NOD-lijst 1 tm 15 nov 2022 - door tot iedereen op roze - deel 2

Discussie in 'NOD forum' gestart door Suzi98, 4 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babywishh

Babywishh Fanatiek lid

30 jul 2022
    2.065
    1.665
    113
    Vrouw
    Maar als je regelmatig seks hebt rond je positieve ovulatietest dan heb je dat temperaturen toch helemaal niet nodig?

2. Babywishh

Babywishh Fanatiek lid

30 jul 2022
    2.065
    1.665
    113
    Vrouw
    Lenteisfijn vindt dit leuk.
  3. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

1 sep 2019
    1.430
    1.073
    113
    Vrouw
    Is wel handig om te weten door temperaturen dat je eitje gesprongen is. Stel hij is toch niet gesprongen en je hebt daarna geen sex meer...

Mamajolein en Suzi98 vinden dit leuk.
  4. Babywishh

Babywishh Fanatiek lid

30 jul 2022
    2.065
    1.665
    113
    Vrouw
    Maar je ei springt in 99,9% van de gevallen binnen 48 uur (ik weet de exacte cijfers niet hoor, maar meestal springt hij binnen die 48 uur) zelfs als je het alleen op de dag van de positieve ovulatietest doet, heb je bijna altijd kans om zwanger te worden. Zo heb ik het tenminste altijd gedaan. Ik vind dat temperaturen alleen maar heel erg obsessief en voor controle die je niet perse nodig hebt. Ieder voor zich natuurlijk! Maar mij zou het alleen maar meer stress geven voor iets dat ik eigenlijk al weet door die ovulatietesten.

5. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    @Babywishh bij mij springen eitjes niet altijd door een aandoening. De arts adviseerde mij om te temperaturen zodat ik het zeker wist. En iedereen doet het op zijn eigen manier hé.. ik heb eens een groot ei gehad die vervolgens is ingedroogd en een cyste is geworden ipv is gesprongen. En heb wel eens een positieve ovulatietest gehad terwijl er geen ei was. Door mijn aandoening is dat helaas niet helemaal betrouwbaar.

IsabelD, Anar91, Lieke2022 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.481
    839
    113
    Wat al gezegd wordt het wil niet altijd zeggen dat met een positieve ovulatietest een eisprong ook daadwerkelijk plaatsvindt.
    Ook kan een ovulatietest net niet positief aangeven en dan blijk ke toch een eisprong te hebben.
    Het is dus een extra check.
    Ik heb het zelf ook nooit gedaan, maar begrijp wel dat er dames zijn die het wel doen;)

IsabelD, Anar91, Joylynn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Mamajolein

Mamajolein Niet meer actief

Ah, we hebben zo te zien de temperatuur discussie weer :rolleyes: Niet iedereen is hetzelfde, dat zal vast voor iedereen te begrijpen zijn.

@Lenteisfijn SUPER gefeliciteerd! Wat bijzonder na 10 rondes!

@Wishfull123, jouw nod nadert nu ook al snel. Hoe gaat het wachten je af?

@Joylynn ik heb van de 3 zwangerschappen dat ik temperatuurde maar 1x een innestelingsdip gehad. Maar ik snap je gevoel helemaal. Moeilijk is het soms om optimistisch te blijven.

@Nono moeilijk te zeggen of dit eisprong al moet zijn geweest of niet. Ik had de ronde van deze zwangerschap ook geen knaller. Kan je hem gemist hebben? Heb je eipijn of andere dingen die je voelt rondom eisprong?

@IsabelD, @Brigiejjj, @Appeltje2, @Babylovebaby, balen van jullie ms! En @IsabelD ik hoop toch heel hard met je mee dat de hsg iets voor je gaat doen.

Ik heb straks een extra echo. Ik voel me namelijk sinds zaterdag veel minder misselijk en vind dat heel eng. Hopelijk is er niets aan de hand.

Brigiejjj, angel02, Lenteisfijn en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.481
    839
    113
    @EllaF fijn dat je voor een extra echo terecht kan.
    Ga duimen dat alles goed is en je lichaam begint te wennen aan het hcg waardoor je minder misselijk bent.

Mamajolein vindt dit leuk.
  9. Anar91

Anar91 Fanatiek lid

21 jul 2017
    1.848
    2.309
    113
    Vrouw
    Heel veel succes @EllaF zal vast goed zitten!! je hebt vast geluk dat je er snel af ben van de kwaaltjes.❤️
    Ben het met Somita eens!
    Hoelaat mag je??♡

10. Mamajolein

Mamajolein Niet meer actief

Ik hoop het echt! Zo zenuwslopend die eerste 12 weken.

Over 2 uurtjes mag ik.

Gnana en Anar91 vinden dit leuk.
  11. Anar91

Anar91 Fanatiek lid

21 jul 2017
    1.848
    2.309
    113
    Vrouw
    Ja ik snap je heel goed meid!!
    Hier sinds 2 dagen dat ochtendmisselijk ook verdwenen is.
    Ooh fijn hoef je niet de hele dag te wachten!!
    Komt vast goed!♡

12. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    @EllaF wat fijn dat je zo snel al voor een extra echo mag! Ik ga voor je duimen, maar het komt vast helemaal goed! ♡

13. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.035
    5.005
    113
    Vrouw
    @EllaF Spannend Ella, maar fijn dat je snel terecht kan! Hopelijk een geruststelling straks ❤

14. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.002
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Onnodige discussie weer inderdaad, jammer!

wat rot van je symptomen. Ik had dat ook rond dat termijn een aantal dagen, daarna kwam het hard terug. Hopelijk bij jou ook gewoon alles goed. ❤️

zegenwens en Mamajolein vinden dit leuk.
  15. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Heb echt zoveel respect voor je dat je hier mee leest en meeleeft . En hoe mooi je dit omschreven hebt ❤dikke knuffel voor jouw .ergens denk ik ook zou ik de thuistest ook bestellen .want aangezien het in onze familie zit vroege overgang is de kans groot . Ik ga even deze cyclus afwachten en dan kijken wat ik ga doen .
    He bah hopelijk is de volgende ronde jouw ronde . Hoe voel je je nu .
    Wow dat is een hele mooie oploop en duidelijker kan niet ❤

16. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Je test kan nog zo positief zijn en je ei springt toch niet. Heb dat ook gehad en met temperaturen weet je het zeker . Ik vind het zeker niet obsessief hier werkt het juist rustgevende dan dat ik niet zou temperaturen :) iedereen moet doen wat goed voelt toch .

zegenwens, Suzi98, IsabelD en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    He jeetje wat spannend .snap je heel goed . Het kan ook zeker zijn dat je lichaam went en je daardoor minder misselijk bent . Maar heel fijn dat je vandaag een echo kan krijgen . Heel veel succes daar ik ga duimen voor een mooie echo ❤

18. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Dames kun je een eisprong hebben als je test geen piek aan geeft maar high . Ik had op 31 december een donkere test . Maar stond geen piek bij . Mijn temperatuur is wel omhoog gegaan . De testen daarna werden lichter .

19. Babylovebaby

Babylovebaby Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Ja zeg dat, leek gister weg te zijn maar na een gezellig avondje begon het ineens weer:confused:
    Dat je minder misselijk bent zegt niksbin mijn jongste amper een kwaaltje gehad:oops:

20. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Ja hoor, dat kan! :)

angel02 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina