NOD lijst 1 t/m 8 juli

Discussie in 'NOD forum' gestart door Jennifer23, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pisam

Pisam Niet meer actief

Wat een tegenvaller debbel, hopelijk is het voor jullie snel raak!

Ik had flink overgewicht toen ik zwanger werd van onze dochter, ook snel zwanger overigens, dus dat leek geen invloed te hebben, maar ik vond de zwangerschap met overgewicht wel pittig. Vrij vroeg lichamelijke klachten, bekken en rug. Nu 25 kilo lichter, hoop dat dit in een volgende zwangerschap verschil maakt.

Hier ook altijd overduidelijk vruchtbaar slijm trouwens. Begint alweer op te komen. :cool:

2. Jennifer23

15 aug 2014
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik ben er even een tijdje niet geweest dus heel wat bij te lezen hihi.
    Welkom aan alle nieuwe dames, zie ook wat bekenden uit het vorige forum.
    Laten we met zn allen hopen op een roze lijst.

Ik zal het nog even af moeten wachten. Ik heb sinds afgelopen dinsdag een flinke nierbekkenonsteking en zit nu aan de antibiotica. Heb de 17e mijn ei, en vanaf vandaag vruchtbaar. Ik heb alleen al een paar dagen geen behoefte aan klussen door alle klachten die bij de nierbekkenonsteking horen. Hopen dat het snel weer overgaat en dat we toch weer aan de klus kunnen ;)

3. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Debbel: als ik jou was zou ik gewoon alvast beginnen met ovutesten en evt temperaturen. Dan kun je die gegevens t.z.t. aanleveren, ik lees hier dat daar meestal naar gevraagd wordt. Ik heb er zelf geen ervaring mee trouwens.

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Verzorg jezelf goed! Hopelijk kan je inderdaad snel weer verder!

5. Jackelien

Jackelien Actief lid

1 dec 2008
    112
    0
    0
    apothekersassistente
    friesland
    Het serieuze wachten op een eisprong is begonnen!
    Begin zondag met ovulatie testen...
    Verwachte eisprong rond 19 juni.
    Ik had verwacht dat ik er nu voor ons 3e kindje wel
    wat relaxter zou zijn ( niet dus)
    Vind het net zo spannend als bij onze vorige kindjes.
    Zijn jullie er een beetje rustig onder?
    Probeer maar zoveel mogelijk afleiding te zoeken.
    En blijf maar positief denken dat ik er toch geen invloed op heb.
    Bedankt dat ik hier even mag zeuren

6. debbel83

debbel83 Lid

13 apr 2015
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt inderdaad jozefien..ik temperatuur sinds januari en aan de hand van deze grafiek zag de h.a. vanmiddag dat ik wel echt een eisprong heb elke maand, alleen is t moeilijk te zeggen wanneer die is, daarom ga ik nu maar wat neer aan de slag met Ovulatietesten...benieuwd of ik dat ei deze maand kan opsporen..

7. debbel83

debbel83 Lid

13 apr 2015
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte Jennifer23. .hopelijk ben je snel beter, en kun je nog tijdens je eisprong aan de klus.😉

8. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Debbel: Wat temperaturen en ovulatietesten betreft, ik zou dat ook alvast gaan doen. Mogelijk sturen ze je meteen weer naar huis om je cyclus wat meer in kaart te brengen met temperaturen en ovulatietesten...en het op die manier nog een half jaar te proberen. Dan kan je hen dat toch alvast vertellen als je op onderzoek gaat. Misschien moet je toch vragen om eerder te kunnen gaan?
    En wat voeding, roken en alcohol betreft...moesten jij of je vriend dat doen, zou ik ook alvast proberen te minderen/stoppen, want dat zou ook een reden kunnen zijn dat ze je weer sturen om het 'gezonder' te proberen.

Wat overgewicht betreft... Ik heb eerder ondergewicht, dus ook niet heel gezond veronderstel ik. Ben het laatste half jaar wel weer wat bijgekomen, dus kom stilletjesaan uit rond een gezonde BMI, maar daar moet ik veel voor eten en snoepen hoor! (dat laatste is dan ook weer niet gezond) ;)

Hier voorlopig nog geen eitje gespot. Ben er vroeg bij ook hoor, normaal beginnen mijn testen pas vanaf dag 14-15 donkerder te worden, hopelijk is het snel weer zover :)

Ik las ook iets over om de dag of elke dag klussen... De vorige ronde hebben wij eigenlijk gewoon om de 2 dagen geklust, dan vanaf 2 dagen voor mijn eisprong (positieve ovulatietest) elke dag tot op de dag van de eisprong en dan opnieuw om de 2 dagen... We gaan het deze ronde opnieuw zo proberen geloof ik. Vorige ronde had het waarschijnlijk 'prijs' geweest en de rondes voordien namen we het gewoon om de 2 dagen gedurende de vruchtbare periode. Geen idee of het nu de 'verandering' van elke dag was, maar wil het toch op die manier nog eens proberen... Ookal zeggen ze dat de kwaliteit van het zaad dan minder goed is als je elke dag klust. We zullen het binnenkort wel zien ;)

9. debbel83

debbel83 Lid

13 apr 2015
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pisam, wat goed dat je zoveel bent afgevallen zeg.
    Ik denk wel dat je zwangerschap et makkelijker Door wordt idd.
    Ik wil graag vijf tot10 kilo afvallen en zelfs dat vind ik lastig haha.
    Vandaag maar aangemeld bij weight watchers, schijnt goed te werken..Misschien dat dat voor mij ook juiste steuntje in de rug is.

10. debbel83

debbel83 Lid

13 apr 2015
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dora ik temperatuur al vanaf januari met een tussenstop in mei ivm vakantie. HA zei dat hij zeker wist dat ik vruchtbaar ben, dus gewoon Door moet gaan. Elke dag lukt ons echt niet..om de dag wel in de vruchtbare week..dat gaan we nu maar weer proberen..en ons vooral niet druk maken en niet stressen..al lukte dat na de huisarts vanmiddag niet helemaal haha.

11. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Dat kan ik begrijpen... had je berichtje net gemist van het temperaturen... sorry ;)

12. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ok, fijn om te horen dat het niet direct uitmaakt of je wel of niet hebt. Ik dacht altijd dat je het nodig had om de zaadjes een goede doorgang te geven. Bedankt voor je antwoord!

13. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ja het maakt het wel makkelijker voor de zaadjes maar het is zeker niet onmogelijk. Daarom gebruik ik toch voor de zekerheid pre seed. Maakt de omgeving wat vriendelijker ;)

14. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Goedzo, komt helemaal goed hoor. En nogmaals, het is niet gek dat je het soms wat moeilijk vind. Ik hoop gewoon dat jullie snel zwanger mogen worden meid, dat haalt ook een druk bij jou weg. Mocht zij dan ook zwanger zijn, zul je zien dat je er heel anders insta als nu.
    Soms heb ik wel wat van de slijm denk ik, maar door mijn hormonaal probleem, weet ik het nooit precies. Had eigenlijk nooit een ovulatie... Als ik mijn zusjes hoor over dat vruchtbare slijm, kunnen ze er wel een spinnenweb mee maken bij wijze van spreken, zo elastisch is het schijnbaar. Nou nee,mdat heb ik nooit gehad. Als ik al iets van dat slijm zou hebben, krijg ik het amper een halve cm uit elkaar getrokken, vaak lukt dat zelfs niet eens. Maar nogmaals, ik heb het niet maandelijks, afgelopen maand dus helemaal niet gehad. Vreemd hoe een vrouwenlichaam in elkaar zit...

15. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Dit vind ik zo naar om te horen... Sommige artsen zijn zo bot en gemeen... Sorry als ik het zo zeg hoor. Ik herinner het van mijn arts jaren geleden toen ik op dat punt stond. Ik vroeg om een doorverwijzing naar de gynaecoloog... Ik kreeg een hele preek over me heen van hem. Ga niet eens herhalen wat hij allemaal tegen me zei. Huilend liep ik over straat met mijn man naast me, ook totaal overdonderd. Dat was de laatste keer dat ik bij hem ben geweest. Een andere arts op gezocht, gesprek gehad en doorverwijzing gekregen. Zonder die doorverwijzing, was het me nooit gelukt zwanger te worden. Ik wachtte niet langer als ik jou was. Hoeveel moeite is het nu om een doorverwijzing te geven... Ik,zou het hem heel direct vragen, heel direct zeggen dat je zaken uitgezocht en uitgesloten wilt hebben en een doorverwijzing naar de gynaecoloog wil hebben. Vaak kan een bloedtest en een evt. echo al verklarend genoeg zijn. Wil hij het niet, second opinion aangaan of direct de gynaecologie afdeling bellen en situatie uitleggen. Sterke meid... Laat niet over je heen lopen!

16. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Hoeveel dagen heb je dat vruchtbaar slijm dan ongeveer Pisam? Wat goed dat je zoveel bent afgevallen zeg! Gaat zeker verschil maken. Hopelijk ga je dat snel ervaren 😊

17. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ohh ja, herkenbaar hoor, hier nog 1 en bij mij is het voor mijn vierde☺️ Ik vind het ook spannend, het is de eerste keer dat het gewoon zou moeten lukken zonder tussenkomst van de mmm. Reuze spannend en tegelijk beangstigend ook... De angst dat het niet gaat lukken.... Ik ga niet het mmm circuit meer in. Hier in de VS kost dat een fortuin maar ook wil ik het gewoonweg niet meer. Te belastend...

18. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Geen idee of ze dat hier ook hebben, zou ik eens naar moeten kijken. Thxs voor de tip iig.

19. debbel83

debbel83 Lid

13 apr 2015
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat was inderdaad erg bot van die h.a. van jou Hadassa.
    De mijne valt mee maar als ik bv zeg dat ik niet elke dag wil vrijen , gaat hij lachen, alsof dit onderwerp zo grappig is.
    Hij gaf duidelijk aan dat er echt niks aan te doen is en de eerst volgende stap sperma onderzoek is. Daar staat vriendlief ook niet om te springen, dus we proberen het nog maar een rondje of twee en hopen op een wonder.

20. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    @debbel balen dat het bezoek een beetje tegenviel hopelijk lukt het snel

@jennifer Beterschap hopelijk voel je je snel beter

@pisam wauw das veel gewicht verloren

@dora je vriendin nog gesproken?