus besloten om maar helemaal te stoppen met condooms. Als het na de zomer kon, dan kon het ook wel al tijdens de zomer dachten wij. Van eisprongen etc. heb/had ik eigenlijk echt geen verstand, heb me daar nooit mee bezig gehouden. Wel weet ik dat ik sinds ongeveer een jaar gelukkig weer regelmatig ongesteld ben. Het eerste jaar na stoppen met de pil was dat namelijk nogal eens niet zo. Ik voel overigens aan dat ik ongesteld moet worden, krijg dan al een aantal dagen ervoor pijnlijke borsten en soms diarree (dat dan de eerste twee dagen van mijn menstruatie nog doorloopt) en ben opgelucht als ik na het werk thuis mijn bh kan uitdoen ;).

Mijn cyclus is gemiddeld 29 dagen. Af en toe 28 of 30, maar meer 28 en 29 dagen, dan 30. Ik slik sinds eind juli ook foliumzuur.

Op vakantie voelde ik me ineens raar, misselijk en gek. Nooit eerder gehad. Stiekem begon ik toen toch te hopen dat het direct al gelukt was. Achteraf erg stom, want ik kon me toen ook niet beheersen om te testen (eenmaal thuis) en had met clearblue plus twee keer een licht plusje maar de Kruidvat test was zo wit als maar zijn kon. Ik was ineens ook vijf dagen overtijd, dus begon me steeds meer hiermee bezig te houden. Had ik niet moeten doen, want denk dat daardoor de ongesteldheid misschien ook gewoon is uitgebleven. En voelde me toen dus echt rot omdat ik steeds meer de hoop had dat t direct gelukt was. Uiteindelijk ben ik op zondag 4 september alsnog ongesteld geworden.

Daarna besloten om te proberen me niet teveel hiermee bezig te houden, maar merk toch dat ik het moeilijk kan los laten. Ik wil zo graag! (Net als jullie allemaal). Me ook ingelezen over het onderwerp zwanger worden, vruchtbare dagen, eisprong etc.

Volgens een berekening op internet zou mijn volgende ongesteldheid op 3 oktober moeten beginnen, was mijn verwachte ovulatie op 18 september en mijn vruchtbare dagen van 13-19 september. Omdat ik nieuwsgierig was of dit zou kloppen, heb ik ovulatietesten gehaald en er drie gedaan. De eerste op de 14e was negatief, die van de 15e was donkerder dan de teststreep (dus positief?) en de 16e was even donker als de teststreep. Als ik het goed begrijp, zou de ovulatie dan uiterlijk de 17e plaats moeten hebben gehad en klopte de internetberekening dus niet helemaal.

Die dag heb ik heel even wat steekjes gevoeld in mijn buik en had ik erg waterige afscheiding. Helder doorzichtig en ik voelde het soms gewoon lopen (sorry!). De 16e had ik daar ook al last van. Maar verder nooit een eisprong gevoeld dus ik heb geen idee of dat nu daarmee te maken had. Sinds zondag heb ik diarree, nu nog steeds. Snap ik ook niets van. Voel me verder prima behalve dat ik moe ben. Maar dat ben ik ook regelmatig dus ik denk (althans probeer) daar niks van.

We hebben gemeenschap gehad op de 11e, 12e, 15e, 16e, 17e en 18e. En jullie raden het al.... Ik ben nu toch heel erg hard aan het hopen dat t deze maand gelukt is. Bij alles denk ik: zou het. Precies wat ik niet wilde (te veel hiermee bezig zijn) gebeurt nu toch.

Ik zou het dan ook leuk vinden om met jullie mee te schrijven. Volgens de eerdere betekening zou ik op 3 oktober ongesteld moeten worden. Als ik uitga van de eisprong op de 17e lijkt mij dat de ongesteldheid op de 1e of 2e oktober al zou moeten volgen?

Sorry voor dit super lange verhaal, maar nu weten jullie in ieder geval iets af van degene die jullie topic zomaar komt bestormen. Ik hoop dat dat niet erg is. :):)

2. ellada

ellada Fanatiek lid

May 23, 2014
    1,003
    165
    63
    Help! Was ik vorige week door een vroege tempstijging nog bang voor een veel te vroeg ei, nu heb ik het idee dat ie nog lang niet komt... Mijn temp ging weer naar beneden, is zelfs lager dan ik gewend ben (Hoewel m'n grafiek er sowieso raar en piekerig uit ziet). Mijn ovulatietesten worden ook alleen maar lichter, vandaag zelfs bijna wit...

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi, Welkom
    Het klopt inderdaad wat je zegt over je ovulatie. De 15e testte je positief dan heb je waarschijnlijk de 17e je eisprong gehad. De internetberekeningen zijn altijd gebaseerd op gemiddelden. Als jij 3 okt je NOD (ongesteldheidsdag) zou hebben dan rekent internet altijd 14 voor die datum uit als dag van je eisprong. 1 dag daarna altijd als nog extra vruchtbaar en aantal dagen ervoor ook als vruchtbaar. Zaadcellen kunnen namelijk wel een tijdje in jou blijven leven.

Als jij op de 17e je eisprong gehad hebt Dan zou je waarschijnlijk op 1 oktober je NOD hebben. Je bent dan nu 3 dpo. (3 dagen past ovulation) Die term zie je hier ook veel.
    Ik temperatuur er nog bij zodat ik zeker weet dat ik echt een eisprong gehad heb. Een positieve ovulatietest zegt nl alleen dat je genoeg hormonen hebt om dat tot stand te brengen, maar of die springt is maar de vraag.

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Dat ziet er inderdaad piekerig uit!
    Ik begrijp nooit zoveel van die kaartjes omdat ik niet weet wat al die afkortingen er onderen enzo betekenen. Misschien hoef ik dat ook wel niet te weten om het te kunnen aflezen.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    ♡NOD-lijst 1 t/m 7 oktober 2016♡

1. (6)
    Mama04 - .. jaar - 2e kindje - ronde 8
    Sjim - 32 jaar - 3e kindje - ronde 1
    Dido82 - 34 jaar - 2e kindje - ronde 4
    Elisabeth83 - 33 jaar - 2e kindje - ronde 1
    Duimpje86 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 16 MMM
    Sunkiss - 27 jaar - 1e kindje - ronde 2

2. (0)

3. (5)
    Ellada - 29 jaar - 2e kindje - ronde 2
    Reyna - 30 jaar - 1e kindje - ronde 9
    Nog anoniem - 38 jaar - 1e kindje - ronde 12
    Toto - 35 jaar - 3e kindje - ronde 3 na MA
    KeCil - 25 jaar - 2 kindje - ronde 1

4. (1)
    Esmy - 30 jaar - 3e kindje - ronde 6

5. (6)
    Cyd - 26 jaar - 1e kindje - ronde 2 na mk
    Zus9 - 27 jaar - 2e kindje - ronde 2
    Humava- 31 jaar- 3e kindje --ronde 1
    BJlover -37 jaar- 3e kindje - ronde 4
    Miyou -27 jaar - 2e kindje - ronde ?
    Miszy - 26 jaar - 1e kindje - ronde 19

6. (1)
    Dayarana - 27 jaar - 2e kindje - 1e ronde

7. (4)
    Weetutniet - 36 jaar - 3e kindje, ronde 3
    Aline1987 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 3 (1 na bbz)
    puk1988 - 28 jaar - 2e kindje - ronde 13
    Jildouu - 22 jaar - 1e kindje - ronde 4

Datumloos. (1)
    eerstekindje12 - 30 jaar - 3e kindje - ronde 2/3

Buiten de lijst. (1)
    28/9 Maagd - 31 jaar - 2e kindje - ronde 3

Totaal: 25

Wachtbankje (6), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (1), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? vul de lijst zelf even aan met je: naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op"quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)

6. Keef85

Keef85 Bekend lid

Feb 12, 2013
    816
    14
    18
    Regio Rotterdam
    [COLOR=#0000e]♡NOD-lijst 1 t/m 7 oktober 2016[/COLOR]♡

1. (6)
    Mama04 - .. jaar - 2e kindje - ronde 8
    Sjim - 32 jaar - 3e kindje - ronde 1
    Dido82 - 34 jaar - 2e kindje - ronde 4
    Elisabeth83 - 33 jaar - 2e kindje - ronde 1
    Duimpje86 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 16 MMM
    Sunkiss - 27 jaar - 1e kindje - ronde 2

2. (0)
    Keef85 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 10

3. (5)
    Ellada - 29 jaar - 2e kindje - ronde 2
    Reyna - 30 jaar - 1e kindje - ronde 9
    Nog anoniem - 38 jaar - 1e kindje - ronde 12
    Toto - 35 jaar - 3e kindje - ronde 3 na MA
    KeCil - 25 jaar - 2 kindje - ronde 1

4. (1)
    Esmy - 30 jaar - 3e kindje - ronde 6

5. (6)
    Cyd - 26 jaar - 1e kindje - ronde 2 na mk
    Zus9 - 27 jaar - 2e kindje - ronde 2
    Humava- 31 jaar- 3e kindje --ronde 1
    BJlover -37 jaar- 3e kindje - ronde 4
    Miyou -27 jaar - 2e kindje - ronde ?
    Miszy - 26 jaar - 1e kindje - ronde 19

6. (1)
    Dayarana - 27 jaar - 2e kindje - 1e ronde

7. (4)
    Weetutniet - 36 jaar - 3e kindje, ronde 3
    Aline1987 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 3 (1 na bbz)
    puk1988 - 28 jaar - 2e kindje - ronde 13
    Jildouu - 22 jaar - 1e kindje - ronde 4

Datumloos. (1)
    eerstekindje12 - 30 jaar - 3e kindje - ronde 2/3

Buiten de lijst. (1)
    28/9 Maagd - 31 jaar - 2e kindje - ronde 3

Totaal: 26

Wachtbankje (7), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (1), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? vul de lijst zelf even aan met je: naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op"quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)

7. Keef85

Keef85 Bekend lid

Feb 12, 2013
    816
    14
    18
    Regio Rotterdam
    Mijzelf even toegevoegd...
    Ben zo benieuwd deze maand...

8. ellada

ellada Fanatiek lid

May 23, 2014
    1,003
    165
    63
    Welkom nieuwe dames! En met Keef toch nog iemand op 2-10! :)

9. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    4,155
    1,493
    113
    Welkom Sunkiss 😊
    Ik herken het er veel mee bezig zijn ook hoor. Bij mij komt dat ook doordat ik de wens lang heb moeten uitstellen.

Hopelijk gaat het wachten snel voorbij 😛

10. Cyd

Cyd Bekend lid

Jul 28, 2016
    917
    494
    63
    België
    Zou er hier een positieve ovu test bij zitten? Want ik vind het zo onduidelijk...

Attached Files:

11. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    4,155
    1,493
    113
    Die van 18-9 lijkt dezelfde kleur te hebben als de controle streep. Denk dat ie toch echt wel in de beurt zit. Ben benieuwd naar andere reacties

12. Zus9

Zus9 Bekend lid

Jul 25, 2014
    967
    688
    93
    Female
    Noord NL
    Cyd, lastig! Ik zou zeggen dat de test van de 18e er dicht tegenaan zit, maar gek dat die van de 20e dan ook weer zo donker is. Ik zou als ik jou was toch nog even doortesten... Temperatuur je er ook bij?

13. Cyd

Cyd Bekend lid

Jul 28, 2016
    917
    494
    63
    België
    Ja, ik temperatuur ook. Vanochtend was mijn temperatuur plots met 0,2 graad gezakt. De voorbije twee weken was die altijd 36,7 of 36,8, vanochtend dus 36,5. Ook veel vruchtbaar slijm en wat steken rechts. Ik vind het ook nogal vreemd dat die van 18 september zo donker was. Ik zal zien wat mijn temperatuur doet de volgende dagen, maar hoop dat mijn eisprong binnenkort is, dan kan ik sneller op het wachtbankje;)

14. Sunkiss

Sunkiss Actief lid

Apr 26, 2015
    217
    79
    28
    Dankjewel :). Ik heb die term dpo inderdaad al veel voorbij zien komen. Hanteren jullie dit, zodat je weet wanneer je een zwangerschapstest zou kunnen doen? Temperaturen doe ik overigens niet/heb ik in ieder geval nog niet gedaan. Het voelt een beetje gek om zo snel al alle hulpmiddelen uit de kast te trekken zeg maar. Of ja hulpmiddelen, meer maniertjes om zo precies mogelijk je vruchtbare dagen te bepalen. Ik wil er zoals gezegd niet zo heel erg veel mee bezig zijn en dat vind ik nu al lastig. Laat staan als ik ook nog erbij ga temperaturen. Heb gelezen dat dat dan iedere ochtend rond hetzelfde tijdstip zou moeten en om nu in het weekend ook om kwart voor zeven de wekker daarvoor te zetten, vind ik (nu nog) een beetje veel van het goede. Ik denk dat mijn vriend het zich dan ook afvraagt haha.
    Is er geen andere manier trouwens om te zien of de eisprong er daadwerkelijk is geweest? En komt het dan ook wel eens voor dat hij de ene maand wel springt en de andere maand niet? Of heb je dat zelf nog niet meegemaakt?

15. Sunkiss

Sunkiss Actief lid

Apr 26, 2015
    217
    79
    28
    Dankje :)

Ja soms schaam ik me een beetje ervoor. Niet dat mensen er vanaf weten (behalve jullie nu) maar dan denk ik goh.. ja, er zijn zo veel mensen die gewoon "spontaan" zwanger raken (in de zin van, we deden het gewoon wanneer we zin hadden en het is gelukt), dus waarom zou ik nu al direct beginnen met ovulatietesten, of speciaal gemeenschap hebben op extra vruchtbare dagen..

Maar inderdaad, de wens heel erg lang uitgesteld (verstandelijk goed, maar geestelijk wat minder haha) en dan nu ook direct zwanger willen zijn omdat je anders nog langer moet wachten. Dat is inderdaad het vervelende.

Hopelijk is bij ons allebei (en ook bij alle andere dames) het wachten inderdaad heel snel voorbij ;)

16. ellada

ellada Fanatiek lid

May 23, 2014
    1,003
    165
    63
    Die van de 18e is bijna positief, maar zo donker dat ik denk dat je daar net voor of na je piek hebt gezeten. Wat de temp betreft zou je vandaag een dip voor je ei kunnen hebben gehad, dan zou ik verwachten dat er morgen een stijging zal zijn en je eisprong dus vandaag was!

17. Humava

Humava Niet meer actief

Als mijn cyclus gewoon netjes is zoals de vorige keer ga ik ook geen ovulatietesten doen. Bij m'n vorige 2 zwangerschappen heb ik ook niks gebruikt en was binnen 4 maanden zwanger. Hopelijk gaat het nu ook zo snel.

Sunnkiss ik probeer er ook niet veel mee bezig te zijn. Maar je gaat toch kijken wanneer je vruchtbare dagen zijn, althans ik heb wel een app waar ik het bijhoud.

18. weetutniet

weetutniet Actief lid

Jun 19, 2014
    310
    0
    16
    thv Friese Antillen
    Goodmorning...

Zometeen spullen pakken, ontbijten, uitchecken en richting het hoge Noorden.

Heb zin om weer lekker naar huis te gaan naar mn kindjes en heb ml toch best wel gemist.
    Waren 3 hele drukke dagen maar heb hier wel meegelezen hoor.
    Vandaag iets meer steekjes dus mijn eisprong is laat en zoals ml mij heeft laten weten heeft hij mij wel erg gemist dus hopelijk heb ik nog een kansje deze maand.

We hebben s avonds wat gekletst via whatsapp en daarin heeft hij mij meer laten weten maar dat hij een druk voelt om te moeten presteren en dat het erg druk is op zijn werk waardoor hij vaak te moe om er energie in te steken (hij heeft vaak dagen van tussen de 10 en 14 uur)
    Ik snap dat wel maar goed er zal toch wel wat moeten gebeuren, onze biologische klok tikt ook door.
    En wanneer ik zwanger ben zal die druk ook wegvallen.
    Maar goed... ik snap hem ergens wel.
    Ik kan er ook geen spontaan moment van maken omdat we al zo weinig seks hebben dan moet het gewoon uitgerekend worden..geen idee hoe ik het anders zou kunnen doen.

19. Sunkiss

Sunkiss Actief lid

Apr 26, 2015
    217
    79
    28
    weetutniet: lastig zeg. Misschien helpt het om er iets minder met hem over te praten? Zeg maar dat jij wel heel goed in de gaten houdt wanneer het juiste moment zou zijn, maar dat verder voor hem een beetje in het midden laat? Wellicht dat het dan "spontaner" of toch romantischer is? Zonder al te veel druk? In ieder geval, ik wens je een fijne thuiskomst!

20. Sunkiss

Sunkiss Actief lid

Apr 26, 2015
    217
    79
    28
    In mijn verwoede pogingen vooral niet bezig te zijn met zwanger worden en bijbehorende kwaaltjes, kan ik het toch echt niet helpen dat ik nu weer begin te twijfelen (en begin te hopen). Grrrr. Ik heb sinds zondagavond diarree. Niet de hele dag door (als in: ik ben ziek) en ik voel me ook niet ziek. Maar wel een aantal keren per dag dus. We hebben zondag bbq gehad bij familie en toen heb ik eigenlijk maar twee stukjes vlees gegeten. Verder brood enzo. Ik dacht dat ik misschien van de bbq diarree had gekregen, maar ja, van twee stukjes? En m'n vriend heeft verder nergens last van. Heb ook niet echt buikkramp of buikpijn, wel af en toe onrustig (beetje rommelig geluid alsof ik honger heb , maar duurt maar heel kort). En die vervelende ontlasting duurt dus nu al drie volle dagen, snap ik ook niet.

Verder ben ik moe. Merkte t voor t eerst maandagavond. Na t werk was ik op, ben in bed gaan liggen en twee uur in slaap gevallen. Gisteravond ook moe, half in slaap gevallen. Normaal slaap ik pas rond half twaalf/twaalf uur en soms nog later omdat ik gewoonweg niet in slaap kom. Nu elke keer al sneller moe. Avondeten krijg ik ook niet op, niet heel veel honger.

Ik weet dat al dit wat ik hierboven opnoem niks hoeft te zijn. Misschien griep dat eraan zit te komen, of gewoon een paar mindere dagen, weet ik het. Maar toch.... Wie heeft ook zulke dingen en krijgt dan ook niet de knop omgezet? Help haha!

Share This Page