NOD lijst 1 t/m 8 juli

Discussie in 'NOD forum' gestart door Jennifer23, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik ben het met debbel83 eens.

Je moet je kunnen uiten en daar zal zij ook respect voor moeten hebben. Zij hoort te snappen dat het voor jou niet zo makkelijk is maar als zij er echt klaar voor is en de gevolgen kent is het niet aan jou haar te veroordelen maar als vriendin ben je dan een steunpunt. Indien je dat niet kan betwijfel ik of jullie in elkaars leven horen te blijven.

2. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb dat inderdaad bij een eerdere cyclus ook wel gehad net nog even getest en wel weer een streepje dus denk dat de piek Nog wel komt :). Toevallig dat hij bij jou ook donker is ben benieuwd of de eitjes inderdaad eerder komen

3. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Spannend besjes! Ik hoop dat je binnenkort zon knaller hebt waarbij deze verbleekt :)

4. Sop86

Sop86 Actief lid

5 jun 2015
    314
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Wil ook graag meedoen!
    Sop86, 28j, 2e ronde, 1e kindje, waarschijnlijk 5 juli nod

Afgelopen maanden hele regelmatige cyclus gehad (24/25)en die is deze maand helemaal door de war gegooid met een cyclus van 33 dagen... Dacht echt dat ik zwanger zou zijn, helaas niet dus... We laten de natuur zijn best doen en zullen zien of we deze maand meer geluk hebben :).

Succes en sterkte allemaal!

5. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Inderdaad, zo een gevoel is het, terwijl ik het helemaal niet wil voelen en ik het ook erg vind om zoiets te voelen...maar het is er wel.

Ik zie haar nu waarschijnlijk morgenavond pas, ze heeft daarnet afgezegd... nog zoiets waar ik soms boos van kan worden. We spreken iets af en dat veranderd dan 2-3 keer van uur en uiteindelijk wordt het verzet...terwijl ik altijd tijd vrij houd voor haar. hopelijk zie ik haar morgen nog!

6. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Dat begrijp ik, het gaat dikwijls moeilijk tussen ons, we zijn heel verschillend, maar hebben anderzijds ook veel gelijkenissen en we kennen elkaar al een eeuwigheid... ik geloof dat wij gewoon net als onze ouders voor het leven bevriend zullen zijn en dat onze kinderen ook samen groot zullen worden.

Ik ga het er zeker nog met haar over hebben, maar moest je haar kennen, denk ik dat je dezelfde twijfels zou hebben hoor. Ik ken haar echt door en door en ik weet gewoon dat ze het onderschat, zeker om het alleen te doen. Ik heb het er al meer met haar over gehad, maar ze ziet enkel de mooie kanten. Ik heb haar al gezegd dat ik haar steun, want zij maakt die keuze en ik wil haar helpen waar ik kan. Een andere vriendin heeft haar laten vallen, gewoon omdat ze bam wou worden. Dat zal ik nooit doen, ik hoop enkel dat ze op dit moment de goede keuze maakt en dat het goed komt eens ze zwanger en bevallen is.

Langs de ene kant is het misschien wat jaloezie, daar ben ik eerlijk in... maar aan de andere kant ben ik ook gewoon ongerust dat ze er misschien onderdoor zal gaan.

Kennen jullie de film 'the back-up plan'? Wel ik heb het idee dat dit haar zal overkomen... ze heeft nog nooit een relatie gehad, deels waarschijnlijk omdat ze zo op zichzelf gesteld is, maar anderzijds omdat ze haar prins charming nog niet is tegen gekomen. Vandaag heeft ze haar 1ste inseminatie gehad en enkele dagen terug heeft ze een jongen leren kennen die ze wel leuk vindt op het 1ste zicht en blijkbaar is het wederzijds... ik ben benieuwd en hoop natuurlijk het beste voor haar! Ik gun haar ook een leuke man, zodat ze kan voelen wat liefde is...ik heb soms het idee dat ze geen man wil, omdat ze ook niet weet hoe leuk het met z'n tweetjes kan zijn... ik gun haar zo een fijne man waar ze liefde van krijgt en waar ze samen dingen mee kan doen, een man die mee haar ukje kan grootbrengen en haar steunt waar nodig...

Ze is 27 en altijd alleen geweest, ik heb het idee dat ze zoveel mist in het leven en dat vind ik jammer. Uiteindelijk wil ik ook alleen maar het beste voor haar!

Komt wel goed met ons ;)

7. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Hoi meiden word al gezellig veel gekletst hier!

Ik zit in mijn laatste dag menstruatie en verwacht mijn nod op 8-7.

Zou iemand mij op de lijst willen zetten?

Vanesje34-35 jaar-ronde 11- eerste kindje- nod 8-7

8. annenas87

annenas87 Lid

29 mei 2015
    63
    0
    0
    Brabant
    Hee allemaal!
    Het is idd al gezellig hier!

Hoe doen jullie het met oefenen, om de dag, vaker rond de ei?
    En als je ovu testen gebruikt hoe vaak/ wanneer dan?

9. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Welkom nieuwe meiden.

Wij deden het vorige rondes vrij vaak. Bijna elke dag maar dat schijnt niet optimaal te zijn. Ik lees trouwens wel vrouwen die daar gewoon zwanger door zijn geraakt maar het is bij ons nog niet gelukt.
    Deze maand om de dag. Rond mn ei ook om de dag. Kijken of een nieuwe strategie ons helpt.
    Begin na hetweekend met ovu testjes :)

10. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Succes Vanesje, hoop dat het deze maand mag lukken voor jou... Als ik zo je handtekening zie, wachten jullie ook al even.

11. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Hoi meiden, de eieren komen weer in de aanbieding hè haha... Spannend hoor! Hier nog geen idee wanneer het komt, zit nu ook pas op cd 7 en verwacht het zeker nog lang niet. Onregelmatig cyclus is niet altijd makkelijk. Nu heb ik wel eisprong pijntjes zoals pijnlijk borsten en druk in mijn onderbuik rond vruchtbare periode. Vruchtbaar slijm heb ik bijna nooit. Daar maak ik me dan wel wat zorgen over. Zou dat een oorzaak zijn dat het niet lukt vraag ik me dan af? Hebben jullie wel altijd dat vruchtbare slijm?

Ik hoop dat ik wel een eisprong heb voor 30 juni, die dag vlieg ik nl. Met de kids naar NL. Mijn man komt een paar weken later pas nl. Anders gaat deze maand niet lukken... Kan moeilijk wat in een potje meenemen hè😉

Dora, ik heb je verhaal gelezen over je vriendin. Weet je, ik denk dat jij het los moet gaand aten. Je kan haar niet op andere gedachten brengen, ze doet toch haar zin gewoon. Dat is tevens haar goed recht. Het is niet gezegd dat ze snel zwanger wordt natuurlijk, maar dan nog. Die stress die het jou geeft, kan ervoor zorgen dat jij niet zwanger wordt. Stress is niet goed voor je.. Laat het gaan, je kan er toch niks aan veranderen. Ze zal het zelf moeten gaan ondervinden. Soms is dat de enige manier, in dit geval zeker ja. Iig maak jij je veel te druk hierover. Ik vind je ook eerlijk dat je toegeeft dat jaloezie mede een rol speelt. Ja dat snap ik heel goed en is ook zo logisch. Maar toch, je hebt jezelf er alleen maar mee. Richt je op je eigen leven en ik denk dat het helemaal niet verkeerd is om haar even een poosje minder tot niet te zien. Ook omdat zij steeds afspraken wijzigt en afzegt, gewoon even jezelf beschermen. Vooral omdat je aangeeft dat je je zo zult blijven voelen de komende weken. Wie heb je daar nu mee dan? Slaapt zij en 1 nacht minder om? Sterkte en wijsheid wens ik je toe!

Besje, vreemd die testen van jou. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren de komende dagen.

Ik ga eens proberen wat slaap te pakken nu... Fijne dag jullie!

Xxx

12. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Hadassa ik heb nooit vruchtbaar slijm maar heb dit nagevraagd en mag geen probleem zijn om zwanger te raken. Het helpt je eitjes naar de plek van bestemming. Het niet hebben betekend niet dat ze niet aankomen. Sommige vrouwen met slijm hebben een te hoge zuurgraad waardoor de zaadjes ook snel afsterven.

Om het optimaal te maken gebruiken wij pre seed. Dit geeft de zaadjes een betere kans aan te komen bij je ei. Met een te hoge zuurgraad neutraliseert dit en zonder slijm maakt het de toch makkelijker. Je kan het zien als vervanger voor vruchtbaar slijm

Omdat ik geen vocht heb doet het zknder glijmiddel zelfs pijn waardoor het er niet fijner van word. Met pre seed genieten we er meer van en ik denk dat dat het leuker maakt wat een positief effect kan hebben

13. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Laurazoey wij gebruiken vanaf afgelopen maand ook pre-seed. Ik heb wel vruchtbaar slijm elke maand maar ik heb ergens het idee dat ik een afwijkende zuurtegraad heb. Ik hoopte dat de pre-seed dit wat zou basis maken. Maar afgelopen maand nog geen resultaat. 3-7 heb ik de afspraak staan bij de fertiliteits polie om verder te gaan kijken, dan zijn we een jaar bezig. Ben benieuwd of ze testen op de zuurtegraad en de combinatie man vrouw.

14. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik had ook geen resultaat maar desondanks wel genieten en geen pijn dus voor ons een uitkomst aangezien andere glijmiddelen tegen werken.
    Hopelijk deze maand succesvoor je. Anders kunnen ze misschien wel een rede vinden die wellicht op te lossen is.

15. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Je hebt gelijk, dat weet ik hoor! Het loslaten is moeilijk, maar ik doe mijn best. Af en toe komt het nog eens 'serieus' boven drijven.
    Ik weet ook dat ik haar niet van gedachten kan doen veranderen en dat wil ik ook helemaal niet, zij maakt de keuzes voor haar leven, daar kan ik niets in te zeggen hebben. Ik heb ergens ook wel respect voor haar keuze hoor, misschien maak ik me enerzijds ook gewoon teveel zorgen over 'of het haar wel zal lukken alleen'. Maar dat is dan het gevolg van haar eigen keuze, moest het niet lukken. Want voor hetzelfde geld doet ze het ook perfect op haar eentje! Er zijn ook genoeg koppels waarbij het misloopt als er een kindje bij komt.
    Ik hoef niet te oordelen over haar, in het dagelijks leven sta ik eigenlijk open voor alles, moet ook in mijn dagdagelijkse job...
    Ach ja, we zien wel! Ik zal haar sowieso steunen zoveel ik kan.

Wat het vruchtbaar slijm betreft, ik heb het wel...maar zoals eerder gezegd; kan evengoed negatief zijn door een te hoge zuurtegraad waardoor de zaadjes snel sterven. Ik denk ook niet dat het daardoor moeilijker zal gaan, maar ben natuurlijk geen dokter ;)

16. debbel83

debbel83 Lid

13 apr 2015
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden.

Ik kom net van de huisarts..ik moest op gesprek komen omdat ik een jaar gestopt ben met de pil, en een hele onregelmatige cyclus heb. Dus ik had eigenlijk verwacht dat er nu iets zou gaan gebeuren laten. Helaas ben ik naar huis gestuurd Met de boodschap dat ik gewoon pech heb, er is niks te doen aan lange onregelmatige cyclussen.gewoon doorgaan met tempen, oefenen en misschien iets afvallen. .(ik heb licht overgewicht maar ben niet dik bmi is prima.) Maar met iets afvallen was ik zelf ook al begonnen.
    Ik denk dat ik me eerder daarop kan gaan storten dan op baby's krijgen want dat zit er voorlopig niet in.😕
    Over een half jaar gaan we weer praten en evt sperma onderzoek doen..snap niet dat dat niet nu kan.
    Nou heb ik een beetje vreemde HA. Weet iemand toevallig of dit de normale gang van zaken is?

17. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Geen idee wat normaal is. Ik ben te zwaar, mn bmi is te hoog maar eerlijk gezegd lees is zo vaak dat ook meiden met een hoge bmi in ronde 1 zwanger raken dus ik geloof daar niet zo in. Leef gewoon gezond dan komt het gewichtverlies vanzelf en in een gezond lichaam kan een gezond kindje groeien.

Wanneer ze nu wel en niet gaan testen is een apart verhaal ben ik bang. Sommigen doenbdat na 1 jaar proberen en anderen pas als alle andere oorzaken zijn uitgesloten. Dat betekend stoppen met roken als je rookt enzovoorts en dus ook afvallen als je te zwaar bent. Bij een gezond bmi vind ik dit overigens een slap excuus.

Moet wel zeggen dat ik zelf ook heel druk ben met afvallen in de hoop dat het makkelijker gaat en mochten we ooit het jaar gepasseerd zijn dan kunnen ze me niet dan nog vragen om gewicht te verliezen voor ze me gaan helpen.

18. Cins

Cins Actief lid

13 mei 2015
    281
    1
    16
    Amersfoort
    @Dora vervelend zo meid. Hoop dat je nog met je vriendin kan praten. Ik snap je wel. Ik heb ook zo'n een vriendin die altijd heel toevallig ook wilt of doet wat jij net bent gaan doen maar het dan altijd net even iets beter/leuker/sneller etc. doet. Heel irritant, als je die persoon kent en weet dat het een strijd is..... Mijn vriend denkt ook altijd dat ik het dan als strijd zie, maar dat is juist het geval niet.... Succes er mee en probeer het zo veel mogelijk van je af te zetten, het is immers haar leven.

@debbel, wel vreemd. Heb je leeftijd even terug gezocht in de lijst en je zou zeggen dat ze je na een jaar gaan helpen. Ik zou toch eens doorvragen en/of 'eisen' dat er iets gaat gebeuren. Ik heb zelf gelukkig een fijne ha wat dat betreft (zie hieronder) maar zou het ook niet accepteren als je al zo'n tijd bezig bent hoor.

Ben zelf vandaag even bij de ha geweest. Ik ben in februari dit jaar gestopt met de pil en weet (door temperaturen) dat ik een nette cyclus heb (zie hieronder). Echter ben ik nooit echt ongesteld maar heb elke keer slechts een dag oud bloedverlies (deze keer duurde het echter wel een paar dagen, maar nog steeds geen helder rood bloed). Gelukkig gaf de ha aan dat alles goed is en dat we door kunnen klussen en ook werkelijk kans maken! :D
    Mijn ha heeft echter wel aangegeven dat als ik in de zomer nog niet zwanger raak, ik na de zomer (sept/okt) terug moet komen en we dan al verder gaan kijken om te zien of er eventueel problemen zijn. Dan zijn we pas een maand 7/8 bezig maar in verband met mijn leeftijd (ben 33) wilde mijn ha niet al te lang wachten.
    Ik vind het wel fijn, we willen hopelijk als alles lukt ook nog wel een 2e en misschien een 3e dus het zou fijn zijn als eventuele trajecten niet al te lang duren!

19. annenas87

annenas87 Lid

29 mei 2015
    63
    0
    0
    Brabant
    Ik heb wel overgewicht ( er moet echt best wel wat af) doe nu heel erg mijn best maar bij de eerste was ik idd in een ronde zwanger ondanks gewicht.. Het zal heus wel mee spelen maar het hoeft echt niet altijd de oorzaak te zijn..

20. debbel83

debbel83 Lid

13 apr 2015
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook niet dat het aan overgewicht ligt, maar hij zag toevallig op zijn scherm staan dat ik bij een dietist loop, dus zei hij maar dat ik daar mee moest doorgaan.
    Ik heb ook echt doorgevraagd hoor maar hijzei d at er gewoon niks bestaat om je cyclus te verkorten, de eenheeft netjes 28 dagenen de ander 40. Hetiswel redelijk stabiel dus weet ongeveer wel wanneer ik aan de bak moet. Ikga gewoon in oktobrr weer langs en dan moet ie ons maar naar de gyn sturen.

na t wknd begin ik met ovu testjes..kijken of dat helpt..hopelijk hoeft niemand hier nog in oktober terug naar de h.a. en zijn we volgende maand gewoon zwanger met zijn alle😊.

Deel Deze Pagina