Ik snap je ergens wel. Als t zo is, is t zo, maar ik begrijp je gevoel. Knap dat je t durft te uiten meis!
Ik moet even wat kwijt... T is de eerste NoD topic dat ik écht volg! Elke dag lees ik en reageer regelmatig. T verbaast mij, want alle maanden hiervoor meldde ik mij aan, deed m weg en tegen de tijd dat m'n NoD eraan kwam ging ie weer heel soms aan en meldde ik mij rood. Sinds m'n mk zeker. Maar dat us nu goed achter mij. Tis ok zo. En dan met de gedachte: je kunt er maar beter niet teveel mee bezig zijn. En nu? Ik weet niet wát het is, waarom ik t gevoel heb dat t wél kan en mag voor mijn gevoel, maar ik vind t leuk! Uitleg over t waarom moet jr niet vragen; soms zijn dingen zo zoals ze bepaalt zijn en komt t zoals t komt. Wilde t ff kwijt hihi...
Ik denk dat we ons allemaal voorhouen er niet teveel mee bezig te zijn maar mij lukt het ook gewoon niet. En ik vind het leuk om de andere dames te volgen.. zo weet je ook dat je niet de enige bent in je schuitje
Hallo dames! Even een vraagje; ik heb mijn NOD op 1 november gezet. Vanaf wanneer zouden jullie beginnen met testen? Kan me haast niet inhouden, maar het zou zonde zijn van de testen om te vroeg te beginnen. Laat staan de extra teleurstellingen als je te vroeg met testen begint. Ik heb twee soorten testen in huis; De sensibaby van sensitest En de gewone test van sensitest
Tja, voor iedereen is dit indd persoonlijk. Mijn ervaring is, omdat ik meestal een regelmatige cyclus heb, dat ik bij beide zwangerschappen 4 dagen voor nod al licht positief testte. Dat is dan 10 dpo zeg maar, voor het gemak. Ik heb er nooit spijt van gehad, omdat ik hierin dus nooit teleurgesteld ben geweest. Dus ik zou weer voor nod testen.
Hey hey meiden! Dank je om mij toe te voegen in het lijstje Spannend om al de verhalen hier te lezen en mee te gaan in het ongeduld van iedereen Ik heb voor mezelf besloten dat ik niet ga temperaturen of met de ovulatietesten te beginnen, ik heb wel een app om alles op te volgen Om effe mee te gaan in het verhaal over de tweelingen, ik persoonlijk heb er zo wat hetzelfde idee over, ik zou me rot schrikken moesten het er 2 ineens zijn! Ik vind eentje al meer dan spannend genoeg, als beginnende mama sukkelt iedereen wel denk ik Ik ga (proberen) wachten met testen tot na men vermoedelijke NOD, ieder van ons probeert maandelijks de teleurstelling wat te vermijden ook al is de hoop er natuurlijk telkens weer
Ja ik ben er gewoon eerlijk over, ik voel het zo dus ik schaam me er ook niet voor hoor. Tuurlijk is elk kindje een wonder en een tweeling een dubbele zegening... Maar ik zou echt enorm gestrest zijn als het er 2 zouden zijn. En wil nu wel echt heel erg gaan genieten van deze tijd. M'n 2 kids zijn al vrij groot 8 en 5 en ga er van uit dat ze dan alweer 9 en 6 zullen zijn, dus wil nu genieten van de tijd en aandacht die je zo'n kleintje dan kan geven als de oudste twee naar school zijn. En het zal vast wel goed komen, maar je hebt het dan weer super druk, en ben best blij dat we die tijd met de andere twee al gehad hebben. Komt ook bij dat beide kids te vroeg geboren zijn en bij een derde zwangerschap ze ingeschat hebben dat het voor 79% kans weer vroeg geboren zal worden, en voor iets in de 30% kans dat het nog weer vroeger begint dan bij de 2de (op 32 weken). Een tweeling komt vrijwel altijd eerder, dus ik vind het medisch gezien ook eng. Mochten we aan de clomid gaan volgende maand vind ik dit ook heel eng en zie er tegen op. Dus ergste nachtmerrie klonk misschien wat dramatisch, maar heeft dus wel meerdere redenen zeg maar. 😉 Lachebekje, is ook zo hoor. Mijn zus zei ook, ben wel heel blij dat het pas bij de derde gebeurde, dan ben je al aan drukte gewend. Maar m'n zus is echt heel makkelijk qua huishouden enzo. Ik zou enorm stressen, maar zo is zij zelf totaal niet en die maakt zich om zulke dingen niet druk. Denk ook wel dat je zo moet worden met 4 (toen onder de 3), maar bewust een tweeling is niks voor mij. 😂😉
Clomid zegt niet altijd dat je overstimulatie hebt. De kans isoleren er. Maar bij heel veel mensen komt er netjes 1 eitje. Als ik de 50 slik, op alle dagen 3.4.5.6.7 dan ia het feest in me eierstokken. Zo 6 eitjes die rijpen. Ik heb vanaf het begin het gevoel gehad. Dat ik in de ivf kom. En ook voor me samenleving test zei ik tegen de arts. Ik denkt niet dat ie positief is. Ook toen klopte het weer. Ook met zwangerschappen van zus en collega. Weken goed geagendeerd en geslacht. Ik zit er niet vaak naast zeg maar. Met me gevoel... helaas
Hier begint het ook alweer te kriebelen om te testen. Dit weekend word extra moeilijk. Ben helemaal alleen thuis. Als ik het volhoud tot na het weekend zal het waarschijnlijk na mijn nod zijn (als het raak is) dat ik test we zijn een midweek naar centerparcs. Dan zal er wel niet veel tijd zijn om er aan te denken.
ik ga deze ronde pas testen na nod.. aangezien ik het niet helemaal meer zeker weet.. aan de ene kant geeft me dat best een rustig gevoel... ik denk dat ik zeker weet dat we eisprong gemist hebben, dus wordt gewoon volgend weekend ongesteld... mocht dat niet zo zijn, dan ga ik natuurlijk testen! (overigens zeg ik dit nu heel stoer hahah.. .ik zie volgende week mezelf wel weer... )
Wat betreft de kleuren, mij maakt het niet zoveel uit maar ik ben meestal ook wel voor zo simpel mogelijk... Weer een lichte streep vandaag, ik ga nog een paar daagjes door met testen en anders ben ik bang dat er hetzelfde is gebeurd als bij Suus. We shall see ; )
Ik vind inderdaad negatieve of tuurtest onnodig, maar eigenlijk de kleur voor het wachtbankje ook. Daar kom je toch op, anders weet je ook geen nod. Maar goed, een tijd terug was paars ook de kleur van vlindertje* (dus dames die na een positieve test toch een miskraam kregen) dus ik vind dat paarse sowieso niet fijn. MMM vind ik persoonlijk wel prettig zo te zien. Ach, ieder zo zijn ding toch
Ja het hoeft niet bij Clomid, maar het zit bij ons dus wel in de familie. M'n zus met tweeling, moeder en oma hebben ook PCOS. Maar ik ben de enige die er nu weer de molen voor in gaat. Je weet het nooit vooraf, maar het kan ook per maand verschillen nog met gebruik van Clomid. Ene maand 1 andere maand 6 of zoals bij een vriendin van mij een 1,5 jaar geleden 16!!!!! Werd wel direct een ziekenhuisopname omdat de eierstokken om konden klappen door de hoeveel grote follikels. Heel naar, is er heel lang beroerd van geweest en in de ziektewet. Dus misschien ben ik daar door ook wel bang geworden, maar blijft toch afwachten. Manlief wil gelijk beginnen zodra het mag, dus ik hop dat het misschien wel raak is nu al. Dan blijft me een hoop gedoe bespaard. Maja, blijf wel met beide pootjes op de grond hoor.