Ik doe het ook echt wel omdat het moet. Gisteravond was ik zo moe, dus ben ik vroeg naar bed gegaan en mannetje meegesleept. hebben eerst tijdje in bed liggen kletsen en toen we beide zeiden dat daar geen kinderen van kwamen zijn we maar aan de gang gegaan. Echt alleen omdat het moest. Heb je die schommelende temperaturen ook nadat je eisprong geweest is? Bij mij schommelt het voor eisprong ook tussen 36,3 en 36,6. Direct na menstruatie nog een 36.7 gehad. vandaag was 1e dag na ei en meteen tempt omhoog naar 36.7 ik verwacht dat die morgen nog hoger is.
Ik wil graag hier op datumloos gezet worden! Ook ga ik me in het volgende NOD lijst op datumloos zetten en zullen we het wel zien! Weet namelijk niet of mijn cyclus gelijk weer op orde is na miskraam. Willen er namelijk meteen weer voor gaan, dus we zullen wel zien! Livoli - 28 jaar - 1e kindje - Ronde 7 (1e na mk)
Heb ik het ook. Alleen deze ronde is het wel extreem. Dus sommige waarden moet ik uitsluiten. Maar in combie met ovulatietesten en eipijn, weet ik gewoon dat hij vandaag of vannacht gaat springen. Dus ik zal het morgen al aan mijn temperatuur kunnen zien. Spannend zit ik ook bijna op het wachtbankje 😊
He wat rot dat je een miskraam hebt gehad Livoli Hopelijk pakt je cyclus het snel weer op! Leuk om te zien dat er al een aantal dames zijn met een vroeg ei! De eersten zitten dus alweer op het wachtbankje. Voor de rest breekt nu de vruchtbare dagen aan! Gelukkig gaan de temperaturen nu wat omlaag, dat vieze geplak was ik wel zat..
Zus9 volgens mij ook veter voor t temperaturen. Die hitte beïnvloed het volgens mij wel! Zelf ook al geklust? Elisabeth83 spannend en succes !! Livoli wat verschrikkelijk . Hopelijk ben je meteen weer zwanger of anders je cyclus weer snel op orde! Maagd hier ook wel een paar x extra omdat het moet. Maar vind t stiekem ook wel leuk en gelukkig wel extra opgewonden rond m'n ei. Is je temp nu gestegen? Hier gisteren positieve test, temp nog niet gestegen dus zal vandaag of morgen m'n ei zijn?
Livoli, wat erg. Hopelijk kan je alles een plaatsje geven en ben je snel zwanger van een plakker Hier wel.aan het temperaturen geslagen, maar snap er nop niet heel veel van. Ik probeer rond hetzelfde tijdstip te temperaturen, maar dat lukt niet altijd. Wel zit ik eigenlijk maar op 1 temperatuur, ondank's de warmte. 36,8. Met een eisprong is het de bedoeling dat hij iets zakt?
Lauren, wij zijn ook al wel aan het klussen hoor Heel soms een keer een 'moetje' rond de vruchtbare dagen als dat zo uitkomt, maar meestal gewoon wanneer we zelf zin hebben. Mijn vriend wil altijd wel en gebruikt de kinderwens als excuus, haha! Hij zegt dan: kom, hup, we moeten een broertje of zusje maken! Als jij gisteren een positieve test had, dan zal je temp morgen wel omhoog gaan denk ik.. Ik hoop het voor je! Temperaturen doe ik ook en ik geloof inderdaad ook wel dat die hitte zorgt voor schommelingen. Hopelijk herstelt dat bij iedereen nu een beetje nu het koeler wordt. BJlover, bij temperaturen is het toch belangrijk dat je elke dag rond hetzelfde tijdstip meet en dan het liefst rectaal. Voor je eisprong heb je een bepaalde temp die min of meer gelijk blijft, dit is je basale temperatuur. Zodra je eisprong is geweest gaat hij omhoog en moet hij minimaal 3 dagen 0,2 of 0,3 graden (weet het niet meer precies) hoger zijn dan die basale temperatuur. Je kunt dus pas achteraf zien of je ei geweest is. Je hebt ook een app om het bij te houden, Fertility Friend heet die. Er zijn hier op het forum ook wel een aantal dames die er heel veel vanaf weten, moet je maar eens wat topics van zoeken. Ik ben maar een leek
Qua tijd zit er niet heel veel verschil in. Alleen als ik moet werken is dat iets vroeger, meestal rond 7 uur. En moet ik niet werken zoals vandaag was het half 8. Toen werd ik wakker van mijn vriend die nar zijn werk ging. Ik mocht van mijn huisarts na een half jaar proberen langskomen, vandaar dat ik ook alvast ben begonnen met temperaturen. Ik gebruik ook ovulatietesten.
Mijn temp is vandaag weer met 0,2 omhoog gegaan. Goed dus. Ik temp nu voor de 2e maand en dus nog lang niet ervaren maar wel veel over gelezen. Je moet smorgens voor je uit bed stapt en wanneer je net wakker bent temperaturen. Het liefst op hetzelfde tijdstip. Ik doe dat zelf altijd als mn wekker gaat of als ik al eerder wakker ben doe ik het dan. Want anders ben ik te actief en gaat je temperatuur omhoog. Ik vind het vooral leuk om te zien dat mn temp na de eisprong omhoog gaat. Dan is je ei dus echt geweest. Als je bij je NOD aankomt en je temp blijft hoog, ook op j nod of erna dan kun je zwanger zijn. Zakt je temp voor of op je NOD naar je basale temperatuur dan kan het wel eens mis zijn. Voor eisprong kun je een dipje hebben of juist een piek, dat verschilt geloof ik per persoon. Ik kan het bij mij niet ontdekken. Dat je steeds op 1 temp zit is juist goed. Maar hangt er wel vanaf wanneer je dus tempt.
Ik mag op paars. Vandaag voor een echo in het ziekenhuis geweest. Eitje was al gesprongen, dus deze ronde geen iui. Wie weet is het toch op natuurlijke wijze.
Dat is spannend hoor! Weten ze ook wanneer je eitje ongeveer gesprongen is? En heb je rond die tijd geklust?
Ik denk dat gisteren mijn eisprong was, maar ik val dan helaas wel buiten de lijst! Mijn vorige cyclus was 32 dagen, maar gister was dag 15 en kan dus mijn NOD 29 of 30 september verwachten. Gister trouwens toch nog maar even voor de zekerheid geklust 😉 niet met tegenzin hoor. Wij hebben eigenlijk nog niet echt een "moetje", want dit is pas de eerste ronde. Voor ons dus nog erg leuk en spannend.
Woensdag of donderdag. Dinsdag op de echo was die nog maar 12mm dus hij is of te snel gesprongen of heel snel gegroeid
Even klagen hoor..... Pffff allemaal zwangeren in mijn omgeving... 2 buurvrouwen niet lang geleden bevallen, zus zwanger, schoonzusje zwanger en vandaag bericht gehad dat er 2 van de sportschool zwanger zijn... pffff is best moeilijk zo.... wetende dat deze maand het bij mij wrs niet zal lukken is best moeilijk.... ik weet dat ik nog maar in de 3e ronde zit maar het gevoel is best frustrerend
Jaaa herkenbaar hoor. Momenteel 1 vriendin die zwanger is en een familielid die in het buitenland woont maar wij verder nooit zien. Als er meer in de omgeving geweest waren dan had ik daar ook wel moeite mee. Toen ik graag zwanger wilde worden maar mijn man nog niet had ik hier ook erg veel last van. Ik hoopte soms dat het bij anderen niet zou lukken of niet goed zou gaan. Heel gemeen maar vond het soms zo oneerlijk dat anderen wel gingen en wij niet... Maar nu geen last van. Wij zijn nu ook bezig en hoop dat het snel mag lukken.
Dat soort jaloerse gevoel herken ik ook. Ik ben nog nooit jaloers geweest. Maar her gevoel wat ik nu al paar maanden heb als ik andere zwangere om mij heen zie. Pfff best lastig. Ik merk dat ik dan gedachten heb van een beetje neneenneenenene ik wil ook!!! Grrr. Dat voelt dan idd soort gemeen. @ikweetutniet. Ik hoop dat je gewoon echt geluk hebt en je ei wat later is.
Je mag gerust klagen, ik herken dat ook. Had er eerst niet zo'n last van maar nu ik al bijna een jaar bezig ben om zwanger proberen te raken vind ik het steeds lastiger om mensen zwanger te zien of te horen dat iemand die zwanger is. En mensen met kleine baby'tje's vind ik ook moeilijk, dan denk ik, dat wil ik ook. Ik hoop echt dat het me nog eens gegund is.
Oh oh ik zit pas op dag 13 en m'n temp is al omhoog... Gister ook wat vruchtbaar slijm. Mijn vroegste eisprong ooit was op dag 16, dus was pas eergisteren begonnen met ovulatietesten (2x negatief, waarbij de eerste wel veel duidelijker). Ik hoop toch stiekem dat m'n temp morgen weer gewoon laag is en dat m'n ei dus nog moet komen zodat we beter ons best kunnen doen!
Ellada ik zou idd nog even door testen. Dit rare weer doet ook echt wel wat. Deze ronde vertrouw ik mijn temp voor geen meter. Vanmorgen sas hij erg laag. Ik weet vrijwel zeker dat gisteren mijn eisprong was. Dus had verwacht dat is hoger zou zijn. Heb veel liggen zweten door de warmte. Dus we gaan het zien. Voor mij tel ik vandaag gewoon als 1 dpo. Dus ik ga mijzelf zo even paars maken