Kruidvat is 8 dacht ik ergens gelezen te hebben. Spannend je testen. Ik zie t nog niet goed op de foto's en volgens mij heb je wel vaker vage streepjes he? Hopelijk deze keer wel echt hcg, dat wordt een lange zit tot morgenochtend
Ja ik heb vaker vage streepjes gehad, maar ik zie nu op 3 verschillende testen een licht streepje (easy@home duidelijker dan kruidvat) maar begin het nu toch wel een beetje te geloven. 3 vals positieve testen lijkt me wel heel stug. Maar sowieso nog kijken of ze oplopen. Ik hou natuurlijk wel in mijn achterhoofd dat de test morgen negatief kan zijn, maar op 3 verschillende testen met 3 verschillende urine dezelfde dag een streepje zien heb ik nog nooit gehad, behalve de keren dat ik zwanger was.
Ik lees deze reactie nu pas. Ik denk dat bij iedereen van met z'n tweeën zijn naar drieën (of meer) wel een soort druk legt. Druk is misschien niet het goede woord, maar makkelijk is het niet, dat heb ik in ieder geval nog nooit iemand horen zeggen. Je moet vooral goed communiceren, wat wij meestal wel goed doen, maar toch is het af en toe nog lastig. Ouders die zeggen nooit moeite te hebben gehad naar het aanpassen van 0 naar 1 kind geloof ik echt niet. Je eigen tijd is een hele lange tijd bijna helemaal weg, tijd met zijn tweeën is vaak ook minstens de eerste maanden niet meer van toepassing etc. Druk is misschien het verkeerde woord. Maar als je ziet hoeveel stellen er uit elkaar gaan na het krijgen van kinderen dan wil dat wel wat zeggen denk ik. Zeker tegenwoordig met allebei werken, alles wordt duurder, meer zorgen dan vroeger lijkt me. Sidenote: wij hebben wel een huilbaby gehad, als je dat niet hebt gehad is het misschien totaal anders en een stuk makkelijker.
Ik had een huilbaby in m’n eentje… Denk dat ik heel blij was geweest als m’n vriend er toen wel bij was haha. Lang verhaal kort zijn we na 1,5 jaar weer samen gekomen en nu dus al een tijd weer samen.
Ja heb al liters gedronken haha. Morgenochtend ga ik testen en als die negatief is wacht ik mn ms zondag gewoon af.
Dat je samenwoont met je man wil niet zeggen dat je geen huilbaby kan hebben in je eentje hé. mijn man kon totaaaaal niet tegen het gehuil dus onze zoon lag die 18 uur in mijn handen te huilen. Ik heb echt heel lang geen baby meer kunnen horen huilen. Alleenstaande moeder (of vader) zijn is niet altijd zwaarder. Wel rot dat jullie uit elkaar waren. Maar dat had dus niks met de komst van jullie kind te maken als ik vragen mag?
Nadat je partners bent krijg je een nieuwe rol. Zou gek zijn als dat niet iets met je relatie doet. Huilbaby of niet. Er zijn weinig baby's waar je geen "last" van hebt. De dynamiek verandert en krijgt weer een plekje. Zo ook voor je kind als er een broertje of zusje bij komt.
Euh excuse me haha ik heb het letterlijk alleen gedaan als 20 jarige meid. Jij had tenminste je vent nog. Vind dit wel een beetje gek Het had wel met ons kindje te maken want het was ongepland toendertijds.
Heel goed dat je het alleen hebt gedaan op 20 jarige leeftijd, dat vind ik echt knap op die leeftijd. Dan ben je net zelf volwassen. Ik wil alleen zeggen dat je het in een relatie soms nog moeilijker kan hebben dan alleenstaand. Ik zie juist ook veel voordelen, alles zelf beslissen, niet met iemand steeds communiceren, hun mening horen, ruzies over kleine dingen etc. Omdat jij zei: ik heb het helemaal alleen gedaan. Net of dat jij het dan zwaarder hebt gehad, dat weet je niet van elkaar snap je wat ik bedoel.
Maar dat is wel wat anders dan jij hebt gezegd over angst voor druk op je relatie. In jouw posts klonk het veel groter.
Je kan toch niet echt beweren dat alleenstaand ouderschap te verkiezen is boven samen ouders zijn? Over de hele linie genomen ben je samen beter af, tenzij je een man hebt die niet echt meewerkt.
Nouja, ik zag geen enkel voordeel. Ik was verdrietig dat ik het allemaal alleen heb moeten doen. Ik heb alleen de naam gekozen, alleen de geboortekaartjes uitgezocht, het kamertje. Ik vond dat niet ‘leuk’ of ‘fijn’. Ik ben nu juist dolgelukkig dat we alles samen kunnen doen. Maar wij hebben ook een hele gezonde relatie nu dus ja misschien zou ik anders ook ‘voordelen’ zien in het alleen zijn. Het lijkt eerder andersom vaak, alsof jij het met alles het allerzwaarst hebt gehad. Dat is niet altijd zo en het is ook zeker geen wedstrijd Gelukkig hebben mijn vriend en ik nooit ruzie dat scheelt, hij is altijd superlief en helpt me nu met alles.
Mijn man heeft een eigen bedrijf, dus ik doe 99% van de zorg. Alleen als ik ben werken (3 dagen per week) doet hij het. (Of de opvang of opa's en oma's) als je beide evenveel werkt is het misschien anders.