NOD lijst 1 t/m 7 september

Discussie in 'NOD forum' gestart door Ashley Rose, 20 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @Julia88: wat leuk onze kindjes zijn even oud!

@Florina, Julia88: hier ook een heerlijk eerste kind, dus dat maakt het wel spannend...

2. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Het is wel belangrijk dat je het temperaturen doet na een nachtrust van tenminste 3 uur, en direct na het wakker worden zonder dat je uit bed bent geweest. Het gaat echt om de temperatuur direct na het ontwaken, de basale temperatuur is de temperatuur in de staat van rust. Hier kan je er ook nog wat handige informatie over lezen:

http://www.ovulatie-berekenen.com/de-temperatuurmethode/

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Weet ik inderdaad maar dat betekent dus dat ik op vrije dagen (4dagen per week) mijn wekker moet zetten wil ik op hetzelfde tijdstip temperaturen (maar lees in jou link dat dat dus niet perse hoeft, zolang t maar smorgens is voor het opstaan)
    Daarnaast heb ik aantal topics gelezen over het temperaturen waarin veel meiden zeiden dat je wel een paar maanden aan temperaturen moet doen om je lichaam te leren kennen voordat je iets kan ontdekken daarin. Ik voel mijn eisprong altijd wel goed maar voor de zekerheid doe ik deze ronde ovutesten zodat ik zeker weet wanneer mijn nod is en daarbij als extra temperaturen. Maar als je daarvoor dus toch eerst aantal maanden moet tempen voordat je er iets uit kan aflezen en ik dat dus niet gedaan heb, doe ik het er maar bij zeg maar.
    Misschien vanaf nu gewoon wel smorgens doen. M'n ei komt toch nog niet deze week, wellicht dat er iets af te lezen valt :)
    Dank iig voor je linkje

4. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Ja, dat snap ik! Dan denk ik dat temperaturen wellicht niet zo handig is aangezien je er niets aan hebt op een ander tijdstip dan na het ontwaken te temperaturen. Een vast tijdstip is wel erg belangrijk trouwens, dat staat ook in de link. En inderdaad ook in het weekend en op vrije dagen.

Je kan na 1 maand al prima zien wanneer je eisprong is geweest :) alleen wel pas achteraf, dus daarom is het ideaal om het te combineren met ovulatietesten. Dan weet je wanneer je eisprong nadert en kan je achteraf (als je temperatuur minimaal 3 dagen achterelkaar gemiddeld 0.3 hoger is dan je basale temperatuur) zien wanneer je eisprong precies is geweest. Wat wel zo is is dat je na een aantal maanden een patroon kan zien. Gebruik je de app van Fertility friend om je temperatuur bij te houden?

Ik zou denk ik gewoon kijken wat het best werkt voor jou, ovulatietesten zijn alleen ook heel handig natuurlijk! Hoop dat je je eisprong deze maand goed kan vinden :)!

5. Mixed

Mixed Niet meer actief

Mag ik me ook aanmelden voor de lijst? :)

Ik ben 30 jaar, 9e ronde, 2e kindje en mn nod is 4 sept.

6. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    ♡ NOD-lijst 1 t/m 7 september 2016 ♡

1. (4)
    Ashley rose - 28 jaar - derde kindje - ronde 3
    Maagd - 30 jaar - tweede kindje - ronde 2
    Cadi - 26 jaar - eerste kindje - ronde 4
    Mama Alex - 23 jaar - tweede kindje - ronde 3

2. (3)
    Julia88 - 27 jaar- tweede kindje - ronde 1
    Toto - 35 jaar - derde kindje - ronde 2 na MA
    Nog anoniem - 38 jaar - eerste kindje - ronde 11

3. (2)
    Suzel - 33 jaar - tweede kindje - ronde 2
    Ellada - 29 jaar - tweede kindje - ronde 1

4. (5)
    Nooortje - 31 jaar - eerste kindje - ronde 10 (ronde 1 na MK)
    Innas - 34 jaar - tweede kindje - ronde 4
    Wianhalu - 30 jaar - tweede kindje - ronde 2
    Weetutniet - 36 jaar - derde kindje - ronde 2
    Mixed - 30 jaar - tweede kindje - ronde 9

5. (3)
    Rombely - 35 jaar - derde kindje - ronde 5
    Saar24- ? jaar - derde kindje - ronde 4 na MK
    Florina - 26 jaar - tweede kindje - ronde 1

6. (1)
    Appelsientje89 - 27 jaar - eerste kindje - ronde 2

7. (1)
    Kimm17 - 23 jaar - eerste kindje - ronde 13

Datumloos (0)

Buiten de lijst (0)

Totaal: 19

Wachtbankje (0), ♡ Zwanger! ♡ (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve test (0), Twijfel/tuurtest (0)

wil je op de lijst? Vul de lijst zelf even aan met je: Naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje heel belangrijk pas dan ook de totalen aan onderaan.

je kunt dit kopiëren door op"quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ quote] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)

--------------------------------------------------------------------------

Ik heb je erop gezet Mixed, heel veel succes deze ronde!

7. Suzel

Suzel Lid

3 aug 2016
    50
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ Julia, Florina & Ellada. Wat fijn zo'n makkelijk eerste kind! Wij hebben echt een draakje dus in die zin kan het alleen maar meevallen :D Is ook elke dag om 6u wakker ;) Ons kind is al 3,5... Deels vind ik het wel fijn dat hij al zelfstandiger is, maar heb ook een studie gedaan die ik eerst af wilde ronden. Des te leuker dat we nu eiiiiiindelijk weer voor een tweede kunnen :)

@Maagd, tempen bij opstaan is echt het beste... Ik had voor mijn vorige zwangerschap ook geen zin de wekker te zetten op vrije dagen dus ook soms pas om 10u getest als ik wakker werd... Ging prima, toch mijn ei gevonden! Doe ik nu ook.. Tempen na werk heeft denk ik weinig zin omdat lichamelijke inspanning invloed heeft op je temp en het dus minder betrouwbaar wordt...

8. Innas

Innas Actief lid

24 jul 2014
    323
    145
    43
    Vrouw
    #108 Innas, 10 aug 2016
    Laatst bewerkt: 10 aug 2016
    Leuk om te lezen over jullie eerste kindjes, heel herkenbaar hier. Onze dochter is nu 11 maanden, ook een erg makkelijk kindje, vandaar dat het bij ons al even kriebelt, zo willen we er nog wel een, haha! Heel benieuwd hoe dat bij een tweede zal zijn...

Ik heb 1x ovulatietesten gebruikt, van sensitest, eisprong bleek toen vrij normaal te zijn, cyclus ook meestal ong 30 dagen (enkele maanden nadat ik met de pil gestopt was, en nu ook weer sinds enkele maanden, al tijdens bv weer ongesteld geworden), dus nu houd ik het bij in een app, klopt voor m'n gevoel vrij goed. 3 rondes geleden trouwens wel een uitschieter naar 45 dagen gehad, vraag me af of er toen misschien al iets geweest is... had toen wel wat symptomen (voor m'n gevoel) maar negatieve testen en uiteindelijk toch gewoon ongesteld geworden.

Nog nooit getemperatuurd. Bij de eerste was ik ook vrij snel zwanger. Kan me wel voorstellen dat wanneer het nu langer zou gaan duren ik het weer wat nauwkeurig bij wil gaan houden...

9. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    hier een vrij rustig kindje , spijtig genoeg bij sommige mensen is hij heel druk. ik word bij deze mensen ook heel ambetant dus het zal aan hun liggen:D

zelfs als baby sliep hij goed door en overdag niet veel last van. e hebben wel de eerste 3 maanden een huilbaby gehad maar dat kwam door de verkeerde melk : koemelkeiwit allergie

10. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    #110 WishfulDreaming, 10 aug 2016
    Laatst bewerkt: 10 aug 2016

1. (4)

2. (3)

3. (3)
    WishfulDreaming - 31 jaar - 2e kindje - ronde 6

4. (5)

5. (3)

6. (1)

7. (1)

Datumloos (0)

Buiten de lijst (0)

Totaal: 20

Wachtbankje (0), ♡ Zwanger! ♡ (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve test (0), Twijfel/tuurtest (0)

wil je op de lijst? Vul de lijst zelf even aan met je: Naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje heel belangrijk pas dan ook de totalen aan onderaan.

je kunt dit kopiëren door op"quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ quote] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)

-------------------------------------------------------------------------

11. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Hoi, dag dames.
    Ik kom er opnieuw gezellig bij. Zonde, maar ook ronde 5 bracht ons geen geluk.

Ronde 6 gaan we doen zonder ovulatietesten, aangezien het weer mijn 'slechte' kant gaat zijn. Bah! :)

12. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Welkom! Wat rot ( ik zie je onderschrift over je eileider ) betekent dat dat je nu geen eisprong hebt deze ronde?
    Of zeg ik nu iets heel doms?

13. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Fijn dat je eerst een studie afgerond hebt :) wel extra spannend en leuk om nu echt voor een tweede te gaan lijkt me!

14. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Wat sneu voor hem dat hij koemelkeiwit allergie had, maar zie daar maar eens achter te komen als kersverse ouders als je nog niet weet waardoor hij huilt.. Heftig lijkt me!

15. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    julia 88 : we kwamen er pas achter toen mijn moeder zei dat ik en mijn broer die allergie hadden als baby . we zijn toen direct overgestapt op soya en hij sliep plots mooi door . geen krampjes meer , geen gevecht meer . de volgende gaan we indien borstvoeding weer geen optie is terug soya geven . ;)

ik hoop natuurlijk dat borstvoeding deze keer wel mag ( heb epilepsie en mijn pillen waren toen niet goed voor de baby, deze keer neem ik ze ook tijdens de zwangerschap . onder begeleiding van zowel gynaecoloog en neuroloog , ben nu wel gerust dat alles goed gaat komen )

vandaag ingepakt voor zaterdag , snel nog wat wasjes draaien . altijd toch zo hectisch als je op reis vertrekt niet ?;)

16. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Fijn dat jullie wel de oplossing vonden! Heftig van je epilepsie! Zou fijn zijn als het dit keer wel kan qua bv, maar moet wel haalbaar zijn natuurlijk.
    Inderdaad stressen dat inpakken! Maar ik vind het op de een of andere manier ook wel leuk.. Haha. Fijne vakantie alvast!

17. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Ik kom ook graag mee lezen en af en toe mee kletsen. Kan iemand mij op de lijst zetten?
    Blosjes, 36 jaar, 2e kindje, ronde 7 en NOD 5 september.

@ Mama Alex veel succes met inpakken!
    @ iedereen heel veel succes deze maand!

18. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw

1. (4)

2. (3)

3. (3)
    WishfulDreaming - 31 jaar - 2e kindje - ronde 6

4. (5)

5. (4)
    Blosjes - 36 jaar - tweede kindje -ronde 7

6. (1)

7. (1)

Datumloos (0)

Buiten de lijst (0)

Totaal: 21

19. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    je staat erop veel succes deze ronde!!

20. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Een vraag voor ervaren ovulatie testers:

Ik ga deze ronde voor het eerst ovulatie testen gebruiken. Ik lees in de bijsluiter dat je het beste tussen 10 en 16.00 kan testen en 2 uur voor testen niet plassen en drinken.
    Is het heel erg als ik om 17.30 pas test? Ik werk overdag en ben niet eerder thuis. Hoe doen jullie dat?

@alle nieuwkomers: welkom en succes

Deel Deze Pagina